Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The current project proposal aims at providing support to unemployed and inactive persons, as well as employed youths up to 29 years old to start their own business. Thus, the project proposal will help to be solved one of the main problems in the workforce - labor market relationship, namely the lack of incentives and opportunities for realization to the youths that have completed or left the formal education. Starting their own business from youths aged up to 29 years in the field of financial services is currently limited by different factors - uncertainty in starting their own business and a lack of knowledge and skills to start a business. 
With the realization of this project this discrepancy will be overcome as 90 people (unemployed and inactive persons, as well as employed youths up to 29 years) from the Northeast Region (identified as the area with the highest rate of unemployed youths) will be supported through providing the necessary practical knowledge and skills, as well as the guidance to start their own business. At the end of the project they will have the necessary professional, business and personal skills to launch their own business.
The Project proposal activities are entirely eligible and consistent with the current procedure for granting financial aid and each activity is consistent with and contributes to be achieved one of the project three specific objectives. 
The project implementation will create objective prerequisites for the development of small and medium-sized enterprises and employability in the Northeast Region.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране на 90 лица от целевата група за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество.: Целта на дейност 1 е на основата на методологията за идентифициране и активиране на безработни, неактивни и заети младежи до 29 г., да бъдат идентифицирани 90 души, попадащи в целевата група, да бъдат проведени разговори с тях и да бъдат убедени в ползите от евентуалното им участие в дейностите по настоящия проект. След провеждане на подбор и събеседвания с кандидатите ще бъде сформирана група от 90 начинаещи предприемачи. Те ще бъдат разпределени както следва: по 30 души за областите Варна, Добрич и Шумен. Ще бъдат осъществени следните инициативи: Инициатива 1: Информиране на лицата от целевата група за предимствата и ползите от стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Селектираните 90 представителя на целевата група ще бъдат разделени на 3 групи по 30 души - по една за областите Варна, Добрич и Шумен - в съответния областен град. Събитията по информиране на лицата от целевата група за ползите от стартиране на самостоятелна стопанска дейност се превижда да бъдат в рамките на 3 модула, всеки от които с продължителност 10 часа, както следва: 1. Ползите от това да си предприемач; 2. Презентация от предприемач; 3. Посещение на предприемаческа фирма. С изпълнението на тази поддейност лицата от целевата група ще получат знания за потенциала и възможностите за развитие на предприемачеството, предпоставките за стартиране, управление и развитие на успешен (собствен) бизнес, като наличие на визия, креативно мислене, поемане на риск, иновационните теории, формите на взаимодействие в рамките на иновационните системи, действащите регулации, социалното предприемачество и намирането на концептуални средства за анализ и оценка на мениджърски решения; Поддейност 2: Провеждане на мотивационни срещи с представителите на целевата група. Мотивационните срещи ще бъдат проведени с цел придобиване на знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания. За постигането на максимална ефективност представителите на целевата група ще бъдат разделени на групи. Срещите ще бъдат насочени към засилване мотивацията им за активно поведение на пазара на труда чрез изграждане на основни умения за общуване и представяне пред клиенти, формиране на социални умения, повишаване на самооценката. Предвижда се по време на срещите да бъдат засегнати следните теми: 1. Техники за ефективна комуникация - ще има за цел участниците да придобият основни знания и практически умения за успешна комуникация. Ще бъде приложен интерактивен метод - групово-динамична форма на обучение. По време на обучението всеки участник ще получи индивидуална консултация, в която ще се обсъдят силните и слаби страни на обучаемия, на база попълнени тестове, чек листове и участието в групата. Срещите ще започнат с формулирането на лични желания и очаквания от участниците, след това ще им бъдат представени актуалната социално-икономическа ситуация в страната, пазара на труда, тенденциите в областта на трудовата заетост и възможните източници на доходи при стартитане на самостоятелна стопанска дейност. На всеки представител на целевата група ще бъде разработен личен план за професионално развитие и усъвършенстване с акцент върху започването на самосотоятелна стопанска дейност. В резултат на изпълнението на дейността лицата от целевата група ще придобият увереност и желание за активно поведение на пазара на труда. Те ще могат да оценят потенциала си, да си поставят адекватни цели и да съставят реалистичен план за постигането им. За удостоверяване изпълнението на дейността ще бъдат попълнени Протокол за проведена мотивационна среща и Формуляр за проведена мотивация. Изпълнението на дейността ще повиши информираността на лицата от целевата група и мотивацията им за започване на самостоятелна стопанска дейност. Важен ефект ще има и получаването на сертификати за преминатите обучения, които ще имат значение и след завършване на финансирането на проекта при бъдещите персонални инициативи на обучаемите. 20 000.00 0.00
Предоставяне на специализирани обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност в ИКТ сектора: Инвестициите в образованието и обучението са от съществено значение за подпомагане на производителността и растежа в Европа. Европа се нуждае от предприемачи с творческо и новаторско мислене, както и от гъвкава и устойчива работна сила, притежаваща необходимите умения и ключови компетентности. Европейската комисия разглежда обучението по предприемачество като средство, което може да помогне на младите хора да бъдат по-предприемчиви. Нужно е изграждането на общ набор от компетентности, приложими във всички сфери на живота, а не само за управлението на предприятие. Това включва всички форми на учене, образование и обучение, които допринасят за изграждането на предприемачески дух, компетентност и поведение — със или без търговска цел. В тази връзка и с цел удовлетворяването на потребностите на целевата група, по проекта е предвидена Дейност 2 "Предоставяне на специализирани обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност". Главната цел на предоставянето на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност се свежда до формиране на предприемаческа култура в представителите на целевата група, като част от тяхната обща култура. Обученията са насочени към овладяване на базисни знания, умения и отношения, свързани с предприемачеството. Обученията по предприемачество целят активно развитие на инициативност, организираност, креативност, въображение, оптимизъм, увереност. Основен дидактически акцент се поставя на формирането на предприемачески дух, поемане на отговорност и риск и мотивация за постигане на целите. Учебната програма, по която е предвидено да премине обуччението предлага последователни дейности за развитие на инициативността и предприемчивостта, на умения за превръщане на идеите в реалност. Това ще стимулира творчество и новаторство при решаване на практически задачи, както и способността да се планират и управляват проекти. Учебната програма е разработена при отчитане на потребностите на пазара на труда и формирането на практически умения за стартиране на самостоятелна стопанска дейност - пазарните ниши за предприемачество, генериране и оценка на предприемаческа идея, собственост, дялово участие и управление на собствеността, идентифициране на инвеститори, партньори и организации за финансиране, реализация на предприемаческата идея. Разработената учебна програма отговаря на острата нужда на българската икономика от ново поколение мениджъри и предприемачи със съвременна и практична подготовка, които могат да реализират устойчив растеж и развитие. Затова по време на обученията ще се залага на: - Обучение, основано на реални бизнес казуси . - Практичeн подход на преподаване - използване на най-съвременните концепции, практики и бизнес инструменти. - Лектори практици и лично отношение към участниците в програмата – лекторите ще бъдат успешни предприемачи, стартирали и развили свой бизнес, мениджъри на средни и големи компании, академични преподаватели, които носят духа на новото време в българското образование. Те ще бъдат в постоянен диалог с участниците в програмата и им дават ценна обратна връзка. - Споделяне на знания и опит между участниците и създаване на устойчиви професионални контакти - работата в групови проекти по реални казуси дава възможност за обмяна на опит между участниците в програмата, гледащи “в една посока”, създаване на устойчиви контакти помежду им, а също и с лекторите. Предвижда се при част от учебните модули да се изолзват интерактивни методи на преподаване - ще се използват групови упражнения и обратна информация за да се осигури ефикасност и трайност на резултатите. Изпълнението на дейността ще повиши знанията, уменията и компетентностите на лицата от целевата група и преди всичко способността им към предприемачество. 62 226.00 0.00
Предоставяне на консултантски услуги и дейности за подкрепа за подготовка за самостоятелна стопанска дейност: Изпълнението на дейността цели да вдъхнови предприемачество и да окуражи повече хора да стартират свои собствени бизнеси. Предлагат се безплатни съвети на всички етапи от иновационния процес и предприемачите са подпомогнати при бързия и ефективен пренос на тяхната идея към пазара. Дейностите за подкрепа включват: създаване и изпълнение на бизнес планове, работа по проекти, и осигуряване достъп до и проницателност на лидерите в предприемаческото бизнес общество. Консултантските услуги помагат на клиентите да прескочат бариерите на ниско самочувствие и липса на познание и да създадат стойност от техните идеи. Тази стойност може да бъде в търговските, публичните и обществените дейности, или в отделната личност стремяща се към развиване на пълния си потенциал. При провеждането на консултациите ще бъде следвана следната последователност: 1. Оценка на потенциала на идеята - Анализ на пазара, Определяне на потенциални клиенти, 2. Разработване на концепция за реализиране на идеята на практика - Изграждане на концепция, Определяне на стойността за клиентите, Определяне на конкурентни предимства 3. Разработване на бизнес план - Формулиране на визия и цели относно дейността на бизнеса; Определяне на стъпки за осъществяване на избраните цели; Формулиране на желаните резултати от реализиране на идеята; Определяне на необходимите ресурси за постигане на целите – материални и нематериални; търсене на източници за цялостно или частично финансиране на инвестиционната идея. 4. Ролева игра за реализирането на идеята на практика. 113 220.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).