Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Candidate in this project is "Technoterm Engineering" SJSC. The project is aimed at addressing the identified problems relating to improving access to quality jobs, resulting from lack of sufficient investment in safety.
In Bulgaria still job quality measured in terms of labor productivity is low, according to Eurostat labor productivity is about half the EU average (lowest to Member States). A study of the working conditions of European Foundation for the improvement of living and working in Bulgaria 39% of employees (24% EU average) believe that their health is at risk because of their work. NEI statistics showed an increase in the number of accidents this year compared to 2015. Due to the following factors conducting a purposeful policy to ensure safety and health at work is a necessary process associated with the implementation of a set of legislative, organizational and economic health measures.
In pursuance of the above, the project envisages making investments in human capital related to improving working conditions, which would lead to the creation of quality jobs, improving the productivity of labor and additional environmental benefits.
Successful implementation of the project requires realistic planning of the whole process and balanced distribution of activities at the time of its execution. The activities and their temporal range are bound by targets and are needed for their realization, guaranteeing the expected results and indicators. These include project management measures for publicity, development of systems for the development of human resources, purchase of equipment related to the improvement of working conditions.
In carrying out these activities applicant will apply three horizontal principles: equal opportunities and non-discrimination, gender equality, sustainable development.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Период на изпълнение на дейността: от месец 1 до месец 10. Цел на дейността: Успешно управление и отчитане на дейностите по проекта. Описание и обосновка на дейността: Основен фактор за успешна реализация на проекта е обезпечеността му с експертен човешки ресурс, притежаващ необходимия опит за успешното администриране и отчитане на дейностите по проекта. За постигане на предното ще бъде сформиран Екип за управление на проекта /ЕУП/, който ще бъде съставен от от 4 членове: Ръководител, Координатор, Счетоводител и Технически сътрудник. Екипа за управление ще бъде формиран със Заповед на кандидата след подписване на административен договор за получаване на БФП, а с членовете му ще бъдат сключени граждански договори. За Ръководител на проекта ще бъде назначен външен за кандидата експерт, притежаващ необходимия опит в организация, управление и отчитане на проекти. Ще бъде ангажиран 3 часа/ден с работа по проекта. Детайлна информация за функциите и отговорностите на Ръководителя е представена в секция 9 "Екип" на настоящия Формуляр. Съгласно изискванията за кандидатстване по настоящата процедура прилагаме и Автобиография на Ръководителя на проекта. За Координатор ще бъде назначен външен експерт с богат опит в координацията на процеси и дейности свързани с управление на проекти. Ще бъде ангажиран 3 часа/ден с работа по проекта и ще отговаря за координацията между отделните заинтересовани страни - членове на ЕУП, бенефициент, УО на ОПРЧР, външни изпълнители по дейности. Координатора ще носи отговорност за изготвянето на междинен и финален отчет по проекта. За Счетоводител ще бъде назначен служител на кандидата с богат опит и познания във финансово-счетоводната дейност. Ще бъде ангажиран 2 часа/ден с работа по проекта. Счетоводителя ще отговаря за финансовата отчетност на проекта съгласно изискванията на ръководството за изпълнение на проекти по настоящата процедура и приложимото законодателство. Ще отговаря за извършване на плащанията в рамките на проекта. Ще участва в подготовката на искания за авансово, междинно и окончателно плащане, изготвяне на финансовите отчети и прилежащите към тях счетоводно-финансови документи. За Технически сътрудник ще бъде назначен служител на кандидата, който ще подпомага логистичните процеси в хода на управление на проекта и ще следи за изпълнението на мерките по информираност и публичност на проекта. Ще бъде ангажиран 2 часа/ден с работа по проекта. Изпълнението на задълженията си членовете на ЕУП ще удостоверяват с попълване на месечни отчетни доклади, в които ще посочват работата си по отделните дейности и месечната си заетост по проекта. Всеки месец ще се провеждат заседания на членовете на ЕУП, на които ще се обсъжда напредъка в изпълнението на проекта и ще се планира изпълнението на текущи оперативни задачи. Членовете на ЕУП ще участва пряко в оперативното изпълнението на следните дейности в рамките на проекта: - Изготвяне на График за определяне на изпълнители по реда на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) и ПМС 118 / 2014 г. и представянето му за съгласуване и одобрение от страна на Договарящия орган; - Подготовка на документации за избор на външни изпълнители съгласно ЗУСЕСИФ и ПМС 118 / 2014 г.; - Участие в провеждането на процедури за избор избор на изпълнители: Процедура за избор с публична покана за доставка на оборудване - 1; Избор без извършване на процедура за изпълнение на услуга по разработване на система за развитие на човешките ресурси - 1; Избор без извършване на процедура за изпълнение на услуга по изпълнение на мерки за публичност - 1; - Подготовка на месечни справки за отчитане напредъка по проекта; - Подготовка на искания за авансово, междинно и окончателни плащания в рамките на проекта; Процеса на организация и управление на проекта ще се осъществява съгласно разпоредбите залегнали в Ръководство на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05M9OP001-1.008 „Добри и безопасни условия на труд“. 17 808.00 15 236.42
Осигуряване на публичност на дейностите по проекта: Период на изпълнение на дейността: от месец 2 до месец 10 (дейностите ще се изпълняват периодично във времето на изпълнение на проекта). Цел на дейността: Информиране на широката общественост за източниците на финансиране, дейностите, целите и резултатите по проекта. Описание и обосновка на дейността: Осигуряване на публичност на дейностите по настоящия проект ще бъде в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В тази връзка се предвижда изпълнението на следните конкретни мерки: 1) Изработване и поставяне на 2 броя информационни табели – предвижда се табелите да бъдат поставени на мястото на инвестиция, така че да служат за визуализиращо средство указващо резултатите от получената по ОПРЧР и ЕСФ подкрепа. Една от табелите ще бъде разположена в производствения цех на дружеството, а другата - в административния му офис. Табелите ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПРЧР и ЕСФ), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ, наименованието на бенефициента. Табелите ще бъдат изработени в съответствие с техническите характеристики приети от Европейската комисия. 2) Изработване и поставяне на 25 броя информационни стикера – стикерите ще бъдат поставени върху закупеното по проекта оборудване и ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПРЧР и ЕСФ), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. 3) Извършване на 2 публикации в национално печатно издание - ще бъдат изготвени и публикувани две прес-съобщения - едното в началото на проекта, а друго - в неговия край, които ще имат за цел да запознаят обществеността с целите, дейностите, резултатите и оказаната подкрепа от ОПРЧР и ЕСФ по настоящия проект. Те ще бъдат публикувани в национален печатен ежедневник и ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПРЧР и ЕСФ), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ, наименованието на бенефициента, описание на дейностите, целите и очакваните резултати от проекта. 4) Изработка на 1000 броя информационни материали (брошури) - тяхното изработване е с цел да се повиши обществената осведоменост на заинтересованите страни. Брошурите ще бъдат разпространени както сред служителите, клиентите и партньорите на дружеството, така и сред заинтересованите публичните институции - УО на ОПРЧР, Областен информационен център - София и други. Те ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПРЧР и ЕСФ), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ, наименованието на бенефициента, описание на дейностите, целите, очакваните резултати и постигнатите индикатори в рамките на проекта. Изпълнението на дейността ще бъде възложено на външен изпълнител посредством избор без провеждане на процедура. С избрания изпълнител ще бъде сключен договор за изпълнение на мерките по публичност, а изпълнението им ще бъде удостоверявано с подписване на приемо-предавателен протокол след тяхното изпълнение. 3 400.00 2 950.00
Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в предприятието: Период на изпълнение на дейността: от месец 3 до месец 9. Цел на дейността: Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси, водеща до оптимизация на работните процеси и прилагане на иновативни модели за организацията на труд. Описание и обосновка на дейността: В рамките на дейността се предвижда разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в предприятието, която да надгради съществуващите в дружеството трудово-организационни процеси, като ги развие в насока на: - Въвеждането на гъвкави форми на заетост свързани с по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на работниците и служителите над 54 години; Към настоящия момент в дружеството функционират системи за управление на процесите засягащи безопасните условия на труд, социалната отговорност, околната среда и качеството на изпълнение на дейностите, като за това то е сертификационно по съответните стандарти. Въпреки, че разработените съгласно тях политики и правила обхващат голяма част от оперативните дейности на дружественото трябва да се отчете, че все още в него не са въведени системи свързана с гъвкави форми на заетост и практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните служители, които в момента са около 1/3 от общия наличен състав на кандидата. Необходимостта от промени в действащата система за развитие на човешките ресурси на предприятието е свързана със стратегията за неговото развитие и се основава на идентифицирана от ръководството потребност от организационни промени засягащи аспекта на по-горе посочените елементи. Това е предизвикано най-вече от факта, че дейността на дружеството, съвременните тенденции в организацията на труда и развитието на информационните технологии позволяват част от служителите да изпълняват задълженията си при гъвкаво работно време (работа от разстояние, плаващ начало и край и др.). Съвременната концепция за сигурност в професионалното развитие изисква подкрепа за осигуряване на плавен преход между различните етапи от трудовия живот. Застаряването на населението и негативните демографски тенденции в България може да доведат до драстични промени във възрастовата структура на населението, а от там и на работна сила. Това представлява реална заплаха за дългосрочната икономическа и фискална устойчивост както на страната, така и на компаниите. в т.ч. и нашата инвестираща и създаващи условия за качествена заетост на територията й. Ето защо е необходимо да се вземат мерки за увеличаване участието на пазара на труда и предлагането на работна сила на по-възрастните работници. В случая на Технотерм Инженеринг при общ брой на работниците и служителите в предприятието от 31 души, повече от 1/3 са на възраст над 54 години. Вземайки предвид спецификата в дейността на кандидата трябва да обърнем внимание на това, че с времето все повече се увеличава дефицита от образовани и добре подготвени кадри идващи от съвременната образователната система, които могат да изпълняват подобна рискова и свързана с опасност за живота. Това прави изключително ценни с опита и квалификацията им настоящите служители в т.ч и тези над 54 години, на които мениджмънта ще продължава да разчита и в бъдеще, както да подпомагат развитието на кандидата, така и да съдействат на по-младите си колеги при навлизането им в тази специфична професия. В този смисъл възможността да се изготви и въведе система на човешките ресурси насочена към въвеждане на подобни иновативни практики ще има висока добавена стойност в бъдещото развитите на дружеството. 16 000.00 13 200.00
Закупуване на оборудване свързано с подобряване условия на труд в предприятието: Период на изпълнение на дейността: от месец 4 до месец 10 (в продължителността е включено и времето за подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител). Цел на дейността: Модернизация на съществуващ стопански обект, чрез доставка на оборудване водещо до подобряване условия на труд и здравния статус на работниците в предприятието. Описание и обосновка на дейността: В рамките на дейността кандидата предвижда да закупи оборудване, което ще допринесе за създаване на по-добри и безопасни условия на труд за работниците извършващи дейности по производство, поддържане и ремонт на енергийни системи и съоръжения с повишена опасност (газопроводи,топлопроводи). По-долу е представено предвиденото за закупуване оборудване, като с цел ясното посочване на необходимостта от него, към всеки един вид оборудване е представено описание на настоящото състояние в дружеството и как планираната инвестиция в даденото ДМА ще създаде по-безопасни условия на труд и ще допринесе за минимизиране рисковете за здравето на работещите с тях: 1) Газанализатор: Към момента работниците (оператори) трябва да посещават на място котелните инсталации в непосредствена близост до топлопроводи, както и да се изкачват на високо при проблеми в комините.Това е предпоставка за възникване на трудова злополука от наранявания при спъване, подхлъзване, падане, изгаряне. Предложеното оборудване позволява дистанционно управление и дава възможност за контрол на процеса от разстояние, без да има нужда от многократно преминаване през рискови места за отчитане показанията на уредите. 2) Газдетектор: Към настоящия момент дружеството не разполага с възможности за точно и бързо калибриране на уреди при мерене. В случай, че уреда не е калибриран в необходимите условия е възможно неточно отчитане на резултатите, което води до излагане на риск при работа в експлозивна атмосфера и възникване на риск от експлозия. Предложеното оборудване е планирано за измерване във външни условия като позволява точно и бързо отчитане на данните, което води да намаляване на риска от работа в експлозивна атмосфера и предпазване на живота на лицата извършващи процеса по отстраняване на авария и течове на газ. 3) Одорант метър: Към момента дружеството не разполага с достатъчно възможности за измерване на количествата одорант в газопреносната мрежа, което нарушава процеса на извършване на периодични измервания. Измерването на одорант в мрежата е от изключителна важност, поради необходимостта работниците да разпознават миризмата на газ, тъй като газът няма мирис и за да бъде забелязвано изтичането му, към него се добавя миризлив химикал (одорант). Оборудването ще позволи разпознаване наличието на природен газ и е свързано с осигуряване безопасността на работниците и измерване на необходимото количество одоран при одориране (ароматизиране) на съответният газ. 4) Инфрачервена камера: Липсата на подобно оборудване възпрепятства извършването на навременни ремонти, което усложнява процеса по откриване на причините за аварии в потенциална експлозивна среда. Закупуването на оборудването ще подпомогне работата на сервизните техници, които ще могат значително по-бързо да локализират и отстранят възникнали аварии. 5) Фотосоларен шлем с респираторна пречистваща система: Към момента се използват недостатъчно ефективни предпазни шлемове, които не могат да предпазят работниците от отделящите се по време на заваряване вредни газове от използваните материали, което е особено опасно при работа в по-малки помещения. Фотосоларните шлемове за заваряване с респираторна пречистваща система са с много по щадящи за зрението, като не е необходимо да бъде повдиган или свалян по време на работния процес. Предпазният ефект на шлема се задейства при първата възникнала искра в началото на процеса на заваряване и така предпазва от осветяване и изгаряне. Респираторната пречистваща система позволява на оператора да заварява и в по-малки и не проветриви помещения. 151 195.00 151 001.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).