Дейности за организация и управление на проекта.: Дейността по организацията и управлението на проекта е много важна и гарантира качествено изпълнение на дейностите по проекта. Тя включва:
1. Сформиране на екип за управление на проекта. Екипът се състои от ръководител, координатор, технически сътрудник и счетоводител.
1. Осигуряване на подходящо помещение /стая/ за изпълнение на проекта и създаване условия за работа на екипа по проекта.
2. Първоначална среща на екипа по проекта: Ръководител,координатор; технически сътрудник и счетоводител. На тази среща се поставят основите на бъдещото добро управление и изпълнение на проектните дейности с ясно разпределение на отговорностите на членовете на екипа.
3. Информиране на заинтересованите страни и целевата група /администрацията на Дирекция "Социални дейности" към общината и Дирекция социално подпомагане, Дирекция "Бюро по труда"/ с официално писмо за етапите на изпълнение на настоящото проектно предложение.
4. Разработване Правилата/методологията за дейността на т.н. Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, които включват детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят.
5. Разработване на всички необходими образци, формуляри и други, необходими за организиране подбора на потребителите.
|
43 000.00
|
25 724.23
|
Информационна кампания: Информационната кампания цели да повиши информираността на заинтересованите страни за комплекса от услуги, които ще се предоставят по проекта и мултидисциплинарния подход при тяхното предоставяне. С тази дейност ще се повиши информираността на местната общност по отношение Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и Процедура "Независим живот". Информационната кампания ще съдейства и осигури достъп на хората с увреждания и възрастните хора над 65 години, с ограничения за самообслужване до интегрирани услуги. |
3 180.00
|
0.00
|
Обучение, консултация и супервизия на персонала за предоставяне на услугите: Тази дейност цели повишаване на уменията и капацитета на персонала за предоставяне на качествени, интегрирани грижи. С тази дейност ще се даде възможност за развитие на наетия персонал чрез обучение и обмяна на опит. Планирани са въвеждащо обучение - 1, поддържащи обучения - 3 броя, консултации и супервизия.
Тази дейност заема ключово място в предоставянето на качествени услуги. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягване на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Супервизията представлява форма на планирана помощ, ще се предоставя от експерт със сходна практика и професия, с цел проследяване и проверяване работата на персонала. Това ще спомогне за предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. По тази дейност ще бъдат обучени и супервизирани 51 броя. От тях 42 няма да преминат въвеждащо обучение, тъй като са преминали такова по проект "Нови алтернативи". Планувани са на всеки 6 месеца поддържащи обучения. Предвидена е на всеки два месеца да се извършва супервизия, с цел качествено предоставяне на интегрираните социално-здравни услуги. |
1 240.00
|
2 182.00
|
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка: Това е дейността, която ще осигури и създаде условия на уязвимите групи за по качествен живот, ще им осигури по голяма независимост, ще допринесе за тяхното самочувствие, чувство за сигурност и независимост и ще ги подкрепи в ежедневието за преодоляване на своите ограничения. Интегрираните социално-здравни услуги ще се предоставят на хора с увреждания и възрастни над 65, с ограничения за самообслужване. Същите ще бъдат предоставяни от мултидисциплинарен екип , предварително подбран с различен профил на компетентност - социална и здравна. Персоналът, които ще бъде подбран по предварително разработена Процедура за подбор, ще включва: социални асистенти, лични асистенти, здравни асистенти, домашни помощници, и др. Персонала, който ще бъде назначен за почасовото предоставяне на интегрираните социално-здравни услуги по настоящия проект е общо 51.
Този иновативен модел на интегрирани грижи, предоставяни почасово в домашна среда дава възможност да отговорим на потребностите на на всеки потребител. Поставяйки във фокуса на своето внимание потребностите на отделния човек даваме възможност той сам да избира кои от предоставяните услуги са необходими за него, колко часа и по кое време на деня. За да бъдат адекватни услугите и да отговорят на потребностите, на всеки потребител ще се направи социална оценка. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от екипа с участието на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. Изготвянето на индивидуалния план се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за почасово ползване на интегрираните услуги. Предоставяните интегрирани грижи включват следните социално -здравни услуги : социален асистент, личен асистент, домашен помощник, здравен асистент, психологическа подкрепа. Това са услуги, които се предоставят в домашна среда и са ръководени от следните принципи:
1. Зачитане на личното пространство и достойнство
2. Самостоятелност и независимост на потребителя
3. Поверителност на личните данни
Почасовите интегрирани социално-здравни услуги ще се предоставят на общо 56, в т.ч. 20 деца с увреждания и 10 над 65 година възраст в невъзможност за самообслужване. 42 от тези потребители ползват социалната услуга по проект "Нови алтернативи". Те ще бъдат включени по проекта от м. март 2016 година след нова социална оценка.
Всеки потребител, според своите потребности ще има достъп до следните услуги:
- социални услуги -помощ при общуването в поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него - организиране на срещи, чествания на празници, придружаване при разходка , грижи за осигуряване на психическия комфорт на потребителя.
- медицински услуги - съдействие при настаняване в болница, измерване на кръвно налягане, проследяване на приема на лекарства, рехабилитация и др.
- текущо почистване, подреждане и хигиенизиране на обитаваното от потребителя помещение и др.
- поддържане на лична хигиена - помощ при ежедневния тоалет, при къпане и др.
- битови услуги - закупуване на хранителни продукти, хигиенни материали , лекарства и вещи от първа необходимост със средства на потребителя и др.
|
372 340.00
|
311 907.03
|
Психологическа подкрепа и консултиране за персонала, предоставящ социални услуги: Тази дейност е насочена към предоставянето на възможност за оказване на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, което би било от изключителна важност за осигуряване на качествени социални услуги. Персоналът, който предоставя интегрираните грижи всеки ден попада в различни по сложност ситуации при общуване с потребителя. Жизненият опит, знанията и натрупаните умения от практиката допринасят за адекватното разрешаване на много от тях. Тъй като човешките взаимоотношения са много специфични, понякога е необходимо да се потърси консултация от външен професионалист. Това ще става на всеки 2 месеца , чрез провеждането на регулярни срещи между персонала и психолог. За изпълнението на дейността ще бъде назначен психолог с опит в работата с хора с увреждания и познания относно нуждите им и спецификата на тяхното състояние. Оказването на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ интегрираните грижи ще спомогне за избягването на кризисни ситуации и значително ще подпомогне социалните служители в общуването им с потребителите, както и при вземането на решения от различно естество в ежедневната им дейност. Доброто психологическо състояние на персонала, както и повишената им чувствителност към разрешаването на ежедневни проблеми е изключително важно условие за предоставянето на качествени услуги.
|
0.00
|
0.00
|
Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на интегрирани грижи: Същността на настоящата дейност ще се изразява в предоставяне на индивидуални психологически консултации на потребителите, които ще ползват социалните услуги на Центъра за интегрирани грижи. Това ще става чрез провеждането на регулярни срещи между потребителите и психолог. Чрез индивидуалните консултации се удовлетворяват специфичните потребности от психологическа помощ. Психологическото консултиране ще е съобразено с индивидуалните потребности на потребителите от психологическа подкрепа. Насочено е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. То е изключително важна при деца, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията. Психологическата подкрепа и консултиране са едни от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване.
В консултациите ще бъдат засягани теми касаещи трудности в ежедневието от различен характер, липса на увереност и нереалистична самооценка, затруднения при вземане на решения и поддържане на междуличностни отношения. Помощта ще бъде насочена към формулиране на проблема с цел да се допринесе за облекчаване на емоционалното страдание и предотвратяване на чувството за безпомощност. Ще се търси подходящо решение за справянето с даден проблем, чрез търсене на алтернативни решения.
Индивидуалната психологическата подкрепа на потребителите ще бъде насочена и към някои техни лични затруднения в общуването, ниво на самооценка, усещане за изолация, чувство за безперспективност. Чрез провеждането на индивидуалните психологически консултации с потребителите ще бъде търсено постигането на добра емоционална стабилност и контролиране на нивото на тревожността.
|
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на адаптиран, специализиран транспорт: Предоставянето на транспортна услуга, е наложителна в нашата община, тъй като целевата група, която включваме по настоящия проект са предимно хора с увреждания и възрастни над 65г. с невъзможност за самостоятелно придвижване. Услугата специализиран транспорт за хора с увреждания ще се предоставя на принципа "От врата до врата". За целта по проекта ще бъде закупен адаптиран микробус, който ще се ползва от потребителите по график. Предоставянето на тази услуга предполага осигуряване в район „Овча Купел“ на равни възможности за всеки наш потребител по проекта. Закупуването на адаптираното превозно средство ще се осъществи съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки. Специализираното транспортно средство ще бъде застраховано, съгласно разпоредбите на чл.21, ал.1 от ПМС №119 от 20.05.2014 г. и за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности.
Специализираният превоз ще обслужва с предимство лица в инвалидни колички и лица с изключително тежки заболявания на опорно – двигателния апарат, незрящи и други. Това ще са лица, които не могат да ползват стандартните транспортни услуги или страдат от по-тежки увреждания, които не позволяват използването дори на пригоден обществен транспорт
Разходите за гориво на транспортното средство са заложени в бюджета на Проекта, така че да бъде осигурена непрекъснатост на социалната услуга.
|
79 900.00
|
55 374.72
|