Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project proposal Improving productivity in ISA-Bulgaria Ltd. by improving working conditions is aimed at building a mechanism to ensure compliance and proper application of the relevant European and national legislation on the organization of the labor process and ensuring safe and healthy working conditions in the ISA-Bulgaria Ltd. Project activities include a number of measures for improving the quality and safety of the working environment, as set for achieving general and specific objectives lead to results fully consistent with the objectives and priorities of the HRD OP and scheme Good and safe working conditions, namely access to safe and sustainable employment in favor of the fight against poverty and social exclusion. According to the needs and capabilities of enterprise project planned activities for the optimization of management and human resources development, in particular - practices for easy reconciliation of private and professional life of young employees; mechanisms for prolonging working life included under the project over 54 age, flexible forms of employment, planning and recruitment, measures to protect the environment by optimizing production processes certification standard for safety and health at work BS OHSAS and others. Also, the project proposal provides secure working environment and through acquisition and provision of employees with personal protective equipment. All described in the proposal activities are consistent and fully correspond to objectives and the EU strategy "Europe" 2020 for the modernization of public policies and combating poverty and social exclusion by investment in human capital. Achieving the goals will be supported by a team of project management and measures to promote and visualization of results of realization of the activities. The project proposal is for a period of six months performance, and requested the grant is 102 000.00
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности по организация и управление на проектното предложение: Целта на дейността е да се осигурят необходимите условия за навременно, качествено и ефикасно обезпечаване на дейностите предвидени за реализация в настоящото проектно предложение. Дейността ще се осъществява през целия работен цикъл на проекта, стриктно придържайки се към изискванията на действащата нормативна уредба, Договора за предоставяне на БФП, Насоките за кандидатстване по настоящата схема, Ръководство за бенефициента за управление и изпълнение на проекти. Създаването на успешен екип за организация и управление с доказани професионалисти в тази област е условие за осигуряване на успешно реализиране на проектното предложение и неговото финансово и документално управление и отчитане. Гарантирането на ефективна организация и координация на дейностите по проекта ще спомогне за реализацията на проектните дейности в заложените от бенефициента срокове. Екипът за организация и управление на проекта, накратко ЕОУП, ще включва три позиции – Ръководител, Координатор и Счетоводител. На членовете на ЕОУП ще бъдат вменени следните задължения: Ръководител: • Управлява цялостното изпълнение на дейностите; • Ръководи и координира работата на екипа; • Отговаря за постигането на целите и спазването на изискванията на Договарящия орган; • Контролира спазването на графика и качеството на изпълнение на дейностите, съобразно бюджета; • Подпомага ЕОУП при организиране на мероприятия, представящи проекта и реализираните резултати от него; • Ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети; • Отговорен е за своевременната и коректна отчетност към Договарящия орган; • Отговаря за осъществяването на вътрешния мониторинг и контрол на проекта. Координатор: • Координира прякото изпълнение на проектните дейности под ръководството на Ръководителя; • Осигурява цялостна административна подкрепа на Ръководителя на ЕОУП – организиране на информационни събития, обучения, екипни срещи, работа по отчитането на проектните дейности и др.; • Координира работата на екипа при подготовката и провеждането на процедури за доставки и услуги; • Следи за спазването на графика на изпълнение на дейностите; • Подпомага Ръководителя и Счетоводителя при изготвянето на финансовите и техническите отчети за Договарящия орган; • Координира изцяло дейностите за популяризиране на проекта – мерките за публичност и визуализация; • Участва в екипни срещи. Счетоводител: • Отговаря за цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта, под прякото ръководство на Ръководителя на ЕОУП; • Води финансовата и счетоводна документация и изготвя финансовите отчети; • Следи за целесъобразността на разходите по проекта и точното им отчитане пред Управляващия орган, съобразно националното законодателство и специфичните изисквания на ОП РЧР; • Следи съхранението на финансовите документи по проекта; • Носи отговорност за счетоводните операции по проекта. Екипът на проекта отговаря и следи за постигане на заложените индикатори, спазване на договорените срокове, законосъобразното разходване на средствата и осъществява мониторинг на всички дейности в хода на изпълнение на проекта. Екипът участва в администрирането и провеждането на процедури за избор на изпълнители по реда на ПМС №118 /20.05.2014 г., необходими за изпълнение на дейностите по проекта. ЕОУП поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, съобразно изискванията на Управляващия орган, и е отговорен за отчитането му в различните етапи от изпълнението. Стриктното изпълнение на тази дейност е основния фактор, от който ще зависи качеството на работата по проекта във всяка една фаза от управлението му и е основна предпоставка за постигане на общата и специфични цели на проектното предложение. 10 000.00 9 999.99
Разработване и въвеждане на нови организационни модели и елементи в управлението на човешките ресурси в ИСА-България ООД (Д1 от Условията за кандидатстване): Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Към настоящия момент в предприятието работят 26 човека, от които 2-ма са над 54 год. възраст. Това обуславя и необходимостта от промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси, които са обвързани с изготвянето на на нови организационни модели и елементи в управлението на човешките ресурси. Политиката на предприятието за човешките ресурси произтича от корпоративната мисия и дефинира ръководните начала, директиви, принципи, норми и ценности, на които се подчинява дейността на ръководителите на всички нива в предприятието в областта на неговите човешки ресурси. Целите и стратегията на предприятието за човешките ресурси са съставна част от корпоративната стратегия и дефинират главните направления за развитието и използването на човешкия фактор, подходът, начините на действие на мениджмънта и средствата за тяхното успешно реализиране. Проектите, плановете и програмите за развитие, мотивация и продуктивно използване на човешките ресурси на предприятието материализират и гарантират изпълнението на политиката, целите и стратегията на предприятието за човешките ресурси. Организационната структура определя функциите, задълженията и отговорностите на ръководителите и на специализираните звена по УЧР, взаимоотношенията и взаимодействията между тях. Вътрешната нормативна уредба на дейностите по оперативното управление на човешките ресурси в предприятието е съвкупност от нормативни актове на предприятието, правила, изисквания, процедури, стандарти, критерии и показатели, посредством които се доразвиват и конкретизират законовите норми и изисквания, както и постигнатите договорености в трудовите договори. Чрез тях се определя редът, начинът и организацията на работата по управление на персонала в предприятието. Ключово значение и роля в системата на управление на човешките ресурси имат направленията, свързани с подбора, обучението и кариерното развитие, атестирането и трудовото възнаграждение. Всички компоненти на елементите за развитие на човешките ресурси в една или друга степен трябва да бъдат подчинени и да допринасят за мотивацията на персонала. Фирмената система за управление на човешките ресурси трябва да отговаря на следните изисквания: адекватност: съответствие на спецификата, конкретните условия и стратегическите цели на предприятието; комплексност: обхващане и отчитане на всички компоненти на системата, на всички връзки и взаимодействия между тях; ефективност: оптимално съотношение между икономическите и социалните аспекти; иновативност: прилагане на съвременен инструментариум (методи, техники, процедури, подходи, модели и др.) на ИКТ, добри практики и върхови постижения; демократичност; пряко участие на работниците и служителите при създаването, функционирането и усъвършенстването на системата; вариантност: предлагане на различни решения за съответни ситуации в икономическата и социалната среда в предприятието. По същество разходите за човешките ресурси са дългосрочни инвестиции и поради това на тяхното определяне и планиране трябва да се отделя не по-малко внимание отколкото на производствените мощности и дълготрайните активи. Хората, които работят за фирмата са социален феномен, обособена част от обществото. Те стават все по-взискателни към фирмения мениджмънт по отношение на работните условия и заплащането на труда, възможността за обучение, кариерно развитие и участие в управлението, осигуряването на благоприятна социална среда и удовлетвореност от труда. Политиката на социална отговорност към служителите има за резултат повишена мотивация, мобилност, конкурентоспособност, производителност и качество на труда на работниците и служителите. В резултат на направените изводи ръководството на „ИСА-България” ООД ще има възможност да приведе работния процес в съответствие с европейските изисквания на пазара на труда за осигуряване на здравословни и безопасни работни места. 29 000.00 29 000.00
Осигуряване на средства за колективна безопасност при работа и предоставяне на оборудване и съоръжения за подобряване на физичната среда, обезопасяване условията на труд и минимизиране на риска при работа (Д3.1 от Условията за кандидатстване): Дейността има за цел подобряване на микроклимата в производственото помещение, чрез предоставяне на оборудване и съоръжения за подобряване на работната среда посредством закупуването на 1 брой мобилна аспирационна система за отвеждане на вредните емисии при праховото боядисване - от ключово значение за подобряване на работната среда в бояджийския цех, 1 броя промишлен климатик, с цел осигуряване на оптимална температура за работа в производствените помещения и 1 брой климатик, освежаващ въздуха в помещението. Това оборудване ще позволи да се подобри работната среда в производството, посредством подобряване на микроклимата. Тези изисквания за подобряване на микроклимата в работното помещение са заложени и в Утвърдената от работодателя програма за минимизиране на риска в ИСА - България ООД. Програмата е в пряка зависимост от направената и актуализирана ежегодно Оценка на риска в предприятието. Към настоящия момент в предприятието има изградена вентилационна и аспирационна система, която не може в пълна степен да защити и подобри микроклимата в производственото помещение. Все още температурата, която се поддържа вътре в помещенията през зимата, предвид постоянното отваряне на вратите се понижава и това води до бързо изстудяване на помещенията. От друга страна през лятото системата не може да насмогне на атмосферните условия на външната среда и в производственото помещение се поддържа близка до външната амплитуда температура, което води до обезводняване на служителите, до претопляне и понижаване на работния им статус. Производственият микроклимат оказва съществено влияние върху работоспособността и здравето чрез промените в топлинното състояние на работещите. Производственият микроклимат включва няколко физични фактори на работната среда: температура на въздуха; влажност на въздуха; скорост на движение на въздуха и инфрачервена радиация. От друга страна съществено значение за микроклимата в едно ппроизводствено помещение играе и влажността на въздуха който е тясно свързан с температурата на въздуха в работната среда. Движението на въздуха е фактор, свързан с температурата на въздуха, който може да бъде свързан и с не добрата изградена вентилационна и климатична система. Производственият микроклимат може да оказва влияние върху работещите като създава усещания за: топлинен комфорт – при него спазването на топлинния баланс на организма се постига без пренапрежение на терморегулацията; топлинен дискомфорт – пренапрежение на терморегулацията, водещо до функционални промени в редица органи и системи, които в някои случаи може да преминат в патологични състояния. Нездравословният микроклимат може да предизвика повишение на кожната температура; нарушение на водно-солевата обмяна (до хипохлоремия); нарушение в храносмилателната система (понижаване на киселинността на стомашния сок до ахилия, моторни смущения); нарушения в сърдечно-съдовата система (понижаване на кръвното налягане, ускоряване на пулса, кардиопатии, ранно развитие на атеросклероза). Тези негативни последици се отрязават пряко върху работата на работниците и служителите в помещенията. Инвестирането на работодателя в средства за подобряване на микроклимата и подобряване на работната среда в значителна степен ще доведе до повишаване на конкурентоспособността на предприятието, до намаляване на продължителните болнични листове, защото невниманието по отношение на микроклимата в работните помещения може да доведе до значително нарушения в организма на човека. Всички отклонения от оптималните и допустими стойности на параметрите на производствения микроклимат водят до: намаляване на функционалния тонус на централната нервна система, намаляване на вниманието и скоростта на реакциите на работниците и служителите; намаляване на ефективността на труда; увеличаване на вероятността от възникване на трудови злополуки; създаване на възможност за възникване на свързани с труда и професионални заболявания, които може да бъдат причина за трайна нетрудоспособност. 22 000.00 22 000.00
Осигуряване на съвременни лични предпазни средства и специално работно облекло на служителите в ИСА-България ООД (Дейност 3.2. от Условията за кандидатстване): Настоящата дейност е насочена към подобряване на условията на труд в предприятието и е в съответствие с подписаната Европейска социална харта. В чл. 3 от нея са изброени задълженията на страните-членки, а именно: да определят, приложат и периодично преразглеждат общата национална политика относно безопасността и хигиената на труда; да издават правила за здравословни и безопасни условия на труд; да установят провеждането на тези правила, чрез мерки за контрол и да насърчават прогресивното резвитие на служибите по трудова медицина за всички работници. Задължение на съответния работодател е да осигури и предостави на своите работници ЛПС и специално работно облекло за защита в зависимост от сферата на производство. Кандидатът е осигурил на своите работници и служители минималните изисквания, които трябва да се изпълняват при осигуряване на безопасността и здравето на своите работници и служители, като осигуряването на медицинско наблюдение на работниците и служителити, закупуване на лични предпазни средства и работно облекло. Независимо от изпълнението на основните направления и законовите рамки в политиката за безопасност и здраве при работа, съществуват и редица проблеми и предизвикателства пред самите работодатели, което налага бързо и качествено адаптиране към новите промени, с цел осигуряване на по-добри условия на труд, по-висока защита и предпазване от възникнали рискове, намаляване на трудовите злополуки и повишаване на производителността на предприятията. Така икономическите и социални промени пораждат нови предизвикателства за защита на работниците. В тази връзка работодателят е утвърдил Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използването на ЛПС на работното място. В този списък - неразделна част от проектното предложение са предвидени за закупуване лични предпазни средства и работно облекло, които надграждат вече съществуващите и раздадени от работодателя, съгласно Наредбата за безплатно работно и униформено облекло, приета с ПМС № 10 от 20.01.2011 г., обн. ДВ. бр. 9 от 28.01.2011 г. С реализацията на тази дейност ще се повиши производителността и ефективността на труда, чрез създаване на предпоставки за намаляване на трудовия травматизъм и намаляване на професионалните заболявания и трудовите злополуки на работното място. В изпълнение на дейността се предвижда да бъдат закупени: 10 комплекта работни костюми – летни от плат с електростатични свойства, срещу опасност от топлина при електрическа дъга; 10 комплекта работни костюми – зимни от плат с електростатични свойства, срещу опасност от топлина при електрическа дъга; 10 броя заваръчен шлем с фотосоларен филтър; 10 чифта обувки с метално бомбе и маслоустойчиви подметки; 10 броя очила защитни с жълти и оранжеви лещи, с регулируеми странични рамки, микс от твърда и мека пластмаса; 10 броя предпазни колани – сбруя – с D образен метален пръстен на гърба, на гърдите и отпред на колана, два позициониращи D – образни метални пръстена отстрани, бедрени колани, колан на гърдите и позициониращ колан с 2-3 преградни катарами – защитност при работа на височини; 10 броя защитни въжета, осигуряващи предпазване от падане от височина и осигуреност при височини; 10 броя защитни каски с корпус от високоплътен полиетилен, устойчивост на UV лъчи и улей за отчитане на вода; За служителите – монтьори на ел. съоръжения: 7 комплекта работни костюми – летни от плат с електростатични свойства, срещу опасност от топлина при електрическа дъга; 7 комплекта работни костюми – зимни от плат с електростатични свойства, срещу опасност от топлина при електрическа дъга; 7 чифта обувки с метално бомбе и маслоустойчиви подметки; 7 чифта диелектрични ръкавици; 7 бр. щит за лице без антифон; 7 бр. предпазни шлосерски очила; 7бр. защитна каска. 29 000.00 28 999.95
Сертифициране на ИСА-България ООД по стандарт за безопасност и здраве при работа BS OHSAS 18001:2007 (Д3.3 от Условията за кандидатстване): Дейност 5 е елемент от цялостната концепция на Кандидата за установяване на устойчив модел за управление на човешките ресурси в безопасна и качествена работна среда. ИСА-България ООД има разработена и внедрена система за управление на безопасността и здравето при работа по стандарт BS OHSAS 18001:2007, чиито сертификат за съответствие изтича през текущата година. Съгласно допустимостта на дейностите и разходите по процедура "Добри и безопасни условия на труд", дружеството кандидатства за субсидирано ресертифициране на наличната система дейност, която ще допринесе за постигането на предвидените в проектното предложение цели и резултати. Сертифицирането на фирмата по европейски стандарт BS OHSAS 18001:2007 ще е в полза на изпълнението на индикаторите по проекта, а именно увеличаване на броя предприятия, получили подкрепа за въвеждане на нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд и нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, като изпълнението и резултатите ще обхващат цялата целева група от 26 лица. Необходимостта и ползите от наличието на сертифицирана система за управление на здравето и безопасността на персонала по време на работа по този стандарт са: • Намален риск от професионални травматизъм и заболявания, благодарение на подобрената организация на труда и възможността за проследяване на спазването на политиките за безопасност; • Намален риск от санкции от държавните контролни органи в следствие на подобрения контрол от страна на Ръководството на дружеството върху отговорните за ЗБУТ органи; • Подобрена ефективност на труда като резултат от повишения здравен статус на заетите и спестеното време от отсъствие по болест или професионални наранявания • Разгръщане на нови перспективи за професионална ангажираност на Кандидата и персонала му е наличието на европейска стандартизация на предприятието, което често е включено в минималните изисквания към оферентите при избор на изпълнители по възложени обществени поръчки за изпълнение на дейности, тъй като структурата и съдържанието на BS OHSAS 18001:2007 са съвместими с международните стандарти от сериите ISO 9000 и ISO 14001. Със сертифицирането на система съгласно BS OHSAS 18001:2007 предприятието ще печели доверието на контролните органи по безопасност на труда, ще удовлетвори своите работници и служители от гледна точка на тяхната безопасност и здраве, ще намали загубите от общи и професионални заболявания и трудови злополуки, ще създаде спокойна и творческа обстановка в трудовия колектив. В резултат на това ще бъдат намалени производствените загуби и увеличена производителност на труда. Прилагането на стандарта може да подпомогне подобряване на морала на трудовия колектив и предлага потенциално намаляване на оплаквания и по-ниски застрахователни премии по застраховки, свързани с рисковете „трудова злополука” и „професионална заболеваемост”. Поддържането и непрекъснатото усъвършенстване на подобна система свежда до минимум рисковете за здравето и безопасността на работниците и служителите. Предотвратяват се грешките, които водят до злополуки с работници и служители по време на изпълнение на трудовите им задължения. BS OHSAS 18001:2007 съответства, а не противоречи на собствената политика на управление за създаване на безопасни и здравословните условия на труд. Освен това е от значение за предприятието в отношенията му с външни структури и субекти – клиенти, контрагенти, доставчици, партньори, застрахователи. Внедрената и сертифицирана система BS OHSAS 18001:2007 гарантира пред обществото загриженост и отговорност от страна на предприятието и неговото ръководство към трудовия колектив, което увеличава кредита на доверие към качеството на предлаганите от него стоки и услуги. 10 000.00 10 000.00
Осъществяване на дейност информиране и публичност за популяризиране на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 – 2020 г: Дейност „Информиране и публичност за популяризиране на проекта и на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. цели популяризирането на осигурения чрез ОП РЧР финансов принос от Европейския социален фонд. Основната задача, която следва да се изпълни в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основен инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на ОП РЧР и на проектното предложение има и следните специфични цели: • популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; • популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Добри и безопасни условия на труд”; • развиване в работодателите на съзнанието за необходимостта от увеличено инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като практика в бъдеще; • популяризиране на мерките за гарантиране на всеки пълноценно участие в обществото и право на достоен труд. В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Предвижда се постигането на целените от дейността резултати да се осъществи, преминавайки през следните етапи: • Избор и сключване на договор с външен изпълнител на услуга: „Осъществяване на дейност информиране и публичност за популяризиране на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 – 2020 г.” при спазване на процедурите за определяне на изпълнител съгласно условията и реда, предвидени по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. • Изработка и доставка на информационни материали. • Разпространение на информационни материали сред широк кръг бенефициенти, потенциални бенефициенти и сред широката общественост. • Изработване и публикуване на съобщение за изпълнение на проекта – бюджет, цели и очаквани резултати, в масов ежедневник Като неразделна част от договора с изпълнителя на външна услуга се включва Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на Европейският съюз, упоменава се ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали – информационни табели, публикации на интернет страницата на кандидата, плакати, брошури при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП РЧР, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информиране и публичност са предназначени за бенефициентите, потенциалните бенефициенти и широката общественост. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите по проекта, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, включително всеки присъствен списък, договор или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. се осъществява с подкрепа на ЕСФ. 2 000.00 2 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).