Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project plans to establish a Center for temporary provision of home based services for social inclusion. The center will provide a wide range of social services for personal assistance, social support and servcies at the homes of the users for people with disabilities and their families as well as people above the age of 65 who are not able to service themselves. Such people are in the risk of being completely excluded. 
The center will provide the following hourly services - home based assistance and personal assistants. The center will be managed by a manager and there will be also a social services consultant, phsycologist and medical assistant who will provide consultancy in their professional areas. 
The goal of th eproject is to improve the quality of life and access to social inclusion services based on the personal needs of people with disabilities and elderly people (above 65 years) who are inable to serve themselves. They will be able to receive an horly based personal assistance and home-based assistantce. 
The project will also contribute to improving the lifes of the families of these users and ability to have an alternative choice and active participation on the labor market.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор на екип за управление на проекта: Конкретната дейност е необходима за разпределения на задълженията между екипа за управление на проекта. С всички членове на екипа ще се сключат допълнителни споразумения към трудовите договори или заповедта за назначаване на държавен служител, при спазване на Постановление № 119 от 20 май 2014г. за приемане на национални правила за допустимост на разходите по оперативни програми, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд на Европейския съюз и от Европейския фонд за морско дело и рибарство, за финансовата рамка 2014-2020г., в които ще са отразени конкретните задължения и отговорности на всеки един.Екипът ще се състои от Ръководител, Координатор, Счетоводител и Технически сътрудник. 0.00 2 972.25
Подбор на специалисти и работа в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда: Дейността включва подбор на следните специалисти 1.Ръководител Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда; 2.Психолог; 3.Медицински работник; 4.Социален консултант. За подбор на персонала за управление на центъра ще се проведат процедури, съгласно Кодекса на труда . С лицата ще бъдат сключени трудови договори, при спазване изискванията на Кодекса на труда и Кодекса за социалното осигуряване. За функционирането на центъра са предвидени средства за канцеларски материали и режийни разходи/ток, вода, телефон/ 42 476.40 80 952.44
Подбор на персонал и предоставяне на социални услуги в домашна среда: Дейността включва подбор на два вида персонал: 1.Персонал за предоставяне на услуги в домашна среда включва 20 броя лица предоставящи услуги в домашна среда на длъжност „Домашен помощник”. 2.Персонал от 45 лични асистенти – кандидатствали и класирани за "лични асистенти" по процедура „Нови алтернативи". За кандидатстване на желаещи да изпълняват длъжността"Домашен помощник" се предвижда обявяване на свободни работни места за длъжността и достатъчен период, в който всички желаещи да бъдат подавани заявленията за заемане на длъжността. Екипът по управление на проекта разглежда подадените заявления. Кандидатите задължително се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа в предоставяне на социални услуги, след което се извършва окончателен подбор на лицата, според оценката по низходящ ред и във всички населени места в Общината. Сключват се трудови договори с кандидатите за изпълнение на почасовите услуги. В процеса на изпълнение на проекта е допустим допълнителен прием на желаещи да заемат длъжността "Домашен помощник" и "Личен асистент " . Лични асистенти – кандидатствали и класирани по процедура „Нови алтернативи", ще започнат да изпълняват дейността си след приключване на процедура „Нови алтернативи" - 29.02.2016г и след извършване на нова оценка на потребностите, на потребителите, ползващи услугата "личен асистент". За Дейността по изпълнение на предоставяне на услугата "Домашен помощник " ще се прилага Методика за предоставяне на социалната услуга в общността"Домашен помощник", утвърдена от Изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане. За Дейността по изпълнение на предоставяне на услугата "Личен асистент " ще се прилага Методика за предоставяне на социалната услуга в общността"Личен асистент", утвърдена от Изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане. За домашните помощници и личните асистенти е предвидено закупуване на предпазно облекло - туники и предпазен панталон и предпазни материали - ръкавици и маски. 349 587.01 284 095.55
Приемане на заявления на желаещи да ползват почасови услуги в домашна среда: Обявяване на период за приемане на заявления на желаещи да ползват почасовите услуги в домашна среда. Към заявлението се прилагат следните документи: Информация за кандидат - потребителя, Експертно решение от ТЕЛК, протокол на ЛКК, актуална епикриза, етапна епикриза или друг медицински документ, доказващ, че кандидата за потребител на социалната услуга е с ограничения или в невъзможност за самообслужване и при необходимост и други документи. Лицата, които желаят да бъдат включени в проекта за ползване на социалната услуга подават заявления по настоящ адрес. Настоящият адрес трябва да е на територията на Община Полски Тръмбеш.Първоначалния период за приемане ще е във втория месец от стартирането на проекта. Заявленията ще се приемат от ръководителя на център за почасово предоставяне на услугите за социално включване в семейна среда.Ще се даде възможност при възникнала необходимост и при възможност за включвана в проекта да се извърша текущ прием на молби от лица нуждаещи се от ползване на социалните услуги. Такъв текущ прием ще се извършва всеки месец от първо до десето число от петия до двадесетия месец от изпълнението на проекта. Кандидатите за ползване на социалните услуги в домашна среда"Домашен помощник " и "Личен асистент" са от следните целеви групи: - Хора с увреждания ; - Хора над 65г с ограничения или в невъзможност за самообслужване. 0.00 24 632.85
Извършване на оценка на потребностите на ползвателите на социални услуги , окончателно класиране и сключване на договори с кандидатите за ползватели на услугата в зависимост от определената им нужда. : Настоящата дейност включва следните етапи на изпълнение 1.Извършване на индивидуални оценки на потребностите на всички желаещи, подали заявления. 2.Окончателно класиране на кандидат - потребителите подали заявления. 3. Сключване на договори с кандидатите за ползватели на услугата в зависимост от определената им нужда. 2 500.00 2 409.98
Извършване на СМР в Център за почасово предоставяне на услуги за семейно включване в семейна среда в град Полски Тръмбеш: За изпълнение на настоящия проект Общински съвет град Полски Тръмбеш с Решение №661от 28.05.2015 дава съгласие да предостави 6 броя помещения общинска собственост за целите на проекта. В едно от помещенията ще извършва дейността си Ръководителя на центъра. В три от помещенията ще се обособят работните места на психолога, медицинския работник и социалния консултант. В Едно от помещенията ще се извършва супервизия на специалистите, работещи в центъра и в останалото помещения ще се помещава картотеката с всички досиета на предоставящите социална услуга - "Домашни помощници" и "Лични асистенти". Помещенията се нуждаят от текущ ремонт, който да създаде възможност за изпълнение на работните задължения на специалистите, работещи в Центъра. За необходимия ремонт е издадено Становище № СА-01-03-1161 от 03.06.2015г от Главния архитект на община Полски Тръмбеш - арх.Надя Стефанова. В Становището е посочено , че са предвидени следните дейности: подмяна на дограма, ремонт на ел. инсталация, ремонт В и К инсталация, шпакловки по стени и тавани, боядисване, подмяна на подови настилки с ламиниран паркет и теракота, подмяна на фаянс и санитарно оборудване в санитарни помещения. 41 799.98 41 799.98
Оборудване и обзавеждане на Център за почасово предоставяне на услуги за семейно включване в семейна среда: Необходимост от обзавеждане, състоящо се от бюра, маси, столове, шкафове, етажерки, метални каси и оборудване – климатици - 6 броя, компютърни конфигурации - 4 броя, принтери - 4 броя, Мултифункционално устройство/Ксерокс,скенер, принтер/ - 1 брой. 20 944.60 20 944.60
Актуализация на индивидуални оценки на потребностите на социалните услуги. : Периодична актуализация на оценка на потребностите на социални услуги на реалните потребности във връзка с настъпили промени в компонентите формиращи оценката за физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот; допълнителни потребности; безопасност и рискове. Дейността ще се извърши от специалистите, назначени в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социални включване в домашна среда: социалния консултант, психолога и медицинския работник. Периодичната актуализация на оценката на потребностите ще се извършва през 6 месеца в зависимост от датата на стартиране на ползване на услугата. 0.00 0.00
Актуализация и адаптация на методология за работа на центъра: Необходимост от актуализация и адаптация на методика за предоставяне на социалната услуга в общността"Домашен помощник", утвърдена от Изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане и Методика за предоставяне на социалната услуга в общността"Личен асистент", утвърдена от Изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане спрямо конкретната дейност на центъра и ясно точно определяне на правилата за изпълнение на услугата. 1 000.00 1 000.00
Обучение на персонала предоставящ социалните услуги: Необходимост от получаване на знания и умения, необходими за изпълнение на длъжността „Домашен помощник” 250.00 119.91
Предоставяне на психологическа подкрепа и супервизия на специалистите работещи в Център за почасово предоставяне на услуги за семейно включване в семейна среда и на Домашните помощници и Личните асистенти, изпълняващи услугите в домашна среда.: Извършване на психологическа подкрепа и супервизия на специалистите работещи в Център за почасово предоставяне на услуги за семейно включване в семейна среда и на Домашните помощници и Личните асистенти, изпълняващи услугите в домашна среда е необходимо за подобряване на работата по отношение на качеството на услугите, на професионалното развитие на персонала , емоционалната подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипа на на социалната услуга на специалистите работещи в Център за почасово предоставяне на услуги за семейно включване в семейна среда. 1 654.00 1 653.87
Психологическа, медицинска и социална подкрепа за потребителите на услугите, според индивидуалната потребност.: Социалният консултант, психолога и медицинския работник ще извършват консултации в сферата на своята дейност на ползвателите на услугата според индивидуалната им потребност, кото посещават ползвателите на място в техния дом. 0.00 0.00
Координация, администриране, мониторинг, текуща и крайна отчетност на проекта.: Цялостното администриране на проекта. 33 800.00 31 479.69
Провеждане на дейности за информация и публичност на проекта. : Информиране на широката общественост за финансовото подпомагане от ЕСФ чрез конкретния проект на Общината и възможностите, които той предоставя чрез: 1. Провеждане на информационно събитие – кръгла маса за старта на проекта – запознаване обществеността и заинтересованите страни със същността и обхвата на предоставяните услуги в домашна среда, застъпени в проекта. 2. Провеждане на информационно събитие – кръгла маса за отчитане на постигнатите резултати, ефективността от предоставените услуги в домашна среда и оценка на изпълнението на проекта. 3. Изготвяне на печатни информационни материали – брошури с информация за целта на проекта и видовете услуги предоставяни в домашна среда . 4. Изработване на рекламни химикали. 5. Поставяне на 2 броя информационни табели. Една в сградата на Общинска администрация Полски Тръмбеш и един брой в помещенията, предоставени за Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда . Върху всички материали по проекта ще се поставят отличителните знаци на ЕС, на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и на ЕСФ съгласно изискванията за информация и публичност. Екипът за управление на проекта е пряко отговорен за изпълнението на конкретната дейност. 4 988.01 4 988.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).