Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal includes the disclosure of four new working positions in "Vita Start" Ltd. - town of Sofia, related to the specific needs evolved from the desire for expansion and development of the company in the direction that it follows since year 1997, in particular the company is offering a boutique designed furniture. The project consist also the purchase of related equipment necessary to implement the workflow, appointment of unemployed and/or inactive target groups of newly created positions in the company and providing relevant trainings for the positions:
- 1 "Designer, interior design";
- 1 "Sales Representative";
- 2 "Fitter";
The project will be realized through implementation of the following activities: Activity 1 - Organization and Project Management; Activity 2 - Recruitment of unemployed and/or inactive persons for a period of 12 months; Activity 3 - Providing training for key competences of newly appointed persons; Action 4 - Purchase of equipment and furniture associated with the newly created positions; Activity 5 - Implementation of measures of visualization and communication; This project contributes to the creation of conditions for permanent employment of unemployed persons who fall within the priority target groups of the program. The project is aimed at the integration of some of the most vulnerable groups in the labor market - young people under 29 years of age and prolonged inactive and unemployed.The project implementation will contribute to the realization of the fundamental set of challenges in OPHRD, namely higher and quality employment, reducing poverty and promote social inclusion, the modernization of public policies through networking and partnerships with business skills, the possibility of lifelong learning and improving the adaptability of employees, and the quality of jobs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта.: Дейността цели осигуряване на доброто управление и изпълнение на проекта и гарантиране на законосъобразността, ефективността и ефикасността при осъществяването му. Тя ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта и по-конкретно включва: -цялостно управление на дейностите по проекта; -наблюдение на индикаторите и вътрешна оценка на изпълнението на проекта; -финансова и техническа отчетност; -координация между членовете на екипа. В рамките на дейността ще бъде формиран екип за управление, които ще се състои от Ръководител на екипа, Координатор на проекта и Счетоводител на проекта. Екипът ще носи отговорност за цялостното провеждане на дейностите по проекта, ще следи за начина на изпълнение, ще прави оценка на резултатите и ще изготвя необходимите технически и финансови отчети, както и ще изготви финалният отчет по проекта. За осъществяване на координация при изпълнението на проекта ще бъдат провеждани регулярни срещи, на които ще се следи за изпълнението на последователността на утвърдения предварително график. Ще се конкретизират отделни задачи, ще се утвърждават и ще се назначават отговорници за тяхното изпълнение. Ръководителят на екипа има дългогодишен опит с управлението на проекти в сферата на човешките ресурси и ще допринесе със своя професионализъм за правилното и навременно реализиране на проекта. В бюджета на дейността е предвидено заплащането на екипа за управление след сключване на граждански договори и планиран предварително работен график. Той е изготвен спрямо методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. Дейността е основополагаща за изпълнение на останалите проектни дейности и постигане на заложените в проекта цели . 6 048.00 5 472.00
Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца.: Дейността е планирана с цел да бъдат подбрани и назначени 4 безработни/неактивни лица на новосъздадени позиции с трудови договори във "Вита Старт" ЕООД. Трудовите и осигурителни отношения на наетите в рамките на проекта лица от работодателя, ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Осигурителният праг за позициите е начислен на 17,8%. На всички новоразкрити работни места се планира подбор и назначаване на лица от целевите групи съставени от приоритетните за финансиране специфични категории. На позицията "Интериорен дизайнер" с код 34323005 по НКПД 2011 и МОД от 840 лв. с разходи за сметка на работодателя за 12 месеца от 11874,24 лв. и на двете позиции "Монтажник" с код 73222006 по НКПД 2011 и МОД 550 лв. с разходи за работодателя за 12 месеца - 7774,80 лв. е планирано по проекта да бъдат сключени договори с безработни и/или неактивни лица до 29 години. На позицията "Търговски представител" с код 33223003 от НКПД 2011, МОД за длъжността и съответния код по КИД на организацията от 840 лв. и годишни разходи за работодателя отново 11874,24 лв, фирмата има намерение да сключи договор за трудово равоотношение с продължително безработно и/или неактивно лице. С всяко лице ще се сключва договор след одобрението му, няма да се изчаква да бъдат открити всички лица, за да се пристъпи към назначаване по едно и също време. Изброените групи попадат в обсега на заложената в Националната програма за реформи на Република България в изпълнение на Стратегия „Европа 2020“ Национална цел за намаляване на броя на живеещите в бедност с 260 хил. души до 2020 г. и дефинираните към нея четири специфични подцели. Изпълнението на тази цел е тясно свързано с политиката в областта на заетостта, която е ключов инструмент за намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване. През последните две години се наблюдава слабо подобрение на пазара на труда като резултат от увеличените възможности за износ на предприятията предвид плавното възстановяване от кризата, което започна при основните търговски партньори. Пътят към постигане на по-високи равнища на заетост зависи доколко хората в трудоспособна възраст ще бъдат по-адаптивни към променящите се условия в икономиката и как по-успешно да се реализират в заетостта. Не на последно място е постигането на по-висока производителност и конкурентоспособност на българската икономика – висококвалифицираната работна сила е една от нужните предпоставки за въвеждане и използване на новите технологии в рамките на производствения процес. При планиране на инвестициите ще е от особено важно значение да бъдат посрещнати не само краткосрочните, но и дългосрочните предизвикателства пред бизнеса, свързани с кариерното развитие, придобития опит и знания. Ето защо, инвестициите в човешките ресурси трябва в максимална степен да бъдат ориентирани към потребностите на работодателите. Изпълнението на Дейност 1 Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца на настоящият проект допринася за осигуряването на по-­висока и по-­качествена заетост, чрез прилагане на мерки посредством повишаване на икономическата активност и едновременно с това – подобряване достъпа до заетост за търсещите работа безработни и неактивни лица. Разкритите позиции, ще рефлектират положително върху финансовата стабилност на предприятието като по този начин фирмата ще има възможност да реинвестира средства в развитие на човешките ресурси. 100% от наетите по проекта лица ще бътат от приоритентите по програмата специфични категории. Според сключеното споразумение между синдикатите и бизнеса е договорен Минималният осигурителен праг за 2016 г., който за фирми опериращи в сектора на мебелна индустрия, ще бъде повишен с около 15%. В настоящият момент в проектното предложение не е предвидено увеличение на бюджета по това перо. 39 298.08 19 370.06
Предоставяне на обучение за придобиване на професионална квалификация.: Дейността включва предоставяне на 2 професионални обучения, на лицата назначени на позиции "Монтажник" във "Вита Старт" ЕООД, за придобиване на първа квалификационна степен от Списък на професиите за професионално образование и обучение 2014 г. Обучението ще се провежда с продължителност от 300 учебни часа и обучаемите ще получат свидетелство за придобита първа степен на професионална квалификация по професия "Работник в дървообработването" с код 5430906 от СППОО 2014г. Обучителните методи в рамките на проекта ще бъдат определени и следвани от страна на избрания изпълнител на обучителните дейности ­- ЦПО притежаващо необходимия лиценз за извършване на предвиденото обучение от НАПОО. Аналогично останалите наети лица ще получат вътрешно фирмено обучение, извършено от Управителя на фирмата и така ще имат възможността да придобият професионален опит в реална работна среда, с реални проблеми пред които е изправен бизнеса както и изградени ноу-хау стратегии за решаване на възникналите проблеми. Дейността напълно съответства със стратегияна за развитие на човешките ресурси както и с целите на оперативната програма по инвестиционен приоритет 3. „Устойчиво интегриране на пазара на труда на младите хора, в частност тези, които не са ангажирани с трудова дейност, образование или обучение, включително младите хора, изложени на риск от социално изключване, и младите хора от маргинализирани общности, включително чрез прилагане на гаранция за младежта". По конкретно може да се изтъкне СЦ 1 "Увеличаване броя на икономически неактивните младежи извън образование и обучение на възраст до 29 г. вкл., които са получили предложение за обучение, работа, стаж или обучение по време на работа (чиракуване) или са насочени към продължаване на образованието" и СЦ 3 "Увеличаване броя на включените в заетост, в самостоятелна заетост или в обучение безработни младежи на възраст до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование". Дейността цели осигуряването на възможности за обучение в реална среда за усвояване на практически умения; улесняване на прехода от образование към пазара на труда; подобряване участието на регионалния бизнес във всички етапи от процеса на обучение; развитие на младежки доброволчески дейности; насърчаване на партньорството и сътрудничеството с представителите на реалния сектор. Повишената професионална квалификация и натрупания трудов стаж ще допринесат за личностното развитие на лицата от целевите групи и тяхното трайно интегриране в реална работна среда. Начините за решение на проблемите пред които са изправени целевите групи са повишаване на пригодността за заетост на безработни лица като се планира прилагането на следните мерки: осигуряване на обучение за придобиване на квалификация от безработни лица и повишаване на тяхната пригодност за заетост. Мерки водещи до повишаване на конкурентоспособността, както и навременното включване на лицата от целевине групи в пазара на труда след образование и обучение. 1 200.00 1 200.00
Закупуване на оборудване и стопански инвентар свързан със създаването на работните места.: Дейността по закупуване на оборудване и стопански инвентар свързан със създаването на работните места включва избор на изпълнител за доставката на оборудване и ДМА напълно необходими за нормалното изпълнение на задълженията на съответната позиция. В съответната дейност е предвидено да бъдат закупени следните активи: 1 бр. компютър със съответния оперативен софтуер, нужен за изпълнение на задълженията на конкретната позиция; 2 бр. рабтно облекло /лятно и зимно/; 1 бр. автомобил; 1 бр. офис оборудване /работно бюро, стол, шкаф за документи/; 1 бр. комплект инструменти за монтаж на мебели. Целта на дейността е да бъдат оборудвани работните места в синхрон с ежедневните работни дейности, както и с изискването за изпълнение на задачите на конкретната позиция. Новооткритите работни места за монтажници се налага да бъдат оборудвани с 2 бр. работно облекло /зимно и лятно/, съгласно списъка с работно облекло и лични предпазни средства на Службата по трудова медицина, 1 бр. комплект инструменти за монтаж на мебели поради естеството на работата, която ще се изисква да бъде изпълнена, по-конкретно всякъкъв вид монтажни и демонтажни дейности свързани с производството, сглобяването и инсталирането на дизайнерски интериорни мебели. За позицията "Търговски представител" е необходимо да бъде закупен 1 бр. автомобил, чрез които ще бъде осъществявана постоянна връзка с клиентите и потенциалните клиенти на "Вита Старт" ЕООД в София и в цялата страна. Автомобилът ще бъде използван и за нуждите на лицата наети на позициите "Монтажник" във "Вита Старт" ЕООД, тъй като те ще изпълняват поръчки на клиенти за монтаж или демонтаж на място. Компютърът и включения към него софтуерен продукт, както и офис оборудването /работно бюро, стол, шкаф за документи/ е основното средство за работа на лицето назначено на длъжността "Интериорен дизайнер". Основните задължения на длъжността произлизат от желанието на фирмата да стартира предлагането на услуга "изготвяне на 3d проект" за интериорен дизайн. Това е основата за бъдещото изпълнение на целите заложени в проекта, а именно - създаване на качествена и трайна заетост, устойчиви работни места, възможност за професионална реализация и създаване на подходящи условия на труд във "Вита Старт" ЕООД на новоназначените служители от съответните целеви групи. Тези цели са в съответствие и с целите на компанията във връзка с разрастването на дейността на фирмата, както е и водещо при осигуряването на по-качественото обслужване на съществуващите клиенти. Разходите са пряко свързани с финансираните дейности и са абсолютно необходими за постигането на целите поставени при изготвянето на проектното предложение. Останалото необходимо оборудване за новосъздадените позиции ще бъде закупено и начислено като ДМА и ДНА към актива на фирмата, но няма да бъде включено в бюджета на настоящият проект. 16 200.00 16 200.00
Изпълнение на мерки за визуализация и комуникация.: Дейностите за информация и публичност са задължителни според Насоките за кандидатстване с оглед осигуряване на широка информираност за изпълнението на проекта и финансиращите органи. Дейностите за информация и публичност ще се извършват при спазване на техническите характеристики на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейностите по информация и публичност ще допринесат за преодоляване на липсата на ангажираност от страна всички заинтересовани страни и обществото за своевременно информиране и активизиране на гражданското участие и диалог, както и ще спомогнат за постигане на висока степен на информираност на обществеността относно проектните дейности и помощта, получена от Европейския Социален Фонд. 1 000.00 1 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).