Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

"VETROM" AD is a company with a long-standing presence in the Bulgarian economy, specializing in the production of human and veterinary medicinal products, nutritional supplements and cosmetics.

The overall objective of the project is: To improve the working environment at VETPROM AD, by providing good and safety working conditions, as well as innovative, more productive and more environmentally friendly ways of organizing work, which results in improved working places quality and have a positive impact on enterprise labor productivity.
The project will be implemented through the following set of interrelated activities, leading to achievement of the overall and specific project objectives and expected results:

Activity 1: Support for practices for the introduction of innovative, more productive and "greener" models of organization of labor in the enterprise, incl. to ensure safe and healthy working conditions, improvement of the occupational and health status of employees, and improve the social climate, sub-activities:

1.1.Providing of collective remedies, incl.modernization / reconstruction / securing of existing sites, technological processes, machines and equipment, related to improving working conditions;
1.2.Purchase of PPE and Special Workwear;
1.3. Improving the social climate in the enterprise by providing opportunities for rest, break, sports and facilitation of the employees during the work process in the enterprise.

The project will also cover the implementation of the following activities according to the commitment declared by the Applicant:
Activity 2: Organization and management of the project resulting in an effective organization of the project implementation;
Activity 3: Information and communication activities, as a result of which will be provided information and publicity measures in accordance with the applicable requirements and guidelines for the implementation of the information and communication rules 2014-2020.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и подобряване на социалния климат, ПОДДЕЙНОСТ 1.1.- ЧАСТ 1: Дейност 1, поддейност 1.1. "Осигуряване на средства за колективна защита, вкл. модернизация/реконструкция/обезопасяване на съществуващи обекти,технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд" има за цел да се въведат иновативни,по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. да се осигурят здравословни и безопасни условия на труд и да се подобри професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез осигуряване на КСЗ,води пряко до постигане на СЦ1 и на общата проектна цел. Дейността обхваща осигуряване на КСЗ, предписани като мерки в изведената на база оценката на риска Програмата за намаляване и предотвратяване на риска, необходими за минимизиране на следните рискове: 1. Разпрашаване на химични вещества при оразмеряване, смесване и хомогенизиране в производствените участъци - рискът е налице във всички производствени участъци, в които се извършва оразмеряване, смесване и хомогенизиране на съставки за производство на лекарствени форми. Разпрашаването на химичните вещества крие опасности за работниците и тяхното здраве, като има потенциал да окаже вредно влияние върху организма на работещите главно върху дихателните органи при вдишване, върху очните конюнктиви и кожата при директен контакт. Защитата на работниците и служителите в участъците е осигурена посредством защитни маски и специално работно облекло. С оглед ефективно преодоляване на идентифицирания риск и изпълнение на мерките, предписани в Програмата за минимизиране на риска, планирано е осигуряване на 2 вида мобилна система за локална аспирация и нагнетяване на въздух при източника на отделяне на вредни вещества, общо 6 на брой - по 1 брой за всеки от 6-те прозводствени участъка (Полутвърди лекарствени форми; Стерилни течности в малък обем; Нестерилни течности за вътрешна употреба;Течности за външна употреба; Биологични медицински продукти; Капки за очи), както следва: Вид 1 с работна зона не по-малка от 1200х1200х2000 мм - 4 бр. и Вид 2 с работна зона не по-малка от 1800х1800х2000 мм - 2 бр. Предвидените за закупуване КСЗ ще осигурят ефективна и надеждна защита от разпрашаване на химични вещества и ще елиминират риска за здравето на работниците. Мярката ще обхване 90 заети лица от целевата група на проекта, заети в дирекция "Производство" на длъжности Изготвител, Началник смяна, Ръководител участък, Хигиенист, машинен оператор, опаковач, техник-механик поддръжка на производствено оборудване. 2. Падане от височина при придвижване в производствените участъци - рискът е налице в участък Полутвърди лекарствени форми, в който работниците работят на 2 м. височина поради необходимост от достигане на хомогенизаторите на съставките, представляващи големи промишлени съдове. В момента работниците се качват до необходимата височина за обслужване на хомогенизаторите на специални платформи/подиуми. Изложеното крие риск за тяхното здраве и безопасност и налага обезопасяването им посредством монтаж на парапети, бордови дъски и стъпала. Мярката ще осигури здравословни и безопасни условия на труд на 20 заети лица от целевата група на настоящия проект, обхващащи заетите лица на длъжности Началник смени, ръководител участък, производствен директор, зам. производствен директор и Изготвители /Продължава - част 2 на дейност 1, поддейност 1.1./ 84 517.00 85 797.30
Дейност 1: Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и подобряване на социалния климат, ПОДДЕЙНОСТ 1.1.- ЧАСТ 2: 3. Опасност от пожар - дружеството има изградена топла връзка между склада и производството, както и изградена съвременна пожароизвестителна инсталация. С цел подобряване на здравословните и безопасни условия на труд и в изпълнение на предписаните мерки в Програмата за минимизиране на риска, необходимо е монтиране на 14 броя магнити на вратите на склада, свързани с пожароизвестителната система. Целта на мярката е, при активация на пожароизвестителната система в случай на пожар, тя да задейства магнитите, които да отворят вратите на склада. Изложената мярка предотвратява опасността за здравето на служителите на предприятието в случай на пожар и подобрява условията им на труд, осигурявайки възможност на работниците и служителите за своевременна евакуация, елиминирайки риска от задържането им в склада при ситуация на пожар. Мярката надгражда приложимите нормативни актове в областта на пожарната безопасност. Мярката ще обхване като целева група и ще поведе до осигуряване на добри и здравословни условия на труд на всички заети в предприятието лица - наброяващи 222 заети лица с оглед на обстоятелството, че в случай на пожар, за всяко едно от заетите лица в предприятието е налице риск да се намира в склада на дружеството. Дейност 1, поддейност 1.1. (част 1 и част 2) е планирана съобразно идентифицираните потребности на целевата група и заетите в предприятието и произлиза пряко от предписаните мерки за намаляване на идентифицираните рискове на работната среда. Предвидените за изпълнение мерки ще резултират в подобряване ЗБУТ на служителите, ще повишат тяхната производителност с оглед минимизираните рискове за тяхното здраве и безопасност. Етапи за изпълнение на Дейност 1, поддейност 1.1., част 1 и част 2.: 1.Провеждане на процедура за избор на изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС 160 2.Избор на изпълнител и сключване на договор 3.Доставка на КСЗ,Подписване на приемо-предавателен протокол. Времевият обхват на дейността обхваща периодите за реализация на изложените етапи. 1 280.30 0.00
Дейност 1: Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и подобряване на социалния климат, ПОДДЕЙНОСТ 1.2. - ЧАСТ 1: Дейност 1, поддейност 1.2. (част 1 и част 2) "Закупуване на ЛПС и Специално работно облекло" има за цел да се въведат иновативни, по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. да се осигурят безопасни и здравословни условия на труд и да се подобри професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез осигуряване на ЛПС и СРО и води пряко до постигане на СЦ1 и на общата проектна цел. Дейността обхваща реализацията на следната под-дейност: Закупуване на ЛПС и СРО ЛПС и СРО, предвидени за закупуване в рамките на проекта, са планирани в съответствие със Списъка на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или СРО, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места, като съответстват на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта. Планираните за закупуване ЛПС и СРО са необходими с оглед на осигуряване на ЗБУТ и във връзка с обстоятелството, че осигурените от работодателя ЛПС и СРО,планирани в рамките на настоящата дейност за закупуване, ще станат негодни по обективни причини, тъй като изтича срокът на износването им в срока, в който се изпълнява проекта. Предвидено е осигуряване на следните ЛПС за период от 12 или 24 месеца в рамките на периода на изпълнение на проекта: - Олекотена термопластична маска с две филтърни гнезда, вкл. прахов филтър и филтър за органични и неорганични киселинни газове и пари- 120 Броя- за осигуряване на прахова и газова защита за 60 заети в предприятието лица на длъжности съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г.; - Латексови ръкавици за силно концентрирани киселини- 116 Чифта - за осигуряване на защита от силно концентрирани киселини, планирани за 58 з.л. на длъжности съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г.; - Кожени ръкавици - 18 Чифта - за осигуряване на защита от механични увреждания, порязвания, наранявания, ужулвания на 9 з.л.на длъжности съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г.; -PVC ръкавици против приплъзване - 14 Чифта - за осигуряване на защита от химически препарати, приплъзване и студ на 7 з.л. на длъжност съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г.; -Компактни затворени очила - 226 Броя - за осигуряване на защита от прах, пръски, агресивни течности и отхвърчащи частици на 113 з.л.на длъжности съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г.; -Хромирани кожени ръкавици - 84 Чифта - за топлоизолация и осигуряване на защита от студ на 42 з.л. на длъжност Машинен оператор. -Комплект филтър и очила затворен тип/филтър спек -110Броя -за осигуряване на защита от прах, пръски, агресивни течности и отхвърчащи частици55 з.л. на длъжности съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г.; Етапи за изпълнение на Дейност 1, поддейност 1.2., част 1 и част 2 са изложени в поле Описание, част 2 на дейността. (Продължава - Част 2) 23 720.28 51 280.88
Дейност 1: Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и подобряване на социалния климат, ПОДДЕЙНОСТ 1.2. - ЧАСТ 2: Планирано за закупуване СРО: -Туника с панталон-зелен-178 комплекта и Туника с панталон-сини - 178 комплекта-за 89 з.л. на длъжности съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г.; -Половинки бели обувки със защитно бомбе- 164 чифта-за 82 з.л. на дл. съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г.; -Сандали бели със защитно бомбе - 160 ч.- за 80 з.л.на дл. съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г.; -Туника с панталон бели-74 к-та -за 37 з.л.на дл. съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г.; -Манта бели - 22 бр.- за 11 з.л. на дл. съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г.; -Чехли бели - 68 ч.-за 34 з.л.на дл. съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г. -С дишащи подметки, против замърсяване; -Тъмно сини костюми-туника и панталон - 22 к-та- за 11 з.л. на дл. съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г.; и осигуряващи защита от замърсяване -Чехли, сини - 30 ч.- за 15 з.л. на дл. съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г.- осигуряващи защита от замърсяване и с дишаща подметка -Тъмно син полугащеризон - 74бр.-за 37 з.л. на дл. съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г. - осигуряващи защита на тялото от замърсяване; -Защитни обувки-10 ч.-за 5з.л. на дл. съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г.,осигуряващи защита против хлъзгане и електростатична защита; -Зимно яке с полугащеризон-52 к-та- за 26 з.л. на дл. съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г. - осигуряващи защита от вятър, влага, студ и замърсяване -Туника с панталон антистатични-26 к-та-за 13з.л. на длъжности съгласно утвърден Списък на работните места и видовете работа, при която се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл.17 от НАРЕДБА № 3 ОТ 19 април 2001 г., необходими за осигуряване на защита от химически агенти,неблагоприятни условия на средата (висока влажност и температура) и статично електричество. Етапи за изпълнение Дейност 1,подд.1.2.,част 1 и 2: 1.Провеждане на процедура за избор на изпълнител/и по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС 160 2.Избор на изпълнител и сключване на договор/и 3.Доставка на ЛПС и СРО, Подписване на ППП 4.Осигуряване на ЛПС и СРО за периода на изпълнение на проекта и поетапно раздаване на служителите. Времевият обхват на дейността обхваща периодите за реализация на изложените етапи. 27 560.60 0.00
Дейност 1: Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и "по-зелени" модели за организация на труда в предприятието, в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и подобряване на социалния климат, ПОДДЕЙНОСТ 1.3.: Дейност 1,подд.1.3."Подобряване на социалния климат в предприятието чрез предоставяне на възможности за отдих, почивка, спортуване и улесняване на служителите по време на работния процес в предприятието" има за цел подобряване на социалния климат в предприятието посредством осигуряване на възможности за отдих, почивка, спортуване и улесняване на служителите по време на работния процес в предприятието и води пряко до постигане на СЦ 2 и на общата проектна цел. Дейността обхваща реализация на инвестиции в обзавеждане и оборудване на помещения, осигуряващи възможности за отдих,почивка,спортуване и водещи до улесняване на служителите по време на работния процес:Физиологичният режим на труд и почивка /ФРТП/ представлява научно обоснована система за продължителността, реда и начина на ползване на периодите на почивка, осигуряващи висока и трайна работоспособност,качество на извършваната дейност и опазване здравето и работоспособността на работниците и служителите.ФРТП е задължителен елемент на цялостната фирмена политика за осигуряване на ЗБУТ.Почивките са необходими за възстановяване и поддържане на работоспособността, производителността и ефективността на труда на високо ниво при запазено здраве на работещите.Умората е нормално,физиологично,обратимо състояние,предизвикано от интензивна или продължителна работа, като се характеризира с временно понижение на работоспособността,при което количеството и качеството на изпълняваната работа намалява,броят на грешките се увеличава.Наред с това,в организма на работещия се установяват различни функционални изменения.В зависимост от характера на извършваната работа,умората може да е физическа,умствена,нервно-двигателна,нервно-сензорна,емоционална,психична и др. Напълно естествено явление след продължителна трудова дейност е да настъпят промени в нервната,сърдечно-съдовата и др. системи,които се установяват чрез субективни и обективни показатели.Характерно за всички тях е,че определяните изменения са в границите на физиологичните норми и след приключване на работата възстановяват изходните си стойности. С оглед на изложеното,дружеството има за цел да осигури на работниците помещение за спорт,каквото до момента не съществува в предприятието и да обособи допълнителни 2 зони за краткотраен отдих в съществуващото помещение за почивка с оглед големия и непрекъснато нарастващ брой на заетите в предприятието лица."ВЕТПРОМ" АД разполага със собствена база,в рамките на която са налице подходящи за целите на реализация на настоящата дейност помещения.Необходими за оборудване на помещение за физическа култура и спорт,което да допринесе за постигане на заложените цели, са: маса за тенис на маса -1 бр. и дартс -1бр.,а за обособяване на 2 допълнителни зони за краткотраен отдих са дивани-2бр.и параван-1бр. Изложените мерки ще резултират в създаване на условия за почивка посредством прилагане на иновативен подход. Физическата активност и спорт се разглеждат като ефективно средство за почивка, като допринасят за намаляване на умората и благоприятстват намаляване на стреса. Физическата активност е особено важна за заетите лица на предприятието, които осъществяват дейности, свързани с продължително поддържане на една и съща работна поза,както и с осъществяване на често повтарящи се движения на ръцете с ангажиране на малки мускулни групи. Изложеното е в сила както за администрацията на дружеството, така и за работниците, ангажирани в производството.Активната почивка доказано допринася и за повишаване на тонуса на работещите, както и за сплотяване на колектива и за екипността като цяло. Социалната придобивка е насочена към всички работници и служители на предприятието - 222заети лица. Етапи за изпълнение на подд.1.3.: 1.Провеждане на процедура за избор на изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС 160 2.Избор на изпълнител и сключване на договор 3.Изпълнение на доставката и подписване на приемо-предавателен протокол. Времевият обхват на дейността обхваща периодите за реализация на изложените етапи. 3 031.76 3 031.76

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).