Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project aims to ensure the implementation of initiatives, activities and measures for information and publicity of the 2014-2020 OPE in the years 2021 and 2022, which are in line with the National Communication Strategy 2014-2020 (NCS). The NCS sets out the strategic communication framework for the 2014-2020 programming period so as to raise the awareness of target groups for the vision and priorities of the Partnership Agreement, beneficiaries and potential beneficiaries on t he opportunities launched by the EC as well as public recognition of the EU role in region development . These goals are achieved by reaching out to different audiences with a wide range of active measures and transparency in the management of operational programs that will enable the process of increasing public confidence. According to the NCS Annual Action Plans (AAPs) are developed,and they envisage the implementation all mandatory activities at the level of the Operational Program under Regulation 1303/2013. The OPE 2014- 2020 has an established AAPs for 2021. The AAPs will also be developed in 2022. The communication aims at timely meeting the following identified communication needs of the target groups: informing the general public about the scope,objectives and implementation of the program; informing potential beneficiaries, partner organizations and other stakeholders about programme implementation, the funding opportunities with a focus on the procedures in the relevant Indicative Annual Work Program; the formation of environmental consciousness among young citizens of the country as a guarantee of the sustainability of the measures taken.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Производство на печатни и рекламни материали: Производството и разпространението на рекламно-информационни материали е един от основните канали за предоставяне на по-подробна информация до всички заинтересовани страни. Информационните материали ще бъдат разпространявани на събития, работни срещи, обучения и др., организирани от УО на ОПОС. Целта е да се привлече вниманието на широката общественост към ОП „Околна среда” и към проблемите на опазването на природата, и да се информира аудиторията от първоизточника за предприетите мерки в сектора и предстоящите дейности и възможности. 350 000.00 279 991.20
Социологически проучвания: Чрез социологическите проучвания се измерва степента на информираност на аудиториите и постигането на заложените комуникационни цели. Това от своя страна дава възможност за корективни действия по отношение на планирането на комуникационните процеси за следващ период с оглед повишаване на ефективността на мерките за информация и публичност. Ще бъдат проведени 2 (два) бр. национални представителни социологически проучвания за измерване на нивото на обществена осведоменост в резултат на реализираните мерки за информация и публичност по Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.“ през 2021 г. и 2022 г. Проучването има за цел да предостави информация за възприемането и разпознаваемостта на Оперативна програма „Околна среда“ и за ефективността на предприетите дейности по популяризирането й. 56 532.00 49 500.00
Администриране на интернет-страницата на ОПОС: През декември 2018 г. Единният информационен портал (www.eufunds.bg) беше обновен и започна да функционира като общ информационен сайт за всички оперативни програми (в т.ч. и за ОПОС). Информацията, публикувана в платформата eufunds.bg. се отнася единствено до програмен период 2014-2020 г. и в нея не се включва информацията, свързана с изпълнението на ОПОС 2007-2013 г. Необходимо е продължаване на съхранението на онлайн информацията и запазване на целия масив от данни за предходния програмен период в интернет пространството. С оглед на достъпността до информацията, свързана с изпълнението на ОПОС 2007-2013 г., услугите по администриране и хостинг на архива на интернет страницата на Оперативна програма „Околна среда“ (ОПОС) не следва да прекъсват. В дейността са включени и разходи за администриране на секцията на програмата на единния информационен портал в случай на необходимост. 21 468.00 21 468.00
Медийно планиране с цел популяризиране на ОПОС 2014-2020 г. през 2021 и 2022 г.: В изпълнение на на дейността ще бъде извършено проучване на българския медиен пазар във връзка с целите на кампанията през 2021 г. и 2022 г. Обектът на анализа следва да покрива елементи като анализ на аудитория, покритие, рейтинги и тематичност на предаванията в телевизионните канали, радиостанциите, тиражи и тематична насоченост на печатни издания, тематичност и посещаемост на аудитория на интернет медии. След извършване на анализа следва да бъде изготвено медийно планиране на кампанията за 2021 г. и 2022 г. и селектиране на най-релевантните и ефективни медии за изпълнение на мерките за популяризиране на ОПОС 2014-2020 г. 23 994.00 23 994.00
Логистично обезпечаване провеждането на мероприятия във връзка с изпълнение на мерките за информация и публичност : Основната цел на дейността е логистично обезпечаване на събития с различен формат (годишно информационно събитие, дискусии, информационни дни и кампании, семинари, обучения, работни срещи, форуми, кръгли маси, откривания, пресконференции, конференции, онлайн конференции, изложби, конкурси и др.). Годишният план за действие за 2021 г. предвижда реализация на срещи и информационни дни, обучителни семинари и обществени обсъждания на проекти, чрез които да се информират потенциалните бенефициенти за възможностите за финансиране, повишаване на компетентността на бенефициентите при изпълнение на проекти и насърчаване на активното участие на всички заинтересовани страни в процеса на изпълнение на програмите. Провеждането на събития, по време на които се предоставя информация относно управлението и напредъка при изпълнението на оперативната програма, цели увеличаване на прозрачността и повишаване на познаваемостта сред широката общественост относно ОПОС. 350 000.00 348 976.38
Образователно-информационна кампания на ОПОС през 2021 г. и 2022 г.: През 2021 г. е предвидено провеждането на образователно-информационна кампания за популяризиране на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“ (ОПОС) чрез изработка и разпространение на видео уроци, посветени на приоритетните оси на ОПОС: Води, Отпадъци, Въздух, Биоразнообразие, Превенция на риска от наводнения и свлачища. Кампанията e насочена към формиране на екологично съзнание в младите жители на страната, като гаранция за устойчивост на предприеманите по ОПОС мерки. Реализирането на кампанията е в партньорство с образователния сайт www.ucha.se, който представлява онлайн платформа с образователни уроци на разбираем и интересен език. Партньорството със сайта Уча.се и използването на неговите канали в социалните мрежи ще позволи посланията на ОПОС да достигнат до почти всички български домове, в които има ученици, което ще осигури възможност за обогатяване на знанията на учениците за опазване на околната среда и изграждане на отговорно отношение към природата. След разработване на Годишния план за действие за 2022 г. в изпълнение на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. ще бъде планирана и проведена образователно-информационна кампания на ОПОС през 2022 г. по време, на която ще бъдат представени ефекта, резултатите и добрите практики от изпълнението на проекти, финансирани по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“. В рамките на изпълнение на дейността като част от образователно-информационна кампания на ОПОС през 2021 г. и 2022 г. се предвижда изработване на презентации за напредъка по програмата през 2021 г. и 2022 г. към годишните доклади за изпълнението на ОПОС. Докладите се представят пред обществеността с т.н. „резюме за гражданите“, което се публикува на страницата на EUFUNDS.BG. Резюмето ще бъде под формата на интерактивна презентация, която по атрактивен и достъпен за широката общественост начин да представи резултатите и ефекта от изпълнението на програмата. 158 006.00 107 043.73
Изработване на аудио и телевизионни клипове: Създаване на аудио и видео клипове за информационните кампании на ОПОС, целящи популяризиране на дейностите по програмата в съответствие с целите и мерките, заложени в Националната комуникационна стратегия и Годишните планове за действие 2021 и 2022 г. Ще бъдe разработена идейна концепция и изготвени аудио и видео клипове за популяризиране на ОПОС за различни комуникационни канали. С реализираните дейности следва да се повиши информираността на целевите групи чрез популяризиране на ОПОС като финансов инструмент за подобряване на развитието на България и качеството на живот, както и осигуряване на максимална публичност и прозрачност на процеса на управление и изпълнение на програмата. В рамките на същата дейност се предвижда изработване на интерактивни презентации за визуализация на напредъка по програмата през 2021 г. и 2022 г. към годишните доклади за изпълнението на ОПОС. Докладите се представят пред обществеността с т.н. „резюме за гражданите“, което се публикува на страницата на EUFUNDS.BG. Резюмето ще бъде под формата на презентация, която по атрактивен начин представя постиженията на програмата. 120 000.00 118 200.00
Осигуряване на жури, водещи, модератори и др., във връзка с провеждане на инициативи и мероприятия по ОПОС за изпълнение на мерките за информация и публичност: В изпълнение на тази дейност се предвижда изплащане на хонорари/възнаграждения на ангажираните лица (жури, артисти, водещи, модератори и др.) в процеса на отразяване и организиране на различните инициативи, мероприятия и др. събития, свързани с популяризирането на ОПОС. 150 000.00 39 160.00
Предоставяне на програмно време за изпълнение на мерките за информация и публичност по ОПОС : На база изготвеното медийно планиране на кампанията за 2021 г. и 2022 г. ще бъдат сключени договори за закупуване на програмно време с период на изпълнение до края на 2022 г. на обща стойност до 720 000 лв. с ДДС. Стойността е определена на база планирания бюджет за 2021 г. и 2022 г. (2 400 000) при спазване на 30% - то ограничение от издадената Методология за разпределение на финансовия ресурс за информация и комуникация на оперативните програми и финансови инстументи, съфинансирани чрез ЕСИФ за максимален праг на средствата за директно купуване на програмно време в телевизия и радио - до 30% от наличния на годишна база ресурс за информираност и публичност на програмата. 720 000.00 713 951.75
Публикуване на материали в интернет издания за популяризиране на ОПОС 2014-2020 г. : Дейността ще бъде развие в две направления: 1. В интернет издания ще се публикуват аудио клипове, видео клипове и динамични уеб банери, с цел популяризиране на дейностите и напредъка по ОПОС 2014-2020 г. и повишаване разпознаваемостта на програмата. Интернет изданията, които да са съобразени с предмета и целите на програмата, ще бъдат селектирани на база изготвеното медийно планиране на кампанията за 2021 г. и 2022 г. 2. Популяризирането на ОПОС 2014-2020 г. в социалните мрежи (Facebook, YouTube, Instagram, TikTok, Twitter и др.) ще се осъществява чрез кампании, включващи идейна концепция, планиране, създаване на онлайн съдържание (текстове, публикации, създаване на игри със състезателен характер и регламент и др.), диференцирано според различните таргет публики на програмата. Кампаниите ще включват управление на съдържанието в социалните мрежи, тяхното администриране и управление. Ще се изготвят периодични доклади за достигнат брой потребители, постигнатата им ангажираност, статистики и предложения за подобрения. Ще се търси партньорство с каналите в социалните мрежи на европейските институции, ангажирани с управлението и популяризирането на европейските структурни и инвестиционни фондове, както и др. подходящи канали. Целта е да използват максимално ефективно възможностите за комуникиране на посланията и добрите практики на ОПОС и приноса на ЕС, както сред българската аудитория, така и извън пределите на България. 350 000.00 242 580.00
Отразяване дейността на ОПОС чрез участие в инициативи, организирани от други институции и организации: С оглед популяризирането на оперативната програма е необходимо задълбочено партньорство с разнообразни институции, организации и др. с цел подкрепа на различни инициативи, кампании и др. в сектор "околна среда", свързани с тематичната насоченост на програмата. Чрез участие и подкрепа в тези инициативи, целите и идеите на оперативната програма ще бъдат популяризирани сред широката общественост, както и възможностите за финансиране, които осигурява за подобряване качеството на живот чрез предоставената подкрепа от ЕС. Ще бъде осигурена и възможност за широко обсъждане и дискусии с всички заинтересовани страни , широка общественост и др. контрагенти за възможностите, които програмите в сектор околна среда осигуряват, както и предложения за подобрения в управлението и изпълнението на програмите. 100 000.00 52 580.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).