Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 678 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

In 1974, American psychiatrist Herbert Freudenberger in his article "Burnout: The high price of excellence" first identify burnout, which affects all aspects of the personality - physical, emotional, behavioral, including manifestation of suicidal moods, stroke , stroke, colitis, ulcers, gastritis, obesity, migraine, asthma, sterility. Burnout as a known phenomenon often characterized the development of various diseases that lead to temporary and prolonged disability and exit from the labor market.
Through the project proposal "Creating a model of social services for reintegration into the labor market of people passed through psychosomatic illness and burnout" company Hand to hand Ltd aims to provide experience which has in the field of burnout and psychological support to people with reduced disability, thus improving the psychological health of individuals in the target group and help their reintegration into the labor market. For this purpose the establishment of a social enterprise. 
For the purposes of the social company will take place selection among individuals within the target group to undergo training as a result of which to acquire the necessary qualifications to support the development of social enterprise. Now it aims to focus on the problem psihosumatic diseases with emphasis on proportionality of correlation between personality and profession.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 : Подкрепа за осигуряване на заетост за шест лица в неравностойно положение на пазара на труда за период до 12 месеца : Дейността ще бъде стартирана през 2-тия месец и ще бъде приключена през 13-тия месец от изпълнението на проекта. След извършване на процедура за подбор на служители ще бъдат наети общо 6 лица в неравностойно положение на пазара на труда (посочени в т. 14. от Условията за кандидатстване) за период от 12 месеца. Лицата ще бъдат наети на трудови договори за извършване на труд в условията на пълен работен ден на длъжности съгласно НКПД 2011г. по описаните по-долу групи, съответстващи на клас 1 "Ръководител" - 1 работно место, клас 2 "Специалисти" - 3 работни места. и клас 3 "Техници и приложни специалисти" - 2 работни места. На база на задълбочен анализ, изготвен при разработването на стратегията за развитието на предвидената социална услуга в краткосрочен и средносрочен план, както и на база на нуждите и спецификите на целевите групи, включени в проект "Създаване на модел от социални услуги за реинтеграция на пазара на труда на лица преминали през психосоматични заболявания и синдром на професионалното изчерпване.", са изведени длъжностите, за които ще бъдат подбирани лица в неравностойно положение на пазара на труда: 1344 6005 Социален предприемач 2635 6006 Социален работник за работа със семейства 4110 2005 Технически сътрудник 2635 6007 Специалист, социални дейности 3339 3005 Специалист, маркетинг и реклама 2421 6002 Експерт, бизнес развитие Настоящата дейност включва предоставяне на средства за работна заплата под формата на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, както и дължимите от работодателя осигурителни плащания за 6-те наети по трудов договор на пълно работно време лица на разкритите нови целеви работни места за период от 12 месеца. След извършването на подбора на персонал ще бъде създадена организация на трудовата дейност, предвид заетостта на новите работни места и придобития по процедурата инвентар. При осъществяване на трудовата дейност ще се прилага гъвкав подход, като част от придобитото по процедурата оборудване ще се използва от повече от едно лице представител на целевата група. На всички наети по проекта лица ще се осигури обслужване по трудова медицина, включваща следните дейности: 1. Оглед на работните места и помещения 2. Изготвяне на планпрограма за оценка на риска по работни места 3. Извършване на специализирани измервания на факторите на работна среда осветление, микроклимат, шум, прах, токсични вещества от акредитиран Орган за контрола от вида „С“ по работни места. Контрол на „контур фаза защитен проводник", заземление, мълниезащита. 4. Оценка на работните процеси, оборудването, помещенията, работните места, организацията на труда, факторите на работната среда и трудовия процес и определяне на изложените на риск лица /ЗЗБУТ ДВ бр.124/1997г./ 5. Оценка на риска по работните места /Нар.№5 ДВ бр.47/1999г., ЗЗБУТ ДВ бр.124/1997г./ 6. Разработване съвместно с представители на работодателя и в съответствие с оценката на риска на препоръки и мерки за снижаване на риска / ЗЗБУТ ДВ бр.124/1997г., Нар.№3/2008г./ Разходите за настоящата дейност са заложени в т.5 „Бюджет“ и възлизат на общо 43 120.92 лв., като са заложен в бюджета в Раздел I Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения по реда на ЗДСл на всяко лице, включено в заетост при работодател - в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период до 12 месеца ( фонд: ЕСФ , режим на финансиране: de minimis , допустим) 0.00 0.00
Дейност 2: Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Дейността ще бъде стартирана през 2-тия месец и ще бъде приключена през 13-тия месец от изпълнението на проекта. След извършване на процедура за подбор на служители ще бъдат наети общо 6 безработни и неактивни лица от специфичните категории (посочени в т. 14. от Условията за кандидатстване) за период от 12 месеца. Тъй като лицата попадат в категориите на целевата група "лица в неравностойно положение на пазара на труда" се счита, че същите имат нужда от психологичекса подкрепа, която да им помогне да се справят с трудностите и липсата на мотивация, които са изпитали вследствие на невъзможността да реализират потенциала си на пазара на труда. За целта се предвижда наемането на два броя консултанти със специализация в сферата на психологията и по-конкретно психотерапията. За да се гарантира качеството на предоставяната услуга и високото ниво на професионализъм се предвижда консултантите да бъдат със следната квалификация - Висше образование в конкретната експертна област /бакалавър, магистър, доктор/ и над 6 години релевантен опит. Тази дейност се явява от изключителна важност за постигане целите на проектното предложение, тъй като тези лица (доскоро изключени от пазара на труда), които с оглед услугата която предвижда да осигурява социалното предприятие ще са в постоянен контакт с лица преживяващи или преживели тежки психосуматични заболявания. Именно поради тази причина същите ще трябва в изключително кратки срокове да се справят със стреса предизвикан от новата среда и новото работно място, да повишат самооценката си и да придобият качества, които да им позволят да освен да получават подкрепа и да предоставят такава. С оглед на това обстоятелство се предвижда ежедневна работа с лицата от целевата група, която ще бъде структурирана както в индивидуални така и в групови сесии. Също така работата с психолог ще продължи през целия период на изпълнението на Дейност 1, като ще бъде разделена на няколко модула. Първите четири месеца след назначаването на лицата се предвижда акцентът на терапията да е насочена към успешно справяне на работното място (адаптиране към работните условия), повишаване на мотивацията и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение (повишаване на професионалната квалификация, инициативност, насочване към конкретна професионална сфера). През вторите четири месеца терапията ще бъде насочена към развитието на група за взаимопомощ и подкрепа, като също така ще бъде продължена индивидуалната терапия. Групите ще са насочени към споделянето и дискутирането на проблема, който свързва хората в определената група, а именно трудностите при намиране на работа и при съчетаване на личното с професионалното развитие. Групата на първо място, има за цел да покаже на лицата, че не са сами в проблема, като същевременно спомогне за обмяна на опит и установяване как другите се справят с трудностите, какво са опитали досега и какво им е помогнало, как се борят за преодоляването им и какво ги крепи. Ще спомогне да се окажете силна подкрепа и мотивация. През последните четири месеца терапията ще бъде насочена към преодоляване на натрупания стрес от работата. С оглед обстоятелството, че дейността на дружеството е насочено към лица минаващи през труден период от живота, който понякога е свързан със смърт на близки, е много важно служителите да са устойчиви спихически и да обработват натрупания стрес от работата. 0.00 0.00
Дейност 3: Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика;: Дейността ще бъде стартирана през 2-тия месец и ще бъде приключена през 13-тия месец от изпълнението на проекта. В рамките на тази дейност ще се изпълнят мерки насочени към поощряване участието на наетите в бюджетен ред 1 лица в социалния и професионалния живот съобразени със спецификите на всеки отделен случай. За целта ще бъдат използвани наетите по проекта два броя консултранти - психолози/психотерапевти с професионален стаж от поне 6 години. Тъй като същите ще водят и терапевтичните групи и вече ще са установили близки отношение на основа доверие с лицата наети по проекта, същите се явяват най-подходящи и за процеса по ресоциализация. Тези занятия ще се явят основно групови и ще са с по-скоро обучителен характер, а не толкова индивидуално насочени. В рамките на изпълнението на дейността ще се водят курсове с цел развитие на ралзлични социални умения, като: Развитие на умения за общуване и работа в група; Развитие на различни навици и умения за живот; Придружаване и подкрепа в процеса на обучение и/или по време на работа; Организиране на свободното време, отдих и развлечения (в т.ч. културни и разлвекателни дейности, любителски и професионален спорт и др.); Професионално ориентиране, подкрепа за формиране на трудови навици, съдействие за намиране на подходяща работа; Дейности, които поощряват автономността и независимостта Занятията ще се извършват веднъж седмично, като същите ще се провеждат групово. В случай на необходимост би могло да се проведе и индивидуална сесия. 0.00 0.00
Дейност 4: Предоставяне на обучения на лицата, за които е осигурена заетост в бюджетен ред 1 в социалните предприятия: Дейността ще бъде стартирана през третия месец и ще бъде приключена през десетия месец от изпълнението на проекта. Настоящата дейност е насочена към повишаването на знанията и компетенциите на новоназначените лица с цел същите да могат да изпълняват своите служебни задължения. Целта на тази дейност е повишаване на квалификацията на новонаетите лица чрез предоставяне на професионалното обучение. Квалификацията, по която ще се извърши обучението ще е изцяло съобразена със Списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от министъра на образованието и науката. По проект "Създаване на модел от социални услуги за реинтеграция на пазара на труда на лица преминали през психосоматични заболявания и синдром на професионалното изчерпване." се предвижда да бъда предоставени следните обучения : Наименование на професията "Офисмениджър", код на професията 346010; Наименование на специалността "Бизнес администрация" и код на специалността 3460101; Хорариум на обучението 120 учебни часа теория и 480 учебни часа практика; Брой на обучаваните лица - 1 лица; Документ, доказващ завършеното обучениесвидетелство/ удостоверение за професионална квалификация (част от професия по трета квалификационна степен) Продължителността на обученията ще бъде не помалка от 600 учебни часа, а предвидената цена за едно обучение е 600 лв. Наименование на професията "Сътрудник социални дейности", код на професията 762020 Наименование на специалността " Социална работа с деца и възрастни с увреждания и хронични заболявания" , код на специалността 7620202 Хорариум на обучението 120 учебни часа теория и 480 учебни часа практика; Брой на обучаваните лица - 2 лица; Документ, доказващ завършеното обучениесвидетелство/ удостоверение за професионална квалификация (част от професия по трета квалификационна степен) Продължителността на обученията ще бъде не помалка от 600 учебни часа, а предвидената цена за едно обучение е 600 лв. Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”, тема "Обучение за работа с бази данни, съхраняване и управление на информацията" Хорариум на обучението общо 45 учебни часа, включващо 15 учебни часа теория и 30 учебни часа практика; Брой на обучаваните 2 лице ; Документ, доказващ завършеното обучение сертификат за преминато обучение по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”, тема "Обучение за работа с бази данни, съхраняване и управление на информацията". Предвидената цена за едно обучение е 250 лв. Чрез изпълнението на настоящата дейност ще бъде подкрепено професионално развитие на наетите по проекта лица не само чрез предоставената възможност за работа в Ръка за ръка ООД, но и чрез предвидено професионално обучение и обучение по ключова компетентност, което ще бъде от полза както при изпълняването на трудовите задължения на лицата при работата по проекта, така и при бъдещо излизане на пазара на труда. Повишаването на квалификацията на новонаетите лица е е инвестиция в човешки капитал, която има траен резултат, тъй като придобитите компетенции ще бъдат от полза при намирането на следваща работа и за кариерното развитие на лицата като цяло. 0.00 0.00
Дейност 5:Оборудване на новосъздадените работни места: Дейността ще бъде стартирана през 1-вия месец и ще бъде приключена през 4-тия месец от изпълнението на проекта. Настоящата дейност има за цел да обезпечи създаването на новите работни места с необходимото обзавеждане, оборудване и стопански инвентар. Включването на такава дейност не е задължително по процедура BG05M9OP001-2.007 "Развитие на социалното предприемачество", но е необходимо за реализацията на проекта и създаването на устойчива трудова заетост, както и за качественото и безопасно изпълнение на служебните задължения на наетите по проекта лица. Подкрепата за придобиване на целево оборудване и инвентар по проекта е изцяло обусловена от анализа и оценката на разполагаемите материални и нематериални активи и ресурси, с които Ръка за ръка ООД разполага и ползва към настоящия момент. По проекта ще бъдат наети общо 6 лица от целевата група, както и още четири консултанта, като компанията не разполага с достатъчно свободно оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, които да бъдат предоставени на новонаетите лица, поради което няма как да се осигури максимална ефективност при изпозлването на наличните. С оглед на гореизложеното и като се има предвид опита на компанията в дейности, подобни на тези, които са заложени по проекта, е предвидено закупуване на следното оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места, разпределено по видове длъжности: Наем на допълнителни офис площи където да бъдат разположени новонаетите лица: закупуване на работни столове 6 бр. закупуване на работни бюра 6 бр. закупуване на презентационно табло, което да се използва от новоназначените лица по време на груповите дейности на дружеството, в които се предвижда да вземат участие като ководещи/котерапевти един брой проектор, който може да се използва както по време на груповите занятия, така и с цел изнасяне на маркетингови презентации за дейността на дружеството закупуване на работни преносими компютри 4 бр закупуване на работни телефони, които да осигурят комуникацията и организацията на дейността 6 бр. Съгласно допустимите разходи по процедурата, има възможност по проектите да бъдат включени и застраховки на придобитото обзавеждане, оборудване и стопански инвентар, като по проект "Създаване на модел от социални услуги за реинтеграция на пазара на труда на лица преминали през психосоматични заболявания и синдром на професионалното изчерпване" е предвиден подобен разход, който ще спомогне за устойчивостта на създадените работни места. Застраховането на придобитите активи ще се състои непосредствено след закупуването и заприходяването на активите, като изборът на застраховател също ще се проведе съгласно действащата нормативна наредба и изцяло в съответствие с детайлните правила за допустимост на разходите по процедурата. 0.00 0.00
Дейност 6: Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предоставяните услуги; : Сформираният екип за изпълнение на проекта не притежава необходимата квалификация и опит за извършването на тази дейност, за целта дружеството ще възложи извършването на анализ на външна фирма изпълнител. Анализът освен възможности за пазарна реализация ще маркира серия от мерки, които да се предприемат и които да доведат до действителна капитализация на продукта на дружеството. За тази цел се предвижда и наеме на едно лице от целевата група, което да се ангажира с обощаване на данните от външния изпълнител, и да започне изпълнението на препоръките и мерките за реална капитализация. Предостаявната услуга се предвижда да е комплексна и да може да отговори на нуждите на голям брой хора ангажирани в работната сила на страната. В рамките на дейността следва да бъдат включени мерки за определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл. проучване на съществуващия пазар за съответните услуги, които кандидатът предоставя. Ще бъде извършен анализ на възможните начини за продажба. Изследване на ценовите равнища. Прогнозиране на търсенето и развитието на пазара за дадената услуга и др. Ще се предпишат мерки и дейности, които да пристъпят към устойчиво реализиране на услугите на дружеството. 0.00 0.00
Дейност 7: Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Дейността ще стартира през втория месец от реализирането на проектното предложение и ще продължи до неговия край. В рамките на дейността ще се реализират мерки, свързани с организиране и/или участие в събития, насочени към популяризиране на социалното предприемачество и, социалната икономика и популяризиране на социалния ефект от дейността на дружество Рука за ръка ООД и предоставяните услуги. За целите на изпълнението ще се използват различни комуникационни канали – интернет, електрнонни и, печатни издания и др. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).