Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal envisages improving the quality of the higher education service of the applicant: TU - Varna and the partners TU - Sofia, TU - Gabrovo and UAZ in professional direction 5.2. Electrotechnics, electronics and automation, based on a common Intelligent Systems frame. The planned activities include:
1. Elaboration of new curricula:
1.1. Intelligent transport systems- Bachelor degree;
1.2. Smart Cities- Master degree;
1.3.Intelligent production of electricity- Master degree;
1.4.Intelligent systems for home, office and medicine -Master degree.
1.5. New programs in foreign language, based directly on the a.m. in p. 1.2, 1.3 and 1.4. - 3 pcs.
1.6. New curricula with digital content - 2 pcs.
2. Acquisition of ICT and software for digitizing and virtualizing the education process.  
3. Professional development of academic staff based on improvement of skills for use of ICT-based educational technologies through specialized training for language and digital skills, short-term mobility in foreign partners.
3. Mobility, soft skills training, career guidance, as well as the development of a system for alumni career track and a common information network of career centres. 
The introduction of competency model, multidisciplinarity and interdisciplinarity will provide for modernization and better quality of education, as well as improved access to higher education.  The foreign language curricula will add to the universities internationalization and the courses' international validity. This will improve the cooperation between the education sector and the business by ensuring a dynamic match between the supply and demand in the intelligent systems field.
The total value of the project is BGN 1,999,821.12, financed under the "no aid" regime, for a period of 30 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми с партниращите български висши училища с издаване на общи дипломи: Дейността е свързана с модернизацията на учебната документация и включва разработката на 4 съвместни учебни програми в приоритетно направление „5.2. Електротехника, електроника и автоматика“. Учебните програми са обединени в обща концептуална рамка – „Интелигентни системи“. Програмите разглеждат въвеждането и използването на специализирани алгоритми, софтуер и хардуер за високо ниво на автоматизация („интелигентност“) към съвременни електронни и електротехнологични устройства в областта транспорта, градската среда, бита и производството на електроенергия. Програмите са насочени към адресиране на три от социалните предизвикателства на Европейския Съюз, а именно: (1) Здраве, демографски промени и качество на живот; (2) Сигурна чиста и ефективна енергия; (3) Интелигентен, зелен и интегриран транспорт. Насоката на програмите е избрана след детайлни дискусии между партньорите и обсъждания с работодатели и представители на регионалните и национални власти. Предвижда се разработката на една съвместна бакалавърска и три съвместни магистърски програми. Работните заглавия и кратко описание на програмите може да бъде дадено както следва: (1) “Интелигентни транспортни системи” – ОКС "Бакалавър" с водещ партньор ТУВ. Програмата е мотивирана и директно корелира с „Директива 2010/40/ЕС на Европейския Парламент и на Съвета“), а именно: „Интелигентните транспортни системи (ИТС) са високоразвити приложения, които, без да включват интелигентност в буквалния смисъл, имат за цел да предоставят иновативни услуги за различни видове транспорт и управление на движението и да дадат възможност на различните потребители да бъдат по-добре информирани, както и да допринесат за по-безопасно, по-координирано и „по-интелигентно“ използване на транспортните мрежи“. Програмата предвижда мултидисциплинарно обучение обединяващо телекомуникационни, електронни и информационни технологии с транспортното инженерство, мениджмънт и предприемачество с цел планиране, проектиране, експлоатация, поддръжка и управление на транспортни системи. (2) “Smart Cities” – Магистърска програма с водещ партньор ТУВ. Програмата ще бъде свързана изучаването на технологии за интелигентна и устойчива градска среда. Основен акцент ще бъде поставен на техниките са събиране и обработка на данни и приложението им към ефективно управление на ресурси и услуги в това число управление на: трафик; транспортни системи; доставка на електрическа и топлинна енергия и вода; системи за пречистване и др. В рамките на програмата студентите ще придобият комплексни и мултидисциплинарни знания свързани както с електронни и информационни системи така и с мениджмънт, управление и предприемачество. (3) “Интелигентно производство на електрическа енергия“ – Магистърска програма с водещ партньор ТУС. Предвижданата насока за тази магистърска програма е обучение на студентите в модерните направления на производство, проектиране, присъединяване, съхранение, управление и рационално използване на електрическата енергия. Програмата ще предлага високо ниво на образование, съгласувано с индустрията и енергетиката. Студентите ще получат възможността да научат как да се справят с различни проблеми на електрическата енергия - от прилагането на новите научни открития за генериране, транспортиране и използване на електрическа енергия, до създаването на нови архитектури на интелигентни електрическите мрежи, включващи класически и възобновяеми енергийни източници (ВЕИ). (4) “Интелигентни системи за дома, офиса и медицината” – Магистърска програма с водещ партньор ТУС. Тази магистърска програма е предназначена за придобиване на знания от студентите в актуални интердисциплинарни области – интелигентни системи, включително IoT приложения, роботизирани системи, биомедицинско инженерство, изкуствен интелект и др. Програмата ще предлага високо ниво на образование, съгласувано с индустрията и здравните грижи. 96 000.00 58 815.06
Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми за обучение на чужд език с асоциираните партньори: Дейността включва разработването и въвеждането на съвместни учебни програми за обучение на чужд език с асоциираните партньорите. Предвижда се разработката на общо 3 учебни програми на чужд език. За постигане на кохезия и възможност за гъвкавост на обучението, се планира програмите да се базират и изхождат от тематиката и основната структура на тези, разработени в дейност „Разработване и въвеждане на съвместни учебни планове с партниращите български висши училища с издаване на общи дипломи“. Това ще даде възможност: (1) Студентите да избират и комбинират обучение на български и чужд език; (2) Гъвкавост при провеждане на изходящи и входящи мобилности. Планират се следните учебни програми за обучение на чужд език: (1) Интелигентни транспортни системи – свързана и директно корелира с програмата Smart Cities; (2) Intelligent systems for smart home, office and medical facilities – свързана и директно корелира с програмата „Интелигентни системи за дома, офиса и медицината“ (3) Smart energy generation – свързана и директно корелира с програмата „Интелигентно производство на електрическа енергия“ Учебните програми, разработени на чужд език, ще предоставят следните възможност за студентите: (1) Участие в курсове на чужд език в рамките на организацията, в която са записали; (2) Участие в курсове на чужд език в рамките на асоциираните партньорите посредством изходящи мобилности; (3) Участие в курсове на чужд език в рамките на входящи мобилности от преподаватели от асоциираните партньори; (4) Участие в курсове на чужд език в рамките на курсове с дигитално, електронно обучение. 66 287.80 53 309.98
Разработване и въвеждане на програми и учебни материали с дигитално образователно съдържание: Дейността е свързана с дигитализацията на учебните програми и учебното съдържания, като е насочена към решаването на три основни задачи, а именно: (1) Разработване и въвеждане на програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение, (2) Разработване на дигитално образователно съдържание, (3) Внедряване на дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии в образователния процес Предвижда се разработката на общо 2 учебни програми с дигитално съдържание. За постигане на кохезия и възможност за гъвкавост на обучението се планира програмите да се базират и изхождат от тематиката и основната структура на тези разработени в дейност 1 „Разработване и въвеждане на съвместни учебни планове с партниращите български висши училища с издаване на общи дипломи“. Това ще даде възможност: (1) Студентите да избират и комбинират конвенционално обучение и обучение с дигитално съдържание; (2) Възможност за гъвкаво и ефективно преминаване от конвенционално към електронно обучение за разработените програми при необходимост, свързана с извънредни ситуации – напр. епидемии и др.; (3) Възможност за комбинирано обучение за хора със специални нужди; (4) Записване в изцяло дистанционно обучение. Планират се следните учебни програми за подготовка и разработка за обучение чрез дигитално съдържание: (1) Интелигентни системи за дома, офиса и медицината; (2) Интелигентни транспортни системи. За програмите с дигитално образователно съдържание ще бъдат разработени специализирани електронни учебни материали. Тези материали ще включват: • Лекционен материал, базиран на цифрови презентации, записи на лекции, теоретично учебно съдържание и др. • Лабораторни упражнения, базирани на съвременни софтуерни продукти за симулация и моделиране. Лабораторните упражнения ще могат да се изпълняват самостоятелно от студентите посредством мрежови лицензи и облачно споделяне. • Занятия с практична насоченост, базирани на използване на съвременни CAD системи. Работа по конкретни проекти и разработка на техническа и инженерна документация; • Материали за интернет базирана оценка и самооценка както на теоретичните познания, така и на придобитата компетентност и практически ориентирани знания. Материалите ще бъдат достъпни за студентите, записали новоразработените програми. За обезпечаване на цифровото обучение, се планира изграждането 3 виртуални лаборатории. За тази цел се предвижда закупуване на ИКТ оборудване и софтуер, които ще включват: • Лаборатория по базова симулация на електронни и електротехнически схеми – базирана на лицензи на софтуерния продукт Multisim. • Лаборатория по комплексна симулация на интелигентни системи – базирана на лицензи на софтуерния продукт MATLAB и програмния език с отворен код Python. • Лаборатория за дизайн на електронни схеми и системи - базирана на придобития софтуерен продукт Altium designer и програмния продукт с отворен код Python/Python Jupyter Notebook. 135 100.00 2 694.80
Закупуване на софтуер и/или ИКТ оборудване: Дейността включва придобиването, инсталирането и внедряването на планираното за закупуване ИКТ оборудване. Оборудването и софтуера се предвижда да включват: (1) Хардуер (ИКТ оборудване), свързан с разширяването на възможностите на инфраструктурата на кандидата и партньорите за провеждане на дигитално базирано обучение. Оборудването ще позволи повишаване на капацитета за високоскоростен обмен на данни, споделяне на информация и работа с облачни технологии. Това ще даде възможност за инсталация и работа с мощни и модерни софтуерни продукти и платформи за дигитално обучение, в рамките на широко споделена с партньорите мрежа. (2) Софтуер, който ще даде възможност за разработка на комплексно дигитално учебно съдържание, базирано на съвременни системи за моделиране, симулации и компютърно асистирано проектиране (CAD). Основната част от софтуера и ИКТ оборудването ще бъдат инсталирани при кандидата. Придобитите и инсталирани ресурси ще бъдат споделени с партньорите като облачен интернет базиран ресурс. Всеки от партньорите ще има достъп до разработеното учебно съдържание и софтуера необходим за използването му. Целта на създаване на дигиталната среда е продиктувана не просто от новата реалност в контекста на COVID-19, а от тенденцията за дигитализация на учебния процес, засилване на неговата интерактивност, възможност за осъществяването му от всяка точка на света, достъпно съдържание 24/7/365 . 444 000.00 290 622.21
Обучение на преподаватели в България: Дейността е свързана с професионалното развитие на преподаватели и включва обучения в България, насочени към: (1) Придобиване/усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология и по-специално: • Усвояване на терминология и специфика за комуникацията на чужд език, характерни за професионалното направление, в което се разработват учебните програми; • Придобиване на чуждоезикови умения по втори или трети чужд език, за разширяване на възможностите за комуникация с чуждестранни партньори и студенти. • Придобиване на специфични чуждоезикови умения при комуникация с хора със специални нужди – включително и изучаване на езика на знаците. (2) Придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии и по специално: • Придобиване на дигитални умения свързани с отдалечена комуникация и управление на времето и проекти; • Придобиване на дигитални умения за разширяване на възможностите за работа с хора със специални нужди; • Придобиване на дигитални умения свързани с образованието, а именно: - За работа със системи за управление на учебно съдържание. - За работа със софтуерни продукти за подготовка и презентация на учебен материал. - За работа със специализирания софтуер, закупен по проекта. Отчитайки така представените насоки на обученията, тяхната връзка към професионално развитие на преподавателите може да се свърже с: (1) Разширяване на конкурентоспособността на преподавателски състав и създаване на възможност за ефективно включване в рамките на новите учебни програми; (2) Създаване на умения за предприемачество и възможност за провеждане на обучение, включващо предприемачески аспект; (3) Създаване на умения за комуникация и ефективна работа с хора със специални нужди, в рамките на реализацията на хоризонталните политики на програмата. Провеждането на обученията ще бъде съгласно разработени планове за кариерно и професионално развитие на преподавателите. Плановете ще бъдат разработени на база на детайлен анализ на съществуващите компетентности и нуждите дефинирани от разработените учебни програми. 45 000.00 30 240.00
Организация и изпълнение на краткосрочни специализации в асоциираните партньори: Дейността е свързана с професионалното развитие на преподаватели чрез краткосрочни специализации в следните асоциирани партньори: (1) Karlsruhe Institute of Technology (KIT), Германия (2) Vilnius Gediminas Technical University (VGTU), Литва (3) Politehnica University of Bucharest (PUB), Румъния Специализациите ще обхванат целия спектър от насоки, дефинирани от програмата, а именно: (1) Въвеждане на иновативни методи на преподаване; (2) Придобиване/усъвършенстване на дидактически знания и умения; (3) Придобиване/усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология; (4) Придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии; (5) Придобиване/усъвършенстване на предприемачески умения; (6) Развиване на социална и етична отговорност; (7) Придобиване/усъвършенстване на умения за „проблемно базирано“ преподаване. Отчитайки така представените насоки на специализациите, тяхната връзка към професионално развитие на преподавателите може да се свърже с: (1) Разширяване на конкурентоспособността на преподавателски състав и създаване на възможност за ефективно включване в рамките на новите учебни програми; (2) Създаване на умения за предприемачество и възможност за провеждане на обучение ,включващо предприемачески аспект; (3) Създаване на умения за комуникация и ефективна работа с хора със специални нужди, в рамките на реализацията на хоризонталните политики на програмата. Провеждането на специализациите ще бъде съгласно разработени планове за кариерно и професионално развитие на преподавателите. Плановете ще бъдат разработени на база детайлен анализ на съществуващите компетентности и нуждите, дефинирани от разработените учебни програми. Краткосрочните специализации са директно свързани с дейността „Споделяне на преподаватели между участниците на проекта.“ 156 233.00 24 595.00
Споделяне на преподаватели между участниците на проекта.: Дейността е свързана с професионалното развитие на преподаватели и мултипликация на резултатите от краткосрочни специализации. Дейността включва обучение на студенти от едно висше училище, участващо в проекта, от преподаватели на друго висше училище, участващо в проекта. Ще бъдат обхванати само преподаватели, които в рамките на проекта са завършили краткосрочна специализация в чужбина (мобилност с цел преподаване). Основни насоки включват: (1) Обмяна на опит между партньорите и запознаване със знанията и уменията на участниците в краткосрочните специализации; (2) Постигане на по широк ефект от повишената компетентност на преподавателите чрез засягане на по-голям брой студенти в рамките на всички партньори; (3) Засилване на привлекателността на новите учебни програми разработени в рамките на проекта. Споделянето на преподавателите ще бъде част от техните планове за кариерно и професионално развитие на преподавателите. Плановете ще бъдат разработени на база на детайлен анализ на съществуващите компетентности и нуждите дефинирани от разработените учебни програми. Споделянето на преподаватели ще бъде директно свързани с дейността „Организация и изпълнение на краткосрочни специализации в асоциираните партньори.“ 0.00 0.00
Кариерно консултиране и ориентиране на студенти: Дейността е свързана кариерното развитие на студенти и създаване на възможност за подпомагане на тези от тях които искат да се насочат към предприемачество и започване на собствен бизнес. Дейността включва два основни аспекта: (1) Реализация и внедряване на единна система за проседяване на реализацията на завършили в първата година след дипломирането. Основни аспекти на тази система включват: • Създаване на възможност за продължителна комуникация със завършили студенти и документиране на тяхното професионално развитие; • Възможност за получаване на обратна връзка, свързана с кариерното развитие на завършили студенти. При необходимост - корекция на учебни програми вследствие на получената обратна връзка; • Наблюдение на пазара на труда и реализацията на студенти за ефективно формиране на професионалния профил на обучаемите с цел повишаване на тяхната конкурентоспособност. (2) Организация на кариерни борси. Основни аспекти, свързани с организацията на тези събития, включват: • Възможност студентите да се запознаят с успешни компании, работещи в професионалното направление което изучават; • Възможност за директно кандидатстване за работна позиция; • Разширяване и практикуване на уменията за презентация и водене на бизнес комуникация; • Създаване на връзка студенти/работодател и възможност за оценка на уменията и разработване на план за развитие; • Насърчаване на предприемачески инициативи; • Възможност за представяне на разработки и умения, които да бъдат оценени и насърчени за основа на собствена компания; (3) Организация на кариерни събития. Дейността е свързана с организирането на събития за изграждане на контакти между студенти и предприемачи/предприятия/работодатели, където основните аспекти включват: (1) Възможност студентите да се запознаят с успешни компании работещи в професионалното направление което изучават; (2) Възможност студентите да получат оценка за своето развитие като специалисти и както и наставления и насоки които да подобрят тяхната конкурентоспособност – под формата на професионален план за реализация изготвен от представител на работодателите; (3) Разширяване на уменията и познанията на участващите за търсене на работа и комуникация с работодателя; (4) Възможност за получаване на конкретна задача от работодател, която да бъде реализирана под формата на курсова или дипломна работа. Изпълнението на тази дейност е пряко свързано с дейност: „Създаване на мрежи от кариерни центрове в партниращите български висши училища“, където двете софтуерни платформи ще бъдат интегрирани с цел получаване на синергия от дейностите. 294 700.00 136 374.00
Създаване на мрежи от кариерни центрове в партниращите български висши училища: Дейността е свързана с кариерното развитие на студенти и създаване на възможност за подпомагане на тези от тях, които искат да се насочат към предприемачество и започване на собствен бизнес. В същността си представлява разработката на комплексна информационна система, която да обедини в мрежа кариерните центрове в партниращите в проекта български висши училища. Основни аспекти на разработваната информационна система включват: (1) Осъществяване на връзка между студент и работодател в рамките на мрежа действаща на територията на страната и обединяваща четири региона: Североизточен, Северен централен, Югоизточен, Югозападен. Тази връзка ще позволи: • Разширяване на възможностите за реализация на студентите в рамките на изучаваното от тях професионално направление; • Повишаване на квалификацията чрез неформално обучение, посредством наставления от представители на работодателите и ангажиране по конкретни задачи и проблеми; • Ясна оценка за възможностите и знанието на студенти, отнесено към конкретни работни позиции; • Подкрепа при подготовка на официална документация за бизнес комуникация при търсенето на работа. (2) Подкрепа и подпомагане на студенти, които виждат своето кариерно развитие като предприемачи, посредством: • Осигуряване на среда за информационна подкрепа; • Оценка на идеи и концепции от експертна комисия; • Връзка между студенти и наставници – работодатели и инвеститори; • Създаване на връзка между студенти от различните ВУЗ търсещи членове на своя екип. Тази дейност е пряко свързана с дейност „Кариерно консултиране и ориентиране на студенти“. Мрежата от кариерни центрове ще бъде интегрирана заедно с системата за проследяване на реализацията на завършилите в първата година след дипломирането студенти. 94 800.00 49 800.00
Студентски клубове за развитие на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност: Дейността е свързана с кариерното развитие на студенти и създаване на възможност за подпомагане на тези от тях, които искат да се насочат към предприемачество и започване на собствен бизнес, посредством специализирано обучение. Обучението, включено в рамките на дейността, предвижда: (1) Развитие на предприемаческите компетентности чрез серия от курсове развиващи дигиталните и презентационни умения; (2) Подобряване на конкурентоспособността на студентите чрез развитие на комплексни меки умения; (3) Включване на този тип обучения в разработените учебни програми, така че да се стимулира и развива предприемаческо мислене и умения и формализира този тип обучение; (4) Извършване чрез съществуващи и новосъздадени студентски клубове, като се даде възможност на студентите за участие в рецензиране и даване на отзиви за курсовете. (5) Създаване на синергия между курсовете и провежданите мобилности (интернационализация в чужбина). В дейността участват всички партньори в проекта, без ТУГ. Дейността е пряко свързана с изпълнението на дейности: (1) Разработка и въвеждане на съвместни учебни планове с партниращите български висши училища с издаване на общи дипломи; (2) Изходяща мобилност на студенти и докторанти с цел обучение и научноизследователска дейност. 10 800.00 5 760.00
Изходяща мобилност на студенти и докторанти с цел обучение и научноизследователска дейност: Дейността е свързана с интернационализирането на висшите учебни заведения, партниращи си в проекта, и създаване на възможност за студенти и докторанти да разширят познанията и компетентностите си посредством чуждестранен обмен и мобилност. В съществото си дейността ще бъде насочена към мобилности, даващи възможност за: (1) Придобиване на професионална компетентност в международен и мултикултурен контекст; (2) Осигуряване на опит тип „интернационализация в чужбина“; (3) Обучение по съвременна учебна програма, реализирана заедно със асоциираните партньори; (4) Придобиване на практически умения при проектно ориентирано обучение – за участниците които изберат да реализират свои курсови, преддипломни, дипломни и дисертационни теми по време на мобилността си; (5) Усвояване на умения свързани с предприемачество – при участие в специализирани курсове, свързани с мобилността; (6) Възможност за работа с апаратура и инженерни техники, които не са налични в изпращащите организации; (7) Разширяване на езиковите познания. В това си естество, дейността е пряко обвързана с изпълнението и реализирането на дейност „Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми за обучение на чужд език с асоциираните партньори“. Изходящите мобилности ще бъдат насочени към обучения по курсове, свързани с учебните програми, разработени в рамките на проекта. Изходящите мобилности ще се проведат в следните асоциирани партньори: (1) Karlsruhe Institute of Technology (KIT), Германия (2) Vilnius Gediminas Technical University (VGTU), Литва (3) Politehnica University of Bucharest (PUB), Румъния 116 086.00 0.00
Изходяща мобилност на постдокторанти, млади учени, изследователи и учени с цел обучение, обмяна на опит, преподаване и научноизследователска дейност.: Дейността е свързана с интернационализирането на висшите учебни заведения, партниращи си в проекта, и повишаване на цялостната квалификация и компетентност на постдокторанти, млади учени, изследователи и учени. В съществото си тя включва осъществяване на мобилности за преподаване и научноизследователска дейности, при които се очаква: (1) Развитие на широки връзки с международни научноизследователски групи, сътрудничеството с които може да бъде използвано за разширяване на компетенциите чрез активен обмен на знания; (2) Усвояване на нови научноизследователски и преподавателски техники и подходи; (3) Възможност за обучение за работа със специализирана и уникална техника, която не е налична в партньорските организации; (4) Придобиване на професионална компетентност в международен и мултикултурен контекст; (5) Осигуряване на опит тип „интернационализация в чужбина“. (6) Осъществяване на работа в партньорство по разработка на съвместни публикации и учебни материали; (7) Разширяване и утвърждаване на съществуващи международни връзки и контакти; (8) Осигуряване на устойчив обмен с асоциираните партньори и след приключване на проекта. Осъществяване на мобилностите ще бъде удостоверено със сертификат за успешно приключване, издаден от приемащите асоциирани партньори, удостоени с харта за висше образование „Еразъм“. Дейността е пряко свързана с въвеждането и стартирането на учебните програми разработвани в рамките на проекта. Повишената квалификация и компетентност на преподавателския състав участващ в мобилностите ще гарантира високо качествено обучение на европейско и интернационално ниво. 234 168.00 36 708.00
Входяща мобилност за преподаване: Привличане на чуждестранни преподаватели.: Дейността е свързана с интернационализирането на висшите учебни заведения, партниращи си в проекта, и в съществото си включва: (1) Привличане на международни преподаватели за провеждане на обучение, свързано с потребностите на разработените по проекта нови учебни програми на чужд език; (2) Стимулиране на нови подходи към преподаването и ученето в глобална и международна рамка, чрез активен обмен на знание, извършен на територията на приемащата организация; (3) Затвърждаване на връзките и свързаността с асоциираните партньори и установяване на устойчив и разрастващ се обмен на преподаватели, по-специално на входящи мобилности и след приключване на проекта. (4) Осигуряване на опит тип „интернационализация у дома“; (5) Подготовка на студентите за професионална социална реализация в международен и мултикултурен контекст. В това си естество дейността е пряко обвързана с изпълнението и реализирането на дейност „Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми за обучение на чужд език с асоциираните партньори“. Входящите мобилности ще бъдат насочени към обучения по курсове, свързани с учебните програми разработени в рамките на проекта. 91 152.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).