Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

ALEX STYLE 2013 Ltd as a socially responsible company always strives to support the overall process of providing support for the social inclusion of disadvantaged people on the labor market. The opportunity offered by this scheme to create a social enterprise in the structure of the applicant organization creates suitable conditions for the professional integration of these persons in the sphere of the social economy. This is also the main purpose of this project proposal. The company "And I Can" is to be created - tailoring workshop for clothing and underwear.
The project target group includes 15 disadvantaged people on the labor market and other socially excluded people. For their support, the applicant also plans to be an expert on the project - a part-time psychologist, as well as a third mentor.

For the successful implementation of the project, the following activities will be carried out:
1. Psychological support and motivation of persons from the target group for inclusion in employment
2.Technical repair and equipment of the newly created jobs
3. Provision of employment for 12 months to the representatives of target groups hired in the social enterprise
4. Provision of mentors for newcomers from the target group
The expected results of the project are:
1. Identified, motivated, psychologically supported, integrated in the labor market 15 persons from the eligible target groups
2. Provided favorable working conditions and long-term employment of the persons in the social enterprise
3. Achieved social effect by increasing self-esteem, competitiveness and living standards of the target group and indirectly to their families

With the implementation of the ALEX STYLE 2013 Ltd's project will increase its social role in the community and in particular the municipality of Satovcha, will be an example of entrepreneurship and will stimulate the local economy in an innovative way for Bulgaria - through the creation of a social enterprise.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от целевата група за включване в заетост: При направения за нуждите на проекта анализ на проблемите на целевата група бе констатирано, че голяма част от тях са с ниска професионална и лична самооценка, демотивирани и в риск от изпадане от пазара на труда. Поради тази причина се предвижда да бъде нает психолог, който да подпомага психологически и да мотивира лицата от целевите групи, които са включени в заетост по проектното предложение. Той ще бъде назначен в социалното предприятие "И аз мога" като експерт по проекта на длъжност психолог код по НКПД 26346001 за срок от 6 месеца на 4 часов работен ден. Психологът ще подкрепя и консултира представителите на целевата група по проекта, както преди тяхното назначаване в социалното предприятие, така и след това. Той ще участва активно в процеса по идентифициране, мотивиране и подбор на лицата, предшестващ наемането им по проекта. Тази дейност той ще изпълнява съвместно с управителя на кандидата, като двамата посредством лични срещи с лицата ще ги мотивират за включване в проекта. В изпълнението и ще бъде използвана помощта и на Дирекция Бюро по труда-Гоце Делчев, благодарение на която информацията за предоставената възможност за включване в заетост ще достигне до максимален брой представители на целевата група по проекта. В задълженията на психолога ще влиза изготвянето на първоначална психологическа оценка на наетите служители от целевата група, провеждането на серия от индивидуални и групови сеанси с тях, както и осигуряването подкрепа на наетите лица, насочена към справяне със стреса и повишаване на самооценката им. Основните негови задачи ще бъдат свързани с подпомагане на лицата за придобиване на умения за успешно справяне на работното място и адаптиране към работните условия. Освен това той ще осигури плавно интегриране на наетите служители в социалното предприятие, както и тяхната устойчива мотивираност за включване и оставане на пазара на труда. Психологът ще осигури изграждането на подкрепяща работна атмосфера в предприятието и ще работи за личностното и кариерно развитие на наетите по проекта представители на целевата група. Освен дейности на психологическа подкрепа и мотивация за наетите лица, той ще осъществява и дейности по управление на човешките ресурси, подпомагайки създаването и поддържането на благоприятна и продуктивна работна атмосфера. Психологът ще тушира в зародиш евентуални спорове и напрежения в колектива и ще осъществява ежемесечни оценки на интегрирането и развитието на наетите лица в социалното предприятие. 0.00 2 415.92
Текущ ремонт и оборудване на работни места: Основната цел на проекта е осигуряване на дългосрочна заетост на 15 неактивни, обезкуражени и изпаднали в риск от социално изключване лица за 12 мес и един психолог за 6 мес,както и създаване на подходяща работна среда за формиране на трудови навици у тях. В тази връзка настоящата дейност е насочена към осигуряване на подходящи и адекватни условия на труд, които да позволяват спокойното извършване на трудовата дейност на новонаетите лица, както и обезпечаване на новите работни места с необходимото оборудване. Осъществяването ѝ ще се реализира в 2 основни етапа: 1. Извършване на ремонтни дейности (текущ ремонт) в помещенията, в които ще бъде ситуирано шивашки цех 2. Закупуване на необходимите за новоразкритите работни места оборудване За целите на новосъздаденото Социално предприятие кандидатът планира да разкрие нов шивашки цех, за който да закупи необходимото оборудване, благодарение на което да се осигури ефективното му функциониране и изпълнение на професионалните задължения на лицата. Помещенията, предмет на инвестицията са дългосрочно наети от кандидата. Те са ситуирани в масивна сграда в централната част на село Сатовча, която е построена преди повече от 30 години и не се ползват от дълго време. Поради тази причина, за да могат да се въведат в експлоатация и да се обособят за нуждите на проекта, те се нуждаят от извършване на текущ (не основен) освежителен ремонт, включващ подмяна на стара дограма и амортизираната подова настилка. Към момента помещението е със стара дограма с единично стъкло. Тя пропуска вятър и вода и е с минимални изолиращи външните влияния свойства. Без нейната подмяна не би могло да се постигне оптимална температура в работното помещение. За тази цел предвиждаме подмяна на старата метална дограма с PVC дограма, което напълно ще елиминира този проблем. Подът в предвиденото помещение е стар и носи рискове за здравето на служителите и работниците във фирмата. Той представлява дървен паркет на над 25 години. Поради дългата му експлоатация, той се е раздул, появили са се големи луфтове между компонентите му, а някои от тях липсват. Поради тази причина предвиждаме да подменим настоящата подова настилка с нова от гранитогрес. Така ще се елиминира рискът от спъване и падане, ще се намали рискът от трудов травмизъм, както и ще намали нивото на запрашеност, застрашаващи здравето на служителите. Текущият ремонт няма да се нуждае от разрешително за строеж, при него ще бъдат подобрени помещенията, така че да бъдат годни за използване, като вътрешното преустройство няма да засяга конструкцията на сградата, няма да бъдат премествани стени или да се правят отвори в тях, засягащи конструкцията на сградата, както и няма да бъде променяно предназначението на помещенията и натоварванията в тях. Предвидения текущ ремонт е пряко свързан с постигането на целите на проектното предложение, тъй като без него помещенията няма да могат да се ползват от социалното предприятие и то самото ще бъде поставено в невъзможност да развива дейност въобще. Във вторият етап на дейността ще бъде закупено необходимото за стартиране функционирането на предприятието оборудване. Новозакупеното оборудване ще улесни интеграцията на лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица в социалното предприятие и социалната икономика. От друга страна, закупуването на високотехнологично оборудване, значително ще редуцира риска от инциденти при работата, което също е основен приоритет за социалното предприятие. Предвижда се да бъдат закупени: - 4 бр. шевни машини - 1 бр. гладачна машина Гореизброеното оборудване ще послужи за обезпечаване на 5 от предвидените за разкриване 15 работни места. За останалите 10 новоназначени служители кандидатът ще осигури със собствени средства и налични към момента машини и всички необходими условия за пълноценното изпълнение на служебните им задължения. 0.00 28 468.84
Осигуряване на заетост за срок от 12 месеца на наетите в социалното предприятие представители на целевите групи: Целта на настоящата дейност е да се подберат 15 лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, които да бъдат наети в новосъздаденото социално предприятие "И аз мога", чиято основна дейност ще бъде 13.99 - Производство на други текстилни изделия, некласифицирани другаде. При подбора на лицата ще бъдат спазени изцяло принципите за равенство между половете и недопускане на дискриминация и ще бъдат взети предвид комплекс от характеристики, както на самите лица, така и социалното и финансово положение и благосъстояние на техните семейства, като приоритетно ще бъдат назначени лица, за които рискът от изпадане в бедност е най-висок. Целева група, към която е насочено проектното предложение са лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, като основният фокус ще бъде върху безработни младежи, продължително безработни лица, безработни лица самотни родители /осиновители и/или майки/осиновителки с деца до 5 г. възраст, безработни над 54-годишна възраст, безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация, но не се изключва включването и на всички останали под-групи, попадащи в категорията лица в неравностойно положение на пазара на труда и социално изключени. За наемането на лицата основна роля ще имат назначеният по проекта психолог и управителят на кандидата, които ще идентифицират и мотивират за включване лицата. Предвидено е бъдат наети: - 12 лица на длъжност "шивач" (код по НКПД 75331014) - 1 лице на длъжност "гладач" (код по НКПД 73181022) - 1 лице на длъжност "експерт, маркетинг" (код по НКПД 24316002) - 1 лице на длъжност "моделиер" (код по НКПД 21636002) Дейността на предприятието ще бъде в шивашкият бранш, което налага необходимостта от наемане основно на лица на длъжност "шивач" и "гладач". Служители на длъжностите "моделиер" и "експерт-маркетинг" пък ще направят така, че произвежданите облекло и бельо по собствени модели на социалното предприятие да са актуални на тенденциите в модата и да успеят да се наложат като предпочитана стока в магазинната мрежа в областта На всички наети лица ще бъде осигурена благоприятна работна среда, благодарение на извършения в рамките на предшестващата дейност текущ ремонт на работните помещения, както и на доставените (пак в рамките на дейност 2 ) оборудване, обзавеждане и стопански инвентар. Предвидените средства за шивач (заплата по МОД + осигуровки за сметка на работодателя) общо за 12 мес. са в размер на 78402.24 лв. Предвидените средства за гладач (заплата по МОД + осигуровки за сметка на работодателя) общо за 12 мес. са в размер на 6533.52 лв. Предвидените средства за експерт, маркетинг (заплата по МОД + осигуровки за сметка на работодателя) общо за 12 месечна заетост са в размер на 9203.52лв. Предвидените средства за моделиер (заплата по МОД + осигуровки за сметка на работодателя) общо за 12 месечна заетост са в размер на 9203.52лв Заложените в бюджета разходи за възнаграждения на заетите в рамките на тази дейност са на база МОД за дейността за 2017г. и добавен резерв за очакваното увеличение на МРЗ и/или други разходи за работодателя през 2018г. в размер на 5%. Залагането на този резерв е породено от факта, че проектът е с продължителност повече от 1 година, най-вероятно изпълнението му ще стартира в началото на 2018г. и предвидената субсидирана заетост ще се реализира основно през 2018г. Общата стойност на разходите за трудови възнаграждения и осигуровки за сметка на работодателя за наетите в социалното предприятие за период от 12 месеца за наетите общо 15 лица от целевата група ведно със заложения 5%резерв възлиза на 108509.94 лева. 0.00 132 732.06
Осигуряване на наставници за новонаетите лица от целевата група: Дейността включва осигуряване на общо 3-ма на брой наставници на новоназначените на длъжност "шивач" 12 лица. Предвидено всеки от наставниците да отговарят за по 4 новоназначени лица. Необходимостта от осигуряване на наставници е породена от факта, че лицата, които ще заемат длъжността "шивач" в социалното предприятие вероятно няма да притежават предишен професионален опит в сферата, както и да са преминали професионално обучение по специалността. Причината за това е, че кандидатът няма да залага ограничаващи изисквания към представителите на целевата група по проекта квалификация и професионален опит, които изисквания и критерии биха могли да ограничат нуждаещите се от подкрепа лица. Наставниците ще бъдат лица от настоящите работници в Алекс Стил 2013 ЕООД, които са заемат длъжността "шивач" и притежават не по-малко от 6 месеца професионален опит в същите или сходни дейности, благодарение на който ще успеят да проведат адекватно въвеждащо обучение в професията на новоназначените лица и им да им предадат своя опит и помогнат за усвояването на нови за тях умения. С определените за наставници 3 лица ще бъдат сключени или нови трудови договори, или допълнителни споразумения към съществуващите им ТД. Всеки един наставник ще изпълнява тези си задължения в рамките на 40 часа месечно в продължение на 6 месеца в рамките на изпълнението на настоящия проект. Съгласно изискванията на Условията за кандидатстване по настоящата процедура и спазвайки ограниченията за заплащане в тях, наставниците ще получават по 314.46лв. месечно възнаграждение, представляващо 1/2 от МРЗ ведно с всички дължими за сметка на работодателя осигурителни вноски съгласно българското законодателство. Изчислявайки сумата, необходима за изпълнението на тази дейност и заложена в ред 3.7 на бюджета на проекта, е заложен и резерв в размер на 5%, благодарение на който работодателят да поеме всички увеличения в МОД за длъжността и/или осигурителните вноски за негова сметка през следващата 2018г. година, когато ще се изпълнява настоящата дейност. Общата стойност на разходите за трудови възнаграждения и осигуровки за сметка на работодателя тримата наставници за период от 6 месеца ведно със заложения 5%резерв възлиза на 5943.29лева. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).