Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The Centre for providing hourly service for social inclusion objectives, overcoming social isolation of the elderly and people with disabilities. The problems of this group of people due to the lack of social contacts, inability to self-organize life and daily activities, and often other health problems. Often live in social isolation and lose their sense of importance. Demographic characteristics of the municipality shows:
* Population of Samokov municipality is 37 809 persons, of which working-age population 21,127; population in retirement and 10 030 children under 18 years 6 552 registered people with disabilities 4358, including 204 children.
Leading the Centre's work will be to improve access to health and social services and achieve independence and social integration of the elderly and people with disabilities, create conditions to receive care and support, based on their individual needs. To determine the needs of users will carry out individual social assessment as to enable people with disabilities to vote independently desired and necessary for their assistant, which will reassure them that they can control the environment. They will be encouraged and assisted in the decision, which service meets the maximum extent of their needs. 
 On the other hand will provide employment to unemployed people of working age who will be hired by enabling the return of the labor market of people who care for their loved ones with disabilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване и функциониране на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани между секторни услуги.: За функционирането на новосъздадения център ще бъде нает Управител, който ще организира цялостната дейност на Центъра, която включва: координиране дейността на наетите лица; планиране, организиране и контролиране дейността на Центъра. Ще бъдат наети социален работник и медицинска сестра, като по този начин ще се осигури достъпа до здравни, социални или др. услуги, в основата, на което ще стои нуждата и потребностите на отделния човек. Екипа на Центъра за предоставяне на почасови услуги ще разработят Методика/ Правила за работата на центъра. С цел надграждане и обхващане на по-голям брой нуждаещи се, по настоящата процедура за ползване на интегрирани социални услуги ще бъдат включени още 87 възрастни и хора с увреждания, като общият брой на потребителите на услугата ще нарасне на 220, а предоставящите социалната услуга ще бъдат 82 лични асистенти и 77 домашни помощници. Работата на центъра ще стартира с прием на заявления от кандидати за предоставяне или ползване на социални услуги. Заявленията ще бъдат приемани от персонала на Центъра и вписани във входящ дневник. На всички кандидат потребители ще бъдат изготвени индивидуални социални оценки на потребностите на всеки един кандидат-потребител. Ще бъдат класирани по низходящ ред. С подалите заявления за доставчици -лични асистенти и домашни помощници ще се проведе интервю, от което ще стане ясно готовността им да предоставят такъв тип услуги. Ще се изготви списък по низходящ ред, като след това с най-високо класираните ще се сключи договор (граждански или трудов). Приема на заявления ще продължи през целия срок на действие на проекта, като при всяка една нова оценка ще се актуализира списъка по низходящ ред. Социалния работник и медицинската сестра ще изготвят необходимата документация за предоставяне на услугата - индивидуални планове, дневник на потребителя, в които ежедневно ще се отразяват извършените дейности, както и мнението на потребителя. На всеки шест месеца ще се актуализират индивидуалните планове, за да може при необходимост да бъдат допълвани. В случай на трудности от предоставящите услуги, социалния работник ще се намеси и тушира възникналото напрежение. Насочване на потребителите към подходящи социални услуги от общността. След приключване на процедурата по "Нови алтернативи", потребителите, които са я ползвали ще могат да кандидатстват по настоящия проект. На тях ще им бъдат изготвени нови социални оценки на потребностите, от които ще бъде ясно нуждата от предоставяне на специфичните за лицето почасови услуги. Ежемесечно ще се извършва проверка на потребителите в Дирекция "Социално подпомагане", за да се избегне двойното финансиране. За покриване на разходите за функциониране на Центъра за почасови услуги режийните разходи ще бъдат за сметка на община Самоков, чрез Домашен социален патронаж. 842 154.36 798 030.34
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: С проведеното обучение ще се постигне придобиване на знания и умения за предоставяне на качествени почасови услуги. Ще се разработят материали, които ще бъдат насочени основно към преодоляване на трудностите, които възникват, както и запознаване с основните принципи при предоставяне на почасовите услуги. За лицата предоставящи за пръв път социалната услуга личен асистент или домашен помощник ще се проведе въвеждащо обучение, а за останалите надграждащо. 320.97 320.97
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Психологическата подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги преодолеят негативни, мъчителни преживявания. По време на консултацията, психолога помага на персонала подкрепа да види проблема отстрани, в една, нова, по-позитивна светлина,като по този начин му се дава възможност да мисли за своите ресурси и да избере нови цели. Психологическа подкрепа ще се реализира чрез консултиране, с помощта на различни терапевтични дейности. Тя ще бъде насочена към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Ежемесечно ще бъде извършвана и супервизия, чиято основна цел е развитие на личните и професионални умения, подобряване на работната атмосфера, подобряване организацията на работа, а също така обсъждане на етични проблеми, търсене и осъзнаване на силните и слабите страни по време на консултация. Психологът, който осъществява от супервизията създава такова отношение, при което супервизирания да се чувства спокойно, приет и разбран, когато говори за проблемите се и когато обсъжда своите пропуски и грешки. Супервизията ще се провежда групово или индивидуално. 3 331.00 5 295.87
Мотивационна и/или психологическа подкрепа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Мотивационна или психологическа подкрепа ще се реализира чрез консултиране, с помощта на различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата. Тя ще бъде насочена към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Тя е изключително важна както при деца, така и при възрастните, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията. Психологическата рехабилитация е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. 3 331.00 3 586.00
Организация и управление на проекта: В рамките на настоящия проект се предвижда сформирането на екип за управление, състоящ се от специалисти, които обезпечават координирането, коректно и точното изпълнение на планираните дейности, съобразно спецификата на проекта. Екипът за управление ще включва: Ръководител, счетоводител и технически сътрудник. Екипът на проекта е съставен от специалисти с различна професионална квалификация, опит и образование, които ще разпределят отговорностите си за изпълнение на дейностите, така че да се гарантира максимална ефективност на разходваните време и ресурси. За работата на екипа за управление ще бъдат закупени канцеларски материали на стойност 1000 лв. Месечната натовареност на екипа ще бъде 70 часа за 24 месеца: Ръководител - 1680 часа за целия проект на стойност 7142.69 лв. Счетоводител - 1680 часа за целия проект на стойност 6947.28 лв. Технически сътрудник - 1680 часа за целия проект на стойност 6742.87 лв. 22 032.84 21 418.13
Информиране и публичност: Широко популяризиране на обществото за стартиране и реализиране на Проекта, както и финансовия принос на Европейския Социален Фонд и Европейския съюз.Промяна на обществените нагласи към целевите групи по проекта. 600.00 600.00
Обзавеждане и оборудване на Центъра: За да започне пълноценната работа на Центъра ще се се закупят следните материални активи, необходими за функционирането му: 2 бр. бюра с 2 стола, 2 компютъра с мултифункционални устройства; . 6 посетителки стола; 2 шкафа за подреждане на документи. Обзавеждането и оборудване на Центъра ще допринесе за спокойната и приятна атмосфера за работа. Процедурата ще бъде по Закона за обществените поръчки с възлагане по чл.14, ал. 4 и 5. Основната цел на описаното оборудване от една страна е осигуряване на нормална работна среда на персонала на новосъздадения център за почасови услуги, а от друга постигане на уют и досъпност при посещение на лица от целевата група (възрастни хора или хора с увреждания). 3 017.88 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).