Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project envisages providing warm meals to people in the target groups on the territory of all 12 settlements in the municipality of Lukovit. 130 to 30.04.2017 and bis 01.05.2017 - 150 representatives of the target lists of Directorate "Social support" will be included. The selection will be made pursuant to Ordinance № RD 7-01 of 4th April 2016 of MLSP and already approved by the practice mechanism for identifying the most deprived people in the municipality in consultation with social workers and mayors of settlements. Target groups are individuals and families entitled to assistance under Article 9 of RILSA, people without income and relatives to take care for them, single living people and families with minimal pensions. The selection committee will review each month the lists of Directorate "Social support", and will consider problematic situations relevant to the project. Food products will be supplied by a contractor selected by a public procurement procedure. The food will be prepared on the basis of Home social services in the city of Lukovit, will be delivered in all settlements by vehicles of DSS and will be distributed to consumers against signature. Accompanying measures will include gathering information on wandering and homeless individuals and children at risk of extreme poverty and directing them to the social assistance system, as well as providing information about the possibilities of the OP for food and / or basic material assistance and OP HRD 2014 2020. The project envisages provision of hot meals in all working days -671 until 31th of December  2019.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи : Общинската администрация работи по подготовката на проекта от 03.05.2016 г. Дейността се подчинява на Наредба № 07-1 от 4 април 2016 г. и включва информиране на всички заинтересовани лица и институции, консултации с кметските администрации и включване на представители на Дирекция „Социално подпомагане“ в комисията, назначена от Кмета на общината - Заповед № 178/10.05.2016 г. След събиране на описаната информация, комисията, определена от Кмета на община Луковит, с представител на Дирекция "Социално подпомагане", направи следните изводи за броя на потенциалните потребители, представители на целевите групи: В дирекция "Социално подпомагане" е налична информация по списък само за целевата група "Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане" - 511 бр. ( списък от м. април 2016 - по данни от ДСП Луковит това са лицата на месечно социално подпомагане през м. март 2016 г. ). В последствие към 15.05.2016 г. ДСП Луковит актуализира списъците и броят на лицата се увеличава на 678. За останалите целеви групи, допустими като потребители на услугата "Топъл обяд": - Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, по данни от Дирекция "Социално подпомагане" - Луковит - Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова заетост - Скитащи и бездомни деца и лица, няма събрана по този начин информация. С оглед на горното комисията взе следното решение: Ползватели на услугата "Топъл обяд", както и през 2015 г., ще бъдат 130 лица до 30.04.2017г., а от 01.05.2017 г. до 31.12.2019 г. - 150 лица, като бъдат обхванати всички населени места от общината. Проведени са консултации със социалните работници и кметовете на населените места, след което са поканени да подадат заявления за включване в услугата лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане". В периода 10-14 май 2016 г. са подадени 156 заявления. От тях 130 лица са налични в списъците на месечно подпомаганите лица. Останалите 26 заявления са предоставени на ДСП Луковит за проверка и изготвяне на анкетен лист. След това ще се определи принадлежност към съответната целева група, а лицата ще бъдат включени в списък с резерви. Приемът на заявления остава отворен по време на изпълнение на проекта. От 01.01.2018 г. „топъл обяд“ ще получават 400 най-нуждаещи се лица от община Луковит. По време на изпълнение на съпътстващите дейности по проекта ще бъдат издирвани със съдействието на кметовете на населените места и консултирани лица от останалите целеви групи и насочвани за анкетиране от социалните работници в ДСП. Така лицата, определени в чл. 5, ал. 1, т. 2, 3 и 4 от Наредба № 07-1 от 4 април 2016 г. на територията на общината ще бъдат идентифицирани и включени в регистри на общината и на ДСП Луковит. Те ще бъдат и потенциални потребители на услугата "Топъл обяд", включени в резервния списък, но ще бъдат насочвани и към други социални услуги, налични на територията на общината. Дейността за предоставяне на топъл обяд стартира на 16.05.2016 г. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Дейността ще бъде изпълнявана от фирма, избрана от Община Луковит по реда на ЗОП, чрез открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет "Периодична доставка на хранителни продукти за нуждите на Домашен социален патронаж – Луковит". Предвид факта, че топлият обяд се приготвя в базата на Домашен социален патронаж - Луковит и се доставя чрез превозните средства на патронажа, доставката на хранителните продукти ще се извършва от фирмата, избрана за изпълнител след проведената процедура. Процедурата е обявена на 17.12. 2015 г., със срок за подаване на оферти до 26.01.2016 г. На 25.03.2016 г. е сключен договор за доставка на хранителни продукти, със срок на действие 12 месеца, като изпълнителят се задължава да доставя заявеното по вид и количество хранителни продукти до 23 (двадесет и три) часа от получаването на заявката от Домашен социален патронаж. Цялата документация по процедурата и изпълнението на договора е публикувана в Профил на купувача - www.lukovit.bg, идентификационен номер на обществената поръчка № 000039. Изпълнителят на договора по тази поръчка ще изпълнява закупуването и доставката на хранителни продукти за нуждите на трапезарията, осигуряваща топъл обяд по проекта на община Луковит по ОП ФЕПНЛ. Дата на стартиране на трапезарията - 16.05.2016 г. Дата на приключване на дейността на трапезарията - 30.04.2020г. Ще бъде осигуряван топъл обяд на 130 души. На потребителите ще бъде осигуряван топъл обяд в работните дни до 28.04.2017 г. или общо 242 дни, разпределени както следва: м. май 2016 г. - 10 дни м. юни 2016 г. - 22 дни м. юли 2016 г. - 21 дни м. август 2016 г. - 23 дни м. септември 2016 г. - 20 дни м. октомври 2016 г. - 21 дни м. ноември 2016 г. - 22 дни м. декември 2016 г. - 21 дни м. януари 2017 г. - 22 дни м. февруари 2017 г. - 20 дни м. март 2017 г. - 22 дни м. април 2017 г. - 18 дни. От 01.05.2017г.: За 2017 г. – общо 167 дни Месец май 2017г. – 20 дни Месец юни 2017г. – 22 дни Месец юли 2017г. – 21 дни Месец август 2017г. – 23 дни Месец септември 2017г. – 19 дни Месец октомври 2017г. - 22 дни Месец ноември 2017г. – 22 дни Месец декември 2017г. – 18 дни За 2018 г. – 12 месеца по 21 дни – 252 дни За 2019 г. - 12 месеца по 21 дни – 252 дни За 2020 г. / до 30.04.2020 г./ – 4 месеца по 21 дни – 84 дни. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа – не проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00369-2017-0003 и № на договори с избрани изпълнители - № 6, №7, №8 и №9 от 16.08.2017г. и № 11,№12, №13 и №14 от 30.08.2018г. 711 084.00 711 309.00
Осигуряване на топъл обяд : Обществената трапезария е ситуирана в гр.Луковит, ул. "Княз Борис І" № 54, в помещенията, ползвани от Домашен социален патронаж, където се раздава храна на потребителите на услугата в гр. Луковит. С коли на патронажа топъл обяд се доставя в домовете на лежащи и тежко болни потребители от град Луковит о общината. С транспортни средства на ДСП приготвената храна се транспортирана до селата от общината, където са организирани пунктове за раздаване на топлия обяд - обикновено в сградите на кметствата. Домашен социален патронаж стопанисва кухненски блок със съответните помещения в гр. Луковит в сградата на бившия Дом за деца и младежи с физически увреждания гр, Луковит, която е собственост на Община Луковит. Обектът притежава санитарно разрешително № 3347/16.02.2015 г. от ОДБХ гр. Ловеч, с което е регистриран като „Обществена кухня за приготвяне и раздаване на храна на възрастни хора и хора в неравностойно положение". Базата на Домашен социален патронаж - Луковит се състои от кухненски блок, подготвителни кътове за първична обработка на суровините, миялно помещение, междинен склад, складови помещения, оборудвани със стелажи и хладилници за разделно съхранение на различните групи храни при температурни условия, указани от производителя, баня, санитарни възли, канцелария. Прилага се системата за безопасност на храните HACCP. При предоставяне на услугата се ползват четири транспортни средства: • Dacia Dokker – ван – 3 бр. • Citroen Berlingo – ван – 1 бр. Капацитетът на кухнята е за приготвяне и доставяне на храна на 300 потребители. Към настоящия момент ДСП обслужва 211 потребители и обхваща всички населени места в общината. Персоналът на Домашен социален патронаж – Луковит включва 18 служители, както следва: Шофьори – 5 Разносвачи на храна – 4 Готвач – 2 Помощник готвач – 1 Работник кухня - 2 Домакин – касиер -1 Управител – 1 Счетоводител – 1 Специалист социална услуга – 1 Материалната база включва: 1.Складови помещения - 4 броя, оборудвани със стелажи и хладилници, с капацитетни възможности за разделно съхранение на различните групи храни при температурни условия, указани от производителя. Склад за опаковани хранителни продукти; Склад за съхранение на месо, месни продукти, мляко и млечни продукти; Склад за съхранение на зеленчуци и плодове; Склад за съхранение на консервирани хранителни продукти; Склад за съхранение на амбалаж. 2.Подготвителни помещения и кътове за измиване и първична обработка на суровините: Помещение за подготовка на зеленчуци и обработка на яйца: - картофобелачка; - зеленчукорезачка; - работни кухненски маси - 2 бр. - кухненска мивка с два миялни басейна; - електронна везна. Помещение за подготовка на месо и риба: - Хладилници - 2 бр; - Плот за обработка на хранителните продукти; - Кухненска мивка с три миялни басейна. В помещението се съхраняват и продукти за следващия ден /Междинен склад/. 3. Топла кухня; 4. Миялно-дезинфекционно помещение с три миялни басейна ; 5. Кът с два миялни басейна; 6. Стаи за преобличане, канцеларии, санитарни възли. Технологично оборудване: • Хладилна камера с плюсова температура; • Хладилни камери с минусова температура - 2 броя; • Фризер - 3 бр. • Готварски печки с фурни - 3 броя; • Готварска печка с 6 котлона - 3 броя; • Готварска печка с 4 фурни - 1 бр.; • Пекарна - 1 бр.; • Пържолник - 1 бр.; • Скара; • Фритюрник - 1 бр.; • Везна - 1 брой; • Картофобелачка - 1 брой; • Зеленчукорезачка - 1 брой; • Електронна везна - 1 бр.; • Кухненски мивки с 2 миялни басейна - 3 бр. • Кухненски мивки с 3 миялни басейна - 2 бр Кухненски блок разполага с два измервателни уреда - обикновена везна и електронна везна. Електронната везна се използва за измерване на готова храна, а обикновената за измерване на хранителни продукти от складовите помещения. 35 554.20 35 565.45
Предоставяне на съпътстващи мерки : Община Луковит, в периода 2010 - 2015 г., изпълнява няколко проекта, свързани с предоставяне на социални услуги – личен асистент, домашен помощник, обществена трапезария и др. В рамките на тези проекти общинската администрация разви капацитет за предоставяне на съпътстващи услуги. От есента на 2015 г. общината изпълнява проект "Грижа за всеки", в рамките на който бе обособен Център за почасови социални услуги. В Центъра работят социоконсултант, психолог, медицинско лице, домашни помощници и лични асистенти. Центърът надгради проект по схема "Помощ в дома", като запази създаденото Звено за социални дейности към Домашен социален патронаж. В началото на 2016 г., с Решение на ОбС - Луковит, бе създадено Общинско предприятие "Комплекс за социални дейности и услуги", с което обедини всички общински услуги в социалната сфера в общината. Дейността включва издирване със съдействието на кметовете на населените места на лица в хранителен недоимък, консултирането им и насочване за анкетиране от социалните работници в ДСП. Така лицата, определени като целеви групи в чл. 5, ал. 1, т. 2, 3 и 4 от Наредба № 07-1 от 4 април 2016 г. на територията на общината ще бъдат идентифицирани и включени в регистри на общината и на ДСП Луковит. Те са потенциални потребители на услугата "Топъл обяд", включени в резервния списък, но ще бъдат насочвани и към други социални услуги, налични на територията на общината. Експерт от общината и специалист "Социална услуга" в предприятието за социални дейности и услуги ще извършва консултиране за основни социални права и насочване към други услуги. В рамките на дейността екипът на проекта ще подготви и отпечата листовки за възможностите, които Оперативна програма за храни предоставя на лицата в хранителен недоимък. 35 554.19 33 711.65

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).