Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The current project proposal aims to offer a good preschool for the children of ethnic origin, living in "GornoEzerovo" district, Burgas, which will ensure their equal start in school and a successful educational integration. Our experience so far shows that the effort made into raising children in early age will later lead to a better school performance. We also believe that the project initiatives will contribute the children in forming their personality and their integration in the family and society. Thescheduled activities will be executed in 30 monthsas the most essential of them would be:additional courses in Bulgarian language forthe ethnic communities’ children (2 events per day during the academic year plus 4 events during the holidays), providing psychological support forthe children with intellectual disability, behavioral or emotional problems.Along with the educational activities,an establishment and operation of eight interest clubs will develop individual qualities of the children - sport and tourism, music and dance, mathematics, fine arts, expandingthe children knowledge in areas such as health and civic education, tourism.To help students expand their cultural horizons, we have planned: an annual summer camp, Puppet Theater visits twice a year, some one-day trips (one in the spring and one in the autumn) and a final event - Festival of Ethnic Groups.Focusing on parents otherwise, we have planned some specialized training classes. The accent of the project is working with the community whose aim is to increase the ethnic tolerance values in the neighborhood residents. We have also planned variety of festivities, happenings, celebrations of religious and national holidays of the three ethnic groups.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация, управление, мониторинг и отчитане на проектните дейности: Целта на първата дейност е осигуряване на административни условия, човешки, нормативни и материални ресурси, с оглед успешна реализация на проектните дейности. Дейността цели също така разработване и прилагане на ефективни вътрешни процедури, които ще допринесат за ефективно и ефикасно управление, мониторинг и отчетност на проектните дейности. Дейността включва изпълнение на следните поддейности: 1.1. Структуриране на три екипа за изпълнение на проектните дейности, планирани по проект "Равен старт - успешни ученици": обучителен екип, ангажиран с допълнителните занимания по български език; екип за допълнителни занимания за развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства и експертен екип от психолози, работещи с деца и родители. 1.2. Сформиране на екип за организация и управление на проекта в състав: Ръководител проект, Счетоводител и Експерт обществени поръчки. Екипът ще отговаря за цялостната организация, координация, вътрешен мониторинг и отчитане на проектните дейности. 1.3. Подготовка на работни задания или длъжностни характеристики за екипите, ангажирани с изпълнението на експертните дейности и административните дейности, в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. 1.4. Подписване на договори с екипите. 1.5. Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта и план за управление и вътрешен мониторниг на проекта. 1.6. Изготвяне на тримесечен график за разходване на средствата. 1.7. Провеждане на екипни срещи при необходимост / не по-малко от 12/. 1.8. Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители. 1.9. Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта. 1.10. Подготовка на технически и финансови отчети по проекта, съобразно изискванията на Управляващия орган. 16 400.00 16 355.93
Допълнително обучение по български език на деца, за които българският език не е майчин: Целта на дейност 2 е овладяване на литературен български език от 5-годишните и 6-годишните деца от ромски и турски произход. Ще се реализира през целия период на проекта, стартирайки от третия месец. Езикът е средство за опознаване и разбиране - съществена част от мисленето на детето. Целта е да се постигне компетентна, осъзната, отговорна и критична позиция на детето към собствената му реч. Ситуациите, които ще се провеждат с децата ще бъдат с практическа насоченост, с развлекателни и игрови моменти. В игрите ще се включват всички деца от подготвителните групи, а не само децата от целевата група. Общуването по хоризонтала - с деца на същата възраст от мнозинството носи много позитивни емоции и бързо развитие на комуникативните умения. В края на всяка учебна година е планирано провеждане на тестове за училищна готовност. Резултатите от тази част на теста, където се замерва владеенето на български език ще бъде показателно за усвоените знания и умения на децата да комуникират. В рамките на тази дейност е планирано също така използването на театралното изкуство като метод за усвояване на знания и умения на български език. За целта е избран кукления театър, като една от най-впечатляващите магии в детската възраст. Всички деца се впечатляват силно от приказния свят на куклената постановка. Чрез магията на театъра, децата по-лесно и неусетно овладяват българския език. В проекта е планирано използването на кукленото театрално изкуство по два начина - като зрители и като актьори. В рамките на 30-месеца децата ще посетят куклени представления 6 пъти - по 2 пъти годишно. Планиран е също така закупуването на Сцена за куклен театър от три ПДЧ панела, с която заедно с наличните кукли ще могат да организират представления. Това създава условия за екипна работа на децата от различните етноси, за развитие на комуникативно-речевите умения, за взаимно опознаване на децата. Използването на кукления театър като форма за усвояване на нови знания и умения е директно обвързано и с емоционалното състояние както за децата, така и за техните родители. Този подход е избран и като начин за мотивиране на родителите за включване на децата им в образователния процес в най-ранна възраст. Виждайки в реална среда успехите на своите деца, очакваме у родителите да се провокира интерес към образователния процес, както и да отчетат важността на образователния ценз за успешна образователна, социална и личностна реализация на децата им. За изпълнение на дейността е планирано също така наемането на Експерт административни дейности, който организира, структурира, контролира графика на занятията като ги съгласува с екипа на проекта и ръководството на училището. Той има координационни функции и има постоянна ангажираност към проектните дейности. 44 124.00 47 272.33
Подобряване на образователната среда в подготвителните групи на ОУ "Васил Левски" квартал Горно Езерово: Целта на настоящата дейност е одобряване на материалната база и осигуряване на по-благоприятни условия за подготовка на децата в предучилищна група. Най-малките ученици от подготвителните група в ОУ "Васил Левски" - кв. Горно Езерово се обучават в недостатъчно благоприятни условия. Поради недостиг на учебни стаи, те работят в помещения, намиращи се на приземния етаж. Две от подготвителните групи се занимават в помещения на читалището, които не са пригодени за 5- и 6-годишни деца. От 7 години се планираше строителство на нов корпус на училището, който трябваше да е готов в края на 2016 година. Поради комплекс причини строителството стартира през март 2017 година и още не е завършено. Очакваме това да се случи до края на месец май 2018 г. За строителство на новия корпус са вложени преходния остатък от бюджета на училището, целево финансиране от МОН и община Бургас. При приключване на строително-монтажните и довършителни работи училището ще получи празни стаи, които на този етап няма с какво да обзаведе. Търсят се възможности за оборудване и обзавеждане на учебните стаи, административните помещения, физкултурния салон. Със средства на настоящия проект е планирано да бъде обзаведена една учебна стая за най-малките възпитаници на ОУ „Васил Левски”. Предвиденото обзавеждане е съобразено изцяло с нуждите и спецификата на целевата група като са съблюдавани изискванията за безопасност, функционалност, естетичност. 6 100.00 6 341.44
Осигуряване на психологическа подкрепа за децата в неравностойно положение: В ОУ “Васил Левски” не разполагат с щатен психолог. Ето защо през годините в периода на партньорските ни взаимоотношения се е налагало психолози от Сдружението да оказват психологическа помощ на ученици, учители, педагози. В рамките на тази дейност е планирано оказване на психологическа и специализирана помощ както на ученици, така и на техните родители. Психологическа помощ се бъде предлагана при необходимост на ученици, при които са налице поведенченски проблеми, емоционална нестабилност, проблеми с усвояването на знанията, деца в риск, които живеят в неподходяща семейна среда - подложени са на насилие или са свидетели на насилие в семейството. Дейността ще бъде насочена и към индивидуално консултиране на родители, които имат негативно отношение към образователния процес, или които не осигуряват нормална среда за развитие на децата си. Дейността включва изпълнението на следните поддейности: - индивидуално консултиране на деца; - групова работа/консултиране на деца; - провеждане на тестове за оценка на пригодността за училище на децата, завършили предучилищен курс на обучение; - подготовка на анализи, експертизи за деца с интелектуални, поведенчески, емоционални проблеми, за които ще е необходимо разработване на специализирана програма и осигуряването на ресурсен учител. 16 660.00 18 799.44
Дейности, насочени към съхраняване и развитие на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда: Целта на дейност 5 е чрез разнообразни извънкласни занимания за всички деца, включени в целевата група, с което ще се съхрани и развие културната им идентичност, както и ще се подпомогне интеграцията им в мултикултурна среда. В изпълнението на тази дейност ще се включат всички деца от подготвителните групи без оглед на техните етнически произход, социално положение и семейно ситуация. Всички деца обичат да пеят и да танцуват, обичат да рисуват и да спортуват. Дейностите, насочени към съхраняване и развитие на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда са акцент на проекта. Съвместните занятия са най-добрия начин за преодоляване на предразсъдъците, внушени от семействата и обществото. Работейки заедно децата се научават да ценят качествата на човека до себе си, както и да опознаят различията на етносите. В основно училище "Васил Левски" ще се създаде атмосфера на толерантност и уважение към различията, като едновременно с това у децата ще се формират естетически вкус, позитивно отношение към здравето и екологията, ще се развият техните таланти и ще се разшири собствения им мироглед. Първата група поддейности включва създаване и функциониране на 8 клуба по интереси, както следва: - Клуб по приложно изкуство "Вълшебна работилничка" - Клуб за млади математици "Чудната наука" - Клуб по гражданско образование "Достойни граждани" - Клуб по екология и градинарство "Омагьосана градинка" - Клуб по спорт и туризъм "Умни и силни" - клуб по здравно възпитание "Български юнак" - клуб по музикална и танцова култура " Етнопалитра" - клуб по кулинария "Вкусничко" Всички клубове се водят от учители от ОУ "Васил Левски". Втората група поддейности е насочена към разширяване на светогледа на децата в неравностойно положение. Ограничената и затворена среда , в която живеят децата от етническите групи неминуемо води и до ограничаване на техния мироглед и представи за света. Практиката ни до момента е показала, че тези деца живеят предимно в квартала, не са посещавали центъра на града, морската градина, плажа и други забележителности в града, общината и извън нея. Сред основните причини за това са ниския жизнен стандарт на семействата, както и неразбирането и неосъзнаването на необходимостта от посещения на места и събития извън квартала. С оглед по-успешната социална и личностна интеграция на децата от етническите малцинства е планирано изпълнението на следните дейности: - ежегоден шестденевен лагер за децата в полите на Странджа планина. Базата ще бъде избрана след проучване на подходящи оферти и избор най-изгодни условия. - по две еднодневни екскурзии всяка година. екскурзиите ще бъдат до старите български столици, мадарския конник, забележителностите на Странджа планина - водопадът Докузак, архитектурният резерват с. Бръшлян. Откъсването от ежедневието, смяната на средата и целодневния контакт между децата ще даде силен тласък за пълноценно опознаване на етносите и последващата им интеграция. 54 632.00 46 032.92
Насърчаване участието на родителите във възпитателния процес: Целта на тази дейност е провокиране на интерес на родителите и активното им включване в учебно-възпитателния процес, с което ще се достигне стопроцентово записване на 5 и 6-годишните деца в подготвителните групи и стопроцентова посещаемост на занятията за подготовка за училище. В рамките на тази дейност е планирана оценка на потребностите от подкрепа на семейства, които възпрепятстват посещението на децата си в подготвителните групи. Спецификата на общността е, че е доста затворена, състои се от големи семейства, които са тясно свързани. От друга страна придобиването на образование не заема приоритетно място в ценностната система на ромите, което е една от причините за ранното отпадане от училище и ниската степен на образованост в тази общност. Имайки предвид близките контакти между хората и многобройните деца в семействата, смятаме, че дейностите, насочени към родителите на бъдещите ученици, ще имат въздействие върху цялата общност. Ето защо за постигане на целите на тази дейност е планирано изпълнението на следните поддейности: - Училище за родители, което ще се провежда по ежегодна програма, като е планирано училището да е веднъж седмично; Във всяка сесия ще участват по 15 родители; - Организиране на ежегодно изнесено тридневно обучение за родители, като е планирано ежегодно обучението да е за 30 родителя; - Индивидуално психологическо консултиране на родители от уязвими семейства, възпрепятстващи децата от редовно посещение на подготвителните групи; - Насърчаване на родителите на децата от квартал Горно Езерово да участват в общностите събития, подкрепящи образователната интеграция и етническата толерантност. 17 566.00 16 188.13
Формиране на общностна толерантност в квартал Горно езерово спрямо етническия произход и културна идентичност на жителите: Целите на дейността са утвърждаване на атмосфера на толерантност и междукултурно опознаване, както между участниците в проекта, така и в общността на квартала като цяло. Тази дейност цели да мотивира и демонстрира толерантно отношение към етническите и културни различия на хората от различните етно-културни групи. Основен проблем на етническите малцинства е изолираността и предразсъдъците от страна на обществото спрямо тях, съществуващата негативната представа за членовете на малцинствата. Рядко се създават възможности за положителна изява на ценностите в културата, историята, изкуството или нравите и бита на етносите. Важно е отношението на хората и тяхната съпричастност към образователната интеграция на децата, в частност децата от ромски произход. Общността би могла да съдейства за редовното посещение на децата и учениците в училище и да превърне това в кауза за цялата общност на квартала. В рамките на тази дейност, трите партньорски организации планират организирането на редица публични изяви, които са насочени към всички жители в квартала. Тези дейности включват: - Кампания за записване на децата и учениците в училище - ежегодно от 15.08. до 15.09.; - Честване на традиционни за отделните етноси празници, като Коледа и Банго Васил - ежегодно 20 декември; - Хепънинг за 8 април Международния ден на ромите - ежегодно; - Празник на буквите - ежегодно 20 май; - Заключителен фестивал на етносите - в края на проекта. 5 460.00 4 695.26
Информиране и публичност: Цели: Популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” и визуализация на финансовия принос на Европейския съюз; Популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и формиране на общностна толерантност към различните етности. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: 1. Провеждане на пресконференция за стартиране 2. Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 300 копия, предназначена за родителите и за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС; 3. Изготвяне на постоянна информационна табела за училище "В. Левски" и визуализираща приноса на ОП НОИР; 4. Изработване на тениски, обемни стикери, значки, моливи, химикалки, гривни с логото на програмата за децата, участващи в проекта и родителите, участници в обученията. 5. Публикации в местна и регионална преса – 6 броя; 6. Периодично публикуване на интернет страниците на кандидата и партньорите на информация за напредъка на проекта. 3 200.00 3 180.40
Разработване и приемане на общински годишни планове за действие, в съответствие с областната стратегия за интегриране на ромите и общинска програма за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства: Община Бургас прие на сесия на общински съвет Общинската програма за изпълнение на Актуализираната национална стратегия за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства на МОМН от 04.03.2010 г. за периода 2010-2015 г. В момента на етап на разработване е нова програма на общината за образователна и културна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства. Създадена е работна група, в която участват представители на всички заинтересовани страни - Общински съвет - Бургас, Експерти в общинската администрация, Експерти в областна администрация, Експерти в РИО – Бургас, Дирекция “Социално подпомагане”, отдел “Закрила на детето”, Дирекции “Бюра по труда”, МКБППМН, Дирекция “Полиция” – Бургас, Център за квалификация на педагогическите кадри, Общински детски комплекс, Директори на училища, Училищни настоятелства, Ученици, учители, родители, Медии, НПО и други структури на гражданското общество. След приключване на обсъжданията, програмата ще бъде внесена на сесия на общинския съвет за гласуване. В духа на приетата общинска програма ще бъдат разработвани, приемани и изпълнявани общински годишни планове. При предаването на първи междинен отчет ще бъде приложена новоприетата програма на Община Бургас за образователна и културна интеграция на етническите малцинства, както и годишния план за 2016 година. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).