Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The current project proposal aims at developing entrepreneurship, which is among the main priorities of the European Commission. Promoting independent economic activities has been identified as a key prerequisite for innovation and creating value added in the economy. The project would be executed by NGO “Institute for integration, research and development and education” in close cooperation with the project partner – municipality of Rudozem. The latter is selected as one of the advancing municipalities in the South Central region with experience in activities similar to the ones envisaged in the current proposal.

One of the main challenges outlined in this project is the provision of adequate and quality training of future entrepreneurs in the South Central Region. The project will be implemented three main activities: Activity 1 "Informing and motivating the development of private business and entrepreneurship" estimated at BGN 27 121,43; Activity 2 "Organization of trainings related to the development of entrepreneurial, managerial and business skills and knowledge and develop business ideas and business plans for own business" estimated at BGN 106 033,22; Activity 3 "Provision of advisory services and support to prepare their own business." estimated at BGN 180 683,45. The total project budget amounts to BGN 313 838,10. 

The implementation of the envisaged project activities will provide support and opportunity to 100 persons from South Central region to start their own business, which will lead to creating sustainable, quality jobs and improving the overall level of employment in the region's economy . The project will be executes on the territory of all five disctricts of the South Central region – Plovdiv, Haskovo, Kardjali, Smolian and Pazardjik This will contribute to achieving the indicators set for planning region level, without segregation of municipalities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Изпълнението на Дейност 1 от проекта за Развитие на предприемачеството ще даде основа за постигането на добри резултати от цялостното изпълнение на проекта, чрез което ще бъдат постигнати поставените по проекта индикатори. Тя ще подпомогне изпълнението на проекта, чрез привличане на възможно най-много представители на целевата група, които да бъдат включени в предвидените по проекта дейности. Ще се осигурява постоянен приток на информация към целевите групи и ще се поддържа техният интерес към темата за стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Процесът на информиране и комуникация ще бъде обвързан с процеса на изготвяне на конкретните програми за провеждане на обученията по предприемачество. Така заложените в програмите за обучение теми ще могат да бъдат насочвани и актуализирани в онези области към които целевите групи проявяват най-голям интерес и потребност, както и да бъдат адаптирани като методика на провеждане в съответствие със спецификата на конкретните лица, които ще проявят интерес за включване в дейностите по проекта по време на кампаниите. Същевременно това ще позволи да се реагира адекватно на настъпили внезапни промени в средата периода и на новопоявили се потребности. Дейнността ще бъде изпълнена в два етапа: Етап 1 при стартиране на проекта, като кампаниите ще бъдат насочени основно към набиране на лица, които да бъдат включени в изпълнението на Дейност 2 от проектното предложение, „Организиране на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за самостоятелна стопанска дейност“. На този етап ще бъдат организирани 5 кампании, по една във всяка една от областите в Южен централен регион – Пловдив, Смолян, Пазарджик, Хасково и Кърджали. Кампаниите ще бъдат тридневни, като се предвижда във всяка област да се проведе по един информационен ден в три общини от съответната област. Общините ще бъдат подбрани по следните критерии: ниво на безработица в съответната община; ниво на безработицата сред младите хора; ниво на трайно безработните; ниво на безработните сред хората с увреждания; ниво на безработица сред хората в предпенсионна възраст. Целта е да бъдат привлечени максимален брой заинтересовани лица от целевите групи по проекта, а именно: • Неактивни участници на възраст до 29 г. вкл., извън обучение или образование • Безработни участници на възраст до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование • Безработни или неактивни участници над 29 г. • Лица, които са заети, но желаят да стартират самостоятелна стопанска дейност Етап 2 предвижда също провеждане на 5 информационни кампании, в същите области. Кампаниите ще бъдат насочени, освен към включване в обученията по Дейност 2, и към идентифициране на лица от целевата група, включително лицата за които е проведено или се провежда обучение по Дейност 2, които имат готовност и интерес за стартиране на самостоятелна стопанска дейност, като те ще бъдат включени в изпълнението на Дейност 3 по проекта „Предоставяне на консултантски услуги и подкрепа за подготовка на самостоятелна стопанска дейност“. Във връзка със спазване на политиката по околната среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. Предвиждаме дейността да бъде осъществена с минималното използване на природни ресурси. Предвиждаме ограничаване на използването на хартия и представяне на информационните кампании основно чрез дигитални средства. 27 121.43 36 678.03
Организиране на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за самостоятелна стопанска дейност: Описание По проекта е предвидено се да се организират 10 обучителни семинари, които да дадат на участниците основни познания и умения, свързани с развитието на предприемаческото, управленското и бизнес мислене. По време на обученията, те ще имат възможността да се запознаят с основите на стопанското управление и да структурират правилно своите идеи за собствен бизнес.Програмата за обучение, предвижда следните модули: МОДУЛ: Вие като предприемач; 1. Малките и средните предприятия – предпоставка за развитие на предприемачеството МОДУЛ: Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план; 2. Бизнес планиране МОДУЛ: Форми на търговска дейност 3. Предприемачески стратегии и форми на търговкса дейност МОДУЛ: Финансово планиране и предприемачески прозорци 4. Финансово планиране и предприемачески прозорци (ПП) МОДУЛ: Капитал и видове източници 5. Видове капитал 6. Източници на капитал и компенсаторни механизми 6.1.Ключове за успешно предприемаческо управление 7. Модел за растеж на фирмата на Л. Грейнър 8. Външната среда на малкия и средния бизнес МОДУЛ: Персонал, правни отговорности и застраховка; 9. Държавна рамка и институционална подкрепа за насърчаване и развитие на малкия и средния бизнес в България МОДУЛ: Стартиране на бизнеса 10. Процес на създаване на малката фирма - инкубационен период 11. Информационно осигуряване на малкия бизнес 12. Малкият бизнес във WWW среда 13. Грешките при управлението на малкия и средния бизнес 14. Социалната отговорност на предприемача МОДУЛ : Иновативни бизнес методи 15. Онлайн маркетинг 16. Онлайн реклама 17. Онлайн търговия МОДУЛ: Бизнес етика 18. Връзки и комуникация с клиента 19. Връзки и комуникация с партньорите 20. Връзки и комуникация със служителите 21. Комуникация с институциите МОДУЛ: Електронно управление Изпълнението на дейността има за цел подпомагането на личностното и професионално развитие и социалната интеграция на лицата от целевата група. Предвидените обучения ще се осъществяват в рамките на 40 часа, от които 20 лекционни и 20 практически часове в рамките на 5 дни. Разписаната програма е изчерпателна и разписана специално за интензивни курсове. Езикът на лекциите е достъпен и подходящ за всички лица от целевата група, дори и лицата, които нямат висше образование. Отделните модули са разбити на лекционни тематики, като всяка една от тях е подробно разписана в програмата за обучение. Програмата за обучение дава и основни познания за стартиране на собствен бизнес, включително start up иновационни компании. Разписаната програма съдържа задължителните според насоките за кандидатстване модули за обучение : - Вие като предприемач; - Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план; - Форми на търговска дейност; - Персонал, правни отговорности и застраховка; - Финансово планиране; - Капитал и видове източници; - Стартиране на бизнеса. Разширихме програмата и с няколко допълнителни модула, които да дадат познания за модерните предизвикателства на пазара на услугите, онлайн маркетинга и рекламата, които заемат все по-голяма роля при планирането и развитието на бизнеса на съвременния предприемач. Онлайн търговията, която предлага все по-големи възможности за стартиране на собствен бизнес. Засегнахме също бизнес етиката, предвид че лицата от целевата група тепърва ще се сблъскат с общуването на бизнес ниво, модулът включва основни правила, които младият предприемач трябва да спазва в комуникацията си с клиенти, партньори, служители и държавните институции. Изключително важно за задоволяване на потребностите на лицата от целевата група е да бъдат запознати с формите на електронното управление и възможностите, които то предлага. Предвидили сме да ги запознаем с електронните услуги, които предлага държавната администрация и други структури, които засягат дейността им, като онлайн банкиране и други. Ще бъдат обучени как да използват електронните услуги и как сами да създават такива в зависимост от характера на дейността, която искат да стартират. 106 033.22 104 350.54
Предоставяне на консултантски услуги и подкрепа за подготовка на самостоятелна стопанска дейност : Дейността ще представлява предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност на идентифицираните в изпълнение на Етап 2 от Дейност 1 участници, както и дейности за подкрепа на участниците, заявили желание за стартиране на самостоятелна стопанска дейност в следствие преминатото обучение по Дейност 2. Това ще включва консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; преценка на жизнеспособност на бизнес идеите на кандидат-предприемачите; консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието; консултации за подготовка на бизнес планове за лицата от целевите групи; консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от различни финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; консултантации за подготовка на проект за финансиране от ЕСИФ. Дейностите могат ще бъдат адаптирани индивидуално, спрямо желаещото да започне самостоятелна стопанска дейност лице. Предвиждаме и разработване на наръчник на предприемача, който ще представлява ръководство за стартиране и управление на нов бизнес. Наръчникът ще съдържа основните правила и разяснения на законовата уредба във връзка с регистрация на юридическо лице, водене на счетоводство, основни правила свързани с ДДС, кодекс на труда и други важни моменти за стартиращи предприемачи. Дейността предвижда да бъдат отделени по 40 часа за консултации на всяко лице от целевата група, включено в изпълнението на Дейност 3, като за всеки един от участниците, ще бъде съставен индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа, който ще се актуализира в хода на участието в дейността, ако настъпват промени, които налагат такава актуализация. Планът включва идентифициране на бизнес идеята на участника и преценка на нейната жизнеспособност, подготовка на маркетингова стратегия, бизнес план и план за управление и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие. Предвиждаме да бъдат осигурени индивидуални консултации за участниците, които по време на информационните кампании по Дейност 1 и по време на провеждане на обученията по Дейност 2 са проявили интерес към предприемачеството и желаят да стартират самостоятелна стопанска дейност. За тази цел ще бъдат назначени трима ментори. Двама основни ментори от страна на кандидата и един помощник ментор от страна на партньора - Община Рудозем. 180 683.45 205 340.27

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).