Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 523 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project foresees, through legislative reform, decentralisation and programme implementation, to increase the effectiveness, efficiency and relevance of the actions of the Ministry of Culture, taking into account the current challenges, needs and expectations in the cultural and creative industries (CCI) sector. The mission of the project is not only to build measures for the recovery of the sector, but has the ambition to contribute to the strategic future development of CCIs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1.1. Законодателна промяна в правната рамка на НФК: С оглед реформиране на публичните инвестиции за държавните политики за КТИ е необходимо да се извърши законодателна промяна в правната рамка, уреждаща дейността на НФК. След направени консултации, съгласно действащото законодателство, дейността визира промяна в ЗЗРК, с цел НФК да придобие статут на делегиран бюджет. Подобен бюджет прилагат голяма част от второстепенните разпоредители с бюджет към Министерство на културата. Този механизъм доказа на практика своята ефективност при всички културни институти в системата на Министерството. Те стабилизираха своята дейност, получиха мотивация и финансови възможности да развиват капацитета на своите служители, разшириха дейността си, за която държавата им е вменила отговорност. Реформата стартира с изработването от екип юристи и финансисти на Анализ и оценка на въздействието на действащото законодателство за НФК и сродното европейско законодателство. Освен ЗЗРК, с който е създаден НФК, ще бъдат разгледани относими за Фонда текстове в Закона за авторското право и сродните му права, Закона за данъците върху доходите на физическите лица, Закона за културното наследство, Закона за народните читалища, Закона за творческите фондове, Закона за хазарта, Закона за администрацията и др., както и в различни подзаконови актове. Екипът от юристи и финансисти ще работи по законодателните промени съвместно с работна група, съгласно чл. 45 (4) от Закона за администрацията. Последващите етапи от процедурата за промяна на ЗЗРК в частта за НФК са след разглеждане и получаване на одобрение от Министерски съвет на Анализа и Оценката, се изработва законопроект, който се внася за одобрение от Министерски съвет. Финалният етап е внасяне на законопроекта за промяна на ЗЗРК от Министерски съвет в Народното събрание и след неговото одобрение да бъде публикуван в Държавен вестник. 54 000.00 46 850.00
1.4.1 Администрация и цифровизация на процесите в НФК - разходи за експерти и услуги: Дейността предвижда увеличаване на персонала, което вече е стартирало от март 2021 г., с оглед увеличените функции и отговорности на Фонда. Осъществяването на обучения за персонала, с оглед повишаване на квалификация и капацитета. Както и обособяването на изследователски отдел за културни анализи, който ще подпомага стратегическото развитие на Фонда, ще си сътрудничи тясно с академичната и научната общност, с оглед свързване на научните изследвания, културната индустрия, обществените политики със съответния бизнес сектор за взаимодействие. Ще бъде разработена и внедрена електронна система със софтуерно решение за НФК за улесняване на всички операции във вътрешните и външните административни процеси на Фонда. Първият компонент на системата ще съдейства на обявяването, кандидатстването и отчитането по програмите на НФК. Втори компонент от електронната система е разработването и функционирането на цифрова платформа за продуктите на сектора КТИ, финансирани по програмите на НФК. Платформата ще бъде достъпна на национално ниво, както ще е свързана с европейски платформи за КТИ. Третият компонент на електронната система включва свързването с електронна база данни (регистър), поддържана от Министерство на културата за идентифициране на сектора на самостоятелната заетост в културата като инструмент за статут на независими артисти. 1 068 168.00 9 855.00
1.4.2 Администрация и цифровизация на процесите в НФК - разходи за управление на проекта : Дейността предвижда увеличаване на персонала, което вече е стартирало от март 2021 г., с оглед увеличените функции и отговорности на Фонда. Осъществяването на обучения за персонала, с оглед повишаване на квалификация и капацитета. Както и обособяването на изследователски отдел за културни анализи, който ще подпомага стратегическото развитие на Фонда, ще си сътрудничи тясно с академичната и научната общност, с оглед свързване на научните изследвания, културната индустрия, обществените политики със съответния бизнес сектор за взаимодействие. Ще бъде разработена и внедрена електронна система със софтуерно решение за НФК за улесняване на всички операции във вътрешните и външните административни процеси на Фонда. Първият компонент на системата ще съдейства на обявяването, кандидатстването и отчитането по програмите на НФК. Втори компонент от електронната система е разработването и функционирането на цифрова платформа за продуктите на сектора КТИ, финансирани по програмите на НФК. Платформата ще бъде достъпна на национално ниво, както ще е свързана с европейски платформи за КТИ. Третият компонент на електронната система включва свързването с електронна база данни (регистър), поддържана от Министерство на културата за идентифициране на сектора на самостоятелната заетост в културата като инструмент за статут на независими артисти. 231 400.00 0.00
Дейност 1. Реформиране на публичните разходи за КТИ в НФК: Чрез възложените му със Закона за закрила и развитие на културата (ЗЗРК) функции, НФК управлява проекти и програми с международно, национално и общинско значение. Фонда съдейства за провеждане на националната политика в областта на културата, за създаване, съхраняване и разпространение на произведения на изкуството и културата, както и за опазване и популяризиране на културно-историческото наследство, научноизследователска дейност в областта на културата, подпомага международната културна дейност; съдейства за усъвършенстване и развитие на структурата и качеството на образованието в областта на изкуството и културата. Дейността е насочена към превръщане на създадения през 2000 г. НКФ в структура, която подкрепя иновациите, растежа и международното сътрудничество на българските КТИ по прозрачен и финансово устойчив начин. Повишаване на предвидимостта и ефективността, съгласуваността и приобщаването при разработването на политики, чрез прозрачно планиране, консултации със заинтересованите страни, оценка, координация и мониторинг. Създаване на условия за атрактивно и динамично предоставяне на услуги от държавните служби за утрешния ден. Понастоящем Фондът се финансира основно с публични средства от бюджета на Министерство на културата, стартиралата през май 2020 г. процедура за промяна на ЗЗРК не е достатъчно задълбочена и ефективна, с оглед стратегически резултати, Фонда не разполага с достатъчно персонал, съществува затруднен анализ и пропуски в проследяване на резултатите от програмите за финансово подпомагане, няма обществено признание и доверие. През март 2021 г. е стартирана процедура за увеличаване на броя на служителите във Фонда, както и НФК да има собствена сграда. Реформата в НФК е неизбежна и това предопределя последващите етапи на дейността. 0.00 0.00
1.2. Изготвяне на институционалните актове на НФК: Съгласно промяната в ЗЗРК ще бъдат изработени актуален и ефикасен Устройствен правилник на НФК за административното управление, Правила за наблюдението и оценката на дейността на Фонда и други поднормативни правилници (Наредба №5 /27.06.2007г. и други, при необходимост. 0.00 0.00
1.3. Структура на управление и вземане на решения : Освен това планираната реформа ще въведе нови критерии и процедури за назначаване на Управителен съвет, изпълнително ръководство, програмни (консултативни) съвети, както и механизъм за обществени консултации, като по този начин ще се гарантира по-добро стратегическо планиране, прозрачност на управлението и избягване на конфликти на интереси. Съгласно изменение на ОС по инвестицията, от ОС - НФК - СНД са прехвърлени средства за управление на схемите за БНФ - дейност 1; дейност 5 - под-дейност 5.1. Обучителна програма за нови управленски практики и по-дейност 5.2. схема за предоставяне на БФП в две сесии 1 945 149.00 0.00
1.4. Администрация и цифровизация на процесите в НФК : Дейността предвижда увеличаване на персонала, което вече е стартирало от март 2021 г., с оглед увеличените функции и отговорности на Фонда. Осъществяването на обучения за персонала, с оглед повишаване на квалификация и капацитета. Както и обособяването на изследователски отдел за културни анализи, който ще подпомага стратегическото развитие на Фонда, ще си сътрудничи тясно с академичната и научната общност, с оглед свързване на научните изследвания, културната индустрия, обществените политики със съответния бизнес сектор за взаимодействие. Ще бъде разработена и внедрена електронна система със софтуерно решение за НФК за улесняване на всички операции във вътрешните и външните административни процеси на Фонда. Първият компонент на системата ще съдейства на обявяването, кандидатстването и отчитането по програмите на НФК. Втори компонент от електронната система е разработването и функционирането на цифрова платформа за продуктите на сектора КТИ, финансирани по програмите на НФК. Платформата ще бъде достъпна на национално ниво, както ще е свързана с европейски платформи за КТИ. Третият компонент на електронната система включва свързването с електронна база данни (регистър), поддържана от Министерство на културата за идентифициране на сектора на самостоятелната заетост в културата като инструмент за статут на независими артисти. 0.00 0.00
1.5. Оценка и анализ на изпълнението на проекта: Осъществяване на оценка и анализ на цялостната дейност на НФК в периода 2021-2025 г. Резултатите от дейността ще предостави на НФК възможности за планиране и изпълнение на нови програми, ще се създадат условия за разработване на нови стратегии за културно развитие на международно, национално и местно равнище. От съществено значение е да се оцени функцията на НФК със своя нов тип програми и методи на работа, как насърчава взаимодействието между операторите от КТИ с ИТ сектора, туризма и образованието, МСП, бизнес организации и публични, които ще бъдат поставени в позицията на стимулатор на нов вид финансова стабилност в рамките на LEVERAGE сектора. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).