Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 678 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

With the current project proposal, the Municipality of Hayredin will have the opportunity to resume the activities for providing hot lunch in 2022. The implementation of the project for a period of 4 months will contribute to achieving the overall goal of the operational program related to reducing the number of people living in poverty and vulnerable citizens who due to poverty and prolonged social isolation in a crisis arising from distribution of COVID-19 are struggling to provide for themselves.By supporting them with food, in order to overcome basic material deprivation, by reaching consumers from the established target groups. Complement and expand national measures to address the effects of the crisis with a focus on the most deprived.
 For this purpose, the following activities will be set for implementation:
1. Defining the target groups;
2. Preparing a hot lunch;
3. Providing a hot lunch;
4. Provision of accompanying measures.
The provision of food will be carried out in all settlements in the municipality, through a contractor company, covering 260 people. A project management team will be established, which will implement activities to prevent double funding, provide ancillary services, quality project implementation and other activities that will contribute to the coverage of the most deprived persons and provide them with the necessary support for leading a normal lifestyle.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: След като идентифицират най-нуждаещите се лица на територията на община Хайредин ,използвайки всякакви източници на информация – сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, обяви в различни информационни източници и прием и завеждане в специален дневник на всички подадени заявления (Приложение № 2 от Методиката за прилагане на опростени правила) придружени с декларация за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 20 към Ръководството)ще бъде изпълнен механизъм за проверки на кандидат-потребителите за принадлежност към допустимите целеви групи, разписан в ръководството на партньорските организации за изпълнение и управление на договори по операция „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“. След изтичането на определеният срок за проверка Дирекция социално подпомагане предоставя на община Хайредин – получения от нея списък (Приложение 1 към Методиката) с попълнени колони 5 и 6, а ако е необходимо и колона 7 и подписан от директора на дирекцията. Със своя заповед Кмета на община Хайредин създава Комисия за подбор, която прилага ясни и проследими правила при подбор на конкретните представители на целевите групи, на които ще се предоставя топъл обяд. Тези правила се посочват в процедура, която е утвърдена от Кмета на община Хайредин. Комисията за своята работа изготвя протоколи, изготвя списък с включени потребители и списък с резерви. Община Хайредин ще прилага и процедура за идентифициране на конкретни лица, на които да предостави приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд. Това ще се извършва с цел избягване разхищаването на приготвената храна. Неполучената в съответния ден храна, ще се предоставя на други лица от допустимите целеви групи, отразени като резерви в протоколите от извършен подбор. Получаването на топъл обяд от резервите ще се доказва с отделен списък с подпис за получения топъл обяд, към който се прилага и протокол с отразени трите имена на потребителя, за когото е бил предназначен топлия обяд, причината, поради която не е получен, както и референция към протокола за подбор, където е определена конкретната резерва. В проектните дейности ще бъдат включени потребители от определените целеви групи а именно: 1.Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2.Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3.Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Неоспорим е факта, че голям процент от лицата и семействата на месечно подпомагане по чл.9 ППЗСП регистрирани в ДСП-Козлодуй са уязвими и са в риск от крайна бедност. Тази група лица не могат да се възползват от мерките за социално приобщаване, предоставяни от ЕСФ, поради практически пълното си откъсване от пазара на труда, това е и причината поради която проекта ще обхване по-голям брой лица точно от тази целева група, с оглед облекчаване на тежките форми на материални лишения и борба с бедността. Данните за община Хайредин показват, че бедността засяга най-много домакинствата на месечно подпомагане, многодетни семейства и домакинства на възрастни хора с ниски доходи под линията на бедност, както и хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Приготвянето на топлият обяд ще се извършва чрез възлагане на външен изпълнител регистриран по реда на ЗСП и ППЗСП. Датата на която ще стартира дейността по приготвяне и предоставяне на храна по проекта е 01.07.2022 г. Крайната дата на проекта е 30.09.2022 г. Броя на работните дни през този период е 64 /шестдесет и четири/ дни. Изхранването по проекта ще се извършва чрез избран изпълнител, съобразно националното законодателство. При приготвянето на храната участва най-малко едно лице с образование или квалификация в областта на хранителните технологии. При съставяне на седмичните менюта за месеца участва най-малко едно лице с образование или квалификация в областта на хранителните технологии. Видовете ястия, включени в седмичните менюта, които ще предоставя на най- нуждаещите се лица ще се съгласуват и утвърждават от партньорската организация бенефициент, която е отговорна за осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на ЗЗ, ЗХ и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето.Седмичните менюта трябва да включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, да съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент. Избраният изпълнител разполага със съвременна производствена база, кухня-майка, изградена в пълно съответствие с принципите на НАССР, ISO 22000:2005 и действащото законодателство. . Описание на техническия персонал:Организaтор отдел Вътрешен контрол; Главен Готвач; Готвач-3; Майстор хлебни изделия-2; Консултант здравословно хранене; Диетолог; Отговорник НАССР; Склададжия; Работник кухня -10бр.; Чистач/хигиенист -5бр.; Общ работник 2 бр. Лица, отговарящи за изпълнението: Експерт; Инженер-технолог, хранително-вкусова промишленост. 48 256.00 48 256.00
Осигуряване на топъл обяд: Предоставянето на топлият обяд ще стартира от 01.07.2022г. Избраната фирма за приготвяне на топлия обяд трябва ще извърши доставката на приготвената храна до всички регистрирани пунктове за раздаване на същата на територията на община Хайредин. Доставката на приготвената храна трябва да бъде придружена с документи, удостоверяващи произхода на храната, качество и безопасност. Всяка доставка се приема от длъжностно лице, определено от партньорската организация. Опаковането на всяка порция храна трябва да отговаря на изискванията на Наредба № 2 от 23.01.2008 г. за материалите и предметите от пластмаса, предназначена за контакт с храни. Храната се издава в еднократни за употреба изотермични съдове, осигуряващи запазване на първоначалната температура на продукцията с плътно прилепващи капаци, изработени от материали, които са разрешени за контакт с храни, миещи и дезинфекциращи средства съгласно Наредба № 2/ 23.01.2008 и № 2 от 23.01.2008 г. издадена от министъра на здравеопазването и министъра на околната среда и водите. 2 412.80 2 412.80
Предоставяне на съпътстващи мерки: За изпълнението на дейността ще бъде ангажиран екипа по проект. Съпътстващите мерки ще се изразяват в консултиране и съдействие за възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Хайредин, включително и финансирани по ОП РЧР 2014-2020, ползването на административни общински услуги, осигуряване на временен подслон на бездомните лица и за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги. Ще се разработи информационна карта, която ще се попълва от потребителите на услугата, като с нея ще се информираме за нуждите им от съпътстващи услуги, тя ще се попълва и от всеки нов потребител. При осъществените срещи и предоставените съпътстващи услуги ще се изготвя протокол, като от него ще ни се предоставя информация за броя и посоката на работа с потребителя.Съпътстващите мерки, ще бъдат реализирани в рамките на изпълнението на целият договор. При реализирането на съпътстващи мерки Община Хайредин ще се съобрази с противоепидемичните мерки с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. Предоставянето на съпътстващи мерки се основава на установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Съпътстващите мерки предоставяни в рамките на договора за изпълнение на територията на община Хайредин ще бъдат в индивидуален формат на предоставяне предвид пандемията от COVID 19. Община Хайредин има богат предишен опит в предоставянето на услуги със социална насоченост. Част от тези услуги са "Топъл обяд 2016 ", "Патронажна грижа", "Патронажна грижа +" "Независим живот за жителите в община Хайредин", "В помощ на жителите в община Хайредин", "Асистентска подкрепа" и др. 2 412.80 2 412.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).