Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Establishment of secure communication link to the consulates with the National Visa Centre (NVC). Providing consulates with alternative communication channels  with limited access to Virtual Private Network (VPN) network.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Осигуряване на ефективно управление на проекта, както и координация, мониторинг и контрол на дейностите, включени в рамките на проекта. Контрол за изпълнение на времевия график и одобрения бюджет в съответствие с правилата за допустимост на разходите. Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнители по Дейност 2, Дейност 3 и Дейност 5 от проекта в съответствие със ЗОП и под мониторинг на МВР-ДМП, контрол върху дейността на изпълнителите за срока на сключения договор. Документиране на извършение дейности, комуникация с избраните изпълнители, изготвяне на изискуемите по проекта доклади и отчети пред МВР-ДМП. 13 720.82 0.00
Изграждане на независима алтернативна сателитна комуникационна мрежа, осигуряща свързаност между НВЦ и Консулските служби в рискови държави.: Свързаността и обмена на данни между консулските служби и НВЦ трябва да се осъществява чрез ВПН тунели, работещи в интернет среда, за което дипломатическите представителства и консулските служби трябва да наемат услугата от местен телеком на територията на приемащата държава. В някои държави интернет връзките са с ниско качество или са с ограничени възможностите за изграждане на защитени VPN тунели, което възпрепятства комуникациите между НВЦ и консулските служби. Разчитането само и единствено на местни телекомуникационни оператори представлява потенциален риск от прекъсване и/или затрудняване на комуникациите на някои консулските служби с МВнР. Което нарушава обмяната на лични и биометричии данни, както и друга важна информация свързана с прилагането на инструмента Шенген. Освен това някои от консулските служби нямат изградена мрежова свързаност с изнесените визови центрове. Мрежовите комуникации между НВЦ и консулските служби са изграждани според възможностите за ползване на пренос на данни използвайки публични или общодостъпни среди за комуникация в разложите държави. За да е възможно интеграцията на информационните системи по инструмента Шенген, НВИС, както и на други важни информационни системи, е необходимо изграждане на алтернативни сателитни комуникационни канали на местата, където е ниско качеството на предоставяната обществена свързаност, а така също и държаните, където са ограничени или липсват възможности за изграждане па защитени канали чрез публичните или общодостъпни комуникационни услуги. В изпълнение на дейността ще бъде извършено проектиране, доставка, монтаж и внедряване на комуникационна сателитна техника и осигуряване на сателитни комуникационни канали за свързване. Доставеното оборудване ще бъде инсталирано в точките за изграждане на алтернативната сателитна свързаност, които ще бъдат определени след стартиране на проекта. Доставката на необходимото оборудване, , както и провеждането на необходимото обучение на служители на МВнР ще бъде изпълнено от външен изпълнител, както е посочено в т.5.2. и т. 5.3 от настоящия формуляр. Конфигурирането, настройването и инсталирането на оборудването ще бъде осъществено от Държавна агенция „Национална сигурност“ съгласно чл. 6, ал. 4 и чл. 42, ал. 1, т.3 от Закона за Държавна агенция „Национална сигурност“ (ЗДАНС) и чл. 2, ал. 1 от Наредбата за дейността по организирането и осъществяването на електронните комуникации и криптографската сигурност на служебната кореспонденция, обменяна по електронни комуникационни канали между организационните единици в Република България и задграничните ѝ представителства. 423 480.00 423 480.00
Изграждане на защитена комуникационна свързаност на консулските служби с НВЦ: Мрежовите комуникации между НВЦ и консулските служби са изграждани според възможностите за ползване на пренос на данни използвайки публични или общодостъпни среди за комуникация в различните държави. Понастоящем капацитетът на връзките между консулските служби и НВЦ е ограничен, тъй като ползва ограничен ресурс от комуникационните канали на ДАНС за пренос на класифицирана информация, което не дава възможност за пълна интеграция на информационните системи обслужващи консулската дейност.За да е възможно интеграцията на информационните системи по инструмента Шенген, НВИС и ЕС-ВИС, както и на други важни информационни системи, е необходимо да бъде създадена нова комуникационна мрежа, която да отговаря на увеличаващата се нужда от бърз и независим пренос на лични и биометрични данни между консулските служби и НВЦ, и също така да бъдат постигнати критериите за сигурност и надеждност за пренос на лични и биометрични данни, спрямо изискванията на националното законодателство и ЕС, в това число и в рискови държави. В изпълнение на дейността ще бъде доставено оборудване и същото ще бъде инсталирано в МВнР и във всички дипломатически представителства на Р България в чужбина. Доставката на необходимото оборудване, както и провеждането на необходимото обучение на служители на МВнР и ДАНС ще бъде изпълнено от външен изпълнител, както е посочено в т.5.2. и т. 5.3 от настоящия формуляр. Конфигурирането, настройването и инсталирането на оборудването ще бъде осъществено от Държавна агенция „Национална сигурност“ съгласно чл. 6, ал. 4 и чл. 42, ал. 1, т.3 от Закона за Държавна агенция „Национална сигурност“ (ЗДАНС) и чл. 2, ал. 1 от Наредбата за дейността по организирането и осъществяването на електронните комуникации и криптографската сигурност на служебната кореспонденция, обменяна по електронни комуникационни канали между организационните единици в Република България и задграничните ѝ представителства. В рамките на дейността се предвижда да бъдат командировани индивидуално 8 служители на Държавна агенция ‚Национална сигурност“ в 8 консулски служби на Република България, където ще бъдат реализирани дейности по конфигуриране, настройване и инсталиране на оборудването. Разходите за пътни, дневни и квартирни ще бъдат съобразени с Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина. Начинът на възлагане на дейностите по осигуряване на самолетни билети ще бъде извършен съгласно наличие на сключен договор с външен изпълнител, а разходите за дневни и квартирни ще бъдат извършвани съгласно установените размери от Приложение № 2 към горепосочената наредба. Предвижда се всяка индивидуална командировка да покрива дневни за до три дни, квартирни за до 2 дни и пътни за отиване и връщане, или общо за 8 командировки – дневни за 24 дни, квартирни за 16 дни и самолетни билети за 8 души. Необходимостта от планиране на командировки за служители на ДАНС за целите на конфигуриране, настройване и инсталиране на съответното оборудване по проекта е продиктувана от нормативно вменените функции на публичния орган съгласно чл. 6, ал. 4 и чл. 42, ал. 1, т.3 от Закона за Държавна агенция „Национална сигурност“ (ЗДАНС) и чл. 2, ал. 1 от Наредбата за дейността по организирането и осъществяването на електронните комуникации и криптографската сигурност на служебната кореспонденция, обменяна по електронни комуникационни канали между организационните единици в Република България и задграничните ѝ представителства. Командироването на служители на ДАНС в оставащия брой консулски служби ще се реализира за сметка на бенефициера. 1 518 585.53 1 502 472.58
Информация и публичност: С оглед изпълнението на задължителните действия по осигуряване на информиране и публичност на помощта, съгласно чл. 2 от Регламент (ЕС) 1048/2014 и Регламент (ЕС) 514/2014 ще ще бъде осигурена визуална индентификация на получената безвъзмездна финансова помощ - изготвяне на обозначителни табели и/или етикети, които ще бъдат поставени върху доставеното по дейности 2 и 3 оборудване. Външните изпълнители, определени по линия на дейност 2 и дейност 3 от проекта, ще имат задължението при стартиране на договорите за обществена поръчка да осигурят обозначителни табели и/или етикети с визуализация на финансовия принос от ЕС, които ще бъдат поставени на подходящо място по съответното оборудване. Поради спецификата на проекта и по специално на дейност 2 и Дейност 3, МВнР счита че изпълнението на други дейности/ мерки по информация и публичност не са препоръчителни. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).