"Патронажна грижа+": Центърът за управление на услугата ще бъде в помещение, определено от Кмета на Общината, оборудвано и обзаведено с всичко необходимо за неговото функциониране, с изградена достъпна среда. Персоналът на услугата вкл.: диспечер-1, соц. работници-3, психолог-2, дом. санитар-25, доставчик-10, мед. сестра-3 и шофьор-2. общо- 46 служители с различна компетентност и задължения разписани в длъжностните им характеристики. Предоставянето на почасовите мобилни интегрирани здравно-социално услуги ще се осъществява съобразно разработената от МЗ Методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1".
Общата продължителност на дейността е за период от 15 месеца, в които са включени дейности по предоставяне на мобилни интегрирани здравно-социално услуги с продължителност 12 м. и подготвителни дейности с продължителност 3 м. Дейността ще стартира с изготвянето на Акт на възлагане изпълнението на УОИИ - Патронажна грижа+, съгласно правилата на Решението. В периода от 12 месеца за предоставяне на услугата "Патронажна грижа" ще бъдат обхванати 334 лица. Към всеки потребител ще бъде приложен индивидуален подход при определяне на вида и необходимото време на месец за предоставяне на почасовите услуги, като всяко лице от целевата група може да получава услугата до 2 часа на ден.
Дейност "Патронажна грижа+" включва следните дейности:
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора
- оказване на админ.помощ (съдействие за изготвяне на необх. док-ти за явяване на ТЕЛК и РЕЛК, изготвяне на молби за получаване на помощи от службите за социално подпомагане или до др. учреждения; съдействие при получаване на техн. помощни средства);
- здравни консултации (осъществяване на контакт с лекар специалист, придружаване или довеждане на лекаря в дома на потребителя; съдействие за извършване на изследвания; консултиране и съветване относно здравословното състояние, за хигиена и хранене; измерване на кръвно налягане, консултиране относно ползване на мед. изделия; консултиране за предпазване от развитието на декубитус при рискови пациенти; измерване на витални показатели);
- помощ в ежедневните задължения (хигиена на дома; смяна и пране на спално бельо; изхвърляне на отпадъци и др. подобни; поддържане на личната хигиена; помощ при хранене; пазаруване; придружаване извън дома, според потребностите);
2. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране - консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индив. потребности на потребителите; възстановяване и поддържане на психическото равновесие; изграждане на здрави и пълноценни връзки между потребителя и сем-то; помощ при възникнали психологически и емоционални проблеми, при риск от ограничаване на самостоятелността и независимостта на потребителя;
3. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция) - Чрез тази дейност ще се подкрепят мерките по време на въведеното извънредно положение и съпътстващия го наложителен период на социална изолация на територията на Община Плевен, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда с цел ограничаване контактите между хората, като бъдат подкрепени лицата, които са застрашени в най-голяма степен от COVID-19.
4. Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на лицата - За да бъде предоставена качествено и ефективно услугата "Патронажна грижа" за възрастни хора и лица с увреждания в Община Плевен, по предходния проект по Компонент 2, бяха закупени два автомобила, които ще бъдат използвани и при реализирането на дейностите по настоящия проект. |
0.00
|
600 327.80
|