Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project is aimed at the following main target groups:
1.Municipality of Perushtitza, as well as its employees
as a local authority and provider of administrative services at local level
and
2.The public
3.NGOs, as well as their employees
4.Business
as users of the administrative services in the municipality
The main aim of the project is to promote transparent and accountable governance in the municipality of Perushtitsa by supporting increased citizen participation in the process of monitoring of the implementation of local policies and measures regarding quality of administrative services in the municipality.
The following activities are envisaged:
-studies in connection with the current situation in the municipality in the covered area (including a survey among the users of administrative services)
-an analysis of the potential and the opportunities in the Municipality of Perushtitsa for improving civic participation in the control and evaluation of administrative services at the local level and their quality
-development of a Methodology for improving the feedback system by the users of administrative services, with its accompanying Impact / Effect Assessment
-sending an official Recommendation to the Municipality
-a comprehensive information campaign to raise awareness of the benefits and opportunities for civic participation- incl. through brochures, informational videos, online publications, a discussion forum, etc.
The project will improve the interaction between the administration and the users of administrative services, especially in the area of collecting and processing feedback, and in general will help build a mechanism for effective monitoring and regular evaluation by citizens and consumers in this area.  This, in itself, will favor a further increase in the quality of administrative services at local level, as well as an increase in civic activism and the level of civic participation in the municipality of Perushtitsa as a whole
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Провеждане на проучване и изготвяне на анализ по отношение възможностите за подобряване на гражданското участие в контрола и оценката на административното обслужване и качеството на административните услуги на местно ниво: Настоящата дейност е насочена към спец.цел 1. Планира се провеждане на детайлно проучване на местно ниво, което да осигури необходимата актуална и достоверна информационна база за текущото състояние в общината. Основен обхват: -прилаганите до момента механизми за отчитане на дейността по организация на административното обслужване -прилаганите до момента механизми за взаимодействие с гражданите и потребителите на административни услуги, особено по отношение проучване на тяхната удовлетвореност и реформиране на административното обслужване съобразно резултатите от подобни проучвания и/или други форми на получена обратна връзка -ниво на напредък по въвеждане на определени практики и реформи, свързани с изпълнението на Стратегия за развитие на държавната администрация за 2014-2020 и др. Важна роля в проучвателните дейности ще има и самият Партньор– Община Перущица, която активно ще съдейства с предоставяне на информация и данни. Ще се включва и проучване на място сред местното население и потребителите относно тяхната оценка за качеството на административното обслужване, техните идеи за подобрение и т.н. Това, освен инструмент за осигуряване на достоверна и актуална информация на терен, се явява и своеобразно ср-во за приобщаване на пряко заинтересованите страни към процеса на взимане на решения още от най-начален етап. Предоставя възможност за пряко участие и улеснена форма за изразяване на мнение, като същевременно гарантира отразяването на всеки глас, на всеки даден отговор Накрая, на база доклада с резултатите ще се изготви Анализ за потенциала и възможностите (конкретно за Общ.Перущица) за подобряване на гражданското участие в мониторинга, контрола и оценката на административното обслужване и качеството на админ.услуги на местно ниво (в т.ч. съобразяване с нормативна уредба, местни специфики и др.) Всичко това ще осигури необходимите условия за начало на процеса по изграждане на устойчив механизъм за ефективен мониторинг и регулярна оценка от страна на гражданите и потребителите на административни услуги в общ.Перущица. За Общината и нейните служители, описаните мерки се явяват основа за задоволяване на потребността им от практическа подкрепа за разширяване на инструментариума за събиране на обратна връзка от страна на потребителите на административни услуги. Дейността ще идентифицира подходящи за конкретната среда методи за събиране на обратна връзка и използване на резултатите, техния потенциал за успех и ефективност съобразно местните специфики и т.н..Това са и първи стъпки към съставянето на траен модел на работа с ясни и структурирани правила и работни стъпки, които служителите да следват в това направление– нещо, което към момента липсва и беше идентифицирано като тяхна важна потребност Що се отнася до общественост, НПО с техните служители и Бизнес (като потребители на административни услуги), настоящата дейност поставя основите за насърчаване на ефективно взаимодействие с местната власт, като задава началото по удовлетворяване на потребностите им от: -повече възможности за предоставяне на мнение/оценка относно административното обслужване в общината -възможност за проследяване действията на администрацията съобразно получена обратна връзка -видим резултат от гражданското участие Още с планираното проучване на терен се задава посока на подобряване и разширяване на възможностите за предоставяне на мнения, коментари, оценки от страна на потребителите, свързани с качеството на обслужването и необходимите промени.С изготвянето на анализа, в комбинация с планираните последващи дейности за оформяне на цялостен механизъм за мониторинг и регулярна оценка, ще се осигури прозрачност и конкретна възможност за проследяване действията на администрацията вследствие на получените резултати от събраната обратна връзка. А това, от своя страна ще допринесе за усещане за удовлетвореност сред изявилите позицията си представители на целевата група, за постигане на видим резултат от участието им във форма на гражданска проява 24 188.00 24 188.00
Изготвяне на Методика за подобряване на обратната връзка от потребителите и Оценка на въздействието/ефекта : Дейността е насочена към всички избрани целеви групи и е моделирана така, че да спомогне за постигане на специфична цел 2 на проекта. Тя се явява от ключово значение за проекта и цялостното насърчаване на гражданското участие в процеса на изпълнение, мониторинг и контрол на местните политика и мерки по отношение административното обслужване и качеството на административните услуги в община Перущица. Настоящата дейност насочва усилията към изграждането на ясен модел с постоянен и устойчив характер, който да подпомага и разширява възможностите за регулярна обратна връзка и взаимодействие с гражданите и потребителите на административни услуги на местно ниво. Планира се в рамките на дейността да бъдат изготвени: - Методика за подобряване на обратната връзка от потребителите на административни услуги в община Перущица (общественост, НПО и бизнес) - Оценка на въздействието/ефекта Работата по подготовката им ще се базира на резултатите от предходната дейност и информацията в Доклада от проучването и Анализа. Това ще създаде необходимите предпоставки за осигуряване на високо качество, високо ниво на приложимост и на съгласуваност с особеностите на местно ниво и потребностите на конкретните целеви групи, а оттам и за устойчивост на изготвените документи. Планираната Методика ще подпомогне и насърчи въвеждането на съгласувани и предварително оценени като подходящи за местната реалност практики и реформи за подобряване на взаимодействието на администрацията с гражданите и потребителите на административни услуги и в крайна сметка, за постигане на по-високо качество на административното обслужване на местно ниво (в т.ч. ще подкрепи напредъка на общината по изпълнение на Стратегията за развитие на държавната администрация 2014-2020). Оценката на въздействието, от своя страна, ще осигури още по-ясна и обективна представа за това какъв ефект да се очаква, какви ще са ползите за целевите групи и заинтересованите страни, на какво да се обърне внимание и т.н.. Така, на база двата документа, в следващата дейност ще могат да бъдат подготвени и отправени конкретни препоръки до местната администрация, с което да се затвори цикълът от началния етап по изграждане на цялостен и устойчив механизъм за мониторинг и регулярна оценка от страна на гражданите и потребителите на административни услуги в общ. Перущица. Методиката за подобряване на обратната връзка ще насочи усилията във важна посока, пряко касаеща ефективността от диалога между администрация и потребители, а именно – към унифициран и постоянен модел за събиране и обработка на обратна връзка и за осъвременяване и разширяване на използваните инструменти и похвати така, че да се постигне по-широк обхват и да се стига до видими резултати от гражданското участие, а оттам и до реално подобряване качеството на административното обслужване. В това число, Методиката може да включва разширяване на практиката за провеждане на проучвания на удовлетвореността на потребителите, в т.ч. с модерни подходи като проучвания по метода „Таен клиент“ и т.н. По този начин, Методиката и обективната информация, която ще предостави Оценката на въздействието/ефекта, ще повлияят пряко върху подобряване на системата за обратна връзка от потребителите на местно ниво в посока повишаване на нейната ефективност, устойчивост и достоверност. Това, от своя страна, ще осигури условия за насърчаване на гражданската активност и на регулярното и ефективно взаимодействие между администрацията и потребителите по отношение на административното обслужване и качеството на административните услуги на местно ниво. 23 782.00 23 782.00
Формулиране и отправяне на предложения/препоръки до Общината за подобряване на гражданското участие в процеса на изпълнение, мониторинг и контрол на решенията и действията на местно ниво по отношение на политиката за административното обслужване: Дейността е планирана да допринесе за постигане на проектните цели и в частност, на специфична цел 2. Насочена е към всички избрани целеви групи на проекта. На база резултатите от предходните две дейности, в настоящата дейност Кандидатът ще формулира конкретни предложения до Община Перущица за подобряване на гражданското участие в процеса на изпълнение, мониторинг и контрол на решенията и действията на местно ниво по отношение на политиката за административното обслужване и качеството на административните услуги. В това число, ще включи предложение за въвеждане на разработената по проекта Методика за подобряване на обратната връзка от потребителите на административни услуги с оглед стартиране прилагането на изградения механизъм за ефективен мониторинг и регулярна оценка от страна на гражданите и потребителите в това направление. Предложенията ще бъдат обособени в официална Препоръка до Общината, която ще бъде отправена по надлежния ред – чрез изпращане с официална писмена кореспонденция през деловодната система на общинската администрация. Изпълнението на дейността се явява финална стъпка на процеса на иницииране прилагането на изградения чрез проекта и резултатите от предходните дейности цялостен механизъм за ефективен граждански мониторинг и оценка в сферата на административното обслужване. Това ще допринесе както за насърчаване на повече гражданска активност и участие във формите на събиране на обратна връзка, така и за мотивиране и подпомагане на администрацията за активна комуникация и взаимодействие с гражданите и потребителите на административни услуги. Чрез отправянето на официална препоръка до Общината ще се създадат необходимите предпоставки за практическо прилагане на изградения механизъм и методика с точно обяснени, ясни и единни стъпки на работа, осъвременен и разширен инструментариум за събиране и обработка на обратна връзка и т.н.. Това, от своя страна, ще допринесе за повишаване капацитета на общинските служители за успешна комуникация с потребителите на административни услуги, за коректен и обективен анализ на резултатите от събираната обратна връзка и за постигане на реални резултати на подобрение в качеството на административното обслужване в следствие именно на оценката и предложенията на потребителите. В тази връзка, след повишаване на видимите резултати от участието им във форма на даване на оценка и обратна връзка, все повече граждани, представители на НПО и техните служители, както и на бизнеса в общината, ще имат стимула да се взимат активно участие занапред, да взаимодействат пряко с администрацията и да осъществяват регулярна оценка и постоянен мониторинг на нейните действия по изпълнение на политиката за качеството на административните услуги. По този начин, с изпълнението на дейността се затвърждава посоката на търсения краен ефект, а именно - увеличаване на гражданското участие в процеса на мониторинг и контрол на изпълнението на местната политика и мерки по отношение на административното обслужване и качеството на административните услуги в община Перущица. 0.00 0.00
Информационна кампания за повишаване на осведомеността на целевите групи относно възможностите за гражданско участие в процесите на изпълнение и мониторинг на политката на местно ниво в сферата на административното обслужване: Дейността е оформена така, че да допринесе за изпълнение на заложените цели и в частност, на специфична цел 3. Ефектът от нея обхваща всички целеви групи, но основната й насоченост е към: обществеността, НПО и техните служители и бизнеса. Дейността се състои в организиране и провеждане на широка информационна кампания, която да спомогне за реално повишаване на осведомеността относно възможностите за гражданско участие в процесите на изпълнение и мониторинг на решения и действия на местно ниво в сферата на административното обслужване– и особено по отношение на изготвената и официално предложена на Общината Методика за подобряване на обратната връзка от потребителите. Ще бъдат обхванати разнообразни канали за комуникация, с оглед достигането до максимален брой представители на целевите групи и заинтересовани лица. Включват се: 1. Изготвяне и разпространение на онлайн публикации с информация за необходимостта от и възможностите за гражданско участие в процеса на мониторинг и оценка на местните решения и мерки във връзка с качеството на административното обслужване. Ще съдържат информация и за това какви са плюсовете от по-висока гражданска активност, как може да се осъществява ефективно взаимодействие с местната администрация по тези въпроси, какво и как може да промени даването на обратна връзка и гражданският контрол на последващите действия на администрацията, каква е дейността на отделите в администрацията, свързани с предоставянето на административно обслужване и т.н.. Планира се такива публикации да започнат да се изготвят и публикуват веднага след изпълнението на Дейност 1, когато вече ще има и по-голяма яснота за нагласите на целевите групи и т.н.. Предвиждат се мин. 6 такива публикации в рамките на дейността. 2. Изготвяне и разпространение на печатни информационни материали: - Информационна брошура за възможностите за гражданско участие в политиката за административното обслужване (основен акцент– Методиката) – 2500 бр. Брошурите ще бъдат раздавани от представители на Кандидата и Партньора на място в гр.Перущица – сред граждани, представители на НПО и бизнеса и др. 3. Изготвяне и разпространение на 1 информационен видеоклип– Ще бъде изготвен и разпространяван в местна телевизия и/или в онлайн каналите на Община Перущица (напр. в Youtube и т.н.)– след като са готови резултатите от предходните дейности. Идеята е да се популяризират ползите и възможностите, които носи изграденият механизъм за граждански мониторинг и регулярна оценка и в частност, изготвената Методика за подобряване на обратната връзка от потребителите на административни услуги на местно ниво. Продължителността на клипа ще е до 1 минута, като ще включва и необходимата визуализация. 4. Организиране и провеждане на дискусионен форум в гр.Перущица– на него ще бъдат поканени за участие представители на всички целеви групи по проекта– общественост, НПО и техни служители, бизнес, Община Перущица и нейни служители, както и други заинтересовани страни. Очакваният брой участници е около 50. По време на форума ще се представят и обсъдят основни акценти от резултатите от проекта с фокус върху: текущите нагласи на потребителите на административни услуги на местно ниво и тези на съответните служители в администрацията; възможностите и потенциала в общината във връзка със засилване на гражданското участие в процеса на мониторинг и оценка на политиката, решенията и действията на местно ниво, касаещи административното обслужване; ползите от предложения инструментариум за подобряване на системата за събиране на обратна връзка от потребителите и т.н.. В този смисъл, форумът ще е с по-скоро с информационно-мотивационен характер– ще се опитва да осведоми, но и да насърчи граждани, НПО и бизнес към повече гражданска активност и последващо възползване от новите възможности, които Методиката ще им предложи, с оглед достигане до реални резултати на повишаване качеството на административните услуги. Дискусионният форум ще се проведе в края на дейността. 4 925.00 4 925.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).