Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project “Sustainable development of services for inclusion in Vidin Municipality” is further improving of social services provided by project "All children with equal start in school" ( funded by Loan 7612BG from International Bank for Reconstruction and Development (IBRD) 2008-2015. Established models of social services will continue to function and to build on what has been achieved so far. All services provided upon this project are very important for the early child development and for achieving strategic and concrete targets of Vidin Municipality in this area. The implementation of the project proposal is an additional opportunity for risk prevention and support to overcome risky situations in terms of fundamental rights of the child, including: the right to family life, the right to education, right to health, protection from abuse, neglect and all forms of exploitation and discrimination, the right to development, decent standard of living, full life and social integration of children with disabilities. The project implementation will allow consumers to return their sense of life, for the care of the state and the municipality for children and their families within the requirements of the program to determine their own needs and choose the services they will use. During implementation of key activities towards the achievement of the objectives will be followed horizontal principles of equal opportunities and non-discrimination, gender equality and sustainable development.Improved facilities and the work of professionals is a factor for future sustainable development of the provided services. Implementation of the project will be based on the objectives of Vidin Municipality to represent, defend and protect the interests and rights of the users of early childhood development services. The applicant gained experience in the field of social services will contribute to the successful implementation and continuation of the project activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на дейностите по проекта: Дейностите за организация и управление имат за цел установяването на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реали­зация и постигане на заложените цели. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, чийто членове разполагат с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. Екипът организира дейностите по проекта, осигурява техническото им обезпечаване и следи за точното им изпълнение. Екипът за организация и управление ще се състои от ръководител, координатор, технически сътрудник и счетоводител. Ръководител проект - ръководи дейностите, заложени в проекта, като осъществява връзки между отделните нива на управление и взема съответните управленски решения. Следи и контролира качеството и количеството на извършените дейности, оформя и следи за подготвянето на отчетите до финансиращата институция и дава указания за изготвянето им. Приема и резюлира месечните доклади на членовете на екипа. Носи отговорност за финансовите потоци на парични средства. Организира подготовката и изпълнението на тръжните процедури. Организира представянето пред медиите, пресконференциите и дейностите за прозрачност. Участва в изготвянето на плана за мониторинг и в извършването на оценките по него. Участва в изготвянето на финални технически и финансови отчети. Координатор - координира техническото обезпечаване на дейностите по проекта. Следи за целесъобразното и оправдано изразходване на средствата по бюджета. Участва в подготовката и изпълнението на тръжните процедури . Носи материална и финансова отговорност заедно с ръководителя при разходването на финансовите средства с цел избягване на финансови злоупотреби. Следи за качеството на извършваните дейности и изготвя месечни доклади до ръководителя относно своята работа. Участва в разработването на информационните материали. Участва в изготвянето на плана за мониторинг и в извършването на оценките по него. Участва в организираните пресконференции и дейностите за прозрачност. Участва в изготвянето на междинните и финалния доклад. Технически сътрудник - извършва цялата техническа работа за дейностите по проекта. Сътрудничи при оформянето на месечните планове за задачите на членовете на екипа, организира заседанията на екипа и води протоколи от тяхното провеждане. Участва в подготовката и изпълнението на тръжните процедури. Участва в изготвянето на месечни отчети, както и финални технически и финансови отчети. Осъществява контактите с медиите, участва в представянето пред тях, пресконференциите и дейностите за прозрачност. Участва в разработването на публикациите в пресата и изготвянето на рекламните и информационни материали. Участва в изготвянето на плана за мониторинг, и в извършването на оценките по него. Въвежда информационни и документални материали в компютъра, обработва въвежданата информация и я обособява в съответните файлове, получава информация по електронен път, като я обработва и предава за ползване. Изготвя месечни доклади до ръководителя относно своята работа. Счетоводител- извършва цялостна дейност относно счетоводната отчетност на дейностите по проекта - счетоводно отчитане на изразходваните средства, тяхното счетоводно отразяване в регистри, начисляване възнагражденията, на дължимите суми за социални и други осигуровки на бюджета, на дължимите данъци. Осъществява насрещни проверки при изразходване на средствата с цел избягване на всякакви финансови злоупотреби. Носи материална и финансова отговорност заедно с ръководителя при разходването на финансовите средства. Изготвя месечни доклади до ръководителя относно своята работа. Участва в изготвянето на междинните и финалния доклад. 98 063.76 102 634.38
Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания: Целта на услугата „Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания” е подкрепа на деца с увреждания за успешна интеграция в първи клас в масовото училище. Услугата ще се предоставя на деца с увреждания, подлежащи на записване в първи клас. Децата ще получат помощ за усвояване на знанията и уменията, необходими за първи клас. Услугата може да включва и наблюдение на адаптирането на детето и неговото развитие през първата година в училище. С оглед успешната реализация на тази дейност и ефективното й приложение като част от проектните услуги, на всяко дете, включено в дейността ще бъде изготвена индивидуална оценка на потребностите. Тази оценка ще бъде основа за разработване на индивидуален план за предучилищна подготовка, който ще се реализира с участието на потребителя на услугата, с участието на негов роднина, близък или законен представител, както и чрез експертна помощ, според специфичните потребности на потребителя. Дейността, която ще се изпълнява от специален педагог, включва следните компоненти: 1. Проучване на целевата група, с която ще се работи, с оглед планиране, подготовка и успешно реализиране на дейността, чрез използване на различни педагогически методи и похвати за събиране на информация и оценяване равнището на усвоеното знание от всяко насочено към услугата дете за адекватно планиране на педагогически намеси относно подготовката за първи клас; 2. Подготовка на план за дейността; 3. Подготовка на индивидуални програми за работа с всяко дете, съобразно увреждането, съдържащи следните тематични компоненти: - развитие на комуникативни и комуникационни умения, - развитие на умения за самостоятелна работа в клас и в къщи, - развитие на умения за самостоятелно учене, - развитие на умения за работа в група, - развитие на умения за решаване на проблеми, - развитие на умения за критично и конструктивно мислене; 4. Осъществяване на взаимодействие с родителите на децата, бъдещите учители на децата и други; 5. Участие в разработването на индивидуални планове или на програми в детската градина или предучилищната група, където децата са интегрирани; 6. Провеждане на индивидуални занимания с деца с увреждане с цел подготовка за успешно постъпване в първи клас – в дома на детето или в помещение за индивидуална работа; 7. Провеждане на групови занимания с деца с еднакъв тип увреждане на годишна възраст; 8. Разработване на обучителни програми, обучителни и информационни материали, методики и други: - за подходящи методи и техники за мотивиране на децата с увреждане и стимулиране на личностното им развитие, - за провеждане на консултации за работа с родители на деца с проблеми, - за консултиране на родителите относно принципите на интегрираното обучение на деца със специални образователни потребности; - за формите за самоподготовка в къщи; 9. Подбор на учебни средства и материали и учебни помагала, подходящи за конкретната обучителна ситуация; 10. Обучение на родителите за прилагането на похвати за работа с детето с цел създаване у него на умения за самостоятелен живот и за самоподготовката на детето в къщи; 11. Посещение, заедно с децата и родителите на училище, с цел запознаване с началните учители и учебната среда; 12. Поддържане на индивидуални досиета на децата, с които се работи; 13. Създаване и поддържане на индивидуално досие за всяко дете - потребител на услугата. 15. Участие в периодични срещи с останалите специалисти, включени в дейностите по проекта, с цел съвместна работа, подобряване на прилаганите методи и други; 95 111.56 82 334.93
Формиране и развитие на родителски умения. Семейно консултиране и подкрепа: Услугите са разделени в две групи с оглед възрастта на целевите групи деца – услуги за родители и семейства на деца до 3 годишна възраст и услуги за деца от 3 до 7 годишна възраст и техните семейства. Фокусът на услугите за деца до 3 годишна възраст е поставен най-вече на формирането и развитието на родителски умения. Целта на услугите е не само да се подкрепят семействата в отглеждането на децата, но и да се стимулират за по-голяма активност във всички сфери на живота с цел осигуряване на добра семейна среда за малките деца. Родителите ще имат възможност за комплексна подкрепа – от изцяло свързана с полагане на грижи за малки деца до консултиране относно възможностите за подобряване на тяхното образование, квалификация, шансове за заетост и т.н. И за двете възрастови групи деца се предоставят и услуги по здравно консултиране. Целта е не само да се оказва подкрепа в случай на установено увреждане или пък заболяване, а и да се формира здравна култура за правилно отглеждане на децата, като средство за превенция на здравните рискове. За децата от 3 до 7 г. услугите основно са насочени към интеграция в детските градини и подобряване на училищната готовност. Наред с останалите дейности за групата деца от 3 до 7 г. основните услуги се фокусират върху групова и индивидуална работа с децата и техните семейства. За да има пълноценно социално включване се работи и с тези деца и родители, които не попадат в рисковите групи по проекта. Услугата „Формиране и развитие на родителски умения” цели формиране на родителски умения, създаване на връзка родител-дете, повишаване на самочувствието и увереността на родителите и разширяване на подкрепата. Услугата е насочена към бъдещи родители, родители на деца от 0 до 3 г., родители от уязвими групи, които не полагат адекватни грижи за децата си и ги излагат на риск. Услугата „Семейно консултиране и подкрепа на родители на бебета и деца до 7 годишна възраст” цели подкрепа на семействата на деца до 7 години в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Предоставянето на услугата ще спомогне за увеличаване на възможностите за социална интеграция на рисковите групи чрез развитие на социални умения – общуване, изготвяне на семейния бюджет, търсене на работа, родителски умения; улесняване на достъпа на уязвимите групи до различни услуги и институции; засилване на мотивацията сред общностите във висок риск в областта на семейното планиране чрез предоставяне на информация по въпроси като репродуктивното здраве, методите на контрацепция, болестите, предавани по полов път, адресиране на проблемите на насилието и неглижирането на деца. За изпълнение на услугите ще бъде извършен подбор на следните специалисти - педиатър, гинеколог, медицинска сестра, акушерка, психолог, юрист, с които ще бъдат сключени договори за услуга. Като част от персонала на общностния център за изпълнение на тези услуги ще бъдат назначени на трудов договор 1 социален работник и 1 медиатор. 361 983.60 356 360.86
Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Дейността включва редовно наблюдение на здравния статус, физическото и психомоторното развитие на децата. Реализирането на тази дейност е насочена към идентифициране нa нуждите и проблемите на всяко едно дете, приоритетно деца от уязвимите групи по отношение на здравния им статус, физическото и психомоторното им развитие. По този начин се намаляват рисковете за децата, диагностициране на здравословни и психически отклонения, навременното справяне, с които да предотврати бъдещи проблеми за детето при неговото развитие. Дейността ще се провежда в специално обособен здравен кабинет в центровете по квартали от специалисти като педиатър, стоматолог и медицинска сестра в зависимост от идентифицираните нужди. Дейността цели провеждане на профилактични прегледи на деца от уязвимите групи. Основната дейност на услугата "Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията" се състои в: • редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата; • превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст; • достъпнoст за родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават; • осигуряване на мобилност – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране и т.н. По проект "Всички деца с равен старт в училище" са отремонтирани и обособени шест помещения - 4 в детски градини в град Видин, 1 в детска градина в гр. Дунавци и 1 в град Видин, находящо се на първи етаж от сграда на ул. "Искър" 17 - Общностен център. В две от помещенията / в ЦДГ "Мир" - гр. Дунавци и в Общностен център са оборудвани здравни кабинети. С цел ефективното използване на ресурсите от проект "Всички деца с равен старт в училище" в настоящото проектно предложение се предвижда обзавеждане и оборудване и на здравните кабинети в две детски градини. 170 205.58 159 532.74
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище: Допълнителната подготовка ще бъде насочена към създаване на летни групи/училища с цел оказване на подкрепа на децата, на които им предстои постъпване в първи клас. Целта на тази услуга е чрез нестандартен подход да сеизгради положителен модел и социална ангажираност децата, максимално да се запълни свободното време на децата, преди да започнат занимания в училище. В летните групи/училища ще се провеждат колективни игри, мероприятия и кратки екскурзии до близки местности, организиране и провеждане на състезания. Освен това в тази дейност ще бъдат включени и родителите в подготвителната работа. Дейността ще обхване децата на възраст от 5 до 6 годишна възраст, завършили своята предучилищни подготовка и на които им предстои да започнат училище в първи клас. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Летните училища ще предоставят дейности за подобряване на предучилищната подготовка като: - Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата се разделят на групи в зависимост от техните нужди; - Игри в съответствие с предпочитанията на децата; - Кратки екскурзии в или в околностите на града или селото; - Включване на родителите в екскурзиите като придружители; - Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища; - Ежемесечни срещи с родителите. Мотивация за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас; - Включване на родителите в подготвителната работа; - Създаване на групи от деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език. Родителите също щебъдат включени и информирани с цел поддържане на тяхната мотивация за записване на децата в училище. 21 417.60 13 389.40
Управление и функциониране на услугите: Управлението и функционирането на услугите по настоящия проект ще се извършва на територията на създадения Общностен център по проект "Всички деца с равен старт в училище". По този начин ще се надградят постигнатите до момента резултати, ще се създаде устойчивост на предлаганите услуги, ще се ползват ефективно ресурсите на ремонтираните и оборудвани помещения. За пълноценното функциониране на центъра ще бъде назначен постоянен персонал, който ще се състои от ръководител, домакин, шофьор и хигиенист. Ръководителят и шофьорът ще бъдат ангажирани на пълно работно време, а домакинът и хигиенистът на непълно. Общностният център е подходяща и навременна алтернатива, чрез която ще се предложи нов, интегриран подход в предоставянето на услуги. 316 547.31 287 697.07
Информиране и публичност: Методологията на проекта залага достигането на сериозен ефект сред целевите групи и местната общност за популяризиране помощта на ЕС и Република България в рамките на ОП РЧР. Предвижда се провеждането на три пресконференции – начална, междинна и финална. На тях ще бъдат поканени представители на заинтересованите страни и местните медии, както и представители на местните институции, които имат отношение към изпълнението на дейностите по проекта. По проекта се предвижда да бъдат изработени рекламни брошури, плакати, постоянни обяснителни табели. Чрез местните преса и телевизия ще бъдат публикувани и излъчени рекламни материали. Всички информационни материали ще бъдат изготвени, съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. Информационните материали ще бъдат разпространени в училищата и детските градини. Чрез кметовете на населените места в общината рекламните материали ще бъдат предоставени на хората от селата. При провеждане на рекламни кампании ще се спазват изискванията за визуализация, ще се спазват изискванията за публичност и прозрачност. Всички предприети мерки, дейности, мероприятия и изработени материали за осигуряване на информация и публичност по проекта ще бъдат извършени в съответствие със стандартите и съответните правила за информиране и публичност, предвидени в чл. 2 – 10 и Приложение 1 на Регламент No 1828/2006 на Европейската Комисия и изискванията на Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите на ОП РЧР и на настоящата схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. 2 172.00 1 092.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).