Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The purpose of project "New work places and sustainable employement in MARITSATEK JsCo"is:
" To create new work places for sustainable employment, training and career opportunities for unemployed / inactive persons  in the manufacture of fabrics in MARITSATEK JsCo"
Specific project purposes:
1." To create  and equip 10 new work places to provide quality work process for employees"
2. "To create conditions for effective work and ensure sustainable employment for employees for an extended period of time"
3."To enable training and qualification of new staff for effective professional development in MARITSATEK JScO".
These objectives will be achieved through the following activities are:
Activity 1: management, organization and control of project activities.
Activity 2: Implementation of publicity activities and visualization of the project.
Activity 3: Provision of equipment and furnishing of the new work places.
Activity 4: Selection and choice of 10 unemployed persons for the new work places in MARITSATEK JScO.
Activity 5: Providing a sustainable employment for the new-hired persons in MARITSATEK JScO.
Activity 6: Training for acquiring professional qualification of new-hired employees.
By the realization of theese activities and achieving the purposes will be provide opportunities for sustainable employment for 10 unemployed persons for minimum 1 year  in the manufacture of fabrics in Plovdiv city. They will be hired at the following positions: 3 Weaver; 1 Skrobvach; 1 Sectional master and 5 Machine operator, dyeing of fibers, textiles. New employees will be trained in the profession "Operator in textile production".
For the new work places will be provided new equipment and furnishings according to the needs of each new job.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Управление, организация и контрол на проекта и планираните дейности.: Тази дейност е свързана с цялостната организация и управление на предвидените дейности по проекта. За постигане на контрол и качество на изпълнение на дейностите, ще бъде сформиран тричленен екип по управление, който ще се състои от: -1 ръководител на проекта -1 координатор (технически сътрудник) на проекта -1 счетоводител на проекта Изборът на екип е направен на база опит в управление на проекти и квалификация в областта. За целите на проекта към екипа е привлечен ръководител с необходимия опит в управлението на проекти, управление на човешки ресурси и умения за работа в екип. За Ръководител на проекта е избран Борислав Славчов, сертифициран експерт по управление на проекти, с над 10 годишен опит в разработване, управление и изпълнение на европейски проекти. Той ще бъде отговорен за цялостната организация и контрол на дейността. Ще разпределя задачите между екипа, ще следи за изпълнението на плановете и сроковете, ще представлява проекта пред УО и заинтересовани страни. Координаторът по проекта ще отговаря за техническото изпълнение на дейността, водене на т.нар. проектно досие и документация. Счетоводителят на проекта ще бъде отговорен за счетоводната дейност, финансово планиране и отчетност на проектните дейности. Екипът ще отговаря за цялостното планиране и организиране на дейностите, които ще бъдат реализирани в рамките на проектния период. Ще следи за ефективно постигане на поставените цели и дейности. От всеки от членовете на екипа по управление ще се изисква коректно изпълнение на индивидуалните задължения и отговорности, както и екипна работа и взаимопомощ при отделните дейности. Комуникацията между членовете ще бъде гаранция за качествено изпълнение и прозрачност на всеки етап от проектното предложение. Екипът ще отговоря за времевото изпълнение на дейностите и съответно ще отчита постигнатите резултати и индикатори. Ще следи за изпълнение на задълженията от страна на възложителя и отделните изпълнители. Ще отчита и контролира разходите по бюджетните пера и изготвя междинни и финални отчети, за коректно отчитане пред УО. Ще прави искания за междинни и авансови плащания, при нужда от финансов ресурс. Ще предоставя нужната информация и помощ на управителя на фирмата, ще бъде отговорен за стриктно водене на проектната документация и досие, с цел пълна прозрачност и отчитане на изпълнените дейности. Основните етапи при изпълнението на тази дейност са следните: - Сключване на граждански договори с Ръководителя на проекта и Координатора на проекта, а със Счетоводителя-допълнително споразумение към трудов договор; - Изготвяне на месечен план-график за организиране на конкретните дейности и отговорности - Провеждане на оперативни срещи за разпределение на индивидуални и групови задачи - Ежедневна организация, контрол и изпълнение на дейностите от членовете на екипа, съвместно с управителя на фирмата. - Списване на проектно досие и ежемесечна отчетност за напредъка на проекта; технически и финансови отчети към УО. Плановете и конкретните действия за реализация по описаните дейности ще бъдат в пълно съответствие с изискванията в ръководството за изпълнение на проекти по схема "Ново работно място" и с всички законови и подзаконови нормативни документи, регламентиращи изпълнението на проекти по Оперативна Програма Развитие на Човешките Ресурси. Членовете на екипа заедно с управителя на фирмата ще участват в комисията за подбор и избор на безработни лица. Ще контролират обучението на ново наетите лица и степента им на адаптиране към работното място. С Ръководителя на проекта и с Координатора ще се сключат граждански договори, а със Счетоводителя-допълнително споразумение към трудов договор за целия период на проекта - 15 месеца, като се гарантира изплащане на възнаграждения с включени осигуровки за броя изработени часове за месеца. За гладкото протичане на административното обслужване и документиране ще бъде предоставен офис в предприятието с всички необходими консумативи и материали. 10 798.92 0.00
Дейност 2: Реализиране на дейности по публичност и визуализация на проекта.: Дейността по визуализация на безвъзмездната помощ от Европейски Социален Фонд и Оперативна Програма Развитие на Човешките Ресурси представлява популяризиране на дейностите по проекта и програмата сред целевата група и обществеността. Дейностите по публичност и визуализация ще бъдат реализирани съгласно задължителните изисквания към бенефициентите за мерките по информация и комуникация на ЕС, както и начините и методите за тяхното изпълнение на ниво конкретен проект. Целта на тази дейност е постигане на оптимална публичност, прозрачност и информиране на широката общественост, за да се гарантира приноса на Европейския съюз за изпълнението на настоящия проект. В рамките на дейността ще бъдат изработени рекламни материали и предприети конкретни мерки, които ще визуализират програмата за безвъзмездна помощ, ще привлекат и стимулират представители на целевата група да вземат активно участие по проекта. Дейностите по публичност и визуализация ще бъдат реализиране посредством конкретни етапи, които ще се застъпват и продължават през целия проектен период: 1. Първоначално представяне и популяризиране на проекта и безвъзмездната помощ пред обществеността, заинтересовани страни и целевата група посредством начална публична презентация, разпространение на рекламно - информационни материали, публикации в интернет информационни страници, съобщения в социалната мрежа и др. 2. Текущо представяне и информиране за реализацията на проекта чрез поставяне на информационни табели, банери и стикери на работните места и ново закупено оборудване и обзавеждане; чрез публикуване на текуща информация за развитието на проекта на интернет страницата на фирмата, в интернет медии, в социалните мрежи и портали за безработни. 3. Финално представяне на резултатите от проекта, чрез заключителна презентация пред работещите във фирмата и обществеността, както и чрез заключителни публикации в интернет медии, описващи постигнатите резултати по проекта. Самото изпълнение на дейностите ще бъде реализирано от избран външен изпълнител, с необходимия опит и капацитет в провеждане на подобни дейности за гарантиране на качеството на изпълнение, но и с активното участие и съдействие на екипа по управление на проекта. Освен заложените като бюджет дейности по визуализация и публичност, ръководството на МАРИЦАТЕК АД и екипът по управление и организация на проекта поемат ангажимент да спомагат за текущото и своевременно популяризиране на проекта сред свои партньори, клиенти и сред обществеността в населеното място, където ще се реализират проектните дейности. Ще се приложат необходимите комуникационни мерки, за да бъдат информирани всички заинтересовани лица, пряко или непряко свързани с проекта. Дейностите ще бъдат в пълно съответствие с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ 1 730.00 0.00
Дейност 3: Осигуряване на оборудване и обзавеждане на новите работни места в МАРИЦАТЕК АД: Целите на настоящето проектно предложение ще бъдат постигнати посредством поредица от дейности, една от които е свързана с осигуряване на оборудване и обзавеждане на новите работни места. Целта на тази дейност е да се създаде подходяща работна среда, обезпечена с нужните технически и материални ресурси за качествено изпълнение на трудовата дейност на всяка от длъжностите. Според нуждите на всяко новооткрито място се планира закупуване и внедряване на оборудване за ефективно протичане на работния процес в МАРИЦАТЕК АД. Към момента, в предприятието функционират 40 тъкачни стана и 2 скробни машини. Новонаетите тъкачи и скробвачи ще ползват съществуващото оборудване, а поддръжката на машинния парк ще бъде поверена на секционния майстор. Длъжността Машинен оператор изисква работа с апарат за апретура. Към момента дружеството не разполага с подобна машина, за да обезпечи дейността на ново наетите лица. Това поражда необходимостта от придобиването на спектрофотометър, който разработва цвят, сравнява го и изготвя рецепта за боядисване на големи количества плат, според заявката на клиента за конкретен цвят и обем. При спектрофотометричен анализ с помощта на специален уред, наречен спектрофотометър, при различни дължини на вълната се измерва екстинкцията, дължаща се на поглъщането на светлината от разтворените вещества в разтвори. Това позволява да се установи какъв е абсорбционния спектър на разтворените вещества, а след това и химичния състав на разтвора. Използването на спектрофотометри обхваща различни научни области, включително и текстилното производство. Те са широко използвани в много индустрии, включително полупроводници, лазерно и оптично производство, печат и съдебномедицинска експертиза, както и в лаборатории за изследване на химически вещества. В крайна сметка, спектрофотометърът е в състояние да определи, в зависимост от контрола или калибрирането, какви вещества и колко точно присъстват в мострата, чрез изчисления на наблюдаваните дължини на вълните. Ето защо този високотехнологичен уред е от изключителна важност за качественото изпълнение на трудовата дейност на машинните оператори. Това ще гарантира успешното интегриране на ново наетите в трудовия процес, ще повиши мотивацията им за работа и ще допринесе за самочувствието им, работейки със съвременни технологични средства. На този уред ще се обучават и работят всички новонаети в направление апретура, длъжност "Машинни оператори-боядисване на влакна, текстил и текстилни изделия". Дейността ще бъде реализирана посредством следните етапи: - Проучване на оферти и изпращане на официална покана/заявка за поръчка. - Избор на изпълнител за доставка и сключване на договор. - Доставка и монтаж, провеждане на инструктаж. - Тестване на оборудването и окончателно приемане с приемо-предавателен протокол. Тази дейност е необходима, тъй като фирмата към момента не разполага с нужното оборудване и обзавеждане за новооткритите работни места. При реализирането на тази дейност, за част от оборудването ще се следва принципа на гъвкавост на работното място, което позволява използването на едно оборудване, от повече от един човек. Всеки етап от изпълнението на дейността ще бъде под контрола и мониторинга на екипа по управление на проекта, с водене на документация и подробна отчетност пред УО и управителя на МАРИЦАТЕК АД. 29 500.00 0.00
Дейност 4: Подбор и избор на 10 безработни лица за новите работни места в МАРИЦАТЕК АД: Дейността е свързана с качествен подбор и избор на безработни лица, които да бъдат назначени на работа в МАРИЦАТЕК АД. Общо ще бъдат подбрани 10 безработни лица от Пловдив и региона за включване в проекта, като поне половината от тях ще бъдат безработни младежи до 29 г., трайно безработни/неактивни лица на възраст от 30 до 54 г. и лица над 54 г., на длъжностите: - Тъкач - Скробвач - Секционен майстор - Машинен оператор, боядисване на влакна, текстил и текстилни изделия Приоритет в избора ще бъде даден освен на безработни младежи, а също така на трайно безработни/неактивни лица и/или безработни/неактивни лица над 54г. Целта е поне 70% от всички лица да попадат в една от тези категории. Ще се използват различни методи и средства за подбор на кандидатите, като освен съдействието на регионалното Бюро по труда, чрез което може да се получи текуща информация за броя на безработни в областта и процентът на търсене за подобни професии, ще се търсят и по-актуални подходи: интернет сайтове за безработни, интернет блогове, социални мрежи и т.н. Разпределението на новите работни места е направено въз основа на нуждите на фирмата от подобни служители. Отчетена е и нуждата от нова работна ръка, която да подпомогне разширяването на дейността на фирмата, поемане на големия обем заявки и да увеличи качеството на работния процес. Фирмата се е наложила на пазара на текстилно производство с много добро качество и изпълнение в срок на поръчки. Към момента изпитва затруднения в поемане на обема от поръчки и обслужване на клиенти и това налага нуждата от откриване на 10 нови работни места. Етапите, чрез които ще се реализира дейността са следните: - Популяризиране и разпространение на информация за свободните работни места и длъжности - това ще се изпълни посредством осъществяването на Дейност 2: Реализиране на дейности по публичност и визуализация на проекта, разпространение на рекламно-информационни материали сред целевата група и БТ; актуални обяви в интернет портали за безработни и др.; уведомяване на БТ; посредством клиенти и партньори и др. - Сформиране на комисия за подбор и избор, със задължително участие на членове на екипа по управление на проекта и управителя на МАРИЦАТЕК; изготвяне на длъжностна характеристика и критерии към кандидатите. -Преглед и селекция на кандидатите; оценяване на постъпили автобиографии - Провеждане на интервю с одобрените кандидати по предварително изготвени критерии - ще се даде шанс на максимален брой кандидати, които отговарят на профила и нуждата на фирмата от подобни кадри да се явяват на интервю. -Избор на кандидати и покана за сключване на трудови договори - общо ще бъдат избрани 10 от кандидатите, изявили желание към посочените длъжности, като при избора при равни други критерии с приоритет ще бъдат продължително безработните лица. Всеки един от кандидатите, по време на подбора ще бъде детайлно запознат с естеството на работа и спецификата на длъжността, на която ще бъде нает. Ще бъде изяснена политиката на фирмата, дейностите, които извършва, правата и отговорностите на работодателя и работниците. Така безработните кандидати ще имат възможност да направят адекватен информиран избор и ще бъдат мотивирани за дългосрочна заетост и професионална реализация по длъжностите, за които кандидатстват. Ще имат доверие и сигурност в работодателя си и стимул за по-ефективна трудова дейност. Давайки възможност за работа и мотивация на безработни лица, фирмата ще подпомогне социалната политика и ще постигне личните си цели - достигането на по-високо пазарно равнище, чрез разрастване на фирмата и увеличаване на персонала. Това от своя страна ще допринесе за постигане на общите и специфични цели на проекта. 0.00 0.00
Дейност 5: Осигуряване на устойчива заетост на ново наетите лица в МАРИЦАТЕК АД.: Целта на дейността е да се осигури продължителна заетост на 10 безработни лица за срок от 12 мес. В резултат на планираните дейности по проекта, ще бъдат създадени необходимите условия за постигане на устойчива заетост за подбраните представители на целевата група. С подбраните кандидати ще бъдат сключени срочни трудови договори (за 1 год), с опция за удължаването им, за показалите добри резултати в работния процес. Така ще се гарантира заетостта и професионалната реализация на обучените в областта на тъкачно и текстилно производство, за период от минимум 12 месеца. За длъжностите "Тъкач"; "Скробвач"; "Секционен майстор" и "Машинен оператор" ще бъдат разработени длъжностни характеристики, с които ще се регламентират задълженията на новоназначените служители за периода на заетост. Всяка от отделните длъжности ще има различни отговорности на работното място, като не се пропуска и екипната работа, обезпечаваща пълния работен цикъл. Дейностите, които трябва да изпълняват новите служители са следните: -Тъкачите ще извършват основни дейности с машини свързани с производство на текстил, платове, прежди и тъкани; основни тъкачески дейности; изработка на платове и др. - Скробвачът подготвя основата, преди да се изтъче плата, като я напоява с химичен разтвор от скробни вещества за заздравяване на нишката. По този начин тя издържа на вибрациите и ударите от стана. След като се повиши здравината, скроба се отнема от основата, с помощта на други химикали. - Секционния майстор ще поддържа в изправно техническо състояние машините, на които работи; отстранява дефекти, възникнали в процеса на работа; ще подпомага дейността на своите подчинени и ще оказва нужната техническа помощ - Машинен оператор - ще подготвя за работа, настройва, проверява точността и работи с апретурната машина. Получава и зарежда с необходимите спомагателни материали машината; ще следи за повредите в машината и за качеството на изделията. Основно ще се занимава с боядисване на влакна, текстил и текстилни изделия. Наетите по всички позиции лица ще трябва да: - Отговарят за високото качество на предоставената услуга и готови изделия - Спазват правилата за използване на техническите средства и материалната база - Отговарят за цялостното протичане на работния процес Всички ново наети служители, трябва да спазват правилата за ЗБУТ, противопожарните и санитарно-хигиенните изисквания, както и да носят материална отговорност във връзка с опазването на поверените им оборудване и инвентар. За ефективно протичане на работния процес, ще бъдат осигурени всички необходими материали и консумативи. Ще бъде проведен инструктаж за здравословен и безопасен труд и работа с конкретни машини и съоръжения. Лицата, които ще бъдат включени в заетост по проекта ще имат възможността да прилагат своите знания в работния процес и да се учат допълнително чрез опита си. Дейността ще бъде реализирана посредством следните етапи: - сключване на трудови договори с подбраните безработни/неактивни лица - инструктаж и запознаване с работния процес, работното място, конкретно оборудване и условия за труд - обучение, помощ и подкрепа на наетите лица, за бърза адаптация към работния процес - ежемесечни срещи и консултации, относно възникнали затруднения; текуща оценка и постигнати резултати; ежемесечни отчети от страна на служители за отчитане на изпълнените задължения. - финална оценка от изпълнението на дейността, въз основа на подадени отчети; калкулиране на коректно изпълнени задължения, дисциплинираност и мотивация за работа - решение от страна на екипа за управление и управителя на МАРИЦАТЕК АД колко от новите работни места да бъдат запазени и сключване на нови трудови договори с одобрените лица Екипът на МАРИЦАТЕК АД ще инвестира собствено време и усилия, за да получат назначените необходимите знания и умения за ефективна и качествена работа. По време на дейността ще се гарантира редовно заплащане на възнагражденията и осигуровките на ново наетите служители. 54 036.00 0.00
Дейност 6: Провеждане на обучение за придобиване на професионална квалификация на наетите кадри.: Тази дейност е свързана с предоставяне на възможност за провеждане на професионално обучение на 10те ново наети лица, включени в заетост по проекта. Целта й е да се гарантира професионалната подготовка на новите кадри за по-ефективно изпълнение на трудовата задължения. Ново наетите кадри ще бъдат обучени по професионална квалификация 542030 "Оператор в текстилно производство", като 5 на длъжностите Тъкач, Скробвач и Секционен майстор, по специалност 5420302 "Тъкачно производство" и 5 на длъжността Машинен оператор, по специалност 5420304 "Апретурно и багрилно производство". Завършилите успешно курса ще придобият втора степен на професионална квалификация. Обучението на двете групи е разпределено така, че да обезпечи професионалната подготовка на всяка една от длъжностите и да предостави нужните знания и компетенции на лицата, включени в обучението. Тази дейност е необходима, тъй като при подбора и избора на безработни/неактивни лица за назначаване на тези длъжности няма да се изисква наличието на професионална квалификация или опит. Така ще се даде възможност на лица със средно или по - ниско образование, които често са с проблеми и трудности на пазара на труда да получат шанс за професионално развитие и да се квалифицират/преквалифицират в перспективна специалност. Обучаващата организация, на която ще бъде възложено изпълнението на дейността за повишаване на професионалната квалификация на ново наетите кадри трябва да бъде лицензирана за съответната професия и специалност и да отговаря на изискванията на НАПОО. С приоритет ще се търси опитна обучителна организация, която да докаже наличието на необходимия капацитет за ефективно и ефикасно провеждане на обученията на заетите лица, вкл. да разполага с платформа и методика за теоретично и практическо обучение по посочената специалност. При избора на обучаващата организация ще се има предвид и възможността да се организират обученията по начин, който удовлетворява самите обучавани лица, но същевременно да не пречи на трудовия процес и изпълнението на професионалните им задължения. Избраната обучаваща организация ще трябва да предложи подробна програма, учебен план и график на обучението, които да бъдат съгласувани с екипа по управление на проекта и управителя на МАРИЦАТЕК АД и адаптирани съобразно спецификата и индивидуалните нужди на обучаваните лица, работните места и изискванията за длъжността. Учебната програма трябва да бъде утвърдена от НАПОО и да отговаря на държавните общообразователни изисквания за тази професия и специалност. Програмата е препоръчително да съдържа предмети като: Обща задължителна професионална подготовка и за двете специалности: „Здравословни и безопасни условия на труд“; "Видове технологични процеси"; "Видове машини, апарати и съоръжения"; "Основни процеси при производство на текстил". Конкретно за специалност "Тъкачно производство": "Класификация на текстилните материали"; "Текстилни влакна";"Класификация на машините" и др. Конкретно за специалност "Апретурно и багрилно производство"- "Класификация на машините"; "Свойства на преждите и нишките, предназначени за тъкане"; "Основните видове технологични процеси в текстилното производство - предачно, тъкачно, плетачно" и др. Обучението ще има теоретична и практическа част с общ хорариум 660 учебни часа., като практическото обучение ще бъде с продължителност минимум 360 учебни часа. Дейността ще се реализира посредством следните етапи: 1. Избор на обучаваща организация. 2. Анализ на входните характеристики и равнище на обучаваните лица от страна на обучаващата организация. 3. Подготовка на учебна програма, план и график. 4. Изпълнение на обучението, под контрол и мониторинг на екипа на управление; текущи и изходящи тестове, от страна на обучаващата организация. Обучението ще стартира наравно с подписването на трудови договори и встъпване на длъжност на ново назначените служители. 12 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).