Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project increases the employment and incomes of inactive and unemployed people from the town of Kyustendil, by increasing the workplaces in "T Dent" LTD. Project activities include creating and securing equipment and medical equipment of four new work places, where four persons from the target group will work.  The activity is a set of events for selection, hiring and inclusion in the labor process of the necessary for the expansion of the service (expanding market niche) personnel and focuses on the sustained recovery of the labor habits of the most disadvantaged groups, including long-term unemployed and inactive persons and young people up to 29 years, their reintegration into the labor market, ensuring sustainable and quality employment and exit from the social assistance system.
Expected results from the realization of this project are a better functioning labor market; a more skilled workforce; higher quality jobs and better working conditions; stronger policies to promote job creation and labor demand. It provides outlook for the development of '' T DENT '' and an opportunity for offering flexible solutions and comprehensive services to patients through investments in new assets. In the context of the expansion of the activity of '' T DENT '' the health of the patients improves and their standard of living increases. Various studies have shown the positive effect of health on labor productivity and education. According to them, people in good health produce more and better quality products as a result of more efficient use of new technologies, devices and equipment.  Likewise, higher educational status leads to better productivity and income. Apart from that, assuming that healthy people live longer, they are motivated to invest in their education and training, and this in turn leads to higher labor productivity, which in turn is a factor for economic growth in the region.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Дейността предвижда сформиране и поддържане на екип за изпълнение и управление на проекта. Екипът се ангажира с цялостното администриране и изпълнение на заложените дейностите. Екипът детайлно обсъжда целите, предвидените дейности и очакваните резултати, изработва детайлна разбивка на задачите по изпълнението на дейностите по проекта, води отчетността и установява система за вътрешен контрол и мониторинг. Целта е да се осигури ефективно и ефикасно управление на проекта, организация и координация на дейностите и да се гарантира, че набелязаните цели ще бъдат изпълнени, а очакваните резултати постигнати. Етапи на дейността: 1. Формиране на екип 2. Създаване на план за действие и делегиране на отговорностите 3. Създаване на план за комуникация в екипа 4. Организация, управление и координация „Изпълнение дейностите на проекта” 5. Организация, управление и координация „Цели и приоритети на проекта” 6. Организация, управление и координация „Отчитане и на проекта” 7. Организация, управление и координация „Мониторинг на проекта” 8. Организация, управление и координация „Приключване на проекта” Екипът ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще осъществява дейност през целия проектен период. Екипът се състои от ръководител - 1, счетоводител - 1 и координатор - 1. Ще бъдат изготвени и подписани граждански договори за извършване на услуга с всеки от екипа. Екипът ще разполага необходимото оборудване за ефективното изпълнение на задълженията си (Етап 1.1). Планът за действие ще е основен инструмент, с който ръководителя и екипа следят за правилното и ефективно реализиране на проекта. Раздробяването на основните дейности на отделни етапи ще позволи лесното им организиране, управление и координация. Този процес е необходим и за да се определят по-точно времето и ресурсите за изпълнение на задачите. Планът за действие е предпоставка ръководителя на проекта да делегира отговорности на членовете относно срокове, процедури и индикатори за резултат, за изпълнение на включените дейности. Дейностите се изпълняват спазвайки методи за опазване на околната среда и наложени добри практики (Етап 1.2). Важен елемент от ефективното изпълнение на проекта е създаването на план за комуникация в екипа. Членовете на екипа, кандидата и изпълнителите по проекта се намират на разстояние един от друг, а същевременно са заети и с други дейности. Затова активното и ефективно общуване между тях е от ключово значение за успешното изпълнение на проекта, за което се изготвя план за комуникация. Планът определя средствата, мястото и честотата за комуникация (Етап 1.3). Екипът ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности (Етап 1.4). Екипът следи във всеки един етап от реализацията на проекта, дали всички ресурси са мобилизирани в изпълнение на планираните дейности с цел постигане на очакваните резултати (Етап 1.5). Екипът гарантира, че отпуснатите средства по проекта ще се разходват в съответствие с националното законодателство и с установените норми на ЕС, спазвайки принципите за икономичност, ефективност и ефикасност. Бенефициентът трябва да води точна и редовна документация и счетоводни отчети при изпълнението на проекта (Етап 1.6). Екипът системно и продължително извършва мониторинг, който включва събиране, анализиране и използване на информация за установяване, доколко изпълнението на дейностите по проекта съответства на договореното. Мониторингът предоставя количествена и качествена информация, чрез която да бъдат измерени ефективността и ефикасността от изпълнението на проекта. Информацията се базира на индикаторите, които бенефициента е заложил в проектното си предложение (Етап 1.7). Приключването на проекта е момента на постигането на всички заложени цели. Достигането на екипа до този етап означава, че всички планирани дейности са завършили успешно и потенциалната целева група е почувствала ефекта от проекта (Етап 1.8). 5 112.00 5 099.04
НАЕМАНЕ НА БЕЗРАБОТНИ И НЕАКТИВНИ ЛИЦА ОТ ЦЕЛЕВАТА ГРУПА: Дейността е набор от мероприятия за подбор, наемане и включване в трудовия процес на необходимия за изпълнение на разрастващата се дейност на ''Т ДЕНТ'', персонал. Кандидатът ще осигури заетост на 4 лица от целевата група. Лицата ще бъдат наети на трудови договори на пълно работно време за периода от 12 месеца. Предвижда се 2 лица (50%) да са представители на специфични категории от целевата група. Дейността акцентира върху трайно възстановяване на трудовите навици на най-неравнопоставените групи (продължително безработните лица и младежите до 29 години), тяхната реинтеграция на пазара на труда, осигуряване на устойчива и качествена заетост, излизане от системата на социалното подпомагане. Целта е осигуряване достъп до заетост, повишаване професионалната квалификация и възможностите за развитие, подобряване на качеството на живот на лица в неравностойно положение на пазара на труда. Етапи на дейността: 1. Анализ на потребността от създаване на нови работни места. 2. Необходим персонал за новите работни места. 3. Информационна кампания за наемане на необходимите лица от целевата група. 4. Подбор. 5. Наемане и подписване на трудови договори с лицата. 6. Развиване на професионалните умения на наетия персонал. За да отговори на предизвикателството от реализиране на нова за сектора и региона идея - предприятието следва инвестиционен план за разширяване, включващ създаването на 4 нови работни места. Необходимия персонал за новите работни места са 4 лица. Екипът определя, а работодателя съгласува и приема, мероприятията и сроковете за оповестяване, подбор и наемане на необходимия персонал (Етап 2.3-2.5). С целенасоченото наемането на млади хора, кандидатът счита, че ще има значително по-малко проблеми с въвеждането на наетите в непозната за региона дейност. За да повиши производителността си и да надделее над конкуренцията, ''Т ДЕНТ'' следва да обезпечи новите работни места с нужните активи за ефективно протичане на дейността. Предприетите действия подпомагат поетия от кандидата ангажимент да осигури професионално развитие и сигурност на работните места, да се грижи за здравето и благосъстоянието на работниците, да развива уменията и компетенциите им и да поддържа баланс между работата и личния живот на лица от целевата група. За да отговори на изискванията на тази група, ''Т ДЕНТ'' ще повиши производителността и адаптивността на заетите, чрез подобряване условията на труд на работното място, материални и морални стимули (основни за тази специфична категория), въвеждане на нови технологии и осигуряване на екологична устойчивост. Кандидатът ще прецизира длъжностните характеристики и ще адаптира работните места, съобразно специфичните им нужди (Етап 2.6). Наетите лица ще имат възможност да развият знанията и уменията, ще придобият квалификации и компетенции в специфична дейност (дентална медицина), ще имат възможност за устойчиво интегриране и ангажиране в трудовия процес. Младите хора са склонни да сменят сравнително често работното си място с цел намирането на позиция, която в най-пълна степен ги удовлетворява, а липсата на практически опит и професионални контакти създава трудности както при намирането на първа работа, така и при опити за преминаване от един към друг тип заетост. В тази насока са предвидени инвестиции в активи на новите работни места, по начин осигуряващ ергономичност, комфорт, модерни решения, екосъобразност и безопасности условия на труд за новоназначените лица, възможност за професионална реализация във висококвалифициран сектор (специализацията е пряко свързана с качеството на оказваната медицинска и/или дентална помощ). Почти 90% от медицинския персонал е с висше образование в направленията медицина и здравни грижи. Проектното предложение допринася за намаление на цикличните колебания в икономическата активност на трайно безработните и лицата до 29 години, структурните диспропорции и професионални несъответствия на пазара на труда. 29 688.00 26 842.54
ИНВЕСТИЦИИ В ДЕНТАЛНО ОБОРУДВАНЕ, СВЪРЗАНО СЪС СЪЗДАВАНЕ НА НОВИ РАБОТНИ МЕСТА ЗА ЛИЦА ОТ ЦЕЛЕВАТА ГРУПА: Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на необходимото ново оборудване и инструментариум, компютърно оборудване и закупуване на предпазни облекла за удовлетворяване на нуждата от обезпеченост на новите работни места и представяне на възможност за нормално протичане на работния процес на наетите лица от целевата група. Идентифицираната нужда за закупуване на допълнително оборудване и инструменти, е продиктувано от разширяване дейността на ''Т ДЕНТ'' и предлагане на нова услуга - стерилизация на дентални инструменти. За всички нови работни места ще бъде осигурено необходимото оборудване за изпълнение на програмата за разширяване, за да се гарантира, че очакваните резултати ще бъдат постигнати. Целта, която се постига при реализирането на дейността, е да се осигури материално-техническото обезпечаване на новите работни места с необходимите инструменти, машини и офис оборудване за работа от новоназначените лица. Етапи на дейността: 1. Проучване потребностите от ново оборудване. 2. Проучване на пазара. 3. Контакт с потенциални доставчици. 4. Избор на изпълнител. 5. Доставка на оборудването. 6. Въвеждане в експлоатация/инструктаж на работниците на машините. Кандидата анализира потребностите на работния процес за изпълнение на основните задължения за заеманите длъжности на новите работници и служители. Изборът за закупуване е съобразен с оценка на финансовия потенциал за закупуване на ново оборудване. Характерно за извършваните дейностите е, че оборудване на едно работно място може да се използва при необходимост от лица от друго работно място (Етап 3.1). Необходимите инвестиции, са както следва:  Автоклав клас В - с основно предназначение за стерилизиране, (автоклавиране) на дребен и едър инструментариум. Пестенето на вода и енергия не трябва да се пренебрегва, оборотът на инструменти използвани в денталната лаборатория става значително по-бърз. Факта, че стерилизаторът работи по-малко време означава, че продължителността на неговия живот се увеличава и има по-малко разходи за поддръжка. Избраното оборудване отговаря на съвременните тенденции за екосъобразност, щади ресурси, енергоспестяващо и ергономично. Това е основното оборудване което ще използва и на което ще оперира новозаетия Медицински секретар.  Ултразвукова вана - предназначена за ултразвуково почистване на дребен и едър инструментариум преди опаковането му.( грубо почистване от кръв, слюнка, цименти, алгинати, композити, гипс, отпечатъчни силикони, полиетерни гуми и т.н.). Необходимо е за работата на Медицинския секретар.  Опаковъчна машина - служи за опаковане на инструментариума в специални термовакумни ленти. Гарантира добро задържане на инструмента в индивидуална опаковка, за по-добра стерилизация. Необходимо оборудване за работата на медицинската сестра.  Дестилатор за вода - необходим за дестилиране на вода, която в последствие се използва за автоклава и стоматологичния юнит. Необходимо оборудване за работата на медицинската сестра.  Офис оборудване за нормалното протичане на дейностите на работни места Регистратура и Маркетинг -.необходими са преносим компютър и принтер, нужни за административната дейност и водене на електронен органайзер от Офис мениджъра, както и таблет за маркетинговите дейности извършвани от Специалист Маркетинг и реклама. Ще бъдат събрани оферти от доставчици, а офертите разгледани и класирани съобразно възприети критерии(Етап 3.2-3.3). Кандидатът ще избере тази оферта, която отговаря в най-висока степен на предварително обявените показатели и тяхната тежест, по отношение на качество, цена, технически преимущества, естетически и функционални характеристики, характеристики, свързани с опазване на околната среда, оперативни разходи, гаранционно обслужване и техническа помощ, срок за изпълнение (Етап 3.4). Доставката следва да включва всички допълнителни дейности, свързани с транспорта, монтажа, въвеждането в експлоатация и обучение на персонала за работа (Етап 3.5-3.6). 15 350.00 15 350.00
ВИЗУАЛИЗАЦИЯ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ НА ПРОЕКТА: Изпълнение на дейност ''Информиране и публичност'', допринася за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. Дейността предвижда мероприятия, мерки и комуникации за повишаване на информираността на обществото за планираните действия, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към уязвимите групи на пазара на труда, включително и за подобряване на достъп до заетост. Целта е всички дейности, предвидени по проекта да бъдат реализирани в условия на пълна прозрачност и да бъдат обществено оповестени съгласно изискванията за визуализация и публичност на ОП РЧР. Публичността оказва мултиплициращ ефект и добавена стойност върху други стопански субекти от региона, а така също предоставя стимули за работодателите за разкриване на нови работни места. Етапи на дейността: 1. Изготвяне на план за визуализация; 2. Избор на изпълнител; 3. Предпечатна подготовка на стикери, табели, брошури и информационни материали; 4. Изработване на необходимите информационни материали за популяризирането на проекта; 5. Отчитане на мерките за информираност и публичност. Кандидатът представя план за визуализация, в който се посочват планираните мерки и срокове за популяризиране на проектното предложение, ОП РЧР и процедурата "Ново работно място 2015''. Финансовият ресурс за тяхното изпълнение трябва да кореспондират, както с мащаба и значението на проекта в регионален и национален мащаб, така и с общия бюджет на проектното предложение (Етап 5.1). Информирането на широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по ОП РЧР, е отговорност на кандидата. Основните цели на дейностите по информация и публичност са свързани с повишаване обществената осведоменост и прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по Програмата, информиране на широката общественост за ролята, която играе ЕС, съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; гарантиране прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на конкретното проектно предложение; информиране за източника на европейско съфинансиране – ЕСФ. В тази връзка ''Т ДЕНТ'' извършва подбор на изпълнител и изпълнява пакет от комуникационни дейности. Кандидатът ще се стреми изборът на доставчик да е съобразен с еко нормите за опазване на околната среда - информационните материали ще бъдат по възможност от рециклирани материали (тефтери), енергоспестяващи и щадящи природата. При популяризиране ще бъде организирана кампания за разделно събиране на отпадъци и използване на рециклирани материали - дейността предразполага към такава кампания активите предмет на инвестиции в Дейност 3 са пряко свързани с превенции към опазване на околната среда. В хода на изпълнение на дейностите, кандидатът ще прецени, кои мероприятия и какви информационни материали, ще изпълнят в най-голяма степен целта за запознаване възможно най-широка аудитория с настоящия проект и оперативната програма (Етап 5.2-5.4). В начина на изпълнение са дадени индикативни показатели за използваните информационни средства, в хода на изпълнение е вероятно те да бъдат верифицирани. В този случай допустимите разходи за изпълнение на комуникационните дейности няма да надвишават 2% от общата стойност на одобрената безвъзмездна финансова помощ за изпълнение на целия проект. Отчитането се следи от екипа на проекта и се одобрява от кандидата, води се аналитична счетоводна отчетност за извършените разходи (Етап 5.5). 1 020.00 850.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).