Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The implementation of the project is aimed at the most vulnerable groups in Silistra Municipality. The project will be implemented under the Operational Programme "Human Resources Development" and the operation of direct grant aid. 
Within the Project, a Communal Dining will be opened with a capacity of 200 users.
The users of the social service will be provided with hot lunch consisting of soup, main dish and bread.
The products for the warm lunch will be purchased after tenders for choosing a supplier in accordance with the national legislation and in compliance with the principles of openness and transparency.
The food for the users of the communal dining will be prepared and portioned at Home Respite Care (Home social patronage) in Silistra, which has long-standing experience in providing a similar social service. The users will be offered a diverse weekly menu, a balanced nutrition of the target groups will be insured, all requirements for food safety and national standards and norms for nutrition will be duly met. 
Food will be delivered at the homes of people with moving disability. 
During the whole period of the project implementation, concomitant measures are going to be realized, such as informing and consulting the users about the possibilities to use social and administrative services. 
As a result of the project implementation, 200 people in Silistra Municipality will be receiving warm lunch for 13 months, their access to social services will improve and measures for reduction of poverty and social isolation will be ensured.  
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целеви групи: За определяне на целевите групи е извършено предварително проучване чрез запитване към ДСП - Силистра за броя на лицата, попадащи във всички допустими групи по проекта. Съгласно предоставени списъци от ДСП - Силистра е извършен анализ на целевите групи, в резултат на което в настоящото проектно предложение са определени следните групи лица от основната целева група, чийто общ брой е 200 лица: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане - 20 лица; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“ - 70 лица; 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални доходи и пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност - от тази група ще бъдат включени 110 лица. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: За целите на настоящия проект се предвижда закупуването на хранителни продукти да се извършва на основание сключените договори за доставка на хранителни продукти за нуждите на социалните обекти в община Силистра, в т.ч. Домашен социален патронаж - Силистра. Договорите са сключени след проведена открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Доставка на хранителни продукти за социалните обекти при Община Силистра” по обособени позиции: 1. Месо и месни продукти; 2. Риба и рибни продукти; 3. Мляко и млечни продукти; 4. Консерви – плодови и зеленчукови, замразени зеленчуци и др. хранителни продукти, определени в Утвърден списък на МС с Решение № 551 от 25.07.2014г.; 5. Пресни плодове, зеленчуци и подправки; 6. Пакетирани стоки; 7. Хляб и хлебни изделия. Процедурата за възлагане на обществената поръчка се провежда въз основа на Решение за откриване с № ЗК – 1657 от 15.10.2015 г. на инж. Емил Иванов Гойчев – за кмет на Община Силистра (на основание Заповед №ЗК-1501 от 18.09.2015 г.) и Решение за промяна №ЗК-1706 от 22.10.2015 г. на в.и д. Кмет на Община Силистра - инж. Емил Иванов Гойчев (на основание Решение №1543 от 24.09.2015 г. на Общински съвет – Силистра). В резултат от проведената обществена поръчка са сключени следните договори: 1.Договор № 2016-035-Д от 20.05.2016 г. за обособена позиция № 1 „Месо и месни продукти” 2.Договор № 2016-031-Д от 16.05.2016 г. за обособена позиция № 2 „Риба и рибни продукти” и № 3 „Мляко и млечни продукти” 3.Договор № 2016-034-Д от 20.05.2016 г. за обособена позиция № 4 „Консерви – плодови и зеленчукови, замразени зеленчуци и др. хранителни продукти, определени в Утвърден списък на МС с Решение № 551 от 25.07.2014 г. 4.Договор № 2016-021-Д от 15.03.2016 г. за обособена позиция №5 „Пресни плодове, зеленчуци и подправки” 5.Договор № 2016-036-Д от 06.06.2016 г. за обособена позиция № 6 „Пакетирани стоки” 6.Договор № 2016-030-Д от 16.05.2016 г. за обособена позиция № 7 „Хляб и хлебни изделия” Срокът на действие на договорите е до 31.12.2016г. или до изчерпване на стойността им, което обстоятелство настъпи първо. Дейността на обществената трапезария ще бъде с продължителност 39 месеца, като се предвижда да стартира на 01.11.2016 г. и да приключи на 31.12.2019 г. Трапезарията ще предоставя топъл обяд на 200 лица в рамките на общо 796 дни /работните дни в рамките на 32-та месеца на изпълнение на дейността/: за 2016г. - 43 работни дни; за 2017г. - 249 работни дни; за 2018г. - 252 работни дни; за 2019г. - 252 работни дни. Общо – 796 дни Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа – проведен избор на изпълнител по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП – 00012-2017-0010 и № на договор с избран изпълнител - Договор №2017-049-Д от 06.12.2017г. 387 554.16 387 565.90
Осигуряване на топъл обяд: По проекта ще бъде разкрита една обществена трапезария, която ще се ситуира в сградата на Домашен социален патронаж /ДСП/, на адрес: гр. Силистра, ул. “Дръстър” № 38, където ще се приготвя и разсипва готовата храна. ДСП - Силистра е разположен в оживен населен район, в непосредствена близост до центъра на гр. Силистра. Сградата, в която се помещава е публична общинска собственост и е самостоятелно обособена част от СОУ „Н. Й. Вапцаров”. Домашният социален патронаж - Силистра е разкрит 1974 г. и е с дългогодишен опит в предоставянето на социалната услуга на възрастни хора. Услугата се предоставя от Община Силистра и се финансира със средства от общинския бюджет. ДСП е с капацитет 280 места - лица в пенсионна възраст, или с намалена трудоспособност, както и деца с увреждания, на които се предоставят комплексни социални услуги – доставка на храна по домовете, почистване на жилищните помещения, здравни грижи, помощ в общуването и поддържането на социални контакти и др. Материалната база се състои от 2 канцеларии, кухненски блок, състоящ се от подготвително отделение, основна кухня, разливочна, стая за обслужващия персонал, сервизни помещения и складове, подходящо обзаведени и оборудвани. Домашен социален патронаж разполага с необходимия човешки ресурс за изпълнение на проекта – Управител, сътрудник "Социални дейности" - 2 бр., Домакин, Калкулант, Гл. готвач, помощник готвачи - 3 бр., работник кухня - 2 бр. шофьори - 5 бр. Трапезарията ще обслужва потребители от следните населени места от общината: гр. Силистра и селата Айдемир, Калипетрово, Бабук, Богорово, Иширково, Ламбриново, Смилец и Срацимир. ДСП разполага с 5 автомобила, с които се осъществява разноса. Община Силистра вече няколко години успешно предоставя услугата обществена трапезария чрез социалната услуга Домашен социален патронаж. 19 377.71 19 378.30
Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Силистра разполага с необходимия капацитет за предоставяне на съпътстващи мерки на представителите на целевите групи и ще предоставя тези мерки ежемесечно самостоятелно. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд ще се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за здравословно и балансирано хранене, или други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. 19 377.71 19 378.30

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).