Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The implementation of operation BG05SFPR003–1.001 "Hot Lunch" in the Suvorovo Municipality is to help the most vulnerable, endangered or directly affected by the current situation. The project is a unique response to the real, pressing need for social support and humane treatment of identified needy persons. Thanks to the planned activities, nutritious, healthy and hot food is provided to persons in need every working day of the specified period, with a view to overcoming basic material deprivation. Its implementation builds on the region's social policy in support of those living in deprivation, in a difficult situation and at risk of social exclusion, strata of the population. The planned series of sustainable targeted activities will support persons in need by providing access to the necessary, life-saving social services in a home environment. The hot lunch is provided free of charge, in individual packages, to the homes of consumers.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: В резултат от извършваната дейност се приготвя подходящ по количество и качество пакетиран топъл обяд в кухнята на ДСП–Суворово за 100 крайно нуждаещи се лица в продължение на 755 работни дни от посочения период. Прясната, здравословна и питателна топла храна, се приготвя в деня на нейната доставка до съответните потребители, в съответствие с одобрено от ОС ежедневно и седмично меню. Ежедневното меню включва: супа (300 мл), основно ястие (300 г), хляб (150 г) и поне веднъж седмично десерт (100-150 г), а седмичното - разнообразни видове ястия, приготвени от различни, достъпни в сезона, продукти. За приготвянето им се използват рецепти за приготвяне на ястия, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене, между които е и „Сборник рецепти за заведения за обществено хранене“ на издателство „Техника“, издание 2010 г. /Приложение 14 към настоящото Ръководство/ или съотносими към тях варианти. Използването на различни от посочените рецепти (в това число и относно вложени видове хранителни продукти и/или количества) е допустимо, само ако те са изготвени от наето лице в съответствие с разпоредбата на чл. 13, ал. 1 от Закона за храните и са утвърдени от ОС. Предоставяната здравословна, качествена и разнообразна храна се приготвя с използване на безопасни добри работни практики и технологии, при стриктно спазване на всички санитарно-хигиенни правила и изисквания и в съответствие с приложимите разпоредби на Закона за здравето, Закона за храните, нормативната уредба по прилагането им и относимото законодателството на европейската общност в същата област. При реализирането на дейността се изпълняват стриктно и всички изисквания на Закона за храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни. Месечното разпределение на общия брой от 755 работни дни за изпълнение на дейността в посочения период е следното:- м. октомври 2022 г. - 21 работни дни; - м. ноември 2022 г. - 22 работни дни; - м. декември 2022г.- 19 работни дни; - 2023 г. - 252 работни дни; - 2024 г. - 252 работни дни;- 2025 г.- 189 работни дни /до 30.09.2025г./ Общият размер на необходимите финансови средства за извършване на дейността през посочения период възлиза на 275 424 лв (с ДДС), 241.600 лв. които се разходват за приготвяне на индивидуални порции топъл обяд с единична стойност от 3,20 лв. за 100 потребители в продължение на 755 работни дни (3,20 лв./порция х 100 потребители х 755 работни дни), а останалите 16,912 лв. (представляващи допустими допълнителни разходи в размер на 7 % от общия бюджет) - служат за покриване на направените разноски за администриране на договора, съхраняване на храната, режийни, консумативи и материали. Останалите 16,912 лв. (представляващи допустими допълнителни разходи в размер на 7 % от общия бюджет) –служат за съпътстващи мерки. Видовете ястия, включени в ежедневните и седмични менюта, се приготвят от подходящи за целта разнообразни сезонни продукти, способни да осигурят в максимална степен здравословно и балансирано хранене на потребителите. Към менютата се прилага информация за съдържанието на алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните, изготвена от наето лице в съответствие с разпоредбата на чл. 13, ал. 1 от Закона за храните. 241 600.00 99 200.00
Предоставяне на топъл обяд: Дейността е от ключово значение за успешното изпълнение на проекта, предвид кризисната обстановка и профила на обслужваните целеви групи. Поради тази причина, община Суворово предпочита да доставя приготвените индивидуални порции пакетирана топла храна в картонени опаковки за еднократна употреба до домовете на потребителите през целия период на изпълнение на проекта. Само по изключение, предоставяната услуга може да бъде получена на място в сградата на ДСП от потребителите на проекта или изрично упълномощени от тях лица - при наличие на затруднения и/или други особени обстоятелства, възпрепятстващи срочната й доставка в домашна среда. Предоставянето на посочената социална услуга в домашна среда ще подпомогне удовлетворяването на належащи базисни здравно-физиологични, психологически и финансово-икономически нужди на потребителите, като предотврати нежеланите им контакти с лица от общността извън дома. По-голямата част от тях са възрастни хора и лица с увреждания, които срещат затруднения в придвижването. Затова доставката на топлия обяд до домовете им значително улеснява тяхното ежедневие. Доставката на топлия обяд до домовете на подбраните конкретни потребители се извършва системно и организирано от служители на ДСП ( 2 разносвача–санитари и 2 шофьора) - с помощта на 2 бр. лекотоварни автомобила, собственост на община Суворово, които притежават Удостоверения за превозване на суровини и храни, издадени от ОДБХ– Варна.. Извършваната дейност се осъществява внимателно и предпазливо, при пълно спазване на всички санитарно-хигиенни правила и норми и ефективна грижа за безопасността и здравето на всички участници и потребители. Всички участници в проекта (вкл. доставчици на хранителни продукти, специално подбран за целта професионално обучен кухненски персонал и всички доставчици на топла храна до съответните домове), са оборудвани с подходящи предпазни облекла и средства за отговорно и безопасно изпълнение на възложените им служебни задължения – с оглед осъществяване на своевременна превенция на нежелани замърсители и микроорганизми в храната. По идентичен на описания начин, в периода от 11.05.2020 г. до 30.09.2022 г. ДСП е доставял редовно без прекъсване на топъл обяд до домовете на 100 потребители на одобрен проект по Целева програма „Топъл обяд в условията на извънредна ситуация -2020 г.“ плюс около 80 потребители на ДСП на платена такса. Липсата на проблеми и/или нарушения за целия период на неговото изпълнение дава увереност, че и настоящата дейност ще бъде организирана и изпълнена успешно. По същия, вече утвърден и работещ механизъм, се осъществява доставката на приготвена храна до домовете на потребителите и след 01.10.2022 г. Дейността стартира на 01 октомври 2022 г., продължава през целия период на изпълнение на проекта и се очаква да приключи на 30 септември 2025 г. 16 912.00 6 944.00
Реализиране на съпътстващи мерки: Материалната помощ се реализира успоредно с мерките за социално приобщаване, като насочване и подкрепа за излизане от бедността на уязвимите лица чрез развиване на силните им страни и поощряване на тяхната самостоятелност. Подкрепящите дейности включват помощни и консултантски услуги за подобряване на достъпа на потребителите до основните обществени услуги в областта на жилищното настаняване, социалното благосъстояние, здравеопазването, образованието и заетостта. Право за ползване на съпътстващи мерки има всеки потребител на топъл обяд. При преценка на необходимостта от съпътстваща мярка за всеки конкретен потребител не се проявява дискриминация по отношение на възраст, пол, вероизповедание, семейно положение, убеждения, умствени и физически затруднения или по какъвто и да е друг признак. На потребителите се предоставя възможност за активно участие при вземането на решения по всички въпроси, касаещи техния живот. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие на потребителите по проекта, съобразно актуалните им индивидуални нужди относно: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Суворово, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги; - осигуряването на временен подслон на бездомните лица; - подпомагането на достъпа до здравни и образователни услуги; - оказването на емоционална и психологическа подкрепа и грижи; - управлението на семейния бюджет; - здравословното и балансирано хранене и природосъобразен начин на живот; - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие и/или консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация. Прилагането на съпътстващите мерки е насочено към постигане на определени резултати, които се проследяват и отчитат от екипа на проекта, съгласно дадените насоки в Методическо указание за предоставяне и отчитане на съпътстващи мерки по процедурата /Приложение 9/. Дейността стартира на 01 октомври 2022 г., продължава през целия период на изпълнение на проекта и се очаква да приключи на 30 септември 2025 г. 16 912.00 6 944.00
Определяне на целевите групи: Условията за кандидатстване по настоящата операция предоставят възможност посочената дейност да стартира преди сключването на договора за безвъзмездна финансова помощ и да се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта. В съответствие с основните принципи на Европейския стълб на социалните права, операцията е планирана в страната и осигурява подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на лицата, които в най висока степен се нуждаят от социална закрила към настоящия момент.При идентифициране на нуждаещите се лица - целева група по операцията - се използва модифицирана версия на прилагания подход по оперативната програма до момента, чиято цел е да отговори в най-пълна степен на настоящите им нужди.В съответствие с целите на операцията, целевите групи, включени в настоящия проект са:  лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си;  лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа;  лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ;  лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;  скитащи и бездомни лица;  лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. За идентифициране на конкретните потребители от посочените целеви групи се използват всички възможни законово приемливи начини и средства, в това число: писмени и устни заявки и сигнали от граждани, отворена телефонна линия, информация от доставчици на социални услуги и институции и т.н. Подборът на допустимите конкретни потребители се извършва по максимално открит (прозрачен) начин и ред – въз основа на следните меродавни: истинност,обективност, справедливост, равнопоставеност, безпристрастност, поверителност и приоритетност. Всички предприети действия в тази връзка са съобразени с настоящата кризисна ситуация, проследими и надлежно документирани – в съответствие с желанието за постигане крайната цел на самия подбор: с предоставената услуга да бъдат обхванати най-нуждаещите се и засегнати в най-висока степен от настоящото положение лица. За тяхното конкретно идентифициране се извършват следните относително обособени взаимосвързани процедури: 1. информиране на потенциалните потребители; 2. набиране на заявления, сигнали и предложения; 3. оценка за допустимост на кандидатите за получаване на предоставяните услуги и изготвяне на списък от идентифицирани лица; 4. изпращане на изготвения списък от идентифицирани лица (заедно с приложенията към него) за одобрение на Дирекция „Социално подпомагане“-Вълчи дол) и окончателен подбор на потребители според утвърдена за целта Методика). Към момента на изготвяне на настоящото проектно предложение в община Суворово са постъпили и разгледани повече от 156 заявления на кандидат-потребители за включване в предоставяните социални услуги. След преглед, оценка за допустимост и преценка на техните действителни желания и нужди е определен индикативен брой от 100 представители на целевите групи. Одобрените потребители ще получават предоставяната услуга „Топъл обяд“ във всеки работен ден от посочения период. При необходимост, те своевременно ще получат и адекватни съпътстващи услуги под формата на мерки за преодоляване на кризисната ситуация. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).