Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project supports the initiative and willing to work for yourself people, mainly from the following categories: young people aged up to 29 years mostly with secondary and higher education; women; Disabled, unemployed and employed persons, from municipalities of Dulovo, Zavet, Isperih, Kubrat, Razgrad, Turtrakan, giving them a chance to get support, passing through the whole entrepreneurial process: from the moment of generation and choice of the business idea until real start of business.The stages of this process, and project activities, are:
1). information about the opportunities offered by the project;
2). short-term training for clarification and assessment of the business idea, ​​planning stages and resources (material, human, financial) necessary for its implementation, market perspectives and requirements, rights and responsibilities of the developer; sources of financing;
3). assistance, consulting actual study and business plan preparation, business registration and obtaining funding
4) mentoring at the start and the establishment of business.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Набиране, информиране и мотивиране на целева група: Проектът ще стартира с мащабна информационна кампания, целяща набиране на подходящи лица, които да включим в целевата група и дейностите по проекта. Дейността предвижда посещения на населените места в общините, в които ще се изпълняват дейностите: Разград, Исперих, Кубрат, Завет, Тутракан и Дулово. За изпълнение на дейността ще разработим специални формуляри - пакет документи за кандидатстване, включващ: Заявление за участие и Карта на кандидата, съдържаща описание на бизнес идеята и показваща мотивацията на кандидата, неговият опит и статус на пазара на труда. Дейността ще се извърши от двама експерти, които ще обходят населените места и с помощта на местни субекти - Бюра по труда, кметове, кметски наместници, читалищни секретари, учебни заведения, медии и други институции ще открият и информират лицата, попадащи в обхвата на целевата група - наети и безработни, желаещи да започнат собствен бизнес. Тези лица ще подадат документи по места или по електронна поща. След набиране на кандидатурите, комисия от трима експерти ще оцени получените кандидатури и ще подбере тези, които са с най-висока мотивация и потенциал за реализиране на бизнес идеята. Ще бъдат включени приоритетно: младежи до 29 г., жени, хора с увреждания и безработни, отново с приоритет младежи, жени и хора с увреждания. Допустими за участие ще бъдат и заети лица, имащи жизнеспособна идея за бизнес и мотивация за участие. След оповестяване на одобрените кандидати, те ще бъдат включени в групи за обучение по предприемачество. 9 550.00 9 341.82
Провеждане на обучение по предприемачество и бизнес планиране: Дейността ще се извърши от екипи от по двама обучители, които ще проведат обучение по предприемачество и бизнес планиране на участниците в целевата група. Ще бъдат сформирани общо 8 групи, с между 5 и 8 участници, в зависимост от местоположението на участниците, ангажиментите им или типа на бизнес идеите. Обученията ще бъдат с продължителност 66 учебни часа – 11 дни, като след приключване на обучението, всеки участник ще положи изпит - тест върху преподадения материал. За изпълнението на дейността ще бъдат сформирани екипи от по двама експерти обучители, които са с подходяща квалификация и богат професионален опит в провеждането на обучения по предприемачество и бизнес планиране, с доказана резултатност от работата им по множество сходни проекти. Изготвената за целите на дейността Програмата на обученията е съобразена с нуждите на целевата група и включва теми, организирани в три етапа, включващи следните модули: 1. Етап: Създайтe своя бизнес идея В този етап са включени модули и теми, благодарение на които потенциалните предприемачи ще усвоят начини за генериране и оценка на бизнес идеи, ще научат какво представлява предпримачеството и какви умения са нужни за стартиране на бизнес, ще се самооценят като предприемачи и ще изберат идеята, която е най-подходяща за тях. 2. Етап: Бизнес планиране Включва модули и информация по теми, свързани с формите на регистрация на бизнеса, проучване на пазара, изготвяне на бизнес план, оценка на нуждите от помещение, персонал, оборудване, материали, начален оборотен и стартов капитал, източници на капитал, маркетингово и финансово планиране, застраховки, правни отговорности на предприемача. 3. Етап: Възможности за финансиране по национални програми и от европейските фондове Представя възможностите за подкрепа на стартиращ бизнес по програмите, някои основни понятия като: Насоки за кандидатстване, допустими кандидати, допустими дейности и разходи; необходими документи за кандидатстване; намиране на информация за отворени процедури; отговорност при изпълнение и отчитане на проектите. В последните часове на обучението всеки предприемач ще изготви личен план за действие, съобразно идеята, разполагаемите ресурси и нуждите си. Обучението завършва с полагане на тест, а успешното му приключване се удостоверява със Сертификат. 39 394.00 39 284.12
Консултиране на успешно преминалите обучението лица: На участниците, които ще бъдат включени в дейностите 2 и 3 ще се разработи индивидуален план за оценка на необходимата последваща подкрепа. Планът ще включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства с цел получаване на финансов ресурс за стартиране на своята дейност или предприятие. По предварително изготвен и оповестен график, екип от 3 консултанти ще посети всяко от населените места, в което се провеждат дейностите. Посещенията ще са в зависимост от броя включени участници в населено място и нуждите им от консултантски услуги. Всеки успешно преминал участник и изявил желание за изготвяне на бизнес план, ще има възможността да получи индивидуална консултация в рамките на 40 часа. По време на дейността ще бъдат предоставени общо 1824 консултантски часа, включително и за практическа подкрепа за регистриране на бизнес, както и менторство при стартирането и установяването на дейността, в случай, че участниците регистрират бизнес и започнат работа в рамките на дейността. Проведените консултации ще бъдат регистрирани във форми за проведена консултация. 55 822.00 46 422.12

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).