Дейност 1. Изследване и анализ на законовата рамка и социално-икономическото въздействие на креативните индустрии в България: Първата дейност отговаря на дейност „а“ от Насоките за кандидатстване „Дейности за граждански мониторинг на политики и/или законодателство“. Нейното изпълнение допринася за постигането на първата конкретна цел на проектното предложение, т.к. крайните резултати от дейността ще позволят подобряването на обратната връзка, която гражданите и бизнеса дават на администрацията по отношение на резултатите от приложението на законовата рамка (оценка на въздействието) и реализацията на политиките в сферата на креативните индустрии.
Дейността е насочена към целевата група „Структури на държавната администрация/общини“, т.к. въпреки множеството законови и подзаконови нормативни актове и политики, засягащи сектора на културните и творческите индустрии, ролята на този отрасъл все още не е достатъчно добре формулирана и е подценена спрямо значението, което той може да има за развитието на националната и местната икономика (по-специално тази на гр. София). Дейността допринася за постигането на целите на проекта чрез документирането на конкретни проблеми, които съществуват в момента поради правни несъвършенства или заради неправилно формулирани или неефективно прилагани политики. Едновременно с това, в рамките на дейността ще бъдат предложени възможни решения (вкл. на база на европейския опит) за преодоляване на тези несъвършенства, както и очакваните крайни положителни ефекти от тяхната реализация. Тези препоръки ще бъдат представени на компетентните държавни органи.
В рамките на дейността ще бъдат изпълнени 2 поддейности, които ще бъдат извършени от външен(ни) изпълнител(и):
1. Проучване и анализ на европейската правна рамка и политики, както и на националната нормативна уредба за развитието на креативните индустрии, включващи:
a) Изследване и обобщаване на правната рамка за развитието на креативните индустрии в ЕС – актове на първичното и вторичното законодателство, техните въздействия на европейско ниво и степента на транспонирането им в националното законодателство
б) Изследване на политиките за подкрепа на креативните индустрии на ниво ЕС и резултатите от тяхното прилагане, вкл. анализ на поне 3 добри практики
в) Проучване на националната правна рамка, засягаща развитието на креативните индустрии – законови и подзаконови нормативни актове
г) Преглед и оценка на стратегическите документи, свързани с насърчаване на развитието на креативните индустрии в България, напр. Иновационната стратегия за интелигентна специализация, както и други национални и местни стратегически документи
Задачата е да бъдат определени нормативните рамки за развитие на креативните индустрии в ЕС и България и мерките или дейностите, формулирани в стратегически програмни документи за тяхното насърчаване и развитие.
2. Определяне на социално-икономическото значение на политиките за подкрепа на креативните индустрии в България и тяхната роля за развитието на сектори с висока добавена стойност
В рамките на тази поддейност ще бъде търсено формулирането на заключения и изводи, базирани на проучвания и анализ относно следното:
a) Изследване на социално-икономическите ефекти от прилагането на политиките на национално и/или местно ниво за подкрепа на креативните индустрии в България
б) Определане на показатели за оценка на развитието на креативните индустрии
в) Посочване и характеризиране на специфични сектори, които имат най-голям потенциал за развитие и за постигане на международна конкурентноспособност
г) Представяне на тематични клъстери, създадени от организации, работещи в сферата на креативните индустрии
д) Представяне на ролята на предприятията, които работят в сферата на креативните индустрии и потенциала им за създаване на икономически дейности с висока добавена стойност
Целта е да се постигне разбиране доколко (в каква степен) действията (политиките) на държавната администрация на национално и местно ниво (гр. София) подпомагат или ограничават развитието на предприятията и организациите, работещи в сферата на креативните индустрии. |
24 406.65
|
24 406.65
|
Дейност 2. Застъпническа кампания за признаване на ролята на креативните индустрии за икономическото развитие : Втората дейност отговаря на дейност „в“ от Насоките за кандидатстване „Дейности за осъществяване на застъпнически действия и кампании в защита на
обществено значими каузи“. Нейното изпълнение допринася за постигането на втората конкретна цел на проектното предложение посредством реализацията на конкретни мерки за развитие и подпомагане на креативните индустрии от страна на НПО сектора, представен от Кандидата и Партньора в настоящото проектно предложение.
Дейността е основно насочена към целевата група „Бизнес“ и има местно въздействие, т.к. фокусът на дейностите ще бъде върху фокусиране на вниманието върху работата и значението на предприятията и организациите от културните и творческите индустрии, работещи на територията на Столична община. Друга целева група, върху която дейността ще има въздействие ще бъдат органите на държавна власт и администрацията на Столична община чрез включването им в предвидените събития. Третата целева група „общественост“ също ще бъде положително повлияна от реализацията на дейността, т.к. ще бъде пряк свидетел на многообразието на сектора на креативните индустрии и неговото въздействие върху всички сфери на икономическия и обществения живот.
В рамките на дейността ще бъдат изпълнени 3 поддейности, които ще бъдат извършени от външен(ни) изпълнител(и):
1. Организиране на 2 семинара в гр. София за представители на целевите групи – за представяне на ролята на креативните индустрии за развитието на българската икономика, както и за обсъждане на отправените в Дейност 1 препоръки – по около 20 участници във всеки семинар
2. Отпечатване на цветен албум с представяне на различните аспекти на креативните индустрии в България – 1 000 бр. тираж (индикативни технически спецификации: формат 210 х 210 мм, корица: 4 стр., 300 гр, тяло 48 стр., 160 гр, цветност 4+4, термолепене). Съдържанието и текста на албума ще бъдат разработени от експерт на Кандидата
3. Организиране и провеждане на форум „Витрина на креативните индустрии в София“, в рамките на който представители на различните креативни индустрии, работещи на територията на Столична община ще представят свои водещи продукти или услуги по интересен начин, за да покажат въздействието на сектора върху социално-икономическото развитие на столицата – до 50 души-участници
За едно или повече от събитията, в зависимост от ограниченията на здравните власти поради пандемията от Ковид-19, които биха били валидни към момента на провеждането им, ще бъде предвидена възможността за провеждането им онлайн чрез специална платформа или по хибриден начин – част от участниците да присъстват на живо, а останалите да се включат онлайн.
Чрез активното популяризиране и участието в семинарите и форума ще бъдат постигнати целите на застъпничеството за повишаване на разбирането сред целевите групи и обществото като цяло, че е възможно прилагането на целенасочени мерки за подкрепа, които да имат реален ефект. Албумът ще бъде разпространен широко сред държавните институции и бизнес организациите, за да покаже нагледно положителните ефекти, продукти и услуги, предлагани от действащи бизнеси и организации, които активно работят в сферата на креативните индустрии. |
25 449.75
|
25 449.75
|
Дейност 3. Информационни дейности за популяризиране на ролята на креативните индустрии за развитието на българската икономика: Третата дейност отговаря на дейност „д“ от Насоките за кандидатстване „Информационни дейности (вкл. в дистанционна форма) за повишаване на гражданското
участие в процесите на изпълнение и мониторинг на политики и законодателство“. Изпълнението й, също както Дейност 2, ще има принос за постигането на втората конкретна цел на проектното предложение благодарение на широкото популяризиране както на сектора на креативните индустрии чрез социалните медии и чрез представянето на постигнатите резултати по проекта, на направените препоръки и обратната връзка от страна на компетентните органи по отношение на подкрепата за тяхната реализация - в пълнота или на отделни техни елементи.
Дейността е главно насочена към третата целевата група „Общественост“ посредством активното използване на каналите за комуникация, които ще бъдат ангажирани за предаването на послания, свързани с темите на проекта и постигнатите резултати, а именно, че креативните индустрии включват в себе си множество разнообразни дейности и имат съществено значение за развитието на икономиката на национално и най-вече на местно ниво (гр. София). В допълнение, във фокуса на кампанията ще бъдат поставени нормативно установените задължения за спазването на авторските права и защитената индустриална собственост на представителите на този сектор. Информационната кампания ще повлияе и останалите 2 целеви групи, които ще бъдат индиректни нейни адресати.
В рамките на дейността ще бъдат изпълнени 2 поддейности, които ще бъдат извършени от външен(ни) изпълнител(и):
1. Провеждане на информационна кампания чрез публикации в социални медии за популяризиране на ролята на креативните индустрии, в отговорностите на Партньора
За успешното изпълнение на тази кампания ще:
- Бъде разработен план за нейното провеждане (вкл. цели, информационни канали и целеви групи)
- Бъдат подготвени типови целеви съобщения (послания) за публикация в социални медии – текст и снимков материал
- Редовно ще бъдат публикувани текстови и снимкови съобщения за периода на провеждане на кампанията
- Ще бъдат отчетени резултатите от провеждането на кампанията, напр. чрез брой съобщения, публикувани в социални медии, брой посетители на съобщенията, брой харесвания, брой споделяния и т.н.
Основните отговорности, свързани с провеждането на информационната кампания ще бъдат в компетенциите на Партньора по настоящия проект, който има богат опит в подобни дейности.
2. Провеждане на конференция за представяне на резултатите от проекта сред целевите групи, за която ще бъде отговорен Кандидата
Предвидено е в конференцията да участват около 35 представители на целевите групи и по-специално представители на държавната администрация, Столична община и бизнеси, работещи в сферата на креативните индустрии. Организацията на конференцията е сред основните задължения на Кандидата по настоящия проект. Той ще разработи програмата и определи лекторите, както и ще анализира ефектите от провеждането й.
Както и при Дейност 2, в случай на ограничения на провеждането на събития, наложени от здравните власти, ще бъдат използвани възможностите на онлайн комуникацията за провеждането на конференцията или тя ще се организира по хибриден начин. |
5 460.00
|
5 460.00
|