Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project proposal is entirely based on the recommendations of an Energy audit of BCC-95 OOD prepared for the procedure. The project aims at increasing energy efficiency and modernization of production equipment of the company through initial investments in fixed assets, leading to extension of the capacity of an existing establishment in Montana and strengthening the competitiveness of of BCC-95 OOD. With the implementation of the project and the included energy efficiency measures, the business object will be able to produce more of the primary production - metal carts (shopping and household), which will lead to more sustainable growth of the company. The need for implementation of the project was prompted by the desire of the company to improve energy efficiency and to automate the production process, thus ensuring its sustainability and competitiveness in the future. The project envisages activities for initial investment in tangible assets 5 pcs. (Delivery, installation, testing and putting into operation of machinery and equipment) for the implementation of energy efficiency measures included in the report of the Energy Audit. The new equipment will increase the amount of total products manufactured annually at the same time by realizing of energy savings. 
As a result of the project the following effects for the enterprise are expected: 
- Increased energy efficiency;
- Improved resource efficiency;
- Realized energy savings;
- Acquisition and putting into operation of new fixed assets - 5 pc .;
- Expanded capacity of an existing establishment in Montana for producing metal carts (shopping and household) and increased production capacity of main products by 10%;
- Improved competitiveness of the company; 
- Improved management of energy resources through implementation of EN ISO 50001;
- Higher level of recycling of discarded products.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност по обследване за енергийна ефективност в „БКК-95“ООД: Като част от дейността е предвидено извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, чл. 1 от Закона за енергийната ефективност. Дейността има за цел да оцени нивото на енергийна ефективност в „БКК-95“ООД и изготви препоръки относно повишаване на енергийната ефективност в предприятието, което съвпада с Специфична цел 1 от проекта. Дейността е част от допустимите дейности от Елемент Б „Услуги“. Обследването за енергийна ефективност се извършва на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. На базата на извършения енергиен одит ще бъдат предвидени мерки за повишаване на енергийната ефективност в „БКК-95“ООД и по- специално в съществуващия стопански обект в гр.Монтана. Дейността осигурява сигурност, че мерките и съответно дейностите, които ще бъдат реализирани в проекта, ще имат доказан ефект енергийни спестявания и отговарят на изискванията на процедурата. Това е постигнато и гарантирано по следния начин : 1. Енергийният одит се извършва от правоспособен изпълнител - лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, чл. 1 от ЗЕЕ и 2. Енергийните одити са обект на внимателно разглеждане от АУЕР, органът изготвя Становище за одобрение/неодобрение на представения одит. Затова тази дейност е ключова за изпълнението на проекта и постигане на заложената основна цел в проекта относно подобряване на енергийната ефективност в „БКК-95“ООД. По изисквания на настоящата процедура за подбор на проекти тази дейност по изготвяне на енергиен одит е необходимо да бъде извършена преди подаване на проектното предложение, а доклада от Енергийния одит изпратен за становище на АУЕР до 10.08.2016 г. С оглед на изискването дейност 1 от проекта е изпълнена преди подаване на проектното предложение. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнител, провеждане на процедура за избор на изпълнител и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 1 месец- първи). 2. Изготвяне на Енергиен одит по образец (с продължителност от 2-ти до 3-ти месец вкл.). Стъпката се реализира чрез съвместна работа на избрания изпълнител и представители на фирма „БКК-95“ООД. 3. Подписване на приемо-предавателен протокол за услуги за изготвения Енергиен одит по образец (3-ти месец) и изпращане на посочения адрес за разглеждане и становище от АУЕР. 19 980.00 19 980.00
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на Кабина за прахово боядисване на детайли с 8 броя автоматични пистолети - 1 брой): Дейността е от Елемент А „Инвестиции“ и е насочена към инвестиции за изпълнение на препоръчаната мярка 1, включена в изготвения Доклад за енергиен одит (извършен от лице, вписано в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ) чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на ДМА- Кабина за прахово боядисване на детайли с 8 броя автоматични пистолети - 1 бр. Мярката е с потвърден ефект на енергийни спестявания gt; 5% (ESR= 76,2%) съгласно доклада.Инвестицията се отнася за Мярка 1- “Смяна на камера за прахово боядисване с нова енергийно ефективна”. „БКК-95“ ООД осъществява своята основна икономическа дейност в код 30.99 по КИД- 2008 Производство на други превозни средства, некласифицирани другаде, съвпадащ с кода на проекта, както е описано в секцията“Допълнително описание“. Като част от описания производствен процес е операцията по Боядисване на детайлите, влагани в основните продукти. С осъществяване на първоначална инвестиция в ново оборудване ще се запази базисния производствен процес, който включва операцията Боядисване на детайлите, но той ще се изпълнява по по-ефективен начин. В следствие на инвестицията предприятието ще постига по-голям брой боядисани детайли (по-голяма боядисана площ) за единица време, което ще доведе до преодоляване на забавянето и капацитета на производство в тази операция и съответно до разширяване на капацитета на стопанския обект в гр.Монтана за производство на повече готови изделия метални колички. Целта на инвестицията отговаря на специфични цели 2 и 3, общата цел, заложени в проекта и ще допринесе пряко за тяхното постигане. Тя ще доведе до постигане на значително по-високо равнище на енергийна ефективност, по- висока производителност и капацитет. Към момента операцията по Боядисване се осъществява в съществуваща кабина за прахово боядисване, която работи на ръчен принцип. За целта са ангажирани 4 работника на 2 смени (по 2-ма/смяна). По данни от Енергийния доклад поради грешки на операторите 7% от детайлите се пребоядисват, с което се забавя производствения процес допълнително. Съществуващата кабина е с капацитет от 30 m2/час при инсталирана мощност от 14 kW. Ръчните операции позволяват производителност от 60% от максималния капацитет, т.е. реално достиганата производителност към момента е 18 m2/час. Средният разход на боя е 170 гр./м2, който расте в случаите на пребоядисване, а енергийна интензивност е 0,78 kWh/ m2. Инвестицията в новата Кабина за прахово боядисване на детайли с 8 броя автоматични пистолети ще доведе до автоматизиране на процеса, което позволява по-висока скорост на работа (по-висока производителност), намаляване на разхода на материал и повишаване на качеството на боядисване. Тя е с по- ниска инсталирана мощност – 10 kW при капацитет 90 m2/час, т.е. отчита се 3 пъти по- висока производителност спрямо старата машина при 28,5% по-ниска инсталирана мощност. Боядисаните детайли с новата машина ще бъдат 217 728 m2/ год.,което е със 145152 m2/ год .повече спрямо старата (72 576 m2/ год.) Средният разход на боя от 150 гр./м2, а енергийна интензивност е 0,19 kWh/ m2.Спестените въглеродни емисии при работа с новата машини е 105,7 tCO2/год.С внедряване на новото оборудване персоналът ще бъде намален до 1 оператор на смяна.При новата машина се намалява до минимум риска от пребоядисване на детайлите. Машината позволява използване на рециклиран прах в кабината, което е подробно описано в точка 11.4 от Формуляра. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец). 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец). 3. Доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на ДМА- Кабина за прахово боядисване на детайли с 8 броя автоматични пистолети - 1 брой, завършвайки с подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец). 199 103.49 199 100.00
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на Линия за опаковане на плоски пакети - 1 брой): Дейността е от Елемент А „Инвестиции“ и е насочена към инвестиции за изпълнение на препоръчаната мярка 2, включена в изготвения Доклад за енергиен одит (извършен от лице, вписано в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ) чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на ДМА- Линия за опаковане на плоски пакети - 1 бр. Мярката е с потвърден ефект на енергийни спестявания gt; 5% (ESR= 51,14%) съгласно доклада. Инвестицията се отнася за Мярка 2 от Енергийния одит. Като част от описания производствен процес в секцията “Допълнително описание“ е операцията по опаковане/фолиране на готовата продукция. С осъществяване на първоначална инвестиция в ново оборудване ще се запази базисния производствен процес, който включва операцията опаковане/фолиране, но той ще се изпълнява по по-ефективен начин. В следствие на инвестицията предприятието ще постига по-голям брой опакована продукция за единица време, което ще доведе до преодоляване на дефицитите в осъществяването на тази операция и с постигнатите резултатите от останалите мерки ще доведе до разширяване на капацитета на стопанския обект в гр.Монтана за производство на повече готови изделия метални колички. Целта на инвестицията отговаря на специфична цел 2 и общата цел,заложени в проекта и ще допринесе пряко за тяхното постигане. Тя ще доведе до постигане на значително по-високо равнище на енергийна ефективност, по- висока производителност и капацитет. Към момента операцията по опаковане/фолиране на готовата продукция се извършва на опаковъчна инсталация, експлоатирана от 2005 г. (11г.). Тя се характеризира с голям брой ръчни операции, обслужва се от 16 работници на 1 смяна (8ч.). Нейният капацитет е 175 пакета с размери 700х500х100 на час . По данни от Енергийния доклад поради грешки на операторите 5% от случаите се налага смяна на опаковката, с което се забавя производствения процес допълнително и води до загуби от опаковки. Старата опаковъчна инсталация е с инсталирана мощност 56 kW. Инвестицията в новата Линия за опаковане на плоски пакети ще доведе до висока скорост на автоматизирано опаковане, последователност и оптимизиране на качеството на опаковката, намаляване на специфичните разходи на електроенергия и намаляване на разходите за брак. Новата машина е с по- ниска инсталирана мощност – 43 kW при капацитет 275 пакета /час, т.е. отчита се 57% по- висока производителност спрямо старата машина при 23% по-ниска инсталирана мощност. Бракуваните опаковки с новата линия ще спаднат до 2%. Опакованите изделия с новата линия ще бъдат 554 400 бр/ год.,което е със 201 600 бр./ год.повече спрямо старата (352 800 бр./ год.). Енергийна интензивност с новата машина е 0,16 kWh/ m2, при 0,32kWh/ m2 със старата .Спестените въглеродни емисии при работа с новата машини е 74,30 tCO2/год. С внедряване на новото оборудване персоналът ще бъде намален до 11 оператори. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец). 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец). 3. Доставка, монтаж, инсталиране, изпитване, въвеждане в експлоатация на ДМА- Линия за опаковане на плоски пакети - 1 брой, завършвайки с подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец). 98 100.00 98 100.00
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на Компресор за сгъстен въздух- 1 брой и Инсталация за сгъстен въздух на цех „Основен“ - 1 брой): Дейността е от Елемент А „Инвестиции“ и е насочена към изпълнение на препоръчаната мярка № 3, включена в изготвения Доклад за енергиен одит чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на ДМА- Компресор за сгъстен въздух- 1 брой и Инсталация за сгъстен въздух на цех „Основен“ - 1 брой.Мярката е с потвърден ефект на енергийни спестявания gt; 5% (ESR= 56%). За работата на над 70% от машините в Цех „Основен“ е необходимо захранването на консуматива сгъстен въздух, който към момента се осигурява от стар бутален компресор. В следствие на инвестицията всички машини, които се захранват от сгъстен въздух ще работят по- ефективно. В комбинация с постигнатите резултатите от останалите мерки ще доведе до разширяване на капацитета на стопанския обект в гр.Монтана.Целта на инвестицията отговаря на специфична цел 2 и общата цел в проекта и ще допринесе пряко за тяхното постигане. Към момента наличния компресор е много амортизиран, което води до по-продължителна работа за достигане на номиналното налягане и дебит в системата и увеличена консумация на енергия. Наличната инсталация за пренос на сгъстен въздух е изградена със стоманени тръби, с малки сечения преди повече от 20 г.Тя е неподходяща за използване при високо налягане и комбинирано със стария компресор води до следните дефекти в произвеждания за машините сгъстен въздух: 1.наличие на много течове на въздух-води до по-продължителна работа на компресора за достигане на необходимото налягане и неефективно използване на електрическата енергия. 2.отчитат се големи падове на налягането в пневматичните трасета, това води до недостиг на въздух за производствените машини.При липса на необходимото налягане и дебит,те спират,т.е по- ниската производителност. 3.сгъстеният въздухът, който се произвежда е примесен с масло, поради течове в стария компресор и задръства въздушните филтри и разпределители на захранваните машини. По данни на предприятието всяка седмица между 5 и 6 от машините са в ремонт (разглобяване, почистване на задръстените части и сглобяване).Спирането на работа за ремонт води намаляване на производствения капацитет в процесите „разкрояване“ и „щанцоване“ с 20%. 4. наличието на постоянен конденз и ръжда в инсталацията налага често спиране на работа. При трисменен режим на работа спирането на работа за 1 денонощие е в размер на 3 часа или 12,5% от времето, когато производителността на машините намалява до 0. Инвестицията в: Компресор за сгъстен въздух и Инсталация за сгъстен въздух на цех „Основен“ ще доведе до постигане на висока степен на автоматизация и ефективност. Компресорът работи с инверторен мотор и произвежда толкова сгъстен въздух, колкото е необходим, т.е. максимална енергийна ефективност при значителни икономии на разходи за експлоатация. Инсталацията е изградена за работа с газове под налягане, минимизиращи падовете на налягане в тръбопроводите и възможност за бърза реорганизация на структурата на системата чрез наличните „бързи връзки“. Течовете ще бъдат сведени до 0, правилно оразмерената пневматична система ще доведе до елиминиране на загубите на въздух в системата и ще позволи нормалната работа на машините в цеха без спиране. В новата инсталация няма да има механични замърсявания/ръжда/, конденза ще се отделя с кондензоотделители и произвеждания сгъстен въздух е с гарантирано качество, което свежда ремонтите поради лошо качеството на въздуха до 0. Спестената консумация на енергийни разходи е 125950 kWh чрез новите активи. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка, монтаж, инсталиране, изпитване, въвеждане в експлоатация на ДМА- Компресор за сгъстен въздух- 1 брой и Инсталация за сгъстен въздух на цех „Основен“ - 1 брой, завършвайки с подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец). 92 000.00 0.00
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на Тръбоогъвни машини - 2 бр.): Дейността е от Елемент А „Инвестиции“ и е насочена към инвестиции за изпълнение на препоръчаната мярка№4, включена в изготвения Доклад за енергиен одит (извършен от лице, вписано в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ) чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на ДМА- Тръбоогъвни машини - 2 бр.Мярката е с потвърден ефект на енергийни спестявания gt; 5% (ESR= 95,55%) съгласно доклада. Инвестицията се отнася за Мярка 4 от Енергийния одит. Като част от описания производствен процес в секцията “Допълнително описание“ е операцията по огъване на детайлите, които се влагат в готовата продукция- метални колички. С осъществяване на първоначална инвестиция в новото оборудване 2бр. Тръбоогъвни машини ще се запази базисния производствен процес, който включва операцията огъване, но той ще се изпълнява по по-ефективен начин. В следствие на инвестицията предприятието ще постига по-голям брой огънати детайли за единица време, които ще бъдат вложени в основния продукт- метални колички. „Тясното място“ в производството, което се получава от неефективността на операцията по огъване ще бъде преодоляно с осъществяване на проекта и с постигнатите резултатите от останалите мерки ще доведе до разширяване на капацитета на стопанския обект в гр.Монтана за производство на повече готови изделия метални колички. Целта на инвестицията отговаря на специфична цел 2 и общата цел, заложени в проекта и ще допринесе пряко за тяхното постигане. Тя ще доведе до постигане на значително по-високо равнище на енергийна ефективност, по- висока производителност и капацитет. Към момента операцията по огъване се осъществява на 3 стари тръбоогъвни машини произведени съответно през 1988 г, 1998 г, 2004 г. Машините са амортизирани и изискват множество ръчни операции за подготовка и позициониране на детайлите за всяка огъвка, което води до снижаване на реалната скорост на огъване до 4 бр. на минута.Машините се обслужват от 6 работници, разпределени в 2 смени.По данни на Енергийния одит се отчита около 5% брак за всяка от машините. Енергийната интензивност на машините е 0,041666 kWh/бр. Инвестицията в новите две Тръбоогъвни машини ще доведе до по-висока производителност;надеждност; по-ниски разходи за поддръжка и персонал. Те имат включено автоматично подаване и позициониране на детайла в машината и ръчна операция по подаването на детайлите към машината.Номиналният капацитет на новите машини е 120 огъвки/минута, но поради ръчната операция за подаването на детайлите към машината реалната скорост на 1 машина е 24 огъвки на минута ( т.е. с 6 пъти по-висока реална производителност спрямо старите машини). По данни на Енергийния одит инсталираната мощност на една машина е 16,7 kW, разпределена между 12 двигателя. Във всеки един момент от времето работят най-много два от двигателите, което означава, че средният коефициентът на натоварване е 0,16. Енергийната интензивност на машините е 0,001855kWh/бр., което 22 пъти по- малко в сравнение със старите. Спестената консумация на енергийни разходи е 462293 kWh при работа с новата машини, а спестените въглеродни емисии- 378,62 tCO2/год. С внедряване на новото оборудване персоналът ще бъде намален до 4 оператора (по 1 на всяка машина/смяна). Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец). 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец). 3. Доставка, монтаж, инсталиране, изпитване, въвеждане в експлоатация на ДМА- Тръбоогъвни машини - 2 броя, завършвайки с подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец). 504 000.00 504 000.00
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на 5 осен Металообработващ център- 1 бр.): Дейността е от Елемент А „Инвестиции“ и е насочена към инвестиции за изпълнение на препоръчаната мярка№5, включена в изготвения Доклад за енергиен одит (извършен от лице, вписано в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ) чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на ДМА- 5 осен Металообработващ център - 1 бр.Мярката е с потвърден ефект на енергийни спестявания gt; 5% (ESR= 95,2%)съгласно доклада. Инвестицията се отнася за Мярка 5 от Енергийния одит. Като част от описания производствен процес в секцията“Допълнително описание“е операцията по Изработване на матрици за изделията, както и Разкрояване, щанцоване и изтегляне, огъване. Фрезоването е операция, която се включва и двата процеса, като чрез фрезоване се изработва инструментална екипировка за машините, които произвеждат детайли за основния продукт- метална количка и се осъществява обработка на метални детайли, влагани отново в основния продукт. С осъществяване на първоначална инвестиция в новото оборудване 5 осен Металообработващ център ще се запази базисния производствен процес, който включва операцията фрезоване, но той ще се изпълнява по по-ефективен начин. В следствие на инвестицията предприятието ще постига по-голям брой фрезовани детайли/ инструментална екипировка за единица време, които ще бъдат вложени или използвани за изработването на основния продукт. Неравномерното разпределение на производствения капацитет между отделните операции в рамките на производствените етапи Изработване на матрици за изделията и Разкрояване, щанцоване и изтегляне, огъване ще бъде преодоляно с инвестицията в новата инвестиция.Общо с останалите мерки ще доведе до разширяване на капацитета на стопанския обект в гр.Монтана за производство на повече изделия-метални колички.Целта на инвестицията отговаря на специфична цел 2 и общата цел,заложени в проекта и ще допринесе пряко за тяхното постигане. Тя ще доведе до постигане на значително по-високо равнище на енергийна ефективност, по- висока производителност и капацитет. Към момента „БКК 95“ ООД разполага с няколко фрези, три от които са включени в мярка № 5. Те са силно амортизирани, произведени в периода 1985-1989 г. Повечето операции се изпълняват с помощта на квалифициран оператор, като почти е невъзможно да бъдат извършвани автоматични обработки на детайлите. Фрезите се обслужват от 3 работници. По експертна оценка, описана в Енергийния одит, производителността на старите фрези е следната: за 1 минута фрези 2 и 3 ще фрезоват 0,0000112 m3, а стара фреза 1- 0,000036 m3. Скоростта на отнемане на материал за стари фрези 2 и 3 е: 0,08792 кг./min зафреза 1 е 0,2826 кг/min. Специфичният разход на енергия е 4,47 kWh/кг. Инвестицията в новия 5 осен Металообработващ център ще доведе до по-висока производителност; подобрена енергийна ефективност; по-ниски разходи за персонал. Максималната мощност на тази машина по технически характеристики е 32 kW, а максималната работната мощност по данни на Енергийния одит е 13 kW.Новият център не изисква операторско присъствие след пуск в автоматичен режим, а единствено зареждане от оператор на програма и настройка на режимите,което води до 8 пъти намаление на разхода за труд. Производителността на новия център е за 1 минута- 0,000128 m3 (11 пъти по- висока). Специфичният разход на енергия е 0,22 kWh/кг (т.е. 20 пъти по- малко). Скоростта с металообработващия център е 1,0048 кг./ min.За една година трите стари машини ще обработят общо 33271,74 кг. материал, а металообработващия център ще обработи 72924,36 кг. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец). 2.Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец). 3. Доставка, монтаж, инсталиране, изпитване, въвеждане в експлоатация на ДМА- 5 осен Металообработващ център - 1 брой, завършвайки с подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец). 370 000.00 370 000.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт по стандарт EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните 2 поддейности: 1. консултантски услуги за въвеждане на системи за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт EN ISO 50001 в „БКК-95“ ООД 2. консултантски услуги за сертифициране на системи за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарти EN ISO 50001 в "БКК-95" ООД. Дейността е част от Елемент Б „Услуги“. Целта на дейност 7 е развитие и укрепване на управленския капацитет на „БКК-95“ООД относно управление на енергийните ресурси чрез подкрепа за въвеждане и сертифициране по стандарт EN ISO 50001, което ще доведе до изпълнение на специфична цел 4 на проекта, а именно: “Да се подобри управлението на енергийните ресурси чрез съответствие на управлението на „БКК-95“ ООД с изискванията на стандарт EN ISO 50001.“ „БКК-95“ ООД е компания, която демонстрира корпоративна отговорност чрез постигане на цели и осъществяване на дейности за постоянно подобряване на управленския и организационния капацитет, особено по отношение на управлението на околната среда, енергийните ресурси и стремеж към постигане на устойчиво развитие на предприятието като цяло. В тази връзка една от целите на ръководството е подобряване на енергийната ефективност в предприятието, което е част от основната цел на проекта. Затова успешното въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на международния стандарт EN ISO 50001 е ключово за „БКК-95“ООД, защото постигането на по-високо ниво на енергийната ефективност в предприятието е неразривно свързано с подобряване на управленския капацитет по отношение на управлението на енергийните ресурси в предприятието. Ползите от въвеждане и сертифициране по изискванията на международния стандарт EN ISO 50001 по отношение на укрепване на управленския капацитет са: •Внедрен механизъм за правилно прилагане на контролните механизми за енергийно управление •Систематично управление на енергията, което да постига намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи •Прилагане на специфични изисквания към използването и потреблението на енергия, включително измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др., които допринасят за енергийните характеристики •Възможност за гъвкавост и промяна на управлението спрямо променящи се енергийни характеристики,възможност за непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление •Овладяване на инструменти за разработи енергиен мониторингов план •Лесно се интегрира към останалите стандарти за управление тип ISO Съответните ползите за предприятието като цяло са: •Намаляване на емисиите без отрицателно въздействие върху дейността •Непрекъснато подобряване на използването на енергия и постигане на енергиен баланс, увеличаване на ефективността от използваната енергия •Изградена корпоративна култура сред ръководството и служителите за по-ефективно използване на енергията. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на двама изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/2016 г. за консултантска услуга по въвеждане- 1бр., и консултантска услуга по сертифициране – 1бр. на EN ISO 50001 (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец). 2. Провеждане на процедура за избор на двама изпълнители чрез оповестяване на съобщение за набиране на ценови предложения по реда на чл.2, ал.7 от ПМС 160/01.07.2016 г. и сключване на договор с тях (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец). 3. Изпълнение на консултантска услуга по въвеждане на система за енергиен мениджмънт по стандарт EN ISO 50001 (с продължителност от 5-ти до 10-ти месец вкл.). Подписване на приемо-предавателен протокол за извършената услуга. 4. Изпълнение на консултантска услуга по сертифициране на EN ISO 50001 (с продължителност от 11-ти до 12-ти месец вкл.). Подписване на приемо-предавателен протокол за извършената услуга и придобиване на 1 брой сертификат по EN ISO 50001. 20 000.00 19 800.00
Дейност за публичност и визуализация: Целите на дейността за публичност и визуализация на проекта са: •да повишат обществената осведоменост и прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по ОПИК 2014-2020; •да информират широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; •да гарантират прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; •да информират за източника на европейско съфинансиране –Европейския фонд за регионално развитие. Мерките, включени в настоящата дейност са съобразени с изискванията за информация и комуникация в Приложение XII „Информация и комуникация относно подкрепата от фондовете” от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, с Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна Програма "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020, както и с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020". Дейността включва изпълнението на следните мерки: 1. Включване в уеб- сайта на „БКК-95” ООД на кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, текст относно финансовата подкрепа от Европейския съюз (вкл.всички задължителни елементи)- до два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. 2. Изработка и поставяне на Плакат- 2 бр. Плакатът ще съдържа информация за проекта, вкл. финансовата подкрепа от ЕС и ще бъде поставен на видно за обществеността място в офиса на предприятието и в производствената база (гр.Монтана ул. "Иван Давидков" № 2), където ще се изпълнява проекта и ще бъдат разположени активите по проекта. Плакатът ще съдържа всички задължителни елементи, изброени в Условията за изпълнение на проекта, Единен наръчник. 3. Изработка и поставяне на Постоянна обяснителна табела - 1бр. Тя ще бъде изработена в края на проекта при приключване на дейностите и поставена на видно за обществеността място в производствената база в с гр.Монтана, ул. "Иван Давидков" № 2, където ще бъдат разположени активите по проекта. Табелата ще съдържа всички задължителни елементи, изброени в Условията за изпълнение на проекта, Единен наръчник. 4. Изработка и поставяне на Информационен стикер- 7 бр. Стикерът ще обозначи закупените и доставени ДМА (Кабина за прахово боядисване на детайли с 8 броя автоматични пистолети - 1 бр., Линия за опаковане на плоски пакети - 1 бр., Компресор за сгъстен въздух- 1 бр.,Инсталация за сгъстен въздух на цех „Основен“ - 1 бр., Тръбоогъвни машини - 2 бр , 5 осен Металообработващ център- 1 бр.) в рамките на проекта. Той ще бъде поставен на подходящо място на повърхността на всяка бройка от придобитите ДМА. Стикерът ще опише информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК 2014-2020. Във всяка информация, документ, отчет, обяви, публикации и др. изготвяни при изпълнението на проекта ще се посочва, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 и ще съдържа номера на проекта.Освен това при описаните мерки ще се съдържат всички задължителни елементи за указване съфинансирането на проекта от ЕФРР. Стъпки за реализация на дейността: 1.Включване в уеб- сайта на „БКК-95” ООД кратко описание на проекта - до два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ; 2.Подготовка на документация за избор на изпълнител (с продължителност от 1 месец в рамките на първия месец от проекта). 3.Оповестяване на публично съобщение за набиране на ценови предложения по реда на чл.2, ал.7 от ПМС 160/01.07.2016 г. и ЗУСЕСИФ и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 1 месец в рамките на втория месец от изпълнението на проекта). 4. Изработка и поставяне на Плакат- 2 бр.; Постоянна обяснителна табела- 1бр. ; Информационен стикер- 7бр.(с продължителност от 3-ти до 12-ти месец вкл.). 300.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).