Създаване на социално предприятие "Зелени асистенти" - Бургас.: Основната цел на дейността е създаване на условия за стартиране работата на Социалното предприятие "Зелени асистенти" и осигуряване на квалифициран персонал, който ще бъде ангажиран за работа в него.
Изпълнението на дейността обхваща следните поддейности:
1/ Създаване на ново социално предприятие, съгласно чл.52 от ЗОС - подготовка на правилник за дейността и вземане на решение на Общински съвет - Бургас.
Съгласно чл. 52, ал. 4 от ЗОС с правилника ще се определят предмета на дейснотс, структурата, числения съсътав, управлението, правата и задълженията на предприятието. Общинското предприятие ще предоставя услуги по озеленяване и благоустройство, хигиенизиране, подобряване на околната среда, поддръжка на обществени паркове, улици и градини в отдалечените квартали на гр. Бургас и в малки селища на територията на общината. Основните дейности на предприятието ще бъдат насочени към подобряване на качеството на живот в тези райони и са съобразени с разписаните в чл. 53 от ЗОС дейности по поддръжка на обекти на техническата инфраструктура - общинска собственост, както и предоставяне на свързаните с тях услуги за населението.
2/ Подбор на персонала на социалното предприятие. В хода на дейността ще бъде извършен подбор за наемане на служители на социалното предприятие. Наемането на персонала ще бъде реализирано на конкурсен принцип, съобразно изискванията за подбор на квалифицирани и мотивирани кадри, при спазване принципите за недискриминация по пол, възраст и расов признак. Подборът на персонала на социалното предприятие ще бъде извършен през първия месец след стартиране на проекта Персоналът на социалното предприятие ще разработи вътрешни правила и процедури, регламентиращи дейността по функциониране на социалното предприятие.
- Процедура за подбор на представители от целевите групи, които ще бъдат обучени и наети в предприятието;
- Методика за оценка на социалните и трудови компетенции на лицата от целевите групи, ангажирани в предприятието;
- Правилник за вътрешния трудов ред;
3/Подбор на лица от целевата група, които ще бъдат обучени и наети ще стартира с обявяване по съответния ред в раздел "Кариери" на страницата в общината, както и на страницат на Агенция по заетостта. Кандидатите ще бъдат задължени да декларират, че ще присъстват редовно на обучителния курс, за да подпишат трудов договор след неговото приключване. Подборът на лица от целевата група ще бъде извършен от съвместна комисия, съставена от представители на Община Бургас и екипа на социалното предприятие. Предвижда се социалното предприятие да предоставя възможност за осигуряване на заетост на 13 безработни лица в неравностойно положение и други социално изключени лица. Тези лица ще преминат през професионално обучение, извършено от партьора по проекта и след успешно завършване, назначени за 12 м. на трудови договори в СП
Подборът на персонала от целевата група ще бъде извършен през 2 месец от стартиране на проекта. |
0.00
|
0.00
|
Провеждане на обучение, пряко свързано със съответното работно място, което се осъществява в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО): С цел придобиване на теоритични знания и трудови умения на лицата от целевата група, които ще бъдат наетите на работа в социалното предприятие ще бъде организирано професионално обучение, пряко свързано със съответното работно място. В рамките на дейността се предвижда 13 лица да преминат обучение втора степен на професионална квалификация по професията "Озеленител", при което всеки ще придобие знания и умения за засаждане и полагане на грижи за дървесна, храстова и цветна растителност на открито или в декоративни разсадници и оранжерии, за подготовка на посадъчен материал и размножаване на растения, аранжировка на композиции от цветя, поддръжка на паркова архитектура.
Обучението на лицата ще се извърши от ПГСАГ ”Кольо Фичето” – Бургас, партньор на Община Бургас по проекта. Гимназията е профилирана, в нея работят квалифицирани учители, четирима ландшафтни архитекти и специализирани обучители, отговорни за провеждането на квалификационни курсове за придобиване на професии съгласно Закона за професионалното образование и обучение. Учебното заведение разполага с подходящи кабинети за обучение на наетите лица. Практическите занимания ще се провеждат освен в самото училище, което разполага с подходящи терени и условия за провеждане на такъв тип практически занятия, така и в парници и оранжерии на фирми, с които училището има споразумение за водене на практики при тях, както и на терени, които социалното предприятие "Зелени асистенти" е поело ангажимент да обработва.
Предвиденото обучение за втора степен на професионална квалификация по професия "Озеленител" е с продължителност от 660 учебни часа.
- Номер на лицензията от НАПОО - Заповед №РД-09-332/07.04.2003 г. на Министъра на образованието и науката /ДВ 39/2003г. /;
- Наименование и код на професията и код на специалността - Професия 622020 "Озеленител", със специалност 6220202 "Парково строителство и озеленяване";
- Хорариум на обучението - 660 учебни часа;
- Брой на обучаваните лица - 13;
- Документ, доказващ завършеното обучение . Завършилите обучението се удостоверява със "Свидетелство за професионална квалификация за втора степен".
След обучението наетите лица от целевата група ще получат професионална квалификация по професията „Озеленител" и ще придобият умения за:
*методите на засаждане на различни дървесни и храстови видове и последващо отглеждане;
*познаване и прилагане технологията за изграждане на живи плетове и тяхната поддръжка;
*познаване и прилагане технологията за създаване и поддържане на тревни площи;
*познаване и прилагане технологиите и методите в парковото строителство;
*познаване и прилагане технологиите и методите за вертикално озеленяване на сгради, архитектурни съоръжения, балкони и тераси;
*познаване и прилагане технологиите и методите за изграждане на скални кътове,алпинеуми и водни площи.
*специфични умения за работа в декоративни разсадници и оранжерии ще имат поголям шанс за професионална интеграция в сферата на социалната икономика.
|
0.00
|
5 240.40
|
Ремонтни дейности и доставка на необходимото оборудване и инструменти за дейността на СП "Зелени асистенти": Изпълнението на дейността обхваща следните поддейности:
1) Извършване на текущ ремонт на помещения - общинска собственост, които ще се използват от СП "Зелени асистенти" по места. За ефективното изпълнение на дейностите, които ще извършва общинското социално предприятие, Община Бургас ще предостави помещения за срока на изпълнение на проекта , които се намират на достъпно място на следните адреси:
1. ул. Шейново 24, ет. 3, гр. Бургас – 14,00 кв.м.
2. ул. „Захари Зограф“ № 5, кв. Долно Езерово, гр.Бургас – 11,20 кв.м.
3. ул.“9-ти септември“, с.Братово, община Бургас – 10,80 кв.м.
4. ул. „Васил Коларов №7, кв. Черно море, гр.Бургас от 12,25 кв.м.
5. ул. „II” №9, с. Брястовец-кметство, община Бургас – 10,80 кв.м.
6. ул. „Родопи“ №5, с.Изворище-читалище, община Бургас – 12,24 кв.м.
7. ул. Средна гора, № 1, ет.2, с.Миролюбово, община Бургас – 10,88 кв.м.
8. ул. „Димитър Благоев“ № 24, с. Извор - 14,00 кв.м.
9. ул. I-ва“ №8, с. Твърдица, община Бургас;
10. кметство с. Маринка, ул. Михаил Герджиков“ №35, община Бургас;
11. ул.“1-ви май“ №4, гр. Българово, община Бургас;
12. ул.“Жечка Карамфилова“ №33, с. Рудник, община Бургас
13. кметство с. Димчево, община Бургас
В общия случай помещенията са в кметствата и читалищата, не са ползвани и поддържани дълго време и тяхното състояние налага извършването на текущи ремонти.
Изготвена е КСС, в която подробно са описани видовете СМР и съответните разходи за тях, като е приложен индивидуален подход към всяко помещение, съобразно състоянието му. Ремонтните дейности са свързани основно с премахване и демонтаж на балатум, дюшеме и дървени первази и е предвидено монтаж на нови подови настилки, PVC прозорци, врати, окабелявания и монтаж на осветителни тела, шпакловане на стени, боядисване и др. Седалището на СП ще се намира в помещението на адрес гр.Бургас, ул. Шейново 24, ет. 3.
Предвидените по проекта ремонтни дейности на помещенията, предоставени за социално предприятие имат за цел създаването на подходяща и достъпна среда за здравословни условия на труд на лицата, заети в предприятието. Обновяването на материалната база е дейност по проекта, която е насочена и към реализация на една от основните цели на новосъздаденото СП, а именно социалната възвръщаемост.
Разходите за СМР са описани в т.11.5 и са до 10% от общите допустими разходи.
2)Закупуване на оборудване, свързано с дейността на социалното предприятие. За обезпечаване дейността на социалното предприятие ще бъде закупено необходимото оборудване и консумативи, осигуряващо нормалното протичане на работния процес. За обезпечаване на дейността на СП се бъдат закупени офис техника и обзавеждане. Ще бъдат закупени бюра и компютърна конфигурация с многофункционално устройство /принтер, факс, копир и скенер/, необходими за събиране на информация и изготвяне на документацията на предприятието. Ще бъдат закупени маси и столове, както и шкафове за съхраняване на материали. Също така за дейността на СП е предвидено закупуването на материали, консумативи и други материални активи, необходими за изпълнение на дейностите по озеленяване. |
0.00
|
50 856.95
|
Подкрепа за осигуряване на заетост за период от 12 месеца: Основната цел на дейността е осигуряване на заетост на лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Създаването на социално предприятие за озеленяване и благоустройство в Община Бургас е ключова стъпка, насочена към справяне с проблемите, произтичащи от бедността и социалната изолация на групи от обществото, считани за рискови и уязвими и останали по една или друга причина в изолация. Интервенцията ще се реализира в отговор на идентифицираната необходимост от създаване на модел на общинско социално предприятие, който да допринесе за подобряване на социалния статус на лица от уязвимите групи от населението на община Бургас и по-специално в отдаличени квартали и населени места. Новото общинско СП ще поеме дейности по озеленяване и благоустрояване на територията на община Бургас, които ще се състоят в почистване и поддържане на зелени площи, обществени паркове, градини, декоративна дървесна, храстова и тревна растителност. Голяма част от зелените площи, паркове и площадки в крайните квартали и населени места е незадоволително и не отговаря на Наредбата за изграждане, поддържане и опазване на зелената система на Община Бургас.
За целта Община Бургас е определила 13 района, в които социалното предприятие ще предоставя услуги по озеленяване, а именно: гр. Бургас, кв. Крайморие и Лесопарк Росенец; кв. Черно Море и кв. Рудник; кв. Долно Езерово, кв. Лозово; с. Маринка (Парк село Маринка); с.Твърдица; с.Димчево; с. Извор;с. Брястовец; с. Драганово; с. Изворище и с. Миролюбово; с. Братово и с. Равнец; гр. Българово.
В рамките на дейността наетите 13 лица от целевата група в новосъздаденото СП "Зелени асистенти", на длъжност "Градинар" /код по НКПД 61131002/ ще предоставят услуги по почистване и поддържане на зелени площи, обществени паркове, градини, декоративна дървесна, храстова и тревна растителност. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица от работодателя ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство. |
0.00
|
118 162.07
|
Осигуряване на наставници от работодателя за новонаетите лица: С лицата от целевата група, които работят в социалното предприятие ще бъдат ангажирани двама наставника за период от 6 месеца. Ангажимент на наставниците ще бъде да осигурят по-лесна адаптация към отговорностите и йерархичната зависимост на новонаетите лица при изпълнение на техните задължения в работната среда на социалното предприятие. Формата на подкрепа, която ще оказват наставниците ще бъде колективна.Основна грижа за наставниците е да създадат подходяща организация на работния процес за наетите лица на длъжност "Градинар ", да въведат определен модел, начин и стандарт на работа, който ще продължи да съществува и след приключването на техните ангажименти по проекта.
Необходимостта от такава дейност произтича от съществуването на специфични проблеми сред целевите групи, а именно:
- липса на трудови навици, професионални умения и опит;
- липса на опит в специфичните дейности на социалното предприятие;
- липса на модел на работа в социалното предприятие;
За целите на тази дейност се предвижда да бъдат назначени двама наставници, като всеки наставник ще отговаря за 6 или 7 души, представители на целевата група. |
0.00
|
3 739.92
|