Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The main focus of the project is to provide quality care for people with disabilities, including multiple severe disabilities, and their families, on the territory of the Municipality of Plovdiv. To achieve this goal a center for people with disabilities, including multiple severe disabilities will be established, that will provide comprehensive support to target groups by providing integrated social services in the community. The efficient functioning of the Center will be ensured by its highly qualified and trained personnel consisting of 20 specialists with experience in various fields such as healthcare, social and consultative activities, psychological and therapeutic support, etc. 
The Center will specialize in providing supportive services: providing daily and hourly care for disabled people in the center; mobile work, counseling, information and support, including care for the target group; providing therapeutic and specialized assistance, including rehabilitation and kinesitherapy; providing short-term respite care services by supporting families which care for people with disabilities; as well as the implementation of integrated approaches to motivate and encourage labor market participation of people with disabilities and their family member carers.
The expected outcomes of the realization of the project activities are: to provide permanent access to integrated social services for the target group in the city of Plovdiv through theestablished Center for disabled people, which will provide improvement in their way and quality of life, including optimization of the conditions for implementing the processes of full inclusion in the society and increasing the socio-economic activity of the disabled, incl. severely disabled, and their families.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Провеждане на обществени поръчки: Дейността включва подготовката и разработването на технически спецификации и задания за целите на провеждането на процедури за избор на изпълнители на конкретни проектни дейности по реда на приложимото национално и европейско законодателство в съответната област. Провеждането на дейността гарантира спазването на принципите за прозрачност конкурентност и равно третиране на участниците в процедурите за възлагане на обществени поръчки, както и цялостното законосъобразно изпълнение на специфичните проектни активности. Процедурите, разработени от експерта „Обществени поръчки”, ще бъдат стриктно контролирани от проектния екип и от страна на Възложителя, както и ще подлежат на съответния предварителен и последващ контрол от страна на УО на Програмата и съответните контролни органи, определени по закон. 0.00 0.00
Дейност 2 - Извършване на СМР на ДЦЛУТМУ – гр.Пловдив: Дейността обхваща извършването на основен ремонт, съгласно §5, т. 42 от ДР на ЗУТ за целта на създаването на ДЦЛУТМУ. Изборът на помещение за Центъра е наложен от факта, че Община Пловдив не разполага с други свободни и подходящи алтернативни сграда или помещения, които биха могли да се използват за нуждите на ДЦЛУТМУ или да бъдат пригодени с по-малко средства от планираните по проекта. Необходимостта от извършването на основен ремонт на сградата се обуславя изцяло от обемно-пространствените характеристики на обекта, като, същевременно, предвидените интервенции са съобразени с функционалните изисквания за предоставянето на услугата ДЦЛУТМУ. Планираните СМР са насочени към осигуряване на подходяща среда и инфраструктура за предоставянето на интегрирани междусекторни услуги в общността за лица с увреждания, включително тежки множествени увреждания, и техните семейства. Изпълнението на ремонтните дейности е в пряка връзка с функционирането на ДЦЛУТМУ и гарантира осигуряването на качествена услуга за целевата група. Дневният център за лица с увреждания и тежки множествени увреждания ще бъде разположен на партерното ниво на бившия ДДЛРГ „Рада Киркович", ул. „Димитър Цончев“ № 11, II – ра градска част, кв.176, УПИ I- 517,457. Дейността ще се извърши от изпълнител, избран след открита процедура по ЗОП. На партерното ниво кота нула наличните помещения ще бъдат ремонтирани и преустроени, както следва: • Ремонт на входно фоайе с изграждане на достъп за хора с увреждания. • Преустройство на столова в 4 бр. спални помещения, от които - 2 за отдих на лицата ползващи дневна грижа в центъра/1-мъже и 1-жени/ и 2 за заместващата грижа/1-мъже и 1-жени/. • Преустройство на кабинет счетоводство в работно помещение на специалистите социални дейности. В работното помещение ще се извършва пряка социална работа с лицата с увреждания и техните близки. Ще се съхраняват личните досиета на потребителите. • Преустройство на кабинет домакин в работно помещение на медицинското лице в Центъра. Помещението ще бъде пригодено за осъществяване на прегледи и оказване на първа медицинска помощ при необходимост. • Преустройство на заседателна зала с преход към кабинет директор в зала за лечебна рехабилитация и зала за арт и трудотерапия. • Преустройство на кабинет психолог + чакалня в работно помещение психолог и рехабилитатор. • Ремонт на стая с преходен коридор в работно помещение за управителя на центъра + екип по проекта. • Ремонт на съществуващ санитарен възел, към който се достига посредством стълбище от 9 стълби. Същият ще бъде ремонтиран и обновен в едно с обособяване на баня. Непосредствено преди WC е налично помещение, което ще бъде обособена като стая за персонала с възможност за преобличане. • Преустройство на кухненски блок, както следва: 1. Обособяване на кухненски бокс с трапезария и коридор. 2. Обособяване на 1 баня с тоалетна и 1 тоалетна за мъже, съобразно изисквания за достъп на хора с увреждания. 3. Обособяване на 1 баня с тоалетна и 1 тоалетна за жени, съобразно изисквания за достъп на хора с увреждания. 4. Обособяване на помещение за пералня, сушилня и съхранение на санитарно-хигиенни материали + постелъчен инвентар. • На партерното ниво е налично и помещение, което ще се използва за дневни занимания на потребителите. • Обособяване на зона за отдих в двора на центъра. Наличното дворно пространство е достатъчно да се обособи такова, което ще се използва само и единствено за потребителите на центъра. Като цяла сградата, в която ще се изгражда центъра е оградена и обезопасена. • Общи СМР: 1. Изграждане на видеонаблюдение 2. Изграждане на система за сигнализация с HELP бутони в спалните помещения, бани и WC. Планираните СМР са пряко свързани с изпълнението на дейностите по проектното предложение. Приложено е Решение № 44/15.02.2018 г. на Общински съвет - Пловдив за предоставяне на сградата за нуждите на Центъра за времето на изпълнение на проекта и със срок не по-малко от 6 месеца след приключване на проекта. 397 505.00 397 131.11
Дейност 3 - Оборудване: Оборудването и обзавеждането на ДЦЛУТМУ е изцяло съобразено с предвидените в Дейност 2 ремонтни интервенции на помещенията, предназначени за предоставяне на иновативните социални услуги чрез настоящия проект, както и със специфичните потребности на лицата от целевата група в ролята им на основни ползватели на същото. Подборът на артикулите, предназначени за оборудване и обзавеждане на Центъра кореспондира също и на заложените основни композиционни и функционални изисквания, неразделна част от насоките за кандидатстване по настоящата процедура за БФП BG05M9OP001-2.008 “Подкрепа за лицата с увреждания“, по ОПРЧР 2014-2020. Избраният чрез ЗОП изпълнител за извършване на доставка на необходимите елементи за вътрешното благоустройство на помещенията, в които ще се предоставят услугите, включително – помещенията за назначения към ДЦЛУТМУ персонал, ще гарантира качественото и в срок изпълнение на предвидената дейност. Във връзка с необходимостта от изграждане на благоприятна, комфортна и съвременна среда за предоставяне на предвидените в настоящия проект социални услуги, същият ще бъде ангажиран, при съблюдаване определените функционални и композиционни изисквания за услугите, да достави нужните артикули, с които да се създадат необходимите условия за потребителите (лица с увреждания, вкл. тежки такива, и техните семейства) и да се създаде подходяща обстановка за предоставяне на социалните услуги, определени в проекта. Благоустрояването на вътрешните помещения на ДЦЛУТМУ, чрез оборудване и обзавеждане на предвидените за услугите пространства, следва да осигури за ползвателите на обекта: безопасна и сигурна среда, необходимия комфорт и уют, да е разположено в пространството /като форма, обем, материал/ с оглед възможностите и капацитета на помещенията и съобразно специфичните особености на лицата от целевите групи, да предоставя възможност за свободно придвижване и достъпност, да е снабдено с нужните аксесоари/приспособления, улесняващи ползваемостта на съответните артикули /като: лифтери, регулатори и др./, да е изработено и подбрано от материали с повърхности с минимална задръжка на прах и други алергени, и т.н. С цел изпълнение на посочените условия, избраният изпълнител за доставка на оборудването и обзавеждането по проекта, ще следва да притежава капацитета за покриване на изискванията, посочени по-горе, както и да съблюдава всички законови и норматвини изисквания в областта на предмета на поръчката за реализиране на дейността. Предвид пространствените дадености и вътрешно разпределение на помещенията на сградния фонд, предоставен от Община Пловдив за целите на настоящия проект, ще се обособят следните групи артикули, необходими за целите на вътрешното благоустрояване на Центъра, а именно: офис мебели, оборудване и обзавеждане за специализирани помещения за терапии(групови/индивидуални), вкл. рехабилитационни и кинезитерапевтчини уреди и аксесоари, модулни системи, кухненско и трапезно обзавеждане, санитарно оборудване, спално обзавеждане и др. При извършване цялостната доставка на оборудване и обзавеждане по проекта ще се съблюдават основните принципи за достъпност, безопасност и функционалност, при гарантиране наличието на необходимите пространства и удобства за реализирането на разнообразния комплекс от дейности и социални услуги за потребителите в в Центъра и кореспондентност с изискванията на УО на ОПРЧР 2014-2020 и приложимите нормативни рамки в областта. 71 279.00 70 490.40
Дейност 4 - Избор на екип и управление на ДЦЛУТМУ: Дейността включва подбора и назначаването на екип от 20 специалисти с експертни и спомагателни функции, които да бъдат ангажирани за целите на предоставянето на интегрираните социални услуги в ДЦЛУТМУ. Екипът на Центъра ще включва експерти, които имат различен профил на компетентността си – социално, медицинско, здравно и друго релевантно образование, както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира съответствието на компетенциите на екипа за управление на Центъра /ЕУЦ/ с характера на планираните за предоставяне социални услуги за лица с увреждания, включително тежки такива, и техните семейства. За организиране на управлението и функционирането на Центъра ще бъдат назначени, чиито квалификации и отговорности ще бъдат сведени минимум до следните изисквания: 1) Ръководител на ДЦЛУТМУ – с необходимите компетенции в областта на социалните/социално-здравните услуги, който ще отговаря за организирането, разпределянето, координирането и контролиране на всички дейности в Центъра, вкл. – ще мониторира работата на експертите в Центъра във връзка с изпълнение на преките им служебни задължения; 2) Психолози (2 души), притежаващи релевантни познания в областта на клинична/консултативна психология или еквивалентни компетенции, които ще осъществяват преки дейности по предоставяне на психологически консултации за ползвателите на Центъра; 3) Специалисти „Социални дейности“ (4 лица), с квалификации в областта на социалните дейности/ специалната педагогика и други релевантни сфери, които ще отговарят за цялостното консултиране и работа с потребителите; 4) Сътрудници „Социални дейности“ (6 лица) – с относим опит в предоставянето на услуги за лица с увреждания, включително тежки такива, които да осигурят цялостното обгрижване и комфорт на потребителите на услугите; 5) Рехабилитатори (2 лица) – притежаващи необходимия опит в областта на рехабилитацията и/или кинезитерапията, които ще отговарят за изпълнението на терапевтичните програми при работата с потребителите; 6) Трудотерапевти (2 лица), с опит в сферата на предлагането на подобен род услуги; 7) Медицинска сестра (1 лице) – със съответното медицинско образование и опит, които да осигурят качествена здравна грижа за ползвателите в ДЦЛУТМУ; 8) Хигиенист (1 лице), чиито основни отговорности ще бъдат свързани с поддържане битово-санитарните условия в ДЦЛУТМУ. Подборът на персонала ще се извърши на конкурсен принцип, при спазване на нормативните изисквания в областта на заеманите длъжности, отчитане на спецификите на бъдещата работа на специалистите и потребностите на целевата група. За целта, юристът по проекта ще разработи документацията за подбор на персонала, както и съответната методика за оценка и ред за класиране на кандидатите. Процедурата ще бъде организирана максимално прозрачно, с оглед създаването на възможност за конкурентост и равно третиране на кандидатите. Нарочна комисия ще разгледа и оцени представените от кандидатите документи. С кандидатите, преминали успешно етапа на документална проверка, ще бъде проведено събеседване, като на последващ етап - ще се извърши и класиране на участниците, с цел назначаване на най-подходящите за заемане на съответните длъжности лица. С избраните лица ще бъдат сключени съответните договори, съгласно действащото законодателство и нормативни уредби в Р България, и съобразно спецификата на заеманите от лицата длъжности. Екипът от назначени специалисти с необходимия релевантен опит и квалификации, ще осигури ефективното управление на дейностите по функциониране на Центъра и ще осигури качественото предоставяне на социалните услуги, предвидени в проекта. 386 366.00 7 401.82
Дейност 5- Супервизия и обучения: Дейността включва провеждане на въвеждащи обучения на персонала на центъра, както и провеждане на периодична супервизия, които ще допринесат за високото ниво на компетентност на персонала и предоставянето на качествени услуги в Центъра. Дейността е свързана с назначаването на екипа към Центъра и ще продължи успоредно с предоставянето на услугите в ДЦЛУТМУ. Доставчикът на услугата ще изготви план и програма за провеждане на обученията, съобразно спецификата на услугите, които ще се предоставят в ДЦЛУТМУ и особеностите на целевата група, с които ще работи екипът за управление на Центъра (ЕУП). Всички 20 служители ще преминат през обученията. Същите ще бъдат насочени към: изграждане на екипно взаимодействие; представяне на длъжностното и йерархично разпределение на отговорностите на ЕУЦ; обзор на основни нормативни документи и приложими разпоредби в областта на заложените в проекта социални услуги за лица от целевите групи; запознаване с естеството и предизвикателствата пред екипа във връзка с работа му в ДЦЛУТМУ; работа с целевите групи и взаимодействие с трети страни и др. Тези обучения ще подпомогнат екипното взаимодействие, професионалната готовност на експертите, както и ще повишат мотивацията и компетенциите на персонала за работа с целевите групи.Дейността включва и предоставяне на супервизия за персонала. Нейната цел е осигуряване на експертно, професионално ориентирано, наблюдение върху работата на екипа за предоставяне на интегрираните социални услуги за лица с увреждания и техните семейства, при съблюдаване нормативните изисквания и критериите за предоставяне на услуги от посочената област, предоставяне на професионално ориентирано консултиране и методическа подкрепа, оказване на контролни и мониторингови функции върху работата на ЕУЦ и оптимизиране на служебните процеси, повишаване на уменията за взаимодействие с потребителите и др. Персоналът ще получава екипна и индивидуална супервизия. Екипната супервизия се провежда от изпълнителя на услугата периодично и проверява качеството на работата на целия екип от служители. Индивидуалната супервизия се провежда при необходимост и според конкретния случай и потребности, като целта й е фокусирана върху предоставянето на самостоятелни консултации, свързани с работата на отделни членове на ЕУЦ, насоки и решения за преодоляване на възникнали казуси в хода на изпълнение на професионалните им задължения и др. Провеждането на супервизия ще осигури оказването на релевантна професионална и специализирана подкрепа на служителите на ДЦЛУТМУ, осъществяването на постоянен контрол и мониторинг върху функционирането на Центъра, като по този начин ще се гарантира качеството и целесъобразността на работата на ЕУЦ при предоставяне на услугите. 15 000.00 14 610.00
Дейност 6 - Функциониране на ДЦЛУТМУ и предоставяне на услугите: В рамките на посочената дейност ще се реализира ефективното функциониране на услугата ДЦЛУТМУ. Предоставянето на услугата ще се осъществява от предварително подбрания и обучен екип на Центъра. Ефикасността на планираните за предоставяне услуги в Центъра ще бъде гарантирана и от разработените за целта правилници за функциониране на услугата, ред и условия за приемане и настаняване на потребители, програми за работа с потребителите и други релевантни документи, засягащи работата на Центъра, вкл. и работата с потребителите. Правилниците за дейността на Центъра ще обхващат устройството и организацията на работния процес, вътрешния ред и др. Документацията за прием на потребителите /регистрационни форми, формуляри за индивидуална оценка на потребностите и т.н./ ще бъде разработена при отчитане приложението на мултидисциплинарния подход, чието прилагане е предопределено от характеристиките и специфичните особености на целевата група, като ще бъдат взети предвид и идентифицираните индивидуални нужди и потребности на ползвателите. Предвид основният аспект на Проекта, а именно - създаването на интегрирана социална услуга, насочена към лицата с увреждания /,вкл. тежки такива,/ и техните семейства, в Центъра ще се предоставя следния набор от иновативни социални услуги, а именно: 1.Дневни и почасови услуги,базирани на индивидуалните потребности на ползвателите и комбинируеми, според конкретните им нужди /помощ за ежедневни дейности,самообслужване,подкрепа при работа с институции,соц.интеграция,здравно и психолог.консултиране, трудо- и арт- терапии и др./.Предложените мерки гарантират подобряване статуса на потребителите в социално, психологическо и здравословно измерение; 2. Мобилна работа и грижа в домашна среда – вкл. не само информационно-консултативна дейност, но и подкрепа за соц.включване и взаимодействие /работа с институции, планиране на ежедневието, професионална и рехабилитационна подкрепа, насърчаване на соц.– иконом.активност,психолог.помощ и др.Интегрираният характер на услугата осигурява достъпност и максимален комфорт за потребителите й;3.Осигуряване на терапевтична и спец.помощ за целевата група,вкл. рехабилитационна и кинезитерапевтична дейност- „лечение чрез движение“,основано на профилактичното и възстановително действие на подхода; 4.Осигуряване на подкрепа за семействата, полагащи грижи за лица с увреждания–насочена към предоставяне на заместваща грижа в Центъра, за период до 14 дни, при 24/7 режим на предоставяне. 5. Приложение на мерки и насърчаване участието на пазара на труда на лица, зависими от грижи и лица, полагащи грижи за тях, вкл. консултации,обучения за квалификация/компетентности,регистрация в БТ и др.Така ще се улесни достъпа на обгрижващите лица до социален и иконом.живот,като,същевременно,ще се гарантира и осигуряването на максимален комфорт и ефективна грижа за лицата от целевата група. Функционирането на Центъра ще обхваща както предоставянето на изброените услуги, така и пълната грижа за битовите и хигиенни нужди на лицата с увреждания, вкл. пълноценен и балансиран хранителен режим за всички потребители на Центъра, двигателна активност /физикална и рехабилитационна терапия/, психолог.подкрепа и насърчаване на активността чрез трудо-/арт- терапии /изработка на разл.сувенири идр./, проф.ориентиране и стимулиране поддръжката на съществуващи проф.умения/,съгласно конкретния профил на лицето/, консултиране и посредничество /за подобряване на социалните умения, самостоятелното справяне с ежедневни задачи,подобряване на взаимодействието в общността и с институциите и др./ и т.н.Избраният ЕУЦ, вкл.- специализираният персонал,ще имат пълният ангажимент да организират и предоставят качествени, ефикасни и съобразени с нуждите на лицата с увреждания и техните семейства, услуги, кореспондиращи на принципите за равнопоставеност, достъпност, целесъобразност и качество, съгласно приложимите нормативни уредби в областта. 58 600.00 434 798.96

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).