Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The aim of the project proposal is to set up a social enterprise  "Snack Art" for production of confectionery as part of the existing company "Snack Art AD".

To achieve that goal we have set the following specific objectives:
- Create social enterprise "Snack Art" part of "Snack Art" AD company;
- Facilitating the access to employment for vulnerable groups;
- Establishment of appropriate opportunities for vulnerable groups included in employment;
- Promotion of social enterprises and social economy;

The Social enterprise will achieve the goals as the company is currently working with representatives of vulnerable groups within the various charitable initiatives and social projects, which in turn will facilitate the utmost possible employment of members of vulnerable groups in the activity for which they have the necessary qualities and abilities.

Social Enterprise "Snack Art" will focus on the production of high quality, hand made sweet bars made with spelled, various grains, nuts and butter pastry dough. It will start its activities by providing work for up to 21 representative of the target groups. Its activity consists in making various sweet bars, oatmeal cookies, snack sticks and catering services.

The aim of the project proposal complies with the procedure for granting aid. Access to employment and social inclusion of vulnerable groups will be facilitated by means of implementation of the planned project activities and the creation of appropriate conditions for their professional integration in the field of social economy.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане на лица от целевите групи и включване в заетост за 12 месеца: Тази дейност предвижда да бъде извършен подбор на лицата от целевата група, които да бъдат включени в заетост в създаденото социалното предприятие. За ангажиране на персонала на социалното предприятие е нужен специализиран подбор поради спецификата на целевите групи, които проектът адресира. Предвидили сме дейността да бъде реализирана на три основни етапа: 1. Популяризиране на социалното предприятие, информиране и набиране на желаещи. Този етап изисква не само публикуване и разпространяване на обяви, но и взаимодействие с потенциални заинтересовани представители на целевата група, консултации със заинтересованите страни. 2. Помощ и подкрепа за подготовка на документите и подпомагане на кандидатите за ориентиране във възможностите, които им се предлагат от социалното предприятие. Това се налага, тъй като представителите на целевите групи в по-голямата си част не притежават добри социални умения или нямат практически трудов опит, за да могат самостоятелно да се справят с този процес. 3. Провеждане на подбор, интервюта и пробен период. При провеждането на интервюто е необходимо да има участници със специфични професионални умения в областта на интеграцията на пазара на труда и психологическа специфика. Проведеното интервю ще се води от един от участниците – интервюиращи- а друг ще документира какво се случва и ще изготвя профил на лицето. За кандидатите, преминали на следващо ниво – ще бъде задълбочено изготвянето на трудовия профил. Той включва въпроси като способности и умения, мотивация, силни и слаби страни, опит или не от трудова дейност, и имат за цел да подпомогнат екипа за изработване на правилна стратегия за интегриране на работното място. На последно място се провежда пробен период – в който кандидатът ще бъде включен в реален работен процес, ще му бъдат поставяни задачи и ще бъде наблюдаван за способностите и уменията, както и за готовността да се учи и да се развива. Предвижда се да бъде нает специалист по човешки ресурси, който да се включи в процесите на подбор на персонала за 2м. на 4 часов работен ден. Този специалист човешки ресурси ще бъде с код 4416-2002. Предвижда се да бъдат подбрани 21 лица от целевите групи - трайно безработни лица. След като бъдат подбрани, те ще бъдат включени в заетост за 12 месеца на следните длъжности: 10 работника сладкарско производство, код по НКПД 7512-1021 1 майстор сладкар - код по НКПД 7512-2008 5 бр. - пакетировач - код по НКПД 9321-0001 1 хигиенист - код по НКПД 9112-004 1 домакин - код по НКПД 4321-2014 1 куриер/шофьор - код по НКПД 8322-2007 2 търговски представители - код по НКПД 3322-3003 Необходимостта от наемане на 21 лица е обусловена от предмета на дейност на социалното предприятие, за чието функциониране ще са необходими работници сладкарско производство, майстор сладкар, както и помощни работници - пакетировачи, домакин снабдител, куриер и хигиенисти търговски представители. Те ще отговарят за техническото и практическото подпомагане за изпълнение на основната дейност на предприятието. Домакинът ще отговаря за снабдяването с продукти и консумативи и разположението им във всеки един момент. Домакинът ще отговаря и за съхранение на готовите продукти. Куриерът ще отговаря за доставяне на изработените продукти до техните получатели. Търговските представители ще работят с потенциалните и вече създадените клиенти. С лицата от целевата група ще бъдат сключени трудови договори на пълен работен ден за период от 12 месеца. 0.00 165 518.05
Осигуряване на наставници от работодателя за заетите лица: Тази дейност предвижда да бъдат идентифицирани и назначени 6 наставници, които да работят с лицата от уязвимите групи, назначени в социалното предприятие. Всеки от наставниците ще подпомага новоназначените работници за период до 6 месеца. Наставниците ще отчитат отработените часове с наставляваните работници. Наставниците, които ще бъдат назначени, ще са хора с опит и отговарящи на необходимата професионална квалификация. Възможно е те да бъдат работници от вече съществуващите дейности на дружеството. Това ще бъдат хора с опит в професията и които имат възможност да предадат знания и трудови навици на служителите от целевата група. Наставниците ще бъдат назначени на трудов договор, в който ще бъде определено разпределението на работното време и всички други условия за изпълнение на наставничеството. 0.00 11 711.41
Оборудване и обзавеждане на новосъздадените работни места: Тази дейност предвижда да бъдат обезпечени с оборудване и инвентар новите работни места. Предвидено е за нуждите на социалното предприятие да бъдат закупени необходимото оборудване, инвентар, работно облекло и ЛПС за новоназначените служителите, необходими за работата на социалното предприятие. Предвижда се да бъде доставени приблизително следното оборудване, необходимо за производство на енергийни блокчета: конвектомат и посрещаща машина Инвентар - тави и колички Ще бъде закупено и специализирано работно облекло (дрехи, обувки, шапки) и ЛПС за новоназначените служители. Това е необходимо, з ада бъдат спазени всички изисквания за безопасност на работното място, а и да бъде обезпечен трудовия процес. 0.00 0.00
Създаване и управление на социалното предприятие: С финансирането по Процедурата Кандидатът ще разкрие по Проекта Социално предприятие с развиваща се дейност, имаща изразен социален ефект спрямо лицата от уязвими групи в най-широк смисъл с цел: -Подобряване на жизненото им равнище -Осигуряване на заетост -Предоставяне на услуги и други форми на пряка подкрепа, чиито краен резултат е ефективното им социално включване. Управлението на приходите на Социалното предприятие ще бъдат използвани единствено за постигане на определените в Устройствения му акт цели без възможност за разпределение на печалба. Ще бъдат спазени изискванията на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 1296/2013 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 11 декември 2013 година относно Програма на Европейския съюз за заетост и социални иновации („EaSI“) и за изменение на Решение № 283/2010/ЕС за създаване на Европейски механизъм за микрофинансиране, както и съществуващите законови понятия в Българското законодателство. Създаване на Социално предприятие с предмет на дейности, насочени към осигуряване на подкрепа на хора принадлежащи към други рискови групи (безработни, неактивни, в неравностойно положение) във връзка с осигуряване на заетост. С подкрепата на безвъзмездната финансова помощ в предприятието ще бъдат назначени за 12 месеца Управител (код1321-3001) , счетоводител (код 2411-6004), експерт маркетинг - 2431-6002, експерт бизнес развитие 2431-6002 и специалист ИТ поддръжка - 3512-3010, за да се обезпечи нормалното функциониране и управление на предприятието. Управителя и счетоводителят ще разработят вътрешни правила и процедури за функциониране на социалното предприятие и ще отговарят за ежедневното управление на дейността му. Етапите на изпълнение на тази дейност са: - Разкриване на Социално предприятие НЕПОСРЕДСТВЕНО ПРЕДИ СКЛЮЧВАНЕ на Административен договор с УО -- Назначаване на екип на Социалното предприятие за срок от 12 месеца -- Назначаване на екип на Социалното предприятие за за времето на изпълнение на проекта - Оборудване на работните места - Управление и отчетност на Социалното предприятие. Екипът на социалното предприятие ще се състои от: Управител - код по НКПД 1321-3001 Счетоводител - код по НКПД 2411-6004 Експерт маркетинг - код по НКПД2431-6002 специалист човешки ресурси с код по НКПД 4416-2002. Специалист компютърна поддръжка с код по НКПД 3512-3010. За съответните позиции ще бъдат подбрани хора с нужната квалификация и опит съответно в управлението, счетоводтсвото, маркетинга, човешките ресурси и поддържането на компютърни системи. Управителят на социалното предприятие ще бъде ангажиран с цялостното управление, назанчаване и освобождаване на персонал, планиране на дейността. Счетоводителят ще отговаря за финансовото обезпечаване и сетоводната отчетност. Управителят ще се ангажира с изготвяне на стратегия за работа на социалното предприятие, както и за осигуряване на устойчивостта на социалното предприятие и визията за дългосрочно развитие, както и разработване на план с ресурсно и финансово осигуряване. Заедно със специалиста по маркетинг ще разработят комуникационен и маркетингов план за осъществяване на стратегията за развитие. Специалистът по маркетинг ще бъде зает също с популяризиране на самото социално предприятие, както и формите на социално предприемачество. Ще бъде създадена уеб страница на социалното предприятие с възможности за регистрация и получаването на информация за проекта и неговото развитие. Ще бъдат създадени бизнес акаунти в социалните канали - Twitter; LinkedIn; Facebook; YouTube; Instagram с регулярно публикуване на информация за хода на проекта при основните му етапи и след приключването му.Ще бъде организиран онлайн уебинар в края на проекта. Специалистът по ИТ поддръжка ще обезпечава работата от гледна точка поддържане на информационните системи и платформи. Специалистът по човешки ресурси ще се грижи да обезпечи плавния работен процес, както и нуждите на целевите групи от адаптация, развитие на трудови умения и др. 0.00 63 097.64
Социален маркетинг и промотиране на социалното предприятие: Дейността предвижда да бъдат организирани мероприятия за популяризиране на социалната икономика, както и за популяризиране на социалното предприятие, създадено от "СнаАрт" АД и произвежданите продукти. Наред с работата на специалиста по маркетинг в екипа на социалното предприятие, които ще разработи комуникационен план за популяризиране и социален маркетинг, като част от тази дейност се предвижда да бъдат организирани специализирани събития за промотиране на възможностите на социалната икономика чрез представяне на дейността на социалното предприятие и неговата продукция. Ще бъдат организирани две специализирани събития - едно самостоятелно в София и друго - като част от съществуващи провеждани фестивали, свързани със здравословно хранене или корпоративна социална отговорност. В рамките на тези промоционални събития ще бъдат направени представяния с презентации на възможностите на социалните предприятия и предлаганите продукти и услуги. Ще бъдат поканени различни корпоративни клиенти и работодатели, както и заинтересовани страни. Предвижда се във всяко от събитията да се включат поне по 50 посетители. В рамките на второто събитие ще бъде организирана и специална дегустация на продуктите на "СнакАрт" АД. Като част от тази дейност ще бъдат и усилията на специалиста по маркетинг в социалното предприятие, който ще се грижи за провеждане на комуникационна кампания в социалните мрежи за представяне на социалното предприятие и неговите продукти, както и за популяризиране на подготвените промоционални мероприятия. 0.00 41 077.28

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).