Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The current project aims at implementing integrated measures with a view to the execution of the powers of the Municipality of Plovdiv, related to the realization of its responsibilities under the Social Services Act (SSA), Persons with Disabilities Act (PDA) and Personal Assistance Act (PAA). In correspondence with the purpose of the Procedure, by strengthening the Municipal capacity in the sphere the processes of reforming the system of social services will be supported and the transition to the new mechanisms at a local level will be facilitated. The implementation of the project will cover 130 persons from the target groups and will contribute to the smooth introduction of social services and personal assistance reforms. It will accelerate the provision of more effective, efficient and quality care to the most vulnerable groups of the population. For this purpose, a set of interrelated activities will be realized: establishing a front office, incl. delivery of equipment and furnishing; hiring, training and supervision of the personnel implementing measures under SSA, PDA and PAA at the municipal level; preparation of analyzes and studies of social services, incl. on the need for such; planning and analyzing the provision of social and integrated social-health services, incl. development of quality programs; conducting awareness-raising and information campaigns for the provision of personal assistance, social and integrated social-health services, as well as spreading knowledge among the local society regarding the possibilities for solving the issues related to the lack of accessibility for people with disabilities. The implementation of the project will provide the necessary support and conditions for increasing the capacity and expertise of the Plovdiv Municipality to exercise its powers and obligations, related to the SSA, PDA and PAA and will lead to an increase in the efficiency and quality of services provided in the community for local vulnerable groups.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.: Целта на дейността е сформирането на функциониращ екип от специалисти, които да бъдат ангажирани с изпълнението на правомощията на Община Пловдив по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ, в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги и информиране на клиенти за достъп до услуги; събиране, обработване и анализиране на информация за предоставяните на територията на Общината социални услуги. Във връзка с нарасналия обем от функции и задължения на общините с оглед прилагането на новите нормативни изисквания в областта на социалните услуги, ще бъдат назначени минимум 30 бр. служители. Всеки от служител ще има конкретни задължения, посочени в неговата длъжностна характеристика, съобразени с дейностите, описани в проекта. Функционално, новоназначените 30 лица по прилагане на мерките по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ, ще бъдат разпределени, както следва: 2 експерти - специалист "Правно обслужване" и специалист "Информационно-разяснителни кампании", които ще подпомагат координационно осъществяването на планираните дейности, предоставяйки специфична експертиза в посочените направления във връзка с тематиката и активностите по проекта; 4 от специалистите ще имат допълнително вменени функции по осъществяване на контрол и мониторинг при прилагане мерките по ЗЛП и ЗХУ от останалата част от екипа от новоназначени служители (24 лица), които, наред с изпълнението на правомощията на Община Пловдив по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ, в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, ще предоставят информационно-разяснителни мерки, свързани с услугите. За реализацията на дейността ще се осъществява експертна и методическа помощ от 100 бр. служители и управители в социалните услуги в Община Пловдив, за които не е предвидено допълнително възнаграждение. Изборът на новия персонал ще се извърши чрез подбор, при спазване на нормативните изисквания в областта на заеманите длъжности, отчитане на спецификите на бъдещата работа на специалистите и потребностите на целевата група. За целта, юристът по проекта ще разработи документацията за подбор на персонала, както и съответната методика за оценка и ред за класиране на кандидатите. Процедурата ще бъде организирана максимално прозрачно, с оглед създаването на възможност за конкурентост и равно третиране на кандидатите. Нарочна комисия ще разгледа и оцени представените от кандидатите документи. С кандидатите, преминали успешно етапа на документална проверка, ще бъде проведено събеседване, като на последващ етап - ще се извърши и класиране на участниците, с цел назначаване на най-подходящите за заемане на съответните длъжности лица. С избраните лица ще бъдат сключени съответните договори, съгласно действащото законодателство и нормативни уредби в Р България, и съобразно спецификата на заеманите от лицата длъжности. В рамките на проекта ще бъдат проведени най-малко 3 бр. обучения: Новоназначените 30 служители ще преминат най-малко 3 броя обучения - 1 въвеждащо и поне две надграждащи обучения. Обученията ще са спрямо нуждите по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ, в частта насочване и ще бъдат включени и 100 служители и управители в социалните услуги в града,които са самостоятелни доставчици на социални услуги и са делегирани държавни дейности.Обученията ще гарантират качественото изпълнение на задълженията на новите служители и актуализиране и повишаване на нивото на знанията и умения, пряко свързани със заеманата от 100-те настоящи служители длъжности. За да се подсигури навременното и качествено изпълнение на задълженията на 30-те експерти ще бъде осигурена групова и индивидуална супервизия на техните дейности. Супервизията ще се извърши от външни за изпълнителя експерти с опит в сферата на социалните услуги и политики. Супервизията е задължителен компонент при подпомагащите професии и има основна роля за поддържане на компетентностите на специалистите, работещи в социалните услуги. 986 167.86 462 673.03
Дейност 2 - Обезпечаване правомощията на Община Пловдив по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ, в т.ч.: изготвяне на анализи,проучвания, вкл.-на потребностите от социални услуги; планиране и преглед на предоставянето на социални услуги, развитие на програми за качество и провеждане на информационно-разяснителни кампании: Дейността обхваща няколко подетапа: 1.Обососбяване на основен фронт-офис - в помещения собственост на Община Пловдив, находящи се на административен адрес: ул. "Трети март" 33, които са изцяло реновирани и с изграден достъп за хора със специални потребности, като в рамките на проекта ще бъдат само оборудвани с необходимата офис техника, а именно: преносими компютри, копирна и сканираща техника,мобилни телефонни апарати и фотоапарат, с цел осигуряването на подходяща работна среда за наетите по проекта служители. Ще се обезпечи и предоставянето на телефонни услуги,доставката на канцеларски и други материали и консумативи, разходи за командировки, осигуряване на обученията на служителите и т.н.,свързани с функционирането на офиса и дейността на персонала. 2. Изготвяне на анализи и прочувания в сферата на социалните услуги (СУ), в т.ч. – потребностите от тях - В рамките на дейността ще се изготвят нужните аналитични проувания в областта на СУ на територията на Община Пловдив. Към момента се предоставят следните услуги: 54 услуги, държавно делегирана дейност; 10 услуги, финансирани по проекти; 2 услуги –МД и 10 клуба на пенсионера (МД). С оглед посоченото и в изпълнение на ЗСУ, НПСУ, ЗСЛ и ЗХУ предвидените аналитични дейности ще бъдат с обхват, съгласно нормативно определеното. Изготвените анализи ще спомогнат за прецизиране на нуждите, обхвата и потребностите от социални услуги в общината и ще послужат като основа за бъдещото прецизно планиране, предоставяне и наблюдение на същите. 3. Планиране и анализиране предоставянето на СУ, вкл.-разработване на програми за развитие на качеството на СУ - С реализацията на дейността ще се покрият отговорностите на общината по отношение планирането и извършването на анализ на предоставянето на социалните и интегрираните здравно-социални услуги, като, същевременно, ще се разработят и програми за развитие на качеството на СУ. Осъществяването на дейността ще позволи на Община Пловдив да посрещне настъпилите законодателни и нормативни изменения в ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ и да приложи, на практика, произтичащите от същите задължения и отговорности за общината, като създаде необходимите предпоставки за прецизно планово структуриране на СУ на своята територия, вкл. – системи за управление на същите, въвеждане и уеднаквяване на стандартите за качество при предоставянето им, както и включване на нужните механизми за контрол и мониторинг при тяхното реализиране. 4. Провеждане на разяснително-информационни кампании за ЛП и СУ и повишаване обществената информираност относно липсата на достъпност за ХУ- Специалистите, наети в дейност 2, ще осъществят следните мерки: провеждане на информационни кампании по места (в социални услуги, институции, сред широката общественост); съдържателно оформление на специализирани публикации в медии; изготвяне на информационни материали със специализирано съдържание (брошури и т.н.), в т.ч. – каталог на социалните услуги в гр. Пловдив. Дейностите по предпечат, печат и доставка на информационни материали, както и публикуването на минимум специализирани публикации в локални/регионални печатни и електронни издания ще бъдат изпълнени от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. Всички други дейности ще бъдат отговорност на екипа от специалисти, назначени в Д1.Към фронт-офиса на проекта ще се обособи и единно информационно гише с нарочна телефонна линия, които ще се обслужват от персонала в Д1 и чрез които-ще се предоставя на заинтересованите лица (потребители, граждани и др.) директна информация, свързана с ЛП, СУ, в т.ч. – възможностите за вкл. в услуги и/или насочване към други, които комплементират техните индивидуални нужди. Услугите по информиране ще се предоставят от служителите от фронт-офиса и чрез мобилна работа „по места“ с потенциални ползватели. Всички мерки ще са съобразени с изискванията и условията, определени в Глава III и Приложение IX от Рег.(ЕС)2021/1060. 394 467.14 185 069.22

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).