Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal Good working conditions - quality jobs in CI ESSE TRADING Ltd is developed based on identified needs and problems related to improving the effectiveness of the protection of employees from arising risks in the workplace, improving the health and professional status , better operations management and organization enforcement in the field of safety and health at work. The project proposal has a duration of eight months, amounting to EUR 116 000.00 in his frames are provided to implement the following activities: Creation team organization and management, development of strategies for the development of human resources in the enterprise. This activity stems from the fact that now operate 16 persons over the 54 age and this will lead to better reconcile family and professional life these persons; Purchase of personal protective equipment and clothing of employees in production and administration; Modernization and reconstruction of existing facilities, replacement of windows in the manufacturing base in Smolyan and high levels of dust and then made program to minimize the risk - purchase of two industrial air conditioner and humidifier for production premises in Plovdiv. Not least for the proper implementation of the project proposal are provided and measures to ensure the visualization and publicity of the aid received by the social founds through the Operational Programme "Development of Human Resources". With the implementation of the project activities will achieve higher quality and productivity of human resources and efficiency of their work; creating safe behavior in the performance of work; increase the attractiveness and motivation for work; loss reduction of working hours and employment potential due to absenteeism caused by occupational accidents and diseases and others.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Екип за организация и управление на проектното предложение: Целта на дейността е да се осигурят необходимите условия за навременно, качествено и ефикасно обезпечаване на дейностите предвидени за реализация в настоящото проектно предложение. Дейността ще се осъществява през целия работен цикъл на проекта, стриктно придържайки се към изискванията на действащата нормативна уредба, Договора за предоставяне на БФП, Условията за кандидатстване по настоящата схема, Ръководство за бенефициента за управление и изпълнение на проекти. Създаването на успешен екип за организация и управление с доказани професионалисти в тази област е условие за осигуряване на успешно реализиране на проектното предложение и неговото финансово и документално управление и отчитане. Гарантирането на ефективна организация и координация на дейностите по проекта ще спомогне за реализацията на проектните дейности в заложените от бенефициента срокове. Екипът за организация и управление на проекта, накратко ЕОУП, ще включва три позиции – Ръководител, Координатор, Счетоводител.Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител по реда на ГЛАВА ЧЕТВЪРТА ОТ ЗУСЕСИФ. На членовете на ЕОУП ще бъдат вменени следните задължения: Ръководител: • Управлява цялостното изпълнение на дейностите; • Ръководи и координира работата на екипа; • Отговаря за постигането на целите и спазването на изискванията на Договарящия орган; • Контролира спазването на графика и качеството на изпълнение на дейностите, съобразно бюджета; • Подпомага ЕОУП при организиране на мероприятия, представящи проекта и реализираните резултати от него; • Ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети; • Отговорен е за своевременната и коректна отчетност към Договарящия орган; • Отговаря за осъществяването на вътрешния мониторинг и контрол на проекта. Следи за правилното отчитане на всички документи в електронната система за отчитане на проектни предложения, като съблюдава всички срокове за кореспондения и допълнителна информация, изисквана от Договарящия орган. Координатор: • Координира прякото изпълнение на проектните дейности под ръководството на Ръководителя; • Осигурява цялостна административна подкрепа на Ръководителя на ЕОУП – организиране на информационни събития, екипни срещи, работа по отчитането на проектните дейности и др.; • Координира работата на екипа при подготовката и провеждането на процедури за доставки и услуги; • Следи за спазването на графика на изпълнение на дейностите; Съвместно с ЕОУП планира, организира и провежда процедурите за определяне на изпълнител съгласно условията и реда, предвидени по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС №118/20.05.2014 г. • Подпомага Ръководителя и Счетоводителя при изготвянето на финансовите и техническите отчети за Договарящия орган; • Координира изцяло дейностите за популяризиране на проекта – мерките за публичност и визуализация; • Участва в екипни срещи. Счетоводител: • Отговаря за цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта, под прякото ръководство на Ръководителя на ЕОУП; • Води финансовата и счетоводна документация и изготвя финансовите отчети; • Следи за целесъобразността на разходите по проекта и точното им отчитане пред Управляващия орган, съобразно националното законодателство и специфичните изисквания на ОП РЧР; • Следи за съхранението на финансовите документи по проекта; • Носи отговорност за счетоводните операции по проекта. Екипът на проекта отговаря и следи за постигане на заложените индикатори, спазване на договорените срокове, законосъобразното разходване на средствата и осъществява мониторинг на всички дейности в хода на изпълнение на проекта. Екипът участва в администрирането и провеждането на процедури за избор на изпълнители по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ. Стриктното изпълнение на тази дейност е основния фактор, от който ще зависи качеството на работата по проекта във всяка една фаза от управлението му и е основна предпоставка за постигане на общата и специфични цели на проектното предложение. 11 000.00 11 000.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в ЧИ ЕССЕ ТРЕЙДИНГ ООД (Дейност 1 от Условията за кандидатстване): Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Към настоящия момент в предприятието работят 45 човека, от които 16 са над 54 год. възраст и 1 лице е с намалена работоспособност, с издадено ТЕЛК-ово решение. Това обуславя и необходимостта от промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси, които са обвързани с изготвянето на стратегия за развитие на предприятието. Политиката на предприятието за човешките ресурси произтича от корпоративната мисия и дефинира ръководните начала, директиви, принципи, норми и ценности, на които се подчинява дейността на ръководителите на всички нива в предприятието в областта на неговите човешки ресурси. Целите и стратегията на предприятието за човешките ресурси са съставна част от корпоративната стратегия и дефинират главните направления за развитието и използването на човешкия фактор, подходът, начините на действие на мениджмънта и средствата за тяхното успешно реализиране. Проектите, плановете и програмите за развитие, мотивация и продуктивно използване на човешките ресурси на предприятието материализират и гарантират изпълнението на политиката, целите и стратегията на предприятието за човешките ресурси. Организационната структура определя функциите, задълженията и отговорностите на ръководителите и на специализираните звена по УЧР, взаимоотношенията и взаимодействията между тях. Вътрешната нормативна уредба на дейностите по оперативното управление на човешките ресурси в предприятието е съвкупност от нормативни актове на предприятието, правила, изисквания, процедури, стандарти, критерии и показатели, посредством които се доразвиват и конкретизират законовите норми и изисквания, както и постигнатите договорености в трудовите договори. Чрез тях се определя редът, начинът и организацията на работата по управление на персонала в предприятието. Ключово значение и роля в системата на управление на човешките ресурси имат направленията, свързани с подбора, обучението и кариерното развитие, атестирането и трудовото възнаграждение. Всички компоненти на Стратегията за развитие на човешките ресурси в една или друга степен трябва да бъдат подчинени и да допринасят за мотивацията на персонала. Фирмената система за управление на човешките ресурси трябва да отговаря на следните изисквания: адекватност: съответствие на спецификата, конкретните условия и стратегическите цели на предприятието; комплексност: обхващане и отчитане на всички компоненти на системата, на всички връзки и взаимодействия между тях; ефективност: оптимално съотношение между икономическите и социалните аспекти; иновативност: прилагане на съвременен инструментариум (методи, техники, процедури, подходи, модели и др.) на ИКТ, добри практики и върхови постижения; демократичност; пряко участие на работниците и служителите при създаването, функционирането и усъвършенстването на системата; вариантност: предлагане на различни решения за съответни ситуации в икономическата и социалната среда в предприятието. По същество разходите за човешките ресурси са дългосрочни инвестиции и поради това на тяхното определяне и планиране трябва да се отделя не по-малко внимание отколкото на производствените мощности и дълготрайните активи. Хората, които работят за фирмата са социален феномен, обособена част от обществото. Те стават все по-взискателни към фирмения мениджмънт по отношение на работните условия и заплащането на труда, възможността за обучение, кариерно развитие и участие в управлението, осигуряването на благоприятна социална среда и удовлетвореност от труда. Политиката на социална отговорност към служителите има за резултат повишена мотивация, мобилност, конкурентоспособност, производителност и качество на труда на работниците и служителите. В резултат на направените изводи ръководството на „ЧИ ЕССЕ ТРЕЙДИНГ” ООД ще има възможност да приведе работния процес в съответствие с европейските изисквания на пазара на труда за осигуряване на здравословни и безопасни работни места. 29 900.00 29 900.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, чрез закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за служителите в ЧИ ЕСС ТРЕЙДИНГ ООД. (Дейност 3.2 от Условията за кандидатстване): Настоящата дейност е насочена към подобряване на условията на труд в предприятието и е в съответствие с подписаната Европейска социална харта. Член 3 от нея е озаглавен "Право на безопасни и здравословни условия на труд" и в него са изброени 4 задължения, които страните-членки трябва да реализират в консултации с организациите на работодателите и на работниците и служителите, а именно: да определят, приложат и периодично преразглеждат общата национална политика относно безопасността и хигиената на труда; да издават правила за здравословни и безопасни условия на труд; да установят провеждането на тези правила, чрез мерки за контрол и да насърчават прогресивното резвитие на служибите по трудова медицина за всички работници. Задължение на съответния работодател е да осигури и предостави на своите работници ЛПС и специално работно облекло за защита в зависимост от сферата на производство. Кандидатът е осигурил на своите работници и служители минималните изисквания, които трябва да се изпълняват при осигуряване на безопасността и здравето на своите работници и служители, като осигуряването на медицинско наблюдение на работниците и служителити, закупуване на лични предпазни средства и работно облекло. Независимо от изпълнението на основните направления и законовите рамки в политиката за безопасност и здраве при работа, съществуват и редица проблеми и предизвикателства пред самите работодатели, което налага бързо и качествено адаптиране към новите промени, с цел осигуряване на по-добри условия на труд, по-висока защита и предпазване от възникнали рискове, намаляване на трудовите злополуки и повишаване на производителността на предприятията. Така икономическите и социални промени пораждат нови предизвикателства за защита на работниците. В тази връзка работодателят е утвърдил Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използването на ЛПС на работното място. В този списък - неразделна част от проектното предложение са предвидени за закупуване лични предпазни средства и работно облекло, които надграждат вече съществуващите и раздадени от работодателя, съгласно Наредбата за безплатно работно и униформено облекло, приета с ПМС № 10 от 20.01.2011 г., обн. ДВ. бр. 9 от 28.01.2011 г. С реализацията на тази дейност ще се повиши производителността и ефективността на труда, чрез създаване на предпоставки за намаляване на трудовия травматизъм и намаляване на професионалните заболявания и трудовите злополуки на работното място. В изпълнение на дейността се предвижда да бъдат закупени ортопедични чехли за заетите лица като гладач, крояч, опаковач и контрольор-качество (сортировач), за кроячите също така ще бъдат закупени специални предпазители за очите на оператора, предпазители на пръстите за права машина, а така също и защитни метални ръкавици с пет пръста; зимно и лятно работно облекло; обувки с бомбета; елеци и постелка. За реализирането на тази дейност и за необходимостта от надграждане и закупуване на съвременни ЛПС и работно облекло, отговарящи на всички стандарти за безопасност от голяма значение играе и работната поза като самостоятелен фактор, който може да бъде източник на професионален риск на работното място с неблагоприятни последици за здравето и безопасността на работещите. Това е важен елемент на трудовата дейност, поради влиянието му за възникване на голяма част от мускулно-скелетните увреждания и др., свързани с труда заболявания, причина за временна, а в някои случаи и трайна неработоспособност и професионални заболявания. Разпространението на тази група заболявания има все по-нарастващо значение сред водещи отрасли в икономиката. У нас мускулно-скелетните и периферно-нервните заболявания имат водещо място в структурата на професионалната заболяемост, което налага и тяхното по-често подменяне и модернизиране. 21 200.00 21 000.00
Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и реконструкция ,чрез подобряване на микроклимата на работната среда в производствените помещения. (Дейност 3.1 от Условията за кандидатстване): Настоящата дейност има за цел чрез подобряване на микроклимата в работните помещения и осигуряване на по-добри условия на труд, увеличаване на производителността на предприятието и намаляване на процента на трудови злополуки и заболяваемост сред служителите. Като неотменна част от факторите на работната среда, производственият микроклимат оказва съществено влияние върху работоспособността и здравето чрез промените в топлинното състояние на работещите. Производственият микроклимат включва няколко физични фактора на работната среда: температура на въздуха; влажност на въздуха и скорост на движение на въздуха, които формират т.нар. термални фактори на работната среда. Върху топлинното състояние на човека оказват влияние и редица други фактори: индивидуални характеристики на човешкото тяло; характеристики на облеклото (цвят, термосъпротивление, въздухо- и паропроницаемост). От всички съставки на микроклимата, които влияят върху процеса на терморегулация на организма, най-голямо значение има топлината. Тя се получава от въздуха (конвекционна топлина) и от плътните тела (лъчиста топлина), намиращи се във въздушната среда. В зависимост от температурата на въздуха в работната среда, производствените условия могат да бъдат характеризирани като: производства с технологичен микроклимат (определен поради технологични изисквания) – микроелектроника, текстилна промишленост и др. От друга страна влажността на въздуха е фактор, тясно свързан с температурата в работната среда. Тя представлява количеството водни пари, които се съдържат във въздуха или напрежението на водните пари в него. Производства с високи стойности на относителна влажност (от 60 до 100%) обусловени от технологични изисквания или при работа на открито има в текстилната промишленост, в бояджийски цехове, в пералните, при ферментацията на спиртни напитки и тютюн. Движението на въздуха е фактор, свързан с температурата на въздуха, който може да бъде свързан и с въздушни потоци от движението на машини, двигатели, вентилационни съоръжения, барабани, трансмисии и др. части от технологичното оборудване. Топлинното лъчение зависи само от състоянието на излъчващото тяло, а не от околната среда.При определяне на въздействието на факторите на производствения микроклимат върху човека задължително освен оценката на комплексното въздействие на температурата, влажността, скоростта на движение на въздуха и топлинната радиация следва да се вземе под внимание и въздействието на всички свързани с тях фактори: характер на труда (тежест, напрежение); режим на труд и почивка; питеен режим; работно облекло; индивидуални характеристики на работещите. За реализацията на тази дейност и за подобряване на микроклимата в производствените помещения, Кандидатът е предвидил по настоящото проектно предложение закупуване на 2 индустриални климатика за печатния цех, разположени в производствената база в гр. Пловдив и подмяна на дограма в гр. Смолян, за гладко протичане на производствения процес в двата цеха, а така също и един овлажнител за въздух в Пловдив, който ще промени температурата на работа в помещенията и ще подобри условията на труд в тях. Също така са необходими закупуването на 16 ергономични стола за подмяна във връзка с намаляването на заболяванията в опорно-двигателния апарат; система за засмукване и отвеждане на отрязани конци, прикрепена към сътоветната машина и спомагаща като колективно предпазно средство за подобряване на условията на труд на повече от един работника; система за засмукване на изрезките от оверлога и пистолет за засмукване на отпадъците. Всички тези необходими колективни предпазни средства се прикрепят към съществуващите в произоводството машини и намаляват риска от запрашеност и увеличаване на респираторните заболявания на опорнодвигателния апарат. Реализирането на дейностите по проектното предложение ще доведе до подобряване на работната среда в следствие на предотвратяване на рисковете за работа в производството. 51 900.00 51 894.00
Дейности по визуализация и публичност на проектното предложение.: Дейностите по информиране и публичност целят популяризирането на осигурения чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 финансов принос от Европейския социален фонд. Основната задача, която следва да се изпълни в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основен инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 и на проектното предложение има и следните специфични цели: - популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; - популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Добри и безопасни условия на труд”; - развиване в работодателите на съзнанието за необходимостта от увеличено инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като практика в бъдеще; - популяризиране на мерките за гарантиране на всеки пълноценно участие в обществото и право на достоен труд. В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Предвижда се постигането на целените от дейността резултати да се осъществи, преминавайки през следните етапи: - Избор и сключване на договор с външен изпълнител на услуга: „Осъществяване на дейност информиране и публичност за популяризиране на проекта и Оперативна програма Развитие на човешките ресурси 2014-2020”; - Изработка и доставка на информационни материали /плакати, дипляни, стикери/; - Поставяне на видно място и разпространение на информационни материали сред широк кръг бенефициенти, потенциални бенефициенти и сред широката общественост; - Изработване, публикуване и периодично актуализиране на информация за проекта на интернет-страницата на кандидата. Като неразделна част от договора с изпълнителя на външна услуга се включва Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на ЕС, упоменава се ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали – публикации, съобщения, дипляни, плакати, стикери и табла, при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП РЧР, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информиране и публичност са предназначени за бенефициентите, потенциалните бенефициенти и широката общественост. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите по проекта, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, включително всеки присъствен списък, договор или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го Оперативна програма Развитие на човешките ресурси 2014-2020, се осъществява с подкрепа на ЕСФ. 2 000.00 2 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).