Приготвяне на топъл обяд: Община Каолиново изпълни проект „3-1 – Топъл обяд в условия на пандемията от СОVID-19 в община Каолиново", по ОПХ и/или ОМП съфинансирана от ФЕПНЛ чрез механизма REACT-EU до 30.09.2022 г. Община Каолиново изпълнява договор с период на изпълнение от 01.10.2022 г. до 08.08.2023 г. за 480 лица, при стойност на един храноден 3,20 лв. с ДДС. Имахме сключен Договор № 63 от 29.08.2022 г. с фирма „Кей Енд Ви "ООД, гр.Сливен след проведена процедура по чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП, открита с Решение №F243058 от 21.06.2022 г. на кмета на Община Каолиново, с предмет „Приготвяне и доставка на готова храна – топъл обяд за лица от уязвими групи в община Каолиново" (уникален номер в РОП 00969-2022-0004).Поради естеството на услугите предмет на Договора, касаещо изхранването на крайно нуждаещи се и уязвими чието осъществяване не можеше да бъде прекъснато, затова между страните се постигна съгласие за изменение на Договор № 63 от 29.08.2022 г. На 30.09.2022 г. на основание чл. 116, ал. 1, т. 1 и 3 във вр. с ал. 2 от ЗОП, и чл. 46 от Договор № 63 от 29.08.2022 г., се подписа Допълнително споразумение № 1 към Договор № 63 от 29.08.2022 г. между община Каолиново и Фирма „Кей Енд Ви "ООД, гр.Сливен за продължаване на доставката на топъл обяд в община Каолиново. Община Каолиново обяви нова процедура за възлагане на обществена поръчка – Публично състезание по смисъла чл. 18, ал. 1, т. 12 от Закона за обществените поръчки (ЗОП) на основание чл. 178, ал. 1 от ЗОП във връзка с чл.20, ал.2, т.2 от ЗОП с предмет: „Приготвяне и доставка на готова храна - топъл обяд за лица от уязвими групи в община Каолиново", открита с Решение № F351092 от дата 04.04.2023 г. на кмета на Община Каолиново с уникален номер на обществената поръчка 00969-2023-0007, защото срокът на изпълнение на действащия договор с Фирма „Кей Енд Ви "ООД, гр. Сливен беше до 08.08.2023 г. С Решение № D24139564 от 02.06.2023 г. на основание чл. 181, ал. 6, във връзка с чл. 22, ал.1, т.6 от Закона за обществените поръчки е избран за изпълнител на обществена поръчка с предмет „Приготвяне и доставка на готова храна - топъл обяд за лица от уязвими групи в община Каолиново" участник „КЕЙ ЕНД ВИ" ООД. Храната се приготвя и разнася от фирма „Кей Енд Ви" ООД, гр. Сливен. Адрес на кухнята майка: гр. Сливен, ул. Димитър Пехливанов-Добрович" № 2. Регистрационен номер на обекта № 2190/25.04.2012 г.Избран е нов доставчик на кетъринг услуги, който се извършва от „Кей Енд Ви "ООД, гр. Сливен - със сключен Договор № 55 / 13.07.2023 г. с „Кей Енд Ви " ООД, гр. Сливен влизащ в сила от 08.08.2023 г. със срок до 30.09.2025 г или до стигане на прогнозната стойност на договора, което обстоятелство настъпи първи и до изпълнение на всички поети от страните задължения по договора. За потребителите, изповядващи ислям, които не консумират свинско месо ще се изготвят отделни седмични менюта, които да отговарят на религиозните им традиции. Безплатен обяд ще се готви ежедневно за 480 представители на целевите групи за периода от 01.10.2022 г. до 30.09.2025 г. в рамките на общо 750 работни дни. |
1 218 566.40
|
666 451.20
|
Предоставяне на топъл обяд: Топлият обяд ще се предостави на 480 потребители, живеещи в 17 населени места на община Каолиново- с.Загориче, с.Браничево, с.Средковец, с.Гусла, с.Пристое, с.Климент, с.Тъкач, с.Наум, с-Сини вир, с.Лятно, с.Долина, с.Дойранци, с.Т.Икономово, с.Лиси връх, кв.Кус, кв.Боймир и гр.Каолиново.
Община Каолиново ще реализира една трапезария за всички населени места, като за целта са разкрити пунктове за раздаване на топъл обяд в 17 населени места в общината.
Храната ще се приготвя и разнася от фирма „Кей Енд Ви”ООД, гр.Сливен. Адрес на кухнята майка: гр.Сливен, ул.Димитър Пехливанов-Добрович" №2. Дейността "Топъл обяд" включва:
1. Приготвяне на топъл обяд, в собствена материална база, отговаряща на изискванията на Закона за храните;
2. Опаковане на готовата храна по начин, който я предпазва от замърсяване, в съдове и опаковки за еднократна употреба, разрешени за контакт с храни;
3. Транспортиране на топлия обяд до определените места, с превозните средства отговарящи на изискванията на ЗХ.
Осигуряването на топъл обяд представлява еднократно хранене, което включва – супа - минимум 250 грама, основно ястие - минимум 300 грама (поне едното от които месно), хляб - минимум 150 грама и поне веднъж седмично десерт – минимум 150 грама. Фирмата е регистрирана съгласно чл.12 от ЗХ и има разработена и внедрена система за управление на качеството и безопасността на храните ISO 9001:2008 и ISO 22000:2005. Рег.№ 2190/25.04.2012 г.
Потребителите ежедневно ще потвърждават получаването на топъл обяд чрез попълване на Дневник на потребителя. При неявяване на потребител , годината за консумация на храна ще се предоставя на лица от резервен списък, за да не се допуска разхищение на хранителните продукти .При реализиране на дейностите ще се изготвят седмично меню и калкулационни ведомости, включващи вид, количество и стойност на изразходените хранителни продукти. При попълване на Дневника на потребителя има и възможност за предоставяне на информация за качеството на предоставената услуга. По одобрени менюта се изготвят ежедневни менюта. На база заявеният бр. порции се определят необходимите видове и количества суровини за приготвяне на ястия и се организира персонала за максимално ефективна работа.Списък на техническите лица - Главен готвач – 1 бр.,Готвач – 2 бр.,Майстор производство на хлебни изделия – 1 бр.,Отговорник ДПП – 1 бр.,Технолог по храните – 1 бр.,Шофьор лекотоварен автомобил 5 бр.,Работник кухня – 2 бр.
Списък на техническото оборудване - Зеленчукорезачка – 3 бр.,Картофобелачка – 100-120 кг/час – 1 бр./- 60-80 кг/час – 2 бр.,Месомелачка 1 бр.,Машина за формиране на мляно месо /топчета, кюфтета/ - 1 бр.,Тестобъркачка 22 л./- 32 л. – 1 бр.,Планетарен миксер – 5 л./– 25 л. – 1 бр.,Тесто-отделителна машина 1 бр.,Тесто-окръглителна машина – 1 бр.,Втасална камера за 16 тави – 6 бр.,Ел. пекарна с 3 камери х 2 тави /60х40/ - 8 бр.,Конвекторна фурна за 10 тави – 1 бр.,Конвекторна фурна за 6 тави 1 бр.,Газов парен казан – 60 л./-150 л./-300 – 2 бр.,Готварски плот с 2 котлона – газ – 1 бр.,Готварски плот с 4 котлона – газ – 1 бр.,.Фритюрник – 10 л. - 2 бр.,Скара 60 х 40 – 2 бр.,Колбасо-резачка – 1 бр.,Пасатор, 25 см потопяема част, 13 000 оборота/мин., 250W – 2 бр.,Професионален хладилен шкаф, -18⁰ С/ -15⁰ С - 2 бр.,ПХШ, - 18⁰ С/ - 15⁰ С - 5 бр.,ПХШ, 0⁰ С/ +4⁰ С - 4 бр.,ПХШ, + 10⁰ С /яйца/ - 1 бр.,Хладилна камера, 0⁰ С/+4⁰ С, 10 м3 – 2 бр.,ХК, -18⁰ С, 12 м3 – 1 бр.,ХК, 0⁰ С/+4⁰ С, 25 м3– 2 бр.,Тунел за шоково охлаждане – 1 бр.,Различни по вид ел. Везни, 6 - 300 кг. - 5 бр. Списък на МПС: Мерцедес спринтер СН 3121- 104 от 30.08.2021 г.
Ситроен Джъмпер – СН0003 АТ-021/16.07.2021 г.Ситроен Джъмпер -СН 0928ВА - 030/24.09.2021 г.Ситроен Джъмпер -СН 7547АТ – 116 от 23.09.2021 г.
Ситроен Джъмпер -СН 7211АТ –017/16.07.2021 г.Ситроен Джъмпер -СН 4746 АТ – 031/31.08.2021 г.Дачия Логан – СН34 22 ВВ -102/30.08.2021 г.
Дачия Докер– СН 0239 АР -112/23.09.2021 г.Дачия Докер– СН 0237 АР -108/30.08.2021 г.Рено Мастер - СН 1297 ВА- 030/16.07.2021 г. и др.
|
85 299.64
|
46 651.58
|
Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на проекта от екипа на проекта. Потребителите ще се насочват към компетентните служби за подпомагане социалното приобщаване на крайните получатели или насърчаване на социалната интеграция на хора изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се осъществява след проведен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. Съпътстващата подкрепа е свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите програми, реализирани от общината, които ще оказват необходимата помощ и подкрепа в дългосрочен план.
При заявена потребност екипът на проекта ще предоставя индивидуално консултиране и съдействие за: - предоставянето на услугата "топъл обяд", възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от EСФ; - ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомни лица, за подпомагане достъпа до здравни и образователни услуги , за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; - индивидуални консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др.; - други форми на подкрепа, съдействие, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Eкипът за управление на проекта ежедневно ще оказва съдействие за попълване на формуляри, подаване на заявления. На потребителите ще бъдат раздадени за попълване Дневници за обратна връзка. Община Каолиново има опит в изпълняването на проекти насочени към хора в риск от бедност и социално изключване, което е гаранция за наличието на човешки ресурс и потенциал за осъществяването на съпътстващите мерки.
От 2018 г. до настоящия момент община Каолиново ежегодно раздава хранителни продукти по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане „,Фонд за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица“, средно годишно на 1434 лица. По проект „Независим живот в община Каолиново“, финансирана по ОП РЧР, бяха извършени социални дейности като: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, въз основа на индивидуална социална оценка чрез създадения "Център за почасово предоставяне на социални услуги в домашна среда"; Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги; Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.След приключване на проекта на 31.05.2017 г. обгрижването на възрастни хора продължи с изпълнението на ПМС № 137/05.07.2017 г. и ПМС № 332/22.12.2017 г. Работили сме по следните програми и проекти: Националната програма „Предоставяне на грижи в домашна среда“ в община Каолиново; Целева програма „Топъл обяд до дома в условията на извънредна ситуация 2020“ по проект „Целево подпомагане с топъл обяд в община Каолиново“; Проект „Надежда за бъдеще - патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в община Каолиново“ процедура BG05M9OP001-2.101 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 3” на ОП РЧР 2014-2020 г. ; проект „Патронажна грижа + в община Каолиново” Към настоящия момент работим по следните програми и проекти: Механизма лична помощ, Асистентска подкрепа, проект „Патронажна грижа + компонент 2“ процедура BG05M9OP001-6.004-0179-C01 Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. |
85 299.65
|
46 651.58
|
Определяне на целевите групи: Община Каолиново обяви стартирането на дейностите по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейски социален фонд плюс (ПХОМП ЕСФ+) по процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“ чрез сайта на общината и информационните табла във всички населени места. Лицата, които желаят да ползват социалната услуга, подават Заявление – декларация до община Каолиново /Приложение №1 от Ръководството/, по постоянен или настоящ адрес, ако е различен от постоянния. Заявление – декларация за дете се подава от неговия законен представител. Заявления - декларации се подават за целия срок на реализиране на дейностите по операцията. Към заявленията се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение № 6 към Ръководството). Със заповед на кмета на община Каолиново се създава комисия с постоянен характер, в която е включен представител на Дирекция ”Социално подпомагане”, определен със заповед на директора. Определянето на целевата група се основава на индивидуална оценка за всеки отделен случай и преценка на специфични обстоятелства като възраст, увреждане, здравословно състояние, липса на роднини и др.
По преценка на ДСП е възможно да бъдат извършени индивидуални анкети на място за конкретни кандидат-получатели, за които в информационната система на АСП няма съществуващи данни за социално подпомагане.
Комисията определя конкретните потребители на база предоставените от Дирекция ”Социално подпомагане“ списъци на целевите групи и подадените заявления – декларации, изготвя протоколи от заседанията си и списъци на одобрените лица и резервен списък. Получаването на топъл обяд от всеки краен получател се основава на одобрение за включване в проектните дейности на всеки краен получател, разписано от представляващия конкретния бенефициент в Заявлението-декларация – Приложение 1.
Получаването на топъл обяд се удостоверява от крайните получатели чрез попълване на информацията в Приложение 2 Дневник на крайния получател.
В началото на всеки месец конкретният бенефициент предоставя Дневниците на крайните получатели с оглед попълването им от лицата или техните законни представители и удостоверяване на получената подкрепа. В случай на отпадане от участие в проектните дейности по желание на крайния получател преди предвидената крайна дата, дневникът се попълва от крайния получател/законния представляващ в последния ден от участието и се предава на КБ.
В случай на непредвидено отпадане на крайния получател (смърт, липса на контакт, невъзможност за отразяване на необходимата информация и др.), възпрепятстващо попълване на Дневника, получаването на подкрепа от крайния получател административният раздел на дневника се попълва от две длъжностни лица, които чрез подписите си удостоверяват ползването на услуги от отпадналия краен получател.
Общината е включила в проекта следните целеви групи:
1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си;
2. лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа;
3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ;
4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;
Избрани са общо: 480 потребители. Ще се изготви списък на одобрените лица от целевите групи и списък на резервни потребители. |
0.00
|
0.00
|