Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project aims to identify 40 inactive youth and provide professional qualification and 6-month employment to 30 of them. 10 of the total number of participants will be involved in motivational training for active job search. 30 professionally trained youth will acquire qualification in the profession Social Work Assistant and will then be employed in order to assist persons with disabilities. Some of the hired people will also work as “social mediators” in order to support the process of identifying inactive youth.
A very characteristic element in this project proposal is that the establishment of a Supported Employment Bureau including project key experts is envisioned. By implementing the means and methods of the most current and leading form of employment support for persons in need in Europe, the Bureau will not only conduct activities of a high social impact and contribute to the promotion and implementation in Bulgarian conditions of new and good practices in this area, but it will also make a difference by including one team in a comprehensive cycle of support - from the identification of young people in need to motivating them, providing training, preparing them for employment, providing consultations and trainings in the workplace, insuring employment and establishing working arrangements acceptable to employers and employees in order to achieve sustainability.
The project results will be achieved through the following actions:
- Identification of inactive youth through a Supported Employment Bureau implementing outreach and information on-line activities; 
- Provision of motivational trainings for active job search through a Supported Employment Bureau;
- Provision of training for acquiring professional qualification in the profession Social Work Assistant;
- Provision of employment for a period of 6 months to the youth who have acquired professional qualification.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Идентифициране на неактивни младежи чрез Бюро за подкрепена заетост посредством работа на терен и информационни он-лайн дейности: Бюрото за подкрепена заетост ще бъде създадено към Агенция за социално развитие „Вижън“ с цел да бъде ръководно звено в процеса на идентифициране на неактивни млади хора чрез работа на терен и информационни он-лайн дейности. В периода на идентифициране Бюрото ще функционира както под формата на "Мобилно бюро за подкрепена заетост", така и като "Он-лайн бюро за подкрепена заетост" с оглед на двата различни метода за идентифициране: чрез работа на терен и чрез информационни он-лайн дейности. 6 682.28 0.00
Предоставяне на мотивационни обучения за активно търсене на работа чрез Бюро за подкрепена заетост : Трима специалисти на Бюрото за подкрепена заетост ще предоставят консултации и ще водят обучения за изготвяне на CV, за поведение по време на интервю, за активно търсене и кандидатстване за работа. В този смисъл, по време на мотивационните обучения за активно търсене на работа, всеки един участник в проекта ще изготви собствен план за кариерно развитие, както и план за следването и успешната му реализация. Целта ще бъде младите хора да бъдат мотивирани за промяна, която да им осигури заетост чрез регистрация в дирекция "Бюро по труда" и включване в друга операция за заетост или чрез създаденото в рамките на проекта Бюро за подкрепена заетост. Във всеки случай, младежите ще бъдат насърчени да се реализират на пазара на труда, като услугата "подкрепена заетост" ще им бъде предоставена дори и след края на проектните дейности, ако е необходимо. С цел предоставяне на мотивационните обучения и в дистанционна форма, освен в офис-помещение, Бюрото ще бъде достъпно и он-лайн посредством създадената за идентифициране он-лайн платформа. 11 748.18 0.00
Прeдоставяне на обучение за придобиване на професионална квалификация по професия „Сътрудник социални дейности“: Професионалното обучение за придобиване на трета квалификационна степен по професия „Сътрудник социални дейности“, код по СППОО 762020, специалност „Социална работа с деца и възрастни с увреждания и хронични заболявания“, код по СППОО 7620202, ще бъде проведено както с цел 30 лица да бъдат назначени на работа в Агенция за социално развитие „Вижън“, която предоставя социални услуги на лица с различна степен на увреждания, така и поради причината, че на територията на гр. Варна по-голямата част от услугите в социалния сектор се предоставят именно на хора с увреждания. Чрез професионалното обучение участниците ще придобият свидетелство за професионална квалификация, което ще им осигури заетост в рамките на проекта, както и шанс за повишаване на придобитата квалификация извън проектните дейности. Професионалното обучение ще бъде проведено от "Екселиа" ЕООД, с номер на лиценз към НАПОО 200512241, и ще покрие хорариум от 960 учебни часа, като 400 от тях ще са по теория, а останалите 560 - по практика. По време на обучението, участниците ще усвоят теоретични знания, ще придобият практически умения и ще развият професионално-личностни качества, които ще им помогнат да се реализират в сферата на социалната работа. По-конкретно, обучението по специалност „Социална работа с деца и възрастни с увреждания и хронични заболявания“ ще даде на младежите възможност за усвояване на умения да предоставят широк спектър от социални услуги на деца и възрастни с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания, както чрез работа на терен, т.е. там, където клиентът има нужда от помощ, така и чрез работа в офис, където ще се провеждат срещи с клиентите и ще се обработва документация. 90 000.00 0.00
Наемане на длъжност на придобилите професионална квалификация младежи за период от 6 месеца: Придобилите професионална квалификация по професия „Сътрудник социални дейности“ лица ще бъдат наети на работа с цел да предоставят услуги на деца и възрастни с хронични заболявания и различна степен на увреждания. В качеството си на доставчик на социални услуги, Агенция за социално развитие „Вижън“ работи с хора с увреждания и други нуждаещи се от подкрепа хора в областите на образованието, заетостта, културата и социалното развитие, като помага на над 1000 нуждаещи се лица годишно. Чрез проекта ще бъдат обучени и назначени на работа 30 младежи, благодарение на които Агенцията не само ще обхване по-широк кръг от лица в неравностойно положение, но и ще разшири обхвата на услугата „подкрепена заетост“, която ще се предоставя с цел младежите да придобият необходимата увереност преди и по време на включването им в заетост. 88 423.20 0.00
Информиране и публичност: Дейностите по информиране и публичност ще имат за цел да повишат информираността на обществото за дейностите по проекта и за възможностите за включване в мотивационни обучения, обучение за професионална квалификация и заетост на неактивни младежи до 29 г. включително на територията на община Варна чрез използване на услугата „подкрепена заетост“. Именно чрез нея проектът ще се стреми не само към включване на младежи с увреждания, но и на такива, които срещат затруднения да се интегрират в пазара на труда поради проблеми, които не могат да бъдат категоризирани от ТЕЛК или НЕЛК като увреждане, но явно са достатъчно значими, защото също водят до риск от социална изолация. В този смисъл, дейностите за информиране и публичност ще имат за цел да запознаят обществото с един по-различен обхват на услугата „подкрепена заетост“, насочен към младежи извън образование и заетост, които не са непременно с увреждане, но също попадат в категорията на лица в риск от социално изключване. С цел да достигнат до широката общественост, информационните дейности ще бъдат реализирани с подкрепата на НАСО, като всички информационни и комуникационни материали в рамките на проекта ще бъдат изготвени изцяло в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дейностите по информиране и публичност ще включват: 1. пресконференция, която ще запознае обществеността с целите, дейностите и очакваните в рамките на проекта резултати; 2. Фейсбук група на проекта, в която ще се публикува информация за предстоящи дейности, постигнати резултати, ще се разпространяват снимки и информационни материали, изготвени в рамките на проекта; 3. банер, който ще бъде използван основно по време на пресконференцията и финалната конференция с цел публичност на проекта; 4. 2 платени прессъобщения в регионални и национални печатни медии; 5. електронни публикации, които ще бъдат 6 на брой и ще отразяват стартирането и резултатите от проектните дейности. Освен в уебсайтовете на Сдружение „Агенция за социално развитие – Вижън“ и НАСО те ще бъдат разпространявани и в електронния бюлетин на НАСО, който достига ежеседмично до приблизително 800 абонати, а също така и в nasoki.bg – електронния портал за социални политики на НАСО. Според данни на bgcounter.com, уникалните посещения в сайта на НАСО са средно 177 на месец, което за 20 месеца прави 3 540 уникални посещения. Освен това електронните публикации ще бъдат разпространени в електронния бюлетин на Националното сдружение на общините в Република България и в НПО портала, чрез които информация за проекта ще достигне до 264 общини и 5 473 НПО; 6. заключителна кръгла маса, на която ще бъдат обобщени резултатите от проекта, ще бъде споделен натрупания от участниците опит и ще бъдат направени препоръки за имплементирането на бъдещи проекти в подобна насока. 2 211.60 0.00
Организация и управление на проекта: Дейностите за организация и управление на проекта целят да гарантират успешното имплементиране на проекта чрез формирането на екип за организация и управление. Последният ще се състои от 7 лица: Ръководител – 1, Офис-сътрудник – 1, Счетоводител – 1, Организатор по изпълнение на основни дейности по проект – 1, Специалист, социални дейности – 1, Специалист, обучение и развитие – 1, Консултант-психолог – 1. Екипът ще следи за реализирането на заложените в проектното предложение дейности, както и за спазването на времевия график, изготвянето на нужната документация и счетоводни отчети, които да са в съответствие с изискванията за отчетност на УО, както и на вътрешноорганизационна документация, която да подпомага кореспонденцията и координацията между членовете на екипа за организация и управление. Същевременно ще се изготвят анкетни карти, които ще бъдат попълнени от участниците в края на проекта, за да се оцени удовлетвореността им от проведените дейности. Цялата изготвена в рамките на проекта техническа и финансова документация ще се съхранява от ръководителя на проекта за определения от УО период от време. Дейностите за организация и управление на проекта ще бъдат изпълнени в две направления: 1. Координация и мониторинг - ще се следи адекватното изпълнение на дейностите, както и поддържането на своевременна координация между членовете на екипа за организация и управление; 2. Техническо и финансово оформление и отчетност - ще се следи за правилното техническо и финансово оформление на цялостната проектна документация с цел правилна и навременна отчетност на проекта. 22 118.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).