Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project „Home and Support for Every Child" aims to create and implement a sustainable model for the deinstitutionalization of care for children deprived of parental care and at-risk children, through the opening and provision of new residential services in Dupnitsa Municipality - CHF for Children and Transitional Housing for children from 15 to 18 years. The CNST service will support the provision of a close-to-family environment for 12 children and Transitional Housing for 8 children.
The project proposal is in response to the main objective of this Component 1 operation, which is "to continue to support the process of deinstitutionalization of childcare placed in orphanages and closure of these institutions". The implementation of the procedure will ensure the provision of new services in the community for which adequate infrastructure has been built up with funds from the Operational Program "Regions for Growth". In this connection, the Municipality has been provided with the means to build the necessary social infrastructure for the opening of the two new residential services through the projects BG16RFOP001-5.001-0052-C01/05.04.2018 "Give a hand" and BG16RFOP001-5.001-038-C01/29.12.2017 "Home and family for every child from Dupnitsa municipality". Continuing the already achieved infrastructure results, now the intentions of Municipality of Dupnitsa are orientated towards ensuring social inclusion, equal access and protection of the children accommodated in the HCDPC and the children at risk from the community.
The deinstitutionalization of care for these children will fulfill one of the most important conditions for guaranteeing the rights of children who, for one reason or another, are at risk or cannot be raised by their biological families. By participating in the processes of opening and providing new residential services, the Municipality fulfills its basic commitment to protect and to guarantee the rights of the child in all spheres of public life.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на персонал за социалните услуги „Център за настаняване от семеен тип за деца” и „Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст”, предвидени да бъдат разкрити на територията на Община Дупница: Чрез изпълнение на тази дейност ще се определи персоналът на Център за настаняване от семеен тип за деца и Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст, който да гарантира осигуряването на професионални грижи за потребителите от страна на мотивиран, добре консултиран и работещ екип. Подборът на персонала, структурирането на длъжностите в него, координацията и управлението му, са дейности с ключово значение за предоставянето и качеството на социалните услуги „ЦНСТ" и „ПЖ”. За наемането на персонала в Центъра за настаняване от семеен тип и Преходното жилище ще се разработи Процедура за подбор, която ще се утвърди от Кмета на Общината. В изпълнение на тази дейност Община Дупница ще обяви работните места на сайта на Общината и в Дирекция "Бюро по труда" Дупница. След приемане на документите на кандидатите за работа, те ще бъдат разгледани за съответствие с поставените изисквания и след това с допуснатите ще се извърши събеседване. Класирането и определянето на най-подходящите лица ще се извърши съгласно разработената Процедура. С одобрените кандидати за работа в Центъра за настаняване от семеен тип и Преходното жилище ще се сключат трудови договори съгласно Кодекса на труда и ще се оформи досие на всеки служител. За предоставяне на социалната услуга „Център за настаняване от семеен тип за деца” на трудов договор ще се наеме следният персонал: Ръководител (1/2 щ. бр.), Социален работник ( 1/2 щ. бр.), Психолог (1 щ. бр.), Възпитател (1 щ. бр.), Детегледач (6 щ. бр.) и Домакин/Работник поддръжка (1 щ. бр.). За предоставяне на социалната услуга „Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст” на трудов договор ще се наеме следния персонал: Ръководител (1/2 щ. бр.), Социален работник (1/2 щ. бр.) и Трудотерапевт (4 щ. бр.). Определените длъжности и числеността на персонала в двете социални услуги са съобразени с Методика за определяне длъжностите на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността, както и приложенията към нея, утвърдени със Заповед № РД 01-864/30.10.2012 г. на Министъра на труда и социалната политика. Предвидено е двете социални услуги да имат общ административен ръководител, както и да се обслужват от един социален работник, с цел да бъде назначен достатъчно на брой персонал, който да осигурява 24-часов режим на работа и качествено предоставяне на услугите. За изпълнение на дейността по Подготовка, преместване и настаняване на децата в Центъра за настаняване от семеен тип и Преходното жилище ще се наемат на граждански договори, след процедура в съответствие с приложимото законодателство, двама консултанти, всеки за 240 часа, за период от 6 месеца (по 1 за всяка услуга), които ще оказват регулярно експертна подкрепа на персонала. 0.00 0.00
Подготовка, преместване и настаняване на децата в Центъра за настаняване от семеен тип и Преходното жилище : С тази дейност се цели безпроблемно и безболезнено извеждане на децата от институции или от общността и настаняването им в среда близка до семейната, съобразено с индивидуалността на всеки потребител. Назначеният персонал на Центъра за настаняване от семеен тип и на Преходното жилище ще извършат посещение на кандидат потребителите на услугата минимум два пъти, за да се опознаят преди настаняването им. След всяка опознавателна среща екипа ще се събира, за да анализира ситуацията, да се направят изводи, да се набележат нови стъпки в общуването с децата. За всяка екипна среща ще се води протокол. По проекта се предвижда да се осъществи обмяна на опит в други населени места, където вече има такъв или подобен тип социални услуги, за да се разгледа документацията, която трябва да се поддържа в този вид услуги, какви проблеми срещат и как ги решават. Наетият персонал за предоставяне на услугите със съдействието на двамата консултанти ще разработят необходимите документи и процедури за функциониране на Център за настаняване от семеен тип за деца и Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст – Методика за предоставяне на услугите; Правилник за вътрешния ред; Процедура за новопостъпил персонал; Процедура за поверителност и информация; Процедура за подаване на жалби; Процедура за посещения от външни лица; Процедура за оценка на служители в ЦНСТ, съответно в ПЖ; Процедура за осъществяване на наблюдение на срещите при посещения с цел осигуряване безопасност на настанените деца; Процедура за действие при сигнал за насилие или друга рискова ситуация за дете от член на персонала, децата или други лица; Процедура за предаване на информация и действия при инцидент и спешни случаи; Процедура при отсъствие на дете без разрешение от социалната услуга; Процедура за обучение и контрол на настанените деца, включваща лична и полова хигиена, предотвратяване употребата на алкохол и наркотични вещества, и тютюнопушене, предпазване от ХИВ/СПИН и други полово предавани болести; Процедура за възпитание и дисциплина и др. Изготвянето на необходимата документация за функциониране на двете услуги от резидентен тип (ЦНСТ и ПЖ) ще се извърши от наетия персонал с експертното съдействие на двамата консултанти и в съответствия със стандартите и критериите, определени в Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца. Посещението на персонала при кандидат- потребителите за услугите Център за настаняване от семеен тип за деца и Преходно жилище ще се извърши въз основа на предоставени данни от Агенция за социално подпомагане и Дирекция «Социално подпомагане» Дупница. За пътуванията в други населени места ще се използва общинско МПС, за което ще се издаде заповед за ползване за целите на проекта. Назначеният ръководител на Център за настаняване от семеен тип за деца и Преходно жилище ще изготвя график за посещенията на наетия персонал в съответните институции с цел опознаване с бъдещите потребители.Графикът ще се съгласува с ръководителя на проекта. В тези посещения ще се включи целият персонал, ангажиран с предоставянето на самите услуги Център за настаняване от семеен тип за деца и Преходно жилище. 166 260.00 199 619.11
Предоставяне на социалната услуга „Център за настаняване от семеен тип за деца”: Целта на тази дейност е предоставяне на социалната услуга «Център за настаняване от семеен тип за деца» чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа, осигуряващи качество на живот, което гарантира пълноценното физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всяко дете в естествената за него среда. Услугата Център за настаняване от семеен тип за деца ще се разкрие със Заповед на Кмета на Община Дупница с капацитет 12 места. Съгласно издадените заповеди от Дирекция "Социално подпомагане" всеки един от кандидат потребителите на социалната услуга Център за настаняване от семеен тип за деца ще се изведе от институцията или от общността, където е бил и ще се настани в Център за настаняване от семеен тип за деца, гр. Дупница. В ЦНСТ за деца ще се води регистър на потребителите. Всеки потребител на услугите в ЦНСТ за деца ще има оформено лично досие, което ще съдържа: Лични данни - трите имена, ЕГН; Удостоверение за раждане; Заповед на директора на Дирекция „Социално подпомагане" за настаняване на детето в ЦНСТ, Решение на районен съд за настаняване на детето, оценка на случая, план за действие, социален доклад от ОЗД; Задължителна документация при постъпване; Специализирана оценка, индивидуален план за грижи; Направления/заповеди за ползване на други социални услуги; Работна бланка/ доклади за развитие на детето в ЦНСТ; Протоколи от екипни срещи; Медицинска, образователна и друга документация събрана при работа по случай в ЦНСТ; Документ "История на живота" на детето; Личен дневник; Снимка на детето; Друга документация, свързана с детето и др. 592 132.38 469 826.43
Предоставяне на социалната услуга „Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст”: Целта на тази дейност е предоставяне на социалната услуга «Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст» с високо качество на грижа 24 часа в денонощието, насочени към задоволяване на ежедневните потребности на децата и изпълнение на индивидуални програми за социална интеграция. Услугата Преходно жилище ще се разкрие със Заповед на Кмета на Община Дупница с капацитет 8 места. Съгласно издадените заповеди от дирекция "Социално подпомагане" всеки един от кандидат потребителите на социалната услуга Преходно жилище ще се изведе от институцията или общността, където е бил и ще се настани в Преходно жилище, гр. Дупница. В ПЖ ще се води регистър на потребителите. Всеки потребител на услугите в ПЖ ще има оформено лично досие, което ще съдържа: лични данни, лична история, предхождаща приема в ПЖ, препис от акт за раждане, лична карта; административна заповед и/или съдебно решение за настаняване в социалната услуга и задължителната документация при постъпване; оценка на потребностите; план за грижи; документи, отнасящи се до здравето и интелектуалното развитие; формуляр за здравни грижи; формуляр за социална рехабилитация; формуляр за занимателна трудотерапия. Досието се поддържа в актуалност от персонала на ПЖ. Настанените в Преходното жилище деца съобразно индивидуалните си възможности ще бъдат записани или ще продължат да се обучават в учебните заведения на територията на гр. Дупница, като при необходимост ще се търси съдействие от РУО Кюстендил. 236 260.00 126 968.72

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).