Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project is aimed for creation of a Center for child care and support on the territory of Bobov Dol municipality in response to the needs of children at risk and the need to increase their well-being.Through providing of social and integrated health and social services, incl. in a home environment, as well as other types of advisory support in order to prevent the risks of abandoning of the children,  reduction of the negative trends related to the child poverty will be achieved, as well as improving the quality of life, access to services, complex cares, protection and support.The main objective includes taking measures for social inclusion by improving access to integrated social services, increasing children's well-being and ensuring access to services for children in need.The planned activities are focused to improve the quality of life of children in need and from vulnerable groups and their families and include: Selection and hiring of personnel to carry out activities under SO 2 and SO 3 and Creation and development of a Center for child care and support , in which a minimum of 100 users /under 18 years/ will receive care through the provided integrated measures and services; Planned activities under SO 2 and SO 3, Purchase of materials and consumables; Conducting introductory and upgrading trainings, including supervision of the employees of the candidate association as a provider of social services; Organisation and Management; Visibility, transparency and communication.
The implementation of the project activities will enable the target groups to use diverse and targeted social and health services provided in the community, thereby guaranteeing the access of children in need to a set of key services, asserting their rights by combating child abuse poverty and promoting equal opportunities, reducing negative effects on children and families in disadvantaged situations, achieving more effective measures to support and improve quality of life.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Подбор и наемане на персонал в Център за детски грижи и подкрепа за извършване на дейности по СЦ 2: Дейността ще стартира през изпълнение през първи проектен месец с подготовка на документация и подбор на експерти /медиатор и психолог/. Одобрените лица ще ангажирани на трудови правоотношения на 8 часов работен ден прев втори проектен месец в новосъздадения „Центъра за детски грижи и подкрепа” . Задълженията на новонаетите специалисти включват предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги, вкл. в домашна среда, както и други видове консултативна подкрепа с цел превенция на рисковете от изоставяне на децата и намаляване на негативните тенденции, свързани с детската бедност, както и подобряване качеството на живот, достъп до услуги, комплексни грижи, закрила и подкрепа на целевите групи. Задълженията на лицата включват индивидуално почасово или групово почасово консултиране,разработване на правила и процедури за дейността на Центъра,квалифицирана експертна помощ и подкрепа за потребителите на услугите. Предоставяните услуги в Центъра могат да бъдат еднократни, периодични и ежедневни в зависимост от индивидуалните потребности на включените целеви групи. За всеки потребител ще бъде изготвено индивидуално досие с негово участие,в което ще се вписват реализираните дейности и мерки,ще се проследява неговото развитие,с цел постигане на максимална успеваемост в процеса на социално включване и реализация. Основна особеност на услугите е, че те ще бъдат интегрирани – както по отношение на съвместната работа на различни специалисти с целевите групи, така и по отношение на самият характер на услугите – социални, здравни, услуги за предучилищна подготовка и т.н. Дейностите, които ще бъдат реализирани сред маргинализираните групи включват: - Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване на гражданите и достъпа до здравни грижи. Информираност относно имунизационния календар; Услугите имат за цел идентифициране на деца и семейства в риск чрез работа в общността; осигуряване на подкрепа – емоционална, практическа, ако е необходима такава, за възможностите за ползване на здравни услуги и достъп до здравни грижи; насочване към другите услуги по проекта и към алтернативни социални, образователни и здравни услуги; издирване и насочване на бременни жени в риск и майки за ползване на здравни услуги и спазване на изискванията на здравното законодателство; индивидуална работа и групова работа с родители, които не полагат достатъчно грижа за децата си – консултиране, придружаване, посредничество, психотерапия за деца - жертви на насилие или на доказано неглижиране. Мобилната работа включва посещения на рискови райони веднъж на две седмици или веднъж месечно, като може и в по-чести интервали от време. Груповата работа ще се съсредоточава върху общите проблеми, като програмата и честотата на сесиите следва да са съобразени с участниците в групата и фокуса на работата. Дейността е насочена към родители от уязвими групи – уязвими етнически групи, в частност представители на ромския етнос; получатели на социални помощи; безработни; родители с две и повече деца; самотни родители; родители за първи път; родители в рискова възраст; родители с ниско ниво на образование; родители, живеещи в лоши жилищни условия; родители, при които е налице риск от изоставяне на детето; родители, които имат дете/деца в риск (регистрирани в Дирекциите „Социално подпомагане” на АСП); родители, за които има данни, че не полагат достатъчна грижа за децата си – както регистрирани в полицията и ДСП на АСП, така и идентифицирани чрез мобилна работа в общността. Групите за консултация ще бъдат разделени както следва: - Консултация и подкрепа на деца и родители на деца от 0 до 3 г. - Консултация и подкрепа на деца и родители на деца от 3 до 7 г. - Консултация и подкрепа на деца и родители на деца от 7 до 18 г. - Консултиране и подкрепа (индивидуално или групово) - Консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда 61 006.20 0.00
Дейност 2 Подбор и наемане персонал в Център за детски грижи и подкрепа за извършване на дейности по СЦ 3: Дейността ще стартира през изпълнение през първи проектен месец с подготовка на документация и подбор на експерти и помощен персонал/ Кинезетерапевт, Трудотерапевт, Логопед, Психолог, Социален работник -2 лица, Здравен специалист и шофьор/. Всички одобрени лица ще ангажирани на трудови правоотношения на 8 часов работен ден, с изключение на кинезитерапевта, който ще бъде назначен на половин работен ден през втори проектен месец в новосъздадения „Центъра за детски грижи и подкрепа” . Задълженията на новонаетите специалисти включват предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги, вкл. в домашна среда, както и други видове консултативна подкрепа с цел превенция на рисковете от изоставяне на децата и намаляване на негативните тенденции, свързани с детската бедност, както и подобряване качеството на живот, достъп до услуги, комплексни грижи, закрила и подкрепа на целевите групи. Задълженията на лицата включват индивидуално почасово или групово почасово консултиране,разработване на правила и процедури за дейността на Центъра,квалифицирана експертна помощ и подкрепа за потребителите на услугите. Предоставяните услуги в Центъра могат да бъдат еднократни, периодични и ежедневни в зависимост от индивидуалните потребности на включените целеви групи. За всеки потребител ще бъде изготвено индивидуално досие с негово участие,в което ще се вписват реализираните дейности и мерки,ще се проследява неговото развитие,с цел постигане на максимална успеваемост в процеса на социално включване и реализация. Основна особеност на услугите е, че те ще бъдат интегрирани – както по отношение на съвместната работа на различни специалисти с целевите групи, така и по отношение на самият характер на услугите – социални, здравни, услуги за предучилищна подготовка и т.н. Дейностите, които ще бъдат реализирани включват: - Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа, вкл. и по отношение на здравните аспекти; ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието; насочване и предоставяне на подкрепа на семействата за достъп до услуги за ранна детска интервенция или занимания за ранно детско развитие и за изграждане на пълноценна връзка между родители; услуги, свързани с безопасна среда за отглеждане на детето. Предоставяне на подкрепа на деца в ранна детска възраст и техните семейства за подобряване на достъпа до здравна грижа, формиране на родителски умения, подобряване на семейната среда, повишаване на училищната готовност на децата за включване в образователната система, Чрез подобряване на готовността на децата за включване в образователната система и подкрепата за формиране на родителски умения сред уязвимите групи родители, ще се постигне и ограничаване на предаването на бедността между поколенията в дългосрочен план. Планираните дейности за предоставяне на услуги за ранно детско развитие включват: - Индивидуална и групова работа с деца и родители с цел посещаване на детска градина; - Индивидуална експертна подкрепа за деца с увреждания съобразена с нуждите на детето с включване на мултидисциплинарен екип при необходимост /кинизетерапевт, трудотерапевт, логопед, психолог, социален работник и или здравен специалист/; - Допълнителна подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище; - Ранна интервенция на уврежданията, пряка работа с децата с увреждания и техните семейства, вкл. рехабилитация и дейности по консултиране, обучение, мобилна работа с детето в неговия дом; - Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето чрез информационни дейности по превенция на заболяванията; - Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения; - Семейно консултиране и подкрепа, вкл. работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа; - Осигуряване на транспорт с цел мобилна работа и др.; 216 954.00 0.00
Дейност 3 „Планирани дейности по СЦ2“: Дейността включва изпълнението на дейности планирани за изпълнение по Специфична цел 2 и включва следните поддейности: 1. Закупуване на материали и консумативи, необходими за изпълнението на предоставяне на услугата: Хартия А4 кашон /5 бр./; Папки ПВЦ; Класьори; Химикали; Джобове пакет; Работни тефтери; Детски памперси пакет различен размер; Бебешки биберони за хранене; Бебешки шишета за хранене; Мокри кърпи; Четки за зъби; Пасти за зъби; Детски термометри; Апарати за кръвно налягане и Гориво /дизел/ за реализиране на мобилните услуги с автомобил, собственост на организацията -кандидат. Материалите планирани за закупуване са изцяло съобразени с нуждите на потребителите и спецификата на предоставяните услуги. Организацията кандидат се е ръководила от принципите на ефективност и най-ниска цена при избора на материали и консумативи. 2. Реализиране на командировки по време на изпълнение на служебните задължения на екипа ангажиран с предоставяне на услугата. Необходимостта от реализиране ан командировки е продиктувана от факта, че услугата ще се изпълнява в община Бобов Дол, в която населението не е концентрирано и е разпръснато в по-малки населени места и мобилността на екипа е продиктувана от това обстоятелство. Минимум три пътувания са предвидени за екипът от специалисти всеки месец с цел максимално ефективен достъп до всички потребители и от най-отдалечените населени места. 3. Провеждане на Въвеждащо и надграждащо обучение на служителите на сдружението-кандидат в качеството му на доставчик на социални услуги, наети за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги за деца; Планираното въвеждащо и надграждащо обучение отговаря на потребностите (нуждите) на служителите от допълнително подобряване на техни ключови умения и компетенции, които са неразделна част от работат им с деца от целевата група и техните родители. По този начин ще се отговори на потребностите за прилагане на мерки, насочени към осигуряване на комплексни грижи и закрила на децата заложени в проектното предложение. Обучителните модули ще бъдат обвързани с предоставянето на услуги в рамките на проектното предложение. Същото ще се реализира в рамките на 5 дни, като основната му цел е чрез него да се осигурят качествени социални услуги. Заложено и провеждане на поддържащо обучение. То ще бъде реализирано в рамките на 3 дни, на 6-тия месец от стартирането на предоставяне на услугите, предоставяни от Центъра. Заложеното поддържащо обучение и консултации имат за цел надграждане на вече придобитите умения и знания необходими за удовлетворяване на потребностите на потребителите, и ефикасно предоставяне на иновативните социални услуги експертите. 4. Провеждане на регулярни супервизии на на служителите на сдружението-кандидат в качеството му на доставчик на социални услуги, наети за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги за деца; С цел предотвратяванен на професионално прегаряне и при необходимост от мултидисциплинарен подход ще бъдат провеждани регулярни ежемесечни супервиизи от външни експерти на екипът от специалисти, работещ с целевите групи по проекта. 5. Процесуално представителство СЦ2 - използването на процесуално представителство като външна услуга се налага поради невъзможност наетия на извънтрудови правоотношения юрист да представлява в съда страна и да внася искове за припознаване на дете, издръжка и др. 24 402.48 0.00
,,Дейност 4 „Планирани дейности по СЦ3“.: Дейността включва изпълнението на дейности планирани за изпълнение по Специфична цел 3 и включва следните поддейности: 1. Закупуване на материали и консумативи, необходими за изпълнението на предоставяне на услугата: Хартия А4 кашон /5 бр./; Папки ПВЦ; Класьори; Химикали; Джобове пакет; Работни тефтери; Кутия ръкавици за еднократна употреба; Детски памперси пакет различен размер; Бебешки биберони за хранене; Бебешки шишета за хранене; Мокри кърпи; Адаптирано мляко; Детски кремове; Детска измивна козметика; Четки за зъби; Пасти за зъби; Детски термометри; Апарати за кръвно налягане и Гориво /дизел/ за реализиране на мобилните услуги с автомобил, собственост на организацията -кандидат. Материалите планирани за закупуване са изцяло съобразени с нуждите на потребителите и спецификата на предоставяните услуги. Организацията кандидат се е ръководила от принципите на ефективност и най-ниска цена при избора на материали и консумативи. 2. Реализиране на командировки по време на изпълнение на служебните задължения на екипа ангажиран с предоставяне на услугата. Необходимостта от реализиране ан командировки е продиктувана от факта, че услугата ще се изпълнява в община Бобов Дол, в която населението не е концентрирано и е разпръснато в по-малки населени места и мобилността на екипа е продиктувана от това обстоятелство. Минимум три пътувания са предвидени за екипът от специалисти всеки месец с цел максимално ефективен достъп до всички потребители и от най-отдалечените населени места. 3. Провеждане на Въвеждащо и надграждащо обучение на служителите на сдружението-кандидат в качеството му на доставчик на социални услуги, наети за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги за деца; Планираното въвеждащо и надграждащо обучение отговаря на потребностите (нуждите) на служителите от допълнително подобряване на техни ключови умения и компетенции, които са неразделна част от работат им с деца от целевата група и техните родители. По този начин ще се отговори на потребностите за прилагане на мерки, насочени към осигуряване на комплексни грижи и закрила на децата заложени в проектното предложение. Обучителните модули ще бъдат обвързани с предоставянето на услуги в рамките на проектното предложение. Същото ще се реализира в рамките на 5 дни, като основната му цел е чрез него да се осигурят качествени социални услуги. Заложено и провеждане на поддържащо обучение. То ще бъде реализирано в рамките на 3 дни, на 6-тия месец от стартирането на предоставяне на услугите, предоставяни от Центъра. Заложеното поддържащо обучение и консултации имат за цел надграждане на вече придобитите умения и знания необходими за удовлетворяване на потребностите на потребителите, и ефикасно предоставяне на иновативните социални услуги експертите. 4. Провеждане на регулярни супервизии на на служителите на сдружението-кандидат в качеството му на доставчик на социални услуги, наети за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги за деца; С цел предотвратяванен на професионално прегаряне и при необходимост от мултидисциплинарен подход ще бъдат провеждани регулярни ежемесечни супервиизи от външни експерти на екипът от специалисти, работещ с целевите групи по проекта. 5. Процесуално представителство СЦ2 - използването на процесуално представителство като външна услуга се налага поради невъзможност наетия на извънтрудови правоотношения юрист да представлява в съда страна и да внася искове за припознаване на дете, издръжка и др. 6. Организация и управление на проекта от екип, състоящ се от Ръководител, координатор и счетоводителл, които ще бъдат назначени граждански договори в съответствие с Методология за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР. 7. Видимост, прозрачност и комуникация - дейностите ще се изпълняват при спазване на изискванията с Единен наръчник за прилагане на правилата за видимост, прозрачност и комуникация. 86 781.60 0.00
Дейност 1 Подбор и наемане персонал в Център за детски грижи и подкрепаза извършване на дейности по СЦ 2 - Продължение: 1.2. Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности като напр. програми за превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране, подготовка за включване в образователната система и други според идентифицираните нужди; Разработване и изпълнение на Програма за формиране на родителски умения. Дейността включва формиране на родителски умения в най-уязвимите и маргинализирани общности,, създаване на връзка родител-дете, повишаване на самочувствието и увереността на родителите и разширяване на подкрепата. Услугата е насочена към бъдещи родители, родители на деца от 0 до 3 г., родители от уязвими групи, които не полагат адекватни грижи за децата си и ги излагат на риск. Групите за консултация и подкрепа на настоящи и бъдещи родители са насочени към повишаването на знанията и уменията на им, както във връзка с особеностите на раждането, така и във връзка с нуждите на новороденото и необходимата подходяща семейна среда за отглеждането на детето (стандарти за ранно детско развитие). Дейността ще бъде допълнена с подготовка и разпространение на подходящи нагледни хигиенни материали и принадлежности за децата. Основната цел е подготовката на родителите за изпълнение на техните родителски задължения и за създаването на подходяща среда за детето, която е в съответствие с неговите нужди, включително и чрез ползването на системата от услуги след раждането на детето (социални, здравни и други услуги). Разработване и изпълнение на Програма за семейно планиране, превенция на ранни бракове и раждания сред най-уязвимите и маргинализирани общности. Програмата цели подкрепа на семействата на деца до 3 години в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Предоставянето на услугата ще спомогне за увеличаване на възможностите за социална интеграция на рисковите групи чрез развитие на социални умения – общуване, родителски умения; улесняване на достъпа на уязвимите групи до различни услуги и институции; предоставяне на информация по въпроси като репродуктивното здраве, методите на контрацепция, болестите, предавани по полов път, адресиране на проблемите на насилието и неглижирането на деца в резултат от ранни бракове. В рамките на услугата се извършват следните дейности: - Групови и индивидуални сесии за семейно планиране, превенция на ранни бракове и раждания имат за цел предоставянето на информация, консултации и обучение в областта на репродуктивното здраве, методите за контрацепция, болестите, предавани по полов път, семейното планиране, предотвратяванена ранните бракове и раждания в детска възраст. Дейността се осъществява чрез индивидуални и групови сесии. Мобилната работа е особено важен елемент от дейността. 1.3. Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата. Целта на услугите е не само да се подкрепят семействата в отглеждането на децата, но и да се стимулират за по-голяма активност във всички сфери на живота с цел осигуряване на добра семейна среда за малките деца. Родителите ще имат възможност за комплексна подкрепа – свързана с полагане на грижи за малки деца,консултиране относно възможностите за подобряване на тяхното образование, квалификация, шансове за заетост и т.н. И за двете възрастови групи деца ще се предоставят и услуги по здравно консултиране. Целта е не само да се оказва подкрепа в случай на установено увреждане или пък заболяване, а и да се формира здравна култура за правилно отглеждане на децата, като средство за превенция на здравните рискове. Допълнително ще бъде включено и консултиране и подкрепа на родители, които не полагат достатъчно грижа за своите деца, с цел идентифициране на деца и семейства в риск чрез работа в общността; издирване и насочване на бременни жени в риск и майки за ползване на здравни услуги и спазване на изискванията на здравното законодателство; психотерапия за деца - жертви на насилие или на доказано неглижиране. 0.00 0.00
Дейност 2 Подбор и наемане персонал в Център за детски грижи и подкрепа за извършване на дейности по СЦ 3 - Продължение: 2.3 Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, включващи: - работилници за неформално обучение с ежеседмични занимания; - ерготерапия; - Клуб "Арттерапия" с ежеседмични занимания; - Клуб по префесионално ориентиране с ежеседмични занимания в центъра; 2.4 Интегрирани здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, вкл. с увреждания и с потребност от постоянни медицински грижи, включващи: - провеждане на здравни беседи и насочване при нужда към медицински специалист; - провеждане на практически обучения и даване на насоки за придобиване на основни хигиенни навици, употреба на хигиенни материали в ежедневието; - изработване на кинезетерапевтична схема и комплекс за лечебно-физкултурни дейности за деца и лица с увреждания; 2.6 Въвеждащи и надграждащи обучения, вкл. и супервизия на служители на доставчиците на социални услуги, във връзка с услугите за ранно детско развитие, превенция, ранна интервенция на уврежданията за деца, интегриран подход и комплексност на подкрепата, и др. В планираното за провеждане Въвеждащо и надграждащо обучение и супервизии на служителите на сдружението-кандидат в качеството му на доставчик на социални услуги, във връзка с услугите за ранно детско развитие, превенция, ранна интервенция на уврежданията на деца, интегриран подход и комплексност на подкрепата и др. ще бъдат включени единствено служителите на кандидата по проекта, които са наети за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги за деца и са заложени като част от целевата група в проектното предложение. Планираното въвеждащо и надграждащо обучение отговаря на потребностите (нуждите) на служителите от допълнително подобряване на техни ключови умения и компетенции, които са неразделна част от работат им с деца от целевата група и техните родители. По този начин ще се отговори на потребностите за прилагане на мерки, насочени към осигуряване на комплексни грижи и закрила на децата заложени в проектното предложение. Обучителните модули ще бъдат обвързани с предоставянето на услуги в рамките на проектното предложение. Същото ще се реализира в рамките на 5 дни, като основната му цел е чрез него да се осигурят качествени социални услуги. Заложено и провеждане на поддържащо обучение. То ще бъде реализирано в рамките на 3 дни, на 6-тия месец от стартирането на предоставяне на услугите, предоставяни от Центъра. Заложеното поддържащо обучение и консултации имат за цел надграждане на вече придобитите умения и знания необходими за удовлетворяване на потребностите на потребителите, и ефикасно предоставяне на иновативните социални услуги експертите. Обучението се провежда от външен изпълнител нает по реда на ПМС 160/2016г. С цел предотвратяванен а професинално прегаряне и при необходимост от мултидисциплинарен подход ще бъдат провеждани регулярни ежемесечни супервиизи от външни експерти на екипът от специалисти, работещ с целевите групи по проекта. Изпълнителят ще бъде избран по реда на ПМС 160/2016 г. и ще трябва да разполага с екип от специалисти с опит при предоставянето на социални услуги. 0.00 0.00
Дейност 4 „Планирани дейности по СЦ3“ - Продължение: Дейността включва изпълнението на дейности планирани за изпълнение по Специфична цел 3 и включва следните поддейности: 6. Организация и управление на проекта от екип, състоящ се от Ръководител, координатор и счетоводителл, които ще бъдат назначени граждански договори в съответствие с Методология за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР. 7. Видимост, прозрачност и комуникация - дейностите ще се изпълняват при спазване на изискванията с Единен наръчник за прилагане на правилата за видимост, прозрачност и комуникация. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).