Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Through the HRD OP 2014-2020 and the support of the ESF, the present project aims at achieving sustainable employment, increasing the adaptability and competitiveness of the employees of Optimum Tour Ltd. by actively developing and improving their professional and key Skills. The project will contribute to providing a flexible and skilled workforce capable of responding to the challenges of both the dynamically developing market in Bulgaria and the priorities of Europe 2020 and priority area 9 of the European Strategy for the Development of the Danube Region. By promoting the results achieved, the project proposal will encourage investment in human capital and promote the practice of lifelong learning.

Human capital is the most important for the development and competitiveness of each company, especially when it is in the service sector. The ambition of implementing the best practices and the highest standards of customer service, which implies continuous development, training and improvement, is part of the company's plans. Optimum Tour Ltd. performs its activity in the sector of tourism services, which is dynamically developing and in which the employees need additional and / or follow-up trainings.

The management of the company will initiate the following activities for the realization of this project:
- Improvement of the professional qualification of 175 persons through training for part of a profession for a third qualification degree;
- Acquisition of key competencies of 175 employees of the applicant company;
- Raising awareness and attracting the attention of the employers in the country to the positive effect of investments in the capacity of the employees;
- Organization and successful management of project activities.

The successful implementation of the planned activities relies on the financial support of the ESF, through the "Employee Training" procedure under OP "Human Resources Development".
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Обучение на 75 лица по професионална квалификация, специалност "Производство и обслужване в заведение за хранене и развлечение": С настоящата дейност фирмата-кандидат цели да обучи 75 от служителите си за професионална квалификация по направление 811 "Хотелиерство и ресторантьорство" по професия "Ресторантьор", специалност "Производство и обслужване в заведение за хранене и развлечение" за част от професия в трето квалификационно ниво. Необходимостта от тази дейност произтича от изразената нужда на Ръководството и на служителите да повишат своята квалификация и е в пряка връзка с идентифицираните при анализ на дейността на компанията трудности. Ръководството на "Оптимакс тур" ООД инициализира нуждата от придобиване на допълнително ниво на квалификация на служителите си, поради бързо развиващият се сектор на туристическото обслужване и в частност ресторантьорски услуги и предизвикателствата в този бранш. Лицата, наети на трудови договори са преминали вътрешно фирмени обучения, инструктажи и други, но поради факта, че заетостта и задълженията им са в интензивно променящ се сектор, те имат нужда от надграждащо ниво на знания и умения. Сектора на ресторантьорството се характеризира с трудоемката си дейност, ръчното извършване на голяма част от операциите, с тенденция към засилване на човешкото присъствие в технологията на обслужване – повече персонал в трудова заетост, непрекъснато повишаване на цената на работната сила и други, което променя и необходимостта, търсенето и предлагането на тези услуги, а от там и добре квалифицирана работна ръка, което налага и допълнителната професионална квалификация на служителите на кандидата. Обучението, което фирмата планира да проведе, включва 75 служители. Учебната програма по специалността е утвърдена от НАПОО и съответства изцяло на нуждите на фирмата и нейните служители от допълнителна квалификация. След завършване на обучението по професията обучаваният трябва да: * организира и контролира спазването на правилата за здравословен и безопасен труд (ЗБУТ); * създава условия и организира изпълнението на правилата за добри производствени практики/добри хигиенни практики (ДПП/ДХП) и прилагане на системата HАССР в ресторантьорството; * комуникира както с гостите, така и с колегите от заведението за хранене и развлечения; * работи в екип с представители на останалите отдели в заведението за хранене и развлечения; * разбира ролята на ресторантьора в обслужването и да съзнава необходимостта от повишаване на квалификацията си; * познава стопанското устройство на страната, да разбира съществуващите икономически отношения, процеси и явления в сферата на туризма; * умее да води разговор на чужд език с гостите на заведението за хранене и развлечения; * използва компютър при планиране, организиране и отчитане на работата в заведението за хранене и развлечения; * демонстрира предприемачески умения; * следи развитието на туристическата индустрия, да прави предложения и организира въвеждането на новости в заведението. * познава структурата и йерархията в заведението за хранене и развлечения; * осъществява връзка със звената в заведението за хранене и развлечения; * спазва инструкциите при пожар, наводнения, терористичен акт или друго необичайно събитие в заведението за хранене и развлечения. * познава различните видове храни и напитки, продуктите и начина за тяхното приготвяне; * организира доставката и съхранението на хранителните продукти, използвани за приготвяне на кулинарни изделия; * организира и контролира технологичния процес за производство на ястия и напитки и тяхното сервиране в ресторанта; * създава условия и организира безопасна работа с технологичното оборудване в ресторантьорството и ефективното му използване; * участва в посрещането, обслужването и изпращането на гостите; * планира асортимента от ястия и напитки; * създава и въвежда нови рецепти; * разпределя работата между членовете на персонала; * познава стандарта на обслужване в зависимост от типа обект; * познава и използва правилно терминологията в туристическото обслужване при комуникация с колеги и клиенти. 84 375.00 84 375.00
Обучение на 100 лица по професионална квалификация, специалност "Организация на обслужването в хотелиерството": С настоящата дейност фирмата-кандидат цели да обучи част от служителите си (100 лица) за професионална квалификация по направление 811 "Хотелиерство и ресторантьорство" по професия "Администратор в хотелиерството", специалност "Организация на обслужването в хотелиерството" за част от професия в трето квалификационно ниво. Необходимостта от тази дейност произтича от изразената нужда на служителите на фирмата-кандидат да повишат своята квалификация и е в пряка връзка с основната икономическа дейност на компанията. Хотелиерството може да бъде разгледано като стопанска дейност, с помощта на която се предоставят срещу заплащане услуги свързани с пребиваването и подслоняването за сравнително кратко време в хотелски заведения на местни и чуждестранни посетители. То създава връзката между туристическите ресурси и техните потребители (туристите). Без хотелиерството не е възможно да се заражда и развива вътрешният и международният туризъм. Ръководството на "Оптимакс тур" ООД инициализира нуждата от придобиване на допълнително ниво на квалификация на служителите си с цел адаптиране на съществуващото квалификационно равнище на заетите лица към непрекъснато променящата се икономическа среда и новите изисквания на пазара. Чрез него ще се осигури инвестиране в усвояването на нови знания и умения от служителите и ще се съдейства за утвърждаване на практиката за учене през целия живот с цел професионалната им реализация през целия активен трудов живот. С изпълнението на дейността ще се осигури достъп до качествено обучение, като чрез това ще се гарантира на всеки служител пълноценно участие в обществото и правото на достоен труд и възнаграждение, съобразено с представянето. Чрез него ще се съдейства и за повишаване устойчивостта и „активността“ на социалната защита и за осигуряване на равенство на възможностите. След приключване на обучението, всеки служител ще може: ♦ да контролира познаването и използването на лични предпазни средства, ♦ да разпознава основните източници на риск в работната среда и да предприема сътветните действия за отстраняването им; ♦ да разпознава опасностите от пожар и да взема противопожарни мерки; ♦ да оказва долекарска помощ; ♦ да познава външните и вътрешните фактори, влияещи върху бизнес поведението на организацията; ♦ да познава принципите на делово общуване; ♦ да познава методите на вербални и невербални комуникации при общуване; ♦ да умее да контактува с гости със специални изисквания; ♦ да познава и прилага системите на организация на труда, неговото стимулиране, планиране, отчитане и контрол; ♦ да осъществява координация между ръководството и останалите членове на персонала; ♦ да познава социално-психологическите особености на обслужването и поведението на гостите; ♦ да умее да работи с компютър и ползва програмни продукти; ♦ и други Обученията ще бъдат извършени от лицензиран център за професионално обучение, който ще бъда избран по съответният ред на външно възлагане, съгласно ПМС 160/01.07.2016 и ЗУСЕСИФ. Избраният център за професионално обучение ще осигури необходимите материални ресурси на Възложителя, в т.ч. подходящо помещение за провеждане на обучение, необходимите учебни и канцеларски материали, техника и други, произтичащи от нуждите за правилното провеждане на обучението по професионална квалификация. За успешната реализация на обучението първоначално ще бъдат уведомени всички лица за периода, съдържанието и времето за провеждане на обучението. Всеки включен в курса служител ще премине 600 часово обучение, реализирано в рамките на девет месеца, като в края му ще се яви на изпит за проверка на натрупаните знания и умения. Обучението ще се проведе в съответствие с изискванията в чл.29 от ЗПОО, което за трето ниво на квалификация разпределението е 50% теория и 50% практика. Всеки завършил обучението ще получи удостоверение за успешно преминат курс по професионална квалификация, трета степен по част от професия "Администратор в хотелиерството". 112 500.00 0.00
Обучение на 175 лица по ключова компетентност "Английски език": Необходимостта от извършване на дейността се обуславя от необходимостта на служителите да боравят с чужд език и по-специално "Английски език". Нуждата от подобно обучение е продиктувано и на база на спецификата на работата на служителите в областта на хотелиерството и ресторантьорството и факта, че обекта се намира в черноморски курортен град, където има концентрирано посещение на чужди граждани за целите на почивка и развлечение, което и предполага кореспонденция и комуникация на чужд език. Лицата, наети на трудов договор във фирмата-кандидат сами са заявили желание да бъдат допълнително обучени на Английски език, поради факта, че имат се налага ежедневна комуникация с чуждестранни клиенти. Анализът на проблемите на целевата група показва, че към момента както работният, така и административният персонал в дружеството-кандидат се нуждае от целенасочено обучение, което да подготви заетите лица за работа при изпълнението на ежедневните си дейности, свързани с естеството на работа на фирмата и сектора, в който извършва услугите си. Успешното изпълнение на дейността ще спомогне за адаптирането на представителите на целевата група, включени в изпълнението, към предизвикателствата на бизнес и лична кореспонденция и комуникация на Английски език, които ще удължат активната трудова дейност на по-голямата част от заетите. Ще се увеличат производителността на труда в дружеството и реално ще допринесат за изпълнението на дългосрочните цели за развитие, както на регионално и национално ниво, така и на международно равнище. В съвременният глобализиращ се свят, работа в сферата на туризма и обслужването, без познания по чужд език е немислима. Английският език е най-често разпространен, поради глобалността на използването му, като един от интернационалните езици. Дейността е планирана да бъде възложена на изпълнител, който разполага с необходимият опит и капацитет за провеждане на обучение на заетите лица за придобиване на ключови умения по "Английски език". Конкретната обучителна програма ще бъде предложена от изпълнителя, като вземе предвид специфичните потребности на целевата група – заети лица в сектора на туристическите услуги. Продължителността на обучението ще бъде минимум 300 учебни часа, за три нива на обучение (по 100уч.ч. за едно ниво на чужд език). Лицата ще бъдат разпределени в различни групи, спрямо настоящото им ниво на знания и умения при разговор, писане и четене, което ще се установи след входящ тест, проведен от избраният кандидат. Целта е да се определят индивидуалните потребности на всеки един служител и тяхното ниво на подготовка. Съотношението между теория, консултации с квалифицирани преподаватели и решаването на практически задачи и казуси, ще бъде изцяло съобразено със заетостта на лицата, които ще се обучават на "Английски език". При завършени три нива на Английски език, обучаемите лица ще получат следните умения: - четене; - писане; - говорене; - разбиране; - делова кореспонденция; - граматика; - и други Успешно завършилите курса на обучение ще получат сертификат, удостоверяващ придобитите умения по Ключова компетентност "Английски език", съгласно предвиденото в Насоките за кандидатстване. С оглед спазването на вече утвърдени добри практики, при провеждането на обучението, изпълнителят и представителите на целевата група, включени в обучение, ще спазват принципите и организацията на обучителния процес, залегнали в Процедурата за организация на дейността и отчетността на доставчиците на обучение, които провеждат обучение за придобиване на ключови компетентности. 122 500.00 122 500.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).