Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project proposal aims to improve the life quality and access to social inclusion services for people with disabilities and people over 65 with the inability to self-service, reduce poverty and promote social inclusion. The project will provide integrated social health services that will combine complex actions to provide long-term care for disabled people and people over 65 in the inability to self-service.  On the one hand, employment of unemployed people of working age will be ensured and, on the other - will enable disabled people to choose the desirable and necessary assistant. Each person with disability, according to his or her needs, will be able to use different services according to the necessity and type of assistance. Fifteen personal assistants and fifteen  home assistants will be appointed under the project. Specialists will be appointed to provide psychological, social and medical support to consumers. The personnel who will provide the social-health services under the project will be trained and supervised during the implementation of the project activities. The project „Social and health services in the home environment - integrated services for quality living” extends the activity of the project “Center for services in the home environment - integrated services for quality living” under the Operational Programme “Human Resources Development” 2014-2020, under  the “Independent life”  operation, that ended in the beginning of 2018.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане не персонал за предоставяне на интегрирани социално - здравни услуги: По проект "Социални и здравни услуги в домашна среда – интегрирани услуги за качествен живот" ще бъдат наети лица, които ще предоставят интегрирани услуги за хората над 65 г. в невъзможност за самообслужване и за хората с увреждания, като ще се съчетават комплексни действия, в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително социални и здравни услуги в домашна среда. Персоналът, който ще осигури предоставянето на мобилните, почасови, интегрирани, социално-здравни услуги, има за цел да подпомогне ежедневието на лицата от целевата група, за да могат те да останат в семейната си среда. На база на идентифицираните потребности на целевата група, ще бъдат назначени Социален работник, Психолог, медицинска сестра, 15 Лични асистенти и 15 Домашни помощника. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за предоставяне на интегрираните услуги по Проекта ще се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. През първия и втория месец от стартиране на проекта ще се направи подбор на социален работник, психолог, медицинска сестра на 15 лица, желаещи да предоставят услугата "Личен асистент" и 15 лица, желаещи да предоставят услугата "Домашен помощник". Приема на документи ще бъде отворен през целия период на изпълнение на проекта. През първия месец, кандидатите за работа, на трудов договор, подават заявления, изготвени от водещата организация, по образец, с приложени съответно документи за завършена степен на образование, придобита професионална квалификация и др. През втория месец ще бъде извършен подбор на персонала за предлагане на здравно-социалните услуги. Сключването на договорите за услуга ( граждански договори), по реда на ЗЗД, с персонала ще се проведе съобразно изискванията на ЗОП. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за предоставяне на интегрираните здравно - социални услуги ще се извършва при условията на недопускане на дискриминация на кандидатите, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. 0.00 0.00
Подаване на заявления и подбор на лицата, желаещи да ползват социално - здравни услуги на територията на Община Златоград: Дейността има за цел да осигури достъп до кандидатстване, за услугата, на всяко лице от определената, в проекта, целева група и да извърши обективна оценка на потребностите му. Възрастните лица и хората с увреждания ще имат гарантирана възможност за избор на услуги и ще бъдат подпомагани при взимане на решение коя е дейността, която в максимална степен отговаря на техните потребности. Възможност да кандидатстват и да ползват услугата имат лица от целевата група, в т.ч. и потребители на други социални услуги, като при оценката и предлагането на услуги по настоящия проект се прилага принципа за недопускане на двойно финансиране. Екипът по проекта създава необходимата организация за информиране на кандидат-потребителите от Община Златоград, за организацията и сроковете за прием на заявленията. Планувано е да бъдат извършени оценки на потребностите на около 50 кандидата, идентифицирани като хора с увреждания и възрастни лица над 65 години. Кандидат-потребителите подават заявления за включване в социалната услуга през първия и втория месец на стартиране на проекта. Заявленията се изготвят от екипа на проекта по образец, към тях си прилагат съответни документи. Извършване на оценката на потребностите на кандидатите от двете общини ще се извърши през втория месец от стартиране на проекта, като дейността ще се възложи на експерти с различен профил с опит и квалификация. За оценката ще бъде разработен формуляр, от екипа за управление, на база на досегашната практика на общината, като ще се ползват специалисти от наличните социални услуги. 0.00 0.00
Обучение на кандидатите за предоставяне на услуги в домашна среда: За придобиване на познания и умения за работа с потребителите на услуги се предвижда провеждане на едно въвеждащо обучения на лицата, желаещи да предоставят социални услуги по проекта. Въвеждащото обучение е обвързано с подаване на заявленията от лицата, желаещи да предоставят социални услуги по проекта, които не се преминали същото обучение по други процедури, финансирани по ОПРЧР и/или други програми и проекти, независимо от източника на финансиране. Обученията ще бъдат насочени към придобиване, усъвършенстване и разширяване на познанията и практическите умения на кандидатите за предоставяне на услуги в домашна среда и качествена грижа на хора с увреждания и възрастни хора. За придобиване на познания и умения за работа с потребителите на услуги се предвижда провеждане на въвеждащо обучение на лицата, предоставящи услугите. Целта на тази дейност е да се обучи качествен персонал, който да бъде запознат със специфичните потребности на лицата от целевата група, начина на предоставяне на отделните социални услуги, така че да се предостави възможност за постигане на независимост и социална интеграция на възрастните лица над 65 години с невъзможност да се самообслужват и хората с увреждания. Обучението ще има интерактивен характер и ще включват теоретични и практически подходи. Изборът на обучител, който да осъществи тази дейност, ще се извърши от екипа за управление на проекта, съгласно регламентираните нормативните изисквания, като кандидат-обучителят предварително представя обучителна програма, която се съгласува с екипа за управление на проекта и която е съобразена с Методиката за предоставяне на услугата "Личен асистент" и "Домашен помощник". За провеждането на обученията ще бъде сключен граждански договор, при спазване на разпоредбите на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014 – 2020. 0.00 0.00
Предоставяне на почасови социално - здравни услуги на територията на Община Златоград: В рамките на проект "Социални и здравни услуги в домашна среда – интегрирани услуги за качествен живот", ще се осигурят интегрирани услуги, според специфичните потребности на потребителите, въз основа на индивидуалната социална оценка. По проекта ще бъдат назначени 33 лица на трудови или граждански договори, които ще предоставят услугата „Личен асистент” и "Домашен помощник", както и лица, които ще предоставят психологическа, социална и медицинска помощ, според индивидуалната потребност. Според идентифицираните потребности и желанията на потребителите, услугите ще се предоставят поотделно или заедно, в обем и начин (време), отразени в договора и плана. При промяна на потребностите и декларирано желание от потребителите ще се извършва своевременна промяна в организацията за предоставяне на услугите. Услугите ще се предоставят при зачитане на личното достойнство, с уважение към потребителите. В сградата на Център за социална рехабилитация и интеграция град Златоград ще бъде обособен офис на проекта. С всеки одобрен потребител ще се сключи Договор за предоставяне на социални услуги, който се подписва от Кмета на общината и потребителя по проекта. Договорът се изготвя от екипа на проекта. При евентуално напускане на служител ще бъде прилаган механизъм за компенсиране на реализираната липса, като потребителят ще може сам да избере друг служител на, който да му предостави услугата, която е получавал до момента. Личните асистенти и домашните помощници по проекта, ще бъдат назначени на 4 часов работен ден. Социалният работник, психолог и медицинската сестра ще бъдат назначени на трудови или граждански договори. При спазване на изискванията на ЗОП, кметът на общината ще сключи договори за почасово предоставяне на услуги, по реда на ЗЗД. Екипът на проекта ще извършва регулярни проверки на всички назначени служители по проекта. Съгласно отговор на Кандидата от комуникация № BG05M9OP001-2.041-0001-M002 относно начин на формиране на сумата посочена в бюджетно перо 1.1, броя на лицата на трудови договори и техните длъжности и броя на лицата, наети по договори за услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД и разходите за техните възнаграждения: 1. По проекта ще бъдат наети 1бр. Социален работник на пълно работно време 8 часа, 15бр. Лични асистенти и 15бр. домашни помощника на непълно работно време на 4 часа на трудови договори. Психолог и медицинска сестра на граждански договори, при спазване на изискванията на ЗОП. Личните асистенти ще бъдат назначени на 4 часов работен ден за 12 месеца на трудов договор с брутно възнаграждение от 340,00 лева - или 15 лица по 340,00 лева за 12 месеца е равно на 61 200,00 лева. Осигуровки за сметка на работодател в размер на 11 762,64 лв. Общо сумата за личните асистенти е в размер на 72 962,64 лв. 2. Домашни помощници ще бъдат назначени на 4 часов работен ден за 12 месеца на трудов договор с брутно възнаграждение от 330,00 лева - или 15 лица по 330,00 лева за 12 месеца е равно на 59 400,00 лева. Осигуровки за сметка на работодател в размер на 11 416,68 лв. Общо сумата за домашните помощници е в размер на 70 816,68 лв. 3. По проекта ще бъде назначен социален работник на 8 часов работен ден на трудов договор за 12 месеца с брутно възнаграждение 800,00 лева или 12 месеца по 800,00 лева е равно на 9600,00 лева. Осигуровки за сметка на работодател в размер на 1845,13 лв. Общо сумата за социален работник е в размер на 11 445,13 лв. Психолог на граждански договор за 12 месеца с брутна заплата 462,55 лв. или 12 месеца по 462,55 лв е равно на 5550,60 лв. Осигуровки за сметка на работодател в размер на 658,46 лв. Общо сумата за психолога е в размер на 6209,06 лв. Медицинска сестра на граждански договор за 12 месеца с брутна заплата 462,55 лв. или 12 месеца по 462,55 лв е равно на 5550,60 лв. Осигуровки за сметка на работодател в размер на 658,46 лв. Общо сумата за психолога е в размер на 6209,06 лв. 4. Общо сума по бюджетно перо 1.1 167 642,57 0.00 165 538.39
Супервизия на персонала, предоставящ услугите по проекта.: Дейностите на Личния асистент и Домашния помощник са в групата на помагащите професии, с висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги: риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като основно средство за професионална подкрепа. Предвижда се възможност за супервизия да имат всички служители по проекта, които са ангажирани с реалното предоставяне на услугите. Супервизията е методически структурирана рефлексия на професионалната дейност както на когнитивно, така и на емоционално равнище. Тук акцентът пада върху рефлексията, т.е. върху възприемането, анализирането и осмислянето на собствените действия, психични състояния и отношения на участващите в супервизията. Тъй като в центъра на супервизията стои професията, чрез рефлексия се осмислят както практическия опит и теоретичните знания в съответното професионално поле, така и съпътстващите ги емоционални състояния и преживявания. За провеждането на супервизията ще бъде сключен граждански договор за услуга, при спазване на разпоредбите на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014 – 2020. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).