Наемане на лица от целевите групи и включване в заетост за 12 месеца: Тази дейност предвижда да бъде извършен подбор на лицата от целевата група, които да бъдат включени в заетост в създаденото социалното предприятие. За ангажиране на персонала на социалното предприятие е нужен специализиран подбор поради спецификата на целевите групи, които проектът адресира. Предвидили сме дейността да бъде реализирана на три основни етапа:
1. Популяризиране на социалното предприятие, информиране и набиране на желаещи. Този етап изисква не само публикуване и разпространяване на обяви, но и взаимодействие с потенциални заинтересовани представители на целевата група, консултации със заинтересованите страни.
2. Помощ и подкрепа за подготовка на документите и подпомагане на кандидатите за ориентиране във възможностите, които им се предлагат от социалното предприятие. Това се налага, тъй като представителите на целевите групи в по-голямата си част не притежават добри социални умения или нямат практически трудов опит, за да могат самостоятелно да се справят с този процес.
3. Провеждане на подбор, интервюта и пробен период. При провеждането на интервюто е необходимо да има участници със специфични професионални умения в областта на интеграцията на пазара на труда и психологическа специфика. Проведеното интервю ще се води от един от участниците – интервюиращи- а друг ще документира какво се случва и ще изготвя профил на лицето. За кандидатите, преминали на следващо ниво – ще бъде задълбочено изготвянето на трудовия профил. Той включва въпроси като способности и умения, мотивация, силни и слаби страни, опит или не от трудова дейност, и имат за цел да подпомогнат екипа за изработване на правилна стратегия за интегриране на работното място. На последно място се провежда пробен период – в който кандидатът ще бъде включен в реален работен процес, ще му бъдат поставяни задачи и ще бъде наблюдаван за способностите и уменията, както и за готовността да се учи и да се развива.
Предвижда се да бъде нает специалист по човешки ресурси, който да се включи в процесите на подбор на персонала за 2м. на 4 часов работен ден. Този специалист човешки ресурси ще бъде с код 4416-2002.
Предвижда се да бъдат подбрани 21 лица от целевите групи - трайно безработни лица.
След като бъдат подбрани, те ще бъдат включени в заетост за 12 месеца на следните длъжности:
10 работника сладкарско производство, код по НКПД 7512-1021
1 майстор сладкар - код по НКПД 7512-2008
5 бр. - пакетировач - код по НКПД 9321-0001
1 хигиенист - код по НКПД 9112-004
1 домакин - код по НКПД 4321-2014
1 куриер/шофьор - код по НКПД 8322-2007
2 търговски представители - код по НКПД 3322-3003
Необходимостта от наемане на 21 лица е обусловена от предмета на дейност на социалното предприятие, за чието функциониране ще са необходими работници сладкарско производство, майстор сладкар, както и помощни работници - пакетировачи, домакин снабдител, куриер и хигиенисти търговски представители. Те ще отговарят за техническото и практическото подпомагане за изпълнение на основната дейност на предприятието. Домакинът ще отговаря за снабдяването с продукти и консумативи и разположението им във всеки един момент. Домакинът ще отговаря и за съхранение на готовите продукти. Куриерът ще отговаря за доставяне на изработените продукти до техните получатели. Търговските представители ще работят с потенциалните и вече създадените клиенти.
С лицата от целевата група ще бъдат сключени трудови договори на пълен работен ден за период от 12 месеца.
|
0.00
|
165 518.05
|
Осигуряване на наставници от работодателя за заетите лица: Тази дейност предвижда да бъдат идентифицирани и назначени 6 наставници, които да работят с лицата от уязвимите групи, назначени в социалното предприятие. Всеки от наставниците ще подпомага новоназначените работници за период до 6 месеца. Наставниците ще отчитат отработените часове с наставляваните работници. Наставниците, които ще бъдат назначени, ще са хора с опит и отговарящи на необходимата професионална квалификация. Възможно е те да бъдат работници от вече съществуващите дейности на дружеството. Това ще бъдат хора с опит в професията и които имат възможност да предадат знания и трудови навици на служителите от целевата група. Наставниците ще бъдат назначени на трудов договор, в който ще бъде определено разпределението на работното време и всички други условия за изпълнение на наставничеството. |
0.00
|
11 711.41
|
Оборудване и обзавеждане на новосъздадените работни места: Тази дейност предвижда да бъдат обезпечени с оборудване и инвентар новите работни места. Предвидено е за нуждите на социалното предприятие да бъдат закупени необходимото оборудване, инвентар, работно облекло и ЛПС за новоназначените служителите, необходими за работата на социалното предприятие.
Предвижда се да бъде доставени приблизително следното оборудване, необходимо за производство на енергийни блокчета: конвектомат и посрещаща машина
Инвентар - тави и колички
Ще бъде закупено и специализирано работно облекло (дрехи, обувки, шапки) и ЛПС за новоназначените служители.
Това е необходимо, з ада бъдат спазени всички изисквания за безопасност на работното място, а и да бъде обезпечен трудовия процес. |
0.00
|
0.00
|
Създаване и управление на социалното предприятие: С финансирането по Процедурата Кандидатът ще разкрие по Проекта Социално предприятие с развиваща се дейност, имаща изразен социален ефект спрямо лицата от уязвими групи в най-широк смисъл с цел:
-Подобряване на жизненото им равнище
-Осигуряване на заетост
-Предоставяне на услуги и други форми на пряка подкрепа, чиито краен резултат е ефективното им социално включване.
Управлението на приходите на Социалното предприятие ще бъдат използвани единствено за постигане на определените в Устройствения му акт цели без възможност за разпределение на печалба.
Ще бъдат спазени изискванията на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 1296/2013 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 11 декември 2013 година относно Програма на Европейския съюз за заетост и социални иновации („EaSI“) и за изменение на Решение № 283/2010/ЕС за създаване на Европейски механизъм за микрофинансиране, както и съществуващите законови понятия в Българското законодателство.
Създаване на Социално предприятие с предмет на дейности, насочени към осигуряване на подкрепа на хора принадлежащи към други рискови групи (безработни, неактивни, в неравностойно положение) във връзка с осигуряване на заетост. С подкрепата на безвъзмездната финансова помощ в предприятието ще бъдат назначени за 12 месеца Управител (код1321-3001) , счетоводител (код 2411-6004), експерт маркетинг - 2431-6002, експерт бизнес развитие 2431-6002 и специалист ИТ поддръжка - 3512-3010, за да се обезпечи нормалното функциониране и управление на предприятието.
Управителя и счетоводителят ще разработят вътрешни правила и процедури за функциониране на социалното предприятие и ще отговарят за ежедневното управление на дейността му.
Етапите на изпълнение на тази дейност са:
- Разкриване на Социално предприятие НЕПОСРЕДСТВЕНО ПРЕДИ СКЛЮЧВАНЕ на Административен договор с УО
-- Назначаване на екип на Социалното предприятие за срок от 12 месеца
-- Назначаване на екип на Социалното предприятие за за времето на изпълнение на проекта
- Оборудване на работните места
- Управление и отчетност на Социалното предприятие.
Екипът на социалното предприятие ще се състои от:
Управител - код по НКПД 1321-3001
Счетоводител - код по НКПД 2411-6004
Експерт маркетинг - код по НКПД2431-6002
специалист човешки ресурси с код по НКПД 4416-2002.
Специалист компютърна поддръжка с код по НКПД 3512-3010.
За съответните позиции ще бъдат подбрани хора с нужната квалификация и опит съответно в управлението, счетоводтсвото, маркетинга, човешките ресурси и поддържането на компютърни системи.
Управителят на социалното предприятие ще бъде ангажиран с цялостното управление, назанчаване и освобождаване на персонал, планиране на дейността. Счетоводителят ще отговаря за финансовото обезпечаване и сетоводната отчетност. Управителят ще се ангажира с изготвяне на стратегия за работа на социалното предприятие, както и за осигуряване на устойчивостта на социалното предприятие и визията за дългосрочно развитие, както и разработване на план с ресурсно и финансово осигуряване. Заедно със специалиста по маркетинг ще разработят комуникационен и маркетингов план за осъществяване на стратегията за развитие. Специалистът по маркетинг ще бъде зает също с популяризиране на самото социално предприятие, както и формите на социално предприемачество.
Ще бъде създадена уеб страница на социалното предприятие с възможности за регистрация и получаването на информация за проекта и неговото развитие.
Ще бъдат създадени бизнес акаунти в социалните канали - Twitter; LinkedIn; Facebook; YouTube; Instagram с регулярно публикуване на информация за хода на проекта при основните му етапи и след приключването му.Ще бъде организиран онлайн уебинар в края на проекта. Специалистът по ИТ поддръжка ще обезпечава работата от гледна точка поддържане на информационните системи и платформи.
Специалистът по човешки ресурси ще се грижи да обезпечи плавния работен процес, както и нуждите на целевите групи от адаптация, развитие на трудови умения и др. |
0.00
|
63 097.64
|
Социален маркетинг и промотиране на социалното предприятие: Дейността предвижда да бъдат организирани мероприятия за популяризиране на социалната икономика, както и за популяризиране на социалното предприятие, създадено от "СнаАрт" АД и произвежданите продукти. Наред с работата на специалиста по маркетинг в екипа на социалното предприятие, които ще разработи комуникационен план за популяризиране и социален маркетинг, като част от тази дейност се предвижда да бъдат организирани специализирани събития за промотиране на възможностите на социалната икономика чрез представяне на дейността на социалното предприятие и неговата продукция. Ще бъдат организирани две специализирани събития - едно самостоятелно в София и друго - като част от съществуващи провеждани фестивали, свързани със здравословно хранене или корпоративна социална отговорност. В рамките на тези промоционални събития ще бъдат направени представяния с презентации на възможностите на социалните предприятия и предлаганите продукти и услуги. Ще бъдат поканени различни корпоративни клиенти и работодатели, както и заинтересовани страни. Предвижда се във всяко от събитията да се включат поне по 50 посетители. В рамките на второто събитие ще бъде организирана и специална дегустация на продуктите на "СнакАрт" АД.
Като част от тази дейност ще бъдат и усилията на специалиста по маркетинг в социалното предприятие, който ще се грижи за провеждане на комуникационна кампания в социалните мрежи за представяне на социалното предприятие и неговите продукти, както и за популяризиране на подготвените промоционални мероприятия. |
0.00
|
41 077.28
|