Организация, управление, мониторинг и отчитане на проектните дейности: Целта на първата дейност е осигуряване на административни условия, човешки, нормативни и материални ресурси, с оглед успешна реализация на проектните дейности. Дейността цели също така разработване и прилагане на ефективни вътрешни процедури, които ще допринесат за ефективно и ефикасно управление, мониторинг и отчетност на проектните дейности.
Дейността включва изпълнение на следните поддейности:
1.1. Структуриране на три екипа за изпълнение на проектните дейности, планирани по проект "Равен старт - успешни ученици": обучителен екип, ангажиран с допълнителните занимания по български език; екип за допълнителни занимания за развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства и експертен екип от психолози, работещи с деца и родители.
1.2. Сформиране на екип за организация и управление на проекта в състав: Ръководител проект, Счетоводител и Експерт обществени поръчки. Екипът ще отговаря за цялостната организация, координация, вътрешен мониторинг и отчитане на проектните дейности.
1.3. Подготовка на работни задания или длъжностни характеристики за екипите, ангажирани с изпълнението на експертните дейности и административните дейности, в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения.
1.4. Подписване на договори с екипите.
1.5. Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта и план за управление и вътрешен мониторниг на проекта.
1.6. Изготвяне на тримесечен график за разходване на средствата.
1.7. Провеждане на екипни срещи при необходимост / не по-малко от 12/.
1.8. Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители.
1.9. Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта.
1.10. Подготовка на технически и финансови отчети по проекта, съобразно изискванията на Управляващия орган. |
16 400.00
|
16 355.93
|
Допълнително обучение по български език на деца, за които българският език не е майчин: Целта на дейност 2 е овладяване на литературен български език от 5-годишните и 6-годишните деца от ромски и турски произход. Ще се реализира през целия период на проекта, стартирайки от третия месец. Езикът е средство за опознаване и разбиране - съществена част от мисленето на детето. Целта е да се постигне компетентна, осъзната, отговорна и критична позиция на детето към собствената му реч. Ситуациите, които ще се провеждат с децата ще бъдат с практическа насоченост, с развлекателни и игрови моменти. В игрите ще се включват всички деца от подготвителните групи, а не само децата от целевата група. Общуването по хоризонтала - с деца на същата възраст от мнозинството носи много позитивни емоции и бързо развитие на комуникативните умения. В края на всяка учебна година е планирано провеждане на тестове за училищна готовност. Резултатите от тази част на теста, където се замерва владеенето на български език ще бъде показателно за усвоените знания и умения на децата да комуникират.
В рамките на тази дейност е планирано също така използването на театралното изкуство като метод за усвояване на знания и умения на български език. За целта е избран кукления театър, като една от най-впечатляващите магии в детската възраст. Всички деца се впечатляват силно от приказния свят на куклената постановка. Чрез магията на театъра, децата по-лесно и неусетно овладяват българския език. В проекта е планирано използването на кукленото театрално изкуство по два начина - като зрители и като актьори. В рамките на 30-месеца децата ще посетят куклени представления 6 пъти - по 2 пъти годишно. Планиран е също така закупуването на Сцена за куклен театър от три ПДЧ панела, с която заедно с наличните кукли ще могат да организират представления. Това създава условия за екипна работа на децата от различните етноси, за развитие на комуникативно-речевите умения, за взаимно опознаване на децата. Използването на кукления театър като форма за усвояване на нови знания и умения е директно обвързано и с емоционалното състояние както за децата, така и за техните родители. Този подход е избран и като начин за мотивиране на родителите за включване на децата им в образователния процес в най-ранна възраст. Виждайки в реална среда успехите на своите деца, очакваме у родителите да се провокира интерес към образователния процес, както и да отчетат важността на образователния ценз за успешна образователна, социална и личностна реализация на децата им.
За изпълнение на дейността е планирано също така наемането на Експерт административни дейности, който организира, структурира, контролира графика на занятията като ги съгласува с екипа на проекта и ръководството на училището. Той има координационни функции и има постоянна ангажираност към проектните дейности. |
44 124.00
|
47 272.33
|
Подобряване на образователната среда в подготвителните групи на ОУ "Васил Левски" квартал Горно Езерово: Целта на настоящата дейност е одобряване на материалната база и осигуряване на по-благоприятни условия за подготовка на децата в предучилищна група.
Най-малките ученици от подготвителните група в ОУ "Васил Левски" - кв. Горно Езерово се обучават в недостатъчно благоприятни условия. Поради недостиг на учебни стаи, те работят в помещения, намиращи се на приземния етаж. Две от подготвителните групи се занимават в помещения на читалището, които не са пригодени за 5- и 6-годишни деца. От 7 години се планираше строителство на нов корпус на училището, който трябваше да е готов в края на 2016 година. Поради комплекс причини строителството стартира през март 2017 година и още не е завършено. Очакваме това да се случи до края на месец май 2018 г. За строителство на новия корпус са вложени преходния остатък от бюджета на училището, целево финансиране от МОН и община Бургас. При приключване на строително-монтажните и довършителни работи училището ще получи празни стаи, които на този етап няма с какво да обзаведе. Търсят се възможности за оборудване и обзавеждане на учебните стаи, административните помещения, физкултурния салон. Със средства на настоящия проект е планирано да бъде обзаведена една учебна стая за най-малките възпитаници на ОУ „Васил Левски”. Предвиденото обзавеждане е съобразено изцяло с нуждите и спецификата на целевата група като са съблюдавани изискванията за безопасност, функционалност, естетичност.
|
6 100.00
|
6 341.44
|
Осигуряване на психологическа подкрепа за децата в неравностойно положение: В ОУ “Васил Левски” не разполагат с щатен психолог. Ето защо през годините в периода на партньорските ни взаимоотношения се е налагало психолози от Сдружението да оказват психологическа помощ на ученици, учители, педагози. В рамките на тази дейност е планирано оказване на психологическа и специализирана помощ както на ученици, така и на техните родители. Психологическа помощ се бъде предлагана при необходимост на ученици, при които са налице поведенченски проблеми, емоционална нестабилност, проблеми с усвояването на знанията, деца в риск, които живеят в неподходяща семейна среда - подложени са на насилие или са свидетели на насилие в семейството. Дейността ще бъде насочена и към индивидуално консултиране на родители, които имат негативно отношение към образователния процес, или които не осигуряват нормална среда за развитие на децата си. Дейността включва изпълнението на следните поддейности:
- индивидуално консултиране на деца;
- групова работа/консултиране на деца;
- провеждане на тестове за оценка на пригодността за училище на децата, завършили предучилищен курс на обучение;
- подготовка на анализи, експертизи за деца с интелектуални, поведенчески, емоционални проблеми, за които ще е необходимо разработване на специализирана програма и осигуряването на ресурсен учител.
|
16 660.00
|
18 799.44
|
Дейности, насочени към съхраняване и развитие на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда: Целта на дейност 5 е чрез разнообразни извънкласни занимания за всички деца, включени в целевата група, с което ще се съхрани и развие културната им идентичност, както и ще се подпомогне интеграцията им в мултикултурна среда. В изпълнението на тази дейност ще се включат всички деца от подготвителните групи без оглед на техните етнически произход, социално положение и семейно ситуация. Всички деца обичат да пеят и да танцуват, обичат да рисуват и да спортуват.
Дейностите, насочени към съхраняване и развитие на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда са акцент на проекта. Съвместните занятия са най-добрия начин за преодоляване на предразсъдъците, внушени от семействата и обществото. Работейки заедно децата се научават да ценят качествата на човека до себе си, както и да опознаят различията на етносите.
В основно училище "Васил Левски" ще се създаде атмосфера на толерантност и уважение към различията, като едновременно с това у децата ще се формират естетически вкус, позитивно отношение към здравето и екологията, ще се развият техните таланти и ще се разшири собствения им мироглед.
Първата група поддейности включва създаване и функциониране на 8 клуба по интереси, както следва:
- Клуб по приложно изкуство "Вълшебна работилничка"
- Клуб за млади математици "Чудната наука"
- Клуб по гражданско образование "Достойни граждани"
- Клуб по екология и градинарство "Омагьосана градинка"
- Клуб по спорт и туризъм "Умни и силни"
- клуб по здравно възпитание "Български юнак"
- клуб по музикална и танцова култура " Етнопалитра"
- клуб по кулинария "Вкусничко"
Всички клубове се водят от учители от ОУ "Васил Левски".
Втората група поддейности е насочена към разширяване на светогледа на децата в неравностойно положение. Ограничената и затворена среда , в която живеят децата от етническите групи неминуемо води и до ограничаване на техния мироглед и представи за света. Практиката ни до момента е показала, че тези деца живеят предимно в квартала, не са посещавали центъра на града, морската градина, плажа и други забележителности в града, общината и извън нея. Сред основните причини за това са ниския жизнен стандарт на семействата, както и неразбирането и неосъзнаването на необходимостта от посещения на места и събития извън квартала. С оглед по-успешната социална и личностна интеграция на децата от етническите малцинства е планирано изпълнението на следните дейности:
- ежегоден шестденевен лагер за децата в полите на Странджа планина. Базата ще бъде избрана след проучване на подходящи оферти и избор най-изгодни условия.
- по две еднодневни екскурзии всяка година. екскурзиите ще бъдат до старите български столици, мадарския конник, забележителностите на Странджа планина - водопадът Докузак, архитектурният резерват с. Бръшлян.
Откъсването от ежедневието, смяната на средата и целодневния контакт между децата ще даде силен тласък за пълноценно опознаване на етносите и последващата им интеграция. |
54 632.00
|
46 032.92
|
Насърчаване участието на родителите във възпитателния процес: Целта на тази дейност е провокиране на интерес на родителите и активното им включване в учебно-възпитателния процес, с което ще се достигне стопроцентово записване на 5 и 6-годишните деца в подготвителните групи и стопроцентова посещаемост на занятията за подготовка за училище.
В рамките на тази дейност е планирана оценка на потребностите от подкрепа на семейства, които възпрепятстват посещението на децата си в подготвителните групи. Спецификата на общността е, че е доста затворена, състои се от големи семейства, които са тясно свързани. От друга страна придобиването на образование не заема приоритетно място в ценностната система на ромите, което е една от причините за ранното отпадане от училище и ниската степен на образованост в тази общност. Имайки предвид близките контакти между хората и многобройните деца в семействата, смятаме, че дейностите, насочени към родителите на бъдещите ученици, ще имат въздействие върху цялата общност. Ето защо за постигане на целите на тази дейност е планирано изпълнението на следните поддейности:
- Училище за родители, което ще се провежда по ежегодна програма, като е планирано училището да е веднъж седмично; Във всяка сесия ще участват по 15 родители;
- Организиране на ежегодно изнесено тридневно обучение за родители, като е планирано ежегодно обучението да е за 30 родителя;
- Индивидуално психологическо консултиране на родители от уязвими семейства, възпрепятстващи децата от редовно посещение на подготвителните групи;
- Насърчаване на родителите на децата от квартал Горно Езерово да участват в общностите събития, подкрепящи образователната интеграция и етническата толерантност. |
17 566.00
|
16 188.13
|
Формиране на общностна толерантност в квартал Горно езерово спрямо етническия произход и културна идентичност на жителите: Целите на дейността са утвърждаване на атмосфера на толерантност и междукултурно опознаване, както между участниците в проекта, така и в общността на квартала като цяло. Тази дейност цели да мотивира и демонстрира толерантно отношение към етническите и културни различия на хората от различните етно-културни групи. Основен проблем на етническите малцинства е изолираността и предразсъдъците от страна на обществото спрямо тях, съществуващата негативната представа за членовете на малцинствата. Рядко се създават възможности за положителна изява на ценностите в културата, историята, изкуството или нравите и бита на етносите. Важно е отношението на хората и тяхната съпричастност към образователната интеграция на децата, в частност децата от ромски произход. Общността би могла да съдейства за редовното посещение на децата и учениците в училище и да превърне това в кауза за цялата общност на квартала.
В рамките на тази дейност, трите партньорски организации планират организирането на редица публични изяви, които са насочени към всички жители в квартала. Тези дейности включват:
- Кампания за записване на децата и учениците в училище - ежегодно от 15.08. до 15.09.;
- Честване на традиционни за отделните етноси празници, като Коледа и Банго Васил - ежегодно 20 декември;
- Хепънинг за 8 април Международния ден на ромите - ежегодно;
- Празник на буквите - ежегодно 20 май;
- Заключителен фестивал на етносите - в края на проекта. |
5 460.00
|
4 695.26
|
Информиране и публичност: Цели: Популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” и визуализация на финансовия принос на Европейския съюз; Популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и формиране на общностна толерантност към различните етности.
Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват:
1. Провеждане на пресконференция за стартиране
2. Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 300 копия, предназначена за родителите и за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС;
3. Изготвяне на постоянна информационна табела за училище "В. Левски" и визуализираща приноса на ОП НОИР;
4. Изработване на тениски, обемни стикери, значки, моливи, химикалки, гривни с логото на програмата за децата, участващи в проекта и родителите, участници в обученията.
5. Публикации в местна и регионална преса – 6 броя;
6. Периодично публикуване на интернет страниците на кандидата и партньорите на информация за напредъка на проекта. |
3 200.00
|
3 180.40
|
Разработване и приемане на общински годишни планове за действие, в съответствие с областната стратегия за интегриране на ромите и общинска програма за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства:
Община Бургас прие на сесия на общински съвет Общинската програма за изпълнение на Актуализираната национална стратегия за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства на МОМН от 04.03.2010 г. за периода 2010-2015 г.
В момента на етап на разработване е нова програма на общината за образователна и културна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства. Създадена е работна група, в която участват представители на всички заинтересовани страни - Общински съвет - Бургас, Експерти в общинската администрация, Експерти в областна администрация, Експерти в РИО – Бургас, Дирекция “Социално подпомагане”, отдел “Закрила на детето”, Дирекции “Бюра по труда”, МКБППМН, Дирекция “Полиция” – Бургас, Център за квалификация на педагогическите кадри, Общински детски комплекс, Директори на училища, Училищни настоятелства, Ученици, учители, родители, Медии, НПО и други структури на гражданското общество. След приключване на обсъжданията, програмата ще бъде внесена на сесия на общинския съвет за гласуване. В духа на приетата общинска програма ще бъдат разработвани, приемани и изпълнявани общински годишни планове. При предаването на първи междинен отчет ще бъде приложена новоприетата програма на Община Бургас за образователна и културна интеграция на етническите малцинства, както и годишния план за 2016 година.
|
0.00
|
0.00
|