Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project aims to create a new center for hourly service provision for social inclusion in the community or at home. The center will operate in the municipality of Georgi Damyanovo for a period of 22 months and will serve a total of 70 persons with disabilities and people over 65 in the inability to self in order to overcome the effects of social exclusion and poverty.
The activities under the project are:
1. Organization and project management;
2. Providing access to integrated services, according to specific needs by creating a new center for hourly service provision for social inclusion in the community or at home and ensure its functioning;
3. Introducing and ongoing training for the staff providing services;
4. Preparation of a needs assessment of clients;
5. Development of operating rules and methodology of the Centre;
6. Provision of psychological support for the personnel providing social services;
7. Provision of psychological support for service users, according to their individual needs;
8. Information and publicity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността е основна за успешното изпълнение на проекта. Екипът на проекта ще разработи актуализиран график на дейностите след евентуалното одобрение на проекта, графикът на дейностите ще се спазва стриктно. В началото на изпълнението на проекта ще бъде създадена система за вътрешен контрол и управление. Дейността ще се извършва в пълна прозрачност и в съответствие с националното законодателство, договорните клаузи и изискванията на Управляващия орган. Членовете на екипа по проекта ще имат работна среща в началото на всеки месец, за да обсъдят постиженията / неуспехите поетапно, за да се анализира състоянието на всяка дейност, в съответствие с плана за работа, какви са проблемите, които биха могли да възникнат, какви са възможните решения и предстоящите задачи. Всички срещи ще се документират с протоколи и ще се съхраняват в документацията на проекта. Избраният проектен екип ще осигури цялостно управление на проекта, както и изпълнението на ежедневните задачи, засягащи правилното реализиране на дейностите и целите на проекта. През последният месец на проекта, екипът ще събере и анализира всички налични документи и ще подготви финалните отчети и доклад. Екипът за управление на проекта ще подготви процедурата за подбор на личните асистенти/домашни помощници, ще извърши подбора, ще сключи необходимите договори, както и ще следи за качеството на предоставяните услуги. Ще бъде пряко отоговорен за осигуряване на висококачествено обучение на персонала. Те ще подготвят всички необходими документи, ще организират правилното обявяване и провеждане на планираните публични процедури. Те ще поддържат цялата необходима комуникация между Управляващия орган и общината. Те ще подготвят необходимите доклади - технически и финансови и ще осигурят необходимите дейности за информация и публичност. 35 669.52 35 725.42
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности чрез създаване на нов Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда и осигуряване на функционирането му.: Община Георги Дамяново предвижда да създаде функционално звено, което предоставя услуги за социално включване в общността или в домашна среда, без необходимост от сграда и специфично оборудване. Не се предвижда административен персонал за Центъра, но ще бъде наето медицинско лице, което ще осигурява първични здравни услуги на представителите на целевата група.Не се предвижда закупуване на транспортно средство. Очакван брой потребители (целева стойност) на услугите: 70 лица. Към момента на приключване на дейностите по проект „Нови алтернативи” 19 лица с увреждания от общината са ползватели на социалната услуга "Личен асистент". Очакван брой на персонала - 70 лица. В зависимост от изготвената социална оценка на всеки потребител (част от дейностите по проекта) и определените му месечни часове, ще му бъде предоставена почасово услугата "Личен асистент" или "Домашен помощник".Всички видове услуги „Личен асистент” и „Домашен помощник“, се предоставят почасово, съобразно конкретните потребности на всеки потребител и съобразно неговото желание.Примерни дейности при предоставяне на социалната услуга „Личен асистент”:Личният асистент полага постоянни грижи за възрастен с трайно увреждане, или за тежко болен, за задоволяване на ежедневните му потребности в домашна обстановка. В задълженията му се включват дейности, свързани с: - Грижа за хигиената в дома на човека, за когото полага грижи; - Помощ при поддържане на ежедневна лична хигиена – тоалет, къпане, преобличане, смяна на чаршафи, хранене, раздвижване; - Доставяне и приготвяне на храна съобразно здравословното състояние на лицето и помощ при хранене; - Иницииране и изискване на специализирана помощ в случай на нужда;- Поддържане на къщата - плащане на сметки, осъществяване и/или помощ при дребни ремонти, предоставяне на отоплителни материали и др. (всички тези дейности се извършват със средства, предоставени от потребителя); - Организиране на свободното време на човека, за когото полага грижи, и насърчаване на комуникацията и поддържането на социални контакти; - Помощ и контрол при вземането на лекарства, придружаване в лечебни заведения; - Придружаване на разходка, участие в културни мероприятия, чрез изготвяне на план за посещения по желание на лицето; - При необходимост – пазаруване на храна, лекарства и дребни вещи за дома;- Заплащане на битови сметки. Примерни дейности при предоставяне на социалната услуга „Домашен помощник”: Домашният помощник предоставя услуги в домашни условия, насочени към поддържане на хигиената на жилището, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности: - Ежедневна хигиена на дома - почистване и проветряване на дома – подови настилки, прах, прозорци и балкони; почистване на кухненски повърхности и кухненските уреди; почистване на санитарните помещения – фаянс, санитария, огледала; смяна и пране на спално бельо; изхвърляне на отпадъците и др.; - Поддържане на личната хигиена на човека, за когото се грижи - помагане във всички аспекти, включващи се в извършване на ежедневния тоалет; - Уговаряне на менюто, снабдяване с нужните хранителни продукти (със средства, предоставени от клиента); приготвяне (поръчване) на желаната от клиента храна; сервиране и отсервиране, помощ (в случай на нужда) при храненето; - Пазаруване – снабдяване на нуждаещите се с ежедневно необходимите продукти и лекарства (със средства на потребителя); - Осъществяване на дребни ремонти и грижа за къщата (плащане на сметки, данъци и др. със средства на клиента);- Придружаване извън дома, според потребностите. В проектното предложение се предвижда да бъде осигурено медицинско лице, което да извършва първични здравни услуги на представителите на целевата група по предварително разработен график и в зависимост от извършената социална оценка на потребностите на лицата от медицинска грижа в рамките на 840 часа в срока на договора за БФП.За тази цел с медицинското лице ще бъде сключен договор, в който ясно ще са описани задълженията и отговорностите. 440 205.80 403 701.19
Изготвяне на оценка на потребностите на потребителите: Екипът на община Георги Дамяново се стреми да осигури най-добри възможни услуги на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. Освен това, според изискванията има задължение лицата от целевата група, които са ползвали услуги по процедура „Нови алтернативи” да бъдат включени в дейностите по настоящата процедура. Според Условията за кандидатства по настоящата процедура, след приключване предоставянето на услугите по „Нови алтернативи”, трябва да се направи нова оценка на потребностите на ползвателите. Новите лица, които предвиждаме да включим като потребители също ще преминат през оценка на потребностите. Провеждането на оценката на потребностите на потребителите ще започне в началото на 2-рия месец от стартирането на проекта. Предвиждаме да се направи 2-ри прием на заявления от кандидат потребители за услугата „Личен асистент” и „Домашен помощник” и кандидати за персонал на 5-ия месец от стартирането на услугите. Освен че ще бъде извършена социална оценка на новите кандидат-потребители, ще бъдат актуализирани и социалните оценки на всички останали потребители. Предвиждаме актуализирането на социалните оценки да се извършва на всеки 6 месеца- на 13-ия месец и 19-ия месец. Последното актуализиране на социалните оценки ще е във връзка с продължаване дейността на Центъра и след приключване на проекта. Въз основа на направената оценка се препоръчват конкретни дейности, които се документират и предоставят на личния асистент и домашния помощник, като подписват индивидуалния план на потребителя за предоставяне на услугите. На базата на направена оценка и заявените нужди от страна на потребителя (или негов законен представител) се изработва индивидуален план за социални услуги. По този начин се реализира индивидуален подход към специфичните нужди и изисквания на всеки потребител. Планът се съобразява в максимална степен със стила на живот на ползващия услугата и с неговите предпочитания, относно начина за предоставянето й. В работата с потребители се създава възможност ежедневно да се следят промените в потребностите им. Те могат да настъпят вследствие на изменение в здравословното състояние, възрастова динамика, промяна в емоционалното състояние или социалния статус, др. В подобни случаи сигнал за промяната може да подаде и личният асистент и домашният помощник. Ще бъде разработена „Методика за извършване на оценка на потребностите от услугите „Личен асистент“ и „Домашен помощник“, по която ше се извършва социална оценка на кандиат-потребителите и потребителите на услугите. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнител по реда на ЗОП и провеждане на процедура 1 и 2 месец 2. Сключване на договор за услуга/и с избрания/ите изпълнител/и- 2 -ри месец 3. Изпълнение на услугите – месец 2-ри, месец 7-ми, месец 13-ти, и месец 19-ти. 5 400.00 1 900.85
Въвеждащо и поддържащо обучение на персонала за предоставяне на услугите: За да се осигури качествено предоставяне на услугите в домашна среда е необходимо персоналът – лични асистенти и домашни помощници да придобият знания и умения за удовлетворяване потребностите на потребителите на услугата. Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на персонала за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждания и самотно живеещи възрастни хора с ограничения или невъзможност за самообслужване. Община Георги Дамяново като доставчик на услугите осигурява възможности за развитие на личните асистенти и домашните помощници чрез обучение и супервизия. Въвеждащото обучение ще се извършва само за лица, които не са преминали същото обучение по други процедури финансирани по ОПРЧР и/или други програми и проекти, независимо от източника на финансиране. Община Георги Дамяново ще извършва проверка за двойно финансиране на лицата, които ще преминат въвеждащо обучение чрез дирекция „Социално подпомагане”. Всички лични асистенти и домашни помощници ще бъдат включении в поддържащо обучение. Планирани са три такива обучения по време на проекта. Въвеждащото обучение ще е с продължителност 3 дни в рамките на последното десетдневие на месец 2-ри от стартирането на проекта и задължително включващо следните теми: - общи познания за домашните грижи и за необходимите знания и умения на личните асистенти и домашни помощници; - основни задължения и права на персонала; - етични стандарти в работата на персонала (принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.); - специфика на грижите за стари хора, за лица с увреждания; - разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; - умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт; - умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.); - здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги (основни изисквания към подготовката и съхраняването на храна съобразно изискванията на Закона за здравето и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на рискове от заразяване; - ползване на подходящо облекло и обувки, ползване на лични предпазни средства, - действия и поведение при случаи на насилие и предизвикателно поведение, при случаи на сексуален и/или расов/етнически тормоз; - опасности, произтичащи от битовите условия на живот на потребителя, напр. неизправна електрическа инсталация, повредени домакински уреди, др.); - разделно събиране на отпадъците; - ефективното използване на химическите препарати за почистване с цел намаляване на прекомерната им употреба. Поддържащи обучения на персонала. В рамките на проекта ще се проведат три (3) еднодневни поддържащи обучения. Темите на поддържащите обучения ще се определят от обратната връзка, дадена от личните асистенти и домашните помощници по време на въвеждащото обучение, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите. Както въвеждащото, така и поддържащите обучения ще имат интерактивен характер и ще включват теоретични и практически подходи. 4 356.00 3 280.00
Разработване на правила за дейността и методология на Центъра: Изпълнението на тази дейност ще подпомогне усилията на общинска администрация Георги Дамяново за предоставяне на качествени и квалифицирани услуги в общността и в домашна среда. Чрез нея ще се въведе ефективна система за организация, мониторинг и контрол на социалните услуги в община Георги Дамяново. Ще бъдат разработени детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество. Предоставянето на услуги в Центъра ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната оценка, на всеки един от тях. 5 400.00 4 500.00
Предоставяне на психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги: Екипът на община Георги Дамяново се стреми да осигури най-добри възможни услуги на целевата група и за тази цел е необходимо да се осигури квалифициран и мотивиран персонал, предоставящ социални услуги. При изпълнението на предходни проекти в сходна област се установи, че персоналът на проекта също се нуждае от професионална психологическа подкрепа предвид тежките условия на работа и ежедневното общуване с хора с тежки заболявания, от супервизия и консултиране. Психологическа подкрепа се реализира чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на персонала, предоставящ услугите. Насочена е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Психологическа подкрепа се предоставя на персонала, предоставящ социални услуги от психолог при различни трудни житейски ситуации и при конфликти с лицето, за което се грижат . Дейности за психологическа подкрепа: - Психологическо консултиране - Групова работа - Индивидуална психологическа консултация. Предвижда се психологът да извършва консултации, според потребностите на персонала (в извънработно време) по предварително разработен график, в рамките на 360 часа в срока на изпълнение на договора за БФП. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Сключване на граждански договор за услуга. 2. Изпълнение на услугите. 3. Приемане на окончателен доклад за предоставените услуги - 24-ти месец 1 965.60 3 931.20
Предоставяне на психологическа подкрепа на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Екипът на община Георги Дамяново се стреми да осигури най-добри възможни услуги на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. Психологическа подкрепа се реализира чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата. Насочена е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Тя е изключително важна при хората с увреждания и възрастните, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията. Психологическата рехабилитация е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. На база изготвената оценка на потребностите на потребителите, ползващи услугите на Центъра, се изготвят годишни и месечни планове за работа на психолозите. Предвижда се психологът по предварително разработен график, според потребностите на потребителите, в рамките на 360 часа да извършва консултации в домашна среда в срока на договора за БФП. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Сключване на граждански договор за услуга. 2. Изпълнение на услугите. 3. Приемане на окончателен доклад за предоставените услуги - 24-ти месец 1 965.60 0.00
Информиране и публичност: Информирането на широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г., е отговорност на всеки бенефициент по Програмата. Основните цели на дейностите по информация и публичност са свързани с повишаване обществената осведоменост и прозрачността по отношение на финансирането на проекта по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г.; информиране широката общественост за ролята, която играе ЕС, съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; гарантиране прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; информиране за източника на европейско съфинансиране. При подбора на мерки за информиране и публичност (визуализация), които ще прилагаме при изпълнението на проекта, сме се придържали изцяло към указанията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, публикуван на интернет страницата на Управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. Дейността включва осъществяване на следните мерки за информация и публичност на проекта: 1. Изработване на прес-релийзи и информационни карета за безплатно публикуване в електронните медии 2. Изработване на плакат с информация за проекта, който ще бъде поставен в сградата на общината, 1 брой 3. Изработване на брошура за проекта, която да бъде разпространяване всред всички заинтересовани лица и институции, 100броя 4.Изработване на тефтери с логото и името на проекта и програмата, 100 броя - за персонала на проекта (73 човека) и за разпространение при официални събития 5. Публикуване на информация за проекта (статия). 1 200.00 1 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).