Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

With the realization of a project  "Patronage cares for adults and persons with disabilities at municipality of Chirpan" , a new type of hourly integrated health and social service will be developed for elderly people and persons with disabilities, incl. with chronic illnesses and lasting disabilities in their homes.
The services will be provided by the Domestic Social Patronage - the town of Chirpan, thus expanding its activities.
The overall objective of the project is to improve the quality of life and the opportunities for social inclusion of people with disabilities and the adults by providing a network of services in the home  and form adequate capacity for their provision.
For the provision of all services, employees are expected to be employed in the following positions: Junior Specialist "Social Activities", Psychologist, Nurse and Home Attendant. All applicants for users of social services under the project will prepare an individual needs assessment according to which each user will be provided with the services he needs.
Within the services, the psychologist will provide psychological and motivational support to the users.
 The nurses, if necessary and desired by consumers, will track their condition. At the user's home will measure and monitor blood pressure, blood sugar, injections and other activities in their competencies and powers.
The provision of services under the project will start from the beginning of month 6.
The services will be provided for 12 months. The project is expected to cover at least 61 users.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на почасови интегрирани здравно - социални услуги: Интегрираните здравно - социални услуги ще бъдат предоставяни от Домашен социален патронаж - Чирпан, който е и Звено към общинска администрация. Осн. цел на дейността е да бъдат предоставени качествени комбинирани социално - здравни услуги на всеки един потребител, които да обхванат в максимална степен неговите потребности. Съобразно конкретните нужди и потребности на ползвателите на социалните услуги ще бъдат разработени индивидуални план-графици за всеки един от тях, които ще бъдат неразделна част от договорите за предоставяне на услугите. В рамките на 12 месеца в различни населени места на общината се предвижда предоставянето на патронажни услуги, според нуждите на потребителите. Реалният брой на потребителите ще бъде определен на база потребностите на всеки един кандидат-потребител и максималният брой часове на месец на база изготвеният бюджет на проекта. Очаква се услугата да бъде стартирана и предоставяна от началото на месец 6. Два месеца преди стартиране на услугите, ще стартира изготвянето на оценката на потребностите на кандидатите. С цел коректност на изготвяне на оценката и експертиза, минимум две лица следва да участват в изготвянето ѝ. За целта по проекта залагаме назначаването на психолога и мл. специалист "Соц. дейности" от началото на месец 4. Извън 12-те месеца по предоставяне на патронажните грижи тези двама служители ще изготвят индивидуалните оценки на всеки един кандидат потребител. По този начин те ще имат време, докато се набират Заявления на кандидат - потребители, да изготвят системно оценките и да бъдат запознати със състоянието на потребителите предварително. От опита придобит до момента по други проекти, свързани с предоставянето на почасови услуги в домашна среда, е от огромно значение качествената предварителна оценка на потребностите и факта, че към момента на стартиране предоставянето на услугите, екипът по предоставяне на услугите вече има яснота за състоянието на потребителите и са запознати с конкретните случаи. Също така, когато Екипът по реализация на проекта пристъпи към провеждане на събеседване и подбор на служителите на длъжност "Домашен санитар" и "Медицинска сестра", Мл. специалист "Соц. дейности" и "Психолог" ще бъдат включени, като експерти, в Комисията която ще проведе събеседванията. Към този момент те вече ще бъдат запознати с голяма част от кандидат - потребителите, чиито оценки ще изготвят и вече ще имат поглед върху потребностите им и техните очаквания към персонала, който ще предоставя услугите по патронажна грижа. Мед. сестри, които ще бъдат назначени на трудов договор на 4 часа при желание и нужда от страна на потребителите ще проследяват състоянието им. На място в дома на потребителя ще измерват и следят за кръвното налягане, кръвна захар и други дейности, в компетенциите и правомощията им. За дейността на мед. сестри в материалите по проекта са заложени за закупуване апарати за кръвно налягане, глюкомери с тест лентички и други мед. пособия и консумативи, нужни за дейността им. Психологът ще осъществява психологическа и мотивационна подкрепа на потребителите. Предоставянето на психологическата подкрепа е част от патронажните услуги. Наличието на психолог в екипа предоставящ услугата, сам по себе си гарантира по-добро качество на услугата и по добро обхващане на нудите и потребностите на потребителите. От дейността на психолога ще могат да се възползват всички потребители, които съгласно изготвените индивидуални оценки имат нужда от този тип подкрепа. Мл. специалист "Соц. дейности" освен соц. консултации на потребителите при нужда, ще отговаря и за цялостната организация и координиране на екипът по предоставяне на услугата патронажна грижа. Вместо да се залага конкретен брой лица за длъжността "Домашен санитар", се залага възнаграждението като брой човеко-часове. Опита придобит до момента говори, че този начин е по - вариативен и дава повече възможности на екипа по проекта и този за предоставяне на услугата за реакция в много от случаите. 120 250.35 134 028.28
Обучение и супервизия на персонала: Основната цел на дейността е провеждането на въвеждащо обучение за качествено предоставяне на почасови услуги и супервизия на персонала предоставящ услугите. Организиране и провеждане на въвеждащо обучение на кандидатите за предоставяне на почасови интегрирани здравно - социални услуги, преди да започнат работа в дома на потребителя за изграждане на умения и знания, необходими за удовлетворяване на неговите конкретни нужди и потребности. Поради придобитият до момента опит в предоставянето на социални услуги в реализирани проекти, се предвижда да бъдат обучени допълнително кандидати за длъжността "Домашен санитар", с цел да се покрие едно бъдещо текучество на персонала. Обучението ще бъде проведено в рамките на 5 дни, съгласно публикуваната методика за предоставяне на патронажните грижи. Обученията са разделени на: - въвеждащо обучение за медицинските специалисти; - въвеждащо обучение на специалистите в областта на социалните дейности; - надграждащо обучение на специалистите в областта на социалните дейности. Обученията по предоставяне на услугата „патронажна грижа” по проекта ще бъдат извършени от служител на община Чирпан с необходимото образование и практика в провеждането на тези обучения. Супервизията по проекта ще се извършва ежемесечно в продължение на 11 месеца. Ще бъде пропуснат само първият месец от стартиране на услугата, с цел натрупване на практика и опит от служителите при предоставянето на услугите в реална работна среда. Супервизията (индивидуална и групова) ще бъде извършвана от квалифициран служител на Община Чирпан, с необходимото за целта образование и опит. 2 725.65 2 725.53
Ремонт, оборудване, обзавеждане и закупуване на транспортно средство за мобилна работа: За нуждите на екипа по предоставяне на мобилни услуги по проекта ще бъде закупен лек автомобил. Той ще спомогне за ефективното обхващане на потребителите от специалистите - мед. сестри, мл. експерт "Соц. дейности", психолог. Автомобилът ще бъде необходим на експертите при почасовото предоставяне на услугите от тяхна страна на потребителите, навременното придвижване между тях и бързата реакция при нужда. Ежемесечно се осъществява и мониторинг на услугите от страна на мл. спец "Социални дейности" и психолога, които ще посетят потребителите във всички населени места на общината. Липсата на превозно средство ще затрудни неимоверно работата им, поради което е наложително закупуването на един лек автомобил. За предоставяне на услугата "патронажна грижа" ще бъдат използвани помещения в сградата на Домашен социален патронаж - Чирпан. Помещенията не са ремонтирани от години и е необходимо освежаването им, за създаването на нормална работна среда на екипа по предоставяне на услугата. Предвижда се единствено вътрешно боядисване на помещенията и полагането на ламиниран паркет. Отоплението в сградата на Патронажа се осъществява с парно, но няма климатизация и през лятото работните условия са лоши. Поради тази причина по проекта залагаме и закупуването на 2 броя климатици за помещенията на специалистите по проекта. Чрез тази дейност ще бъде закупено оборудване и обзавеждане за нормалното функциониране на екипът по предоставяне на услугите. Пълно обзавеждане за три броя работни места, включващо – бюро, работен стол и компютърна конфигурация с лицензирана операционна система WIN7PRO и една етажерка. Във връзка със съхранението на консумативите, които ще ползват мед. сестри по проекта е необходимо и наложително закупуването на шкаф за мед. изделия. Предвиждаме закупуването на един такъв, с отделни секции, метален със самостоятелно заключване на всяка една от тях. Ще бъде закупен и един брой метален архивен шкаф със заключване, т.к. проекта е свързан със съхраняването и на копия на лични документи на потребители и служители. Предвиждаме да бъде закупен един брой принтер и един бърз документен скенер. Причината за закупуването и на двете машини е намаляването до минимум на разходите за финансова издръжка на услугата. От опита придобит до момента в работата по проекти по схеми като „Помощ в дома”, „Алтернативи”, "Независим живот" и други социални проекти е на лице огромно количество документация, нормално произтичаща от големият брой служители и потребители обхванати в един проект. Ежемесечно се налага принтирането на отчети на персонала, планове и графици на потребителите в по три екземпляра, договори за услуги и оценки на потребности. Всичко това утежнява изключително много бюджета на проекта или средствата за издръжка на дейността на екипът от към консумативи. Закупуването на принтер е наложително, поради желанието да се пести хартия, по-евтини консумативи и автоматичен двустранен печат. Поради онлайн отчитането на проектите е и необходимостта от наличието на бърз документен скенер. Екипът за организация и управление на проекта не се намира на едно и също място с екипът по предоставяне на услугата и няма пряк достъп до документацията от досиетата на потребителите. Поради тази причина се налага редовно сканиране на документите от екипа по предоставяне на услугата. Скенерът ще бъде заложен с автоматично двустранно сканиране. 49 995.11 49 985.12

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).