Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 106 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

In the context of the pandemic emergency, the provision of a hot lunch has proved to be a significant aid, as it provides a real opportunity for the poorest and most vulnerable people to continue to have food, on the one hand, and on the other. they also receive at home when anti-epidemic measures require it. The project envisages activities to provide support to vulnerable people, by preparing and delivering, if necessary, to home, free hot food in an emergency for 361 days. 
In accordance with the basic principles of the European Pillar of Social Rights, the operation is planned in response to the COVID-19 pandemic in the country and provides support to meet the basic food needs of people in need of social protection to the highest degree, namely - persons without income or with low income below the poverty line, persons quarantined - without income or with low income below the poverty line, persons subject to social assistance who are unable to meet their basic living needs. The service will be provided to 530 people living in all settlements of the municipality, who are identified within the target groups, according to the conditions of social isolation arising from the need to limit the spread of COVID-19 and for this purpose will use any sources of information - applications, signals of citizens, open telephone line, information from the Regional Health Inspectorate for persons placed under mandatory quarantine, information from providers of social services and institutions, etc. The planned service for providing a hot lunch at home will be implemented in accordance with the requirements of national legislation, which will ensure a balanced diet of the target group, in compliance with food safety requirements and national standards and norms of nutrition.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Деностите по определяне на лицата, попадащи в обхвата на целевите групи по програмата ще стартира преди подписване на договора, през месец декември 2020г., както и ще продължи през целия период на изпълнение на проекта. В съответствие с целите на операцията целевите групи са: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Идентифицирането на лицата, най-нуждаещи се от подкрепа за осигуряване на прехраната им и преодоляване на основно материално лишение – липса на топла храна ще се реализира, чрез пълноценно и гъвкаво използване на всички възможности и източници на информация. За целта също ще се използват и данните от проучванията, относно социалния статус на лица в риск, които община Димитровград, регулярно провежда като част от целенасочената си социална политика в подкрепа на лица и семейства, обект на месечно подпомагане, лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии, скитащи и бездомни лица (регистър на бездомните лица). Наличната информация ще бъде съгласувана и синхронизирана с обективните обстоятелства, произтичащи от условията и ограниченията наложени от извънредното положение обявено за страната. Включване на лица поставени под задължителна карантина ще се реализира съгласно данни от регионалната здравна инспекция. Информация за нуждаещи се лица, чието състояние на бедност и невъзможност да осигурят прехраната си, произтича и/или е утежнено от продължителна социална изолация, наложена от необходимостта да бъде ограничено разпространението на COVID-19 ще бъде събирана и от сигнали на граждани, открита телефонна линия за заявяване на нужда от подкрепа на самотно живеещи граждани, възрастни лица над 65 години и/или лица с увреждания, дежурна телефона линия на общинския съвет за сигурност, данни предоставени от дневните центрове за лица с увреждания, центъра за обществена подкрепа, регистър на бездомните и скитащи лица, поддържан съвместно от община Димитровград и Дирекция "Социално подпомагане" (Д"СП"), образователни институции, Български червен кръст, народни читалища, клубове за хората от третата възраст и/или инвалиди, кметствата по населените места в общината. Всички идентифицирани лица ще бъдат проверени за принадлежност към допустимата целева група от Дирекция "Социално подпомагане" (ДСП). Проектните дейности, в това число и тези по идентифициране и подбор на потребителите на услугата ще се изпълняват съобразно принципа на равните възможности. На всеки етап от проекта ще бъде осигурена равнопоставеност на участниците, равенство между половете, ограничаване на дискриминацията, зачитане на човешкото достойнство, правата на детето, правата на възрастните хора, на хората с увреждания, правото на защита на личните данни. Проектът гарантира хората от целевите групи да имат равен достъп до проекта и ползите от него. Ще се следи за недопускане на двойно финансиране по време на изпълнение на дейностите, като се използват различни механизми за това. За целта ще се използва проверка, извършена от Дирекция „Социално подпомагане“, предоставяща информация за липса или наличие на обстоятелства, че включените потребители не ползват на друго основание услуги, включващи хранене – при стартиране на проекта и при промяна на потребителите. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: За потребителите по проекта ежедневно, в продължение на 361 работни дни в периода на изпълнение на проекта ще се приготвя топла храна – качествено и количествено балансирана храна, приготвена от продукти с доказан произход при спазване на изискванията за грамаж, енергийна стойност, здравословен баланс на съставките и добър външен вид. За приготвянето и доставката на топлия обяд ще бъде нает изпълнител по реда на ЗОП, който ще отговаря на законово регламентирани изисквания към юридически лица, изпълняващи този вид дейности. При избора на изпълнител на проектните дейности по приготвяне и доставяне на топъл обяд ще се съблюдава същия да изпълнява следните изисквания: • Да разполага с подходящ капацитет – технически, финансов и административен, организационни работни процеси и осигурена складова база; • Да гарантира предоставянето на разнообразно седмично меню, което дава принос към балансираното хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене; • Да предвижда и прилага механизъм за недопускане на разхищение на храни; • Да има разработена и внедрена система за управление на безопасността на храните ISO 9001: 2008 и/или ISO 22000:2005 и/ или еквивалент; • Закупуването на хранителни продукти следва да се извършват в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата; • Кандидатът е необходимо да притежава добра финансова стабилност, гарантираща упражняване на дейността, доказана с годишен счетоводен баланс и отчет за приходите и разходите за последната приключена година - копие, и попълнена декларация за финансова стабилност. Ако кандидатът е юридическо лице регистрирано по реда на ЗТР в търговския регистър към Агенция по вписванията и годишния им счетоводен баланс и отчета за приходите и разходите им за последната приключена година са обявени в последния, не се изисква тяхното представяне към документите за участие; • Да спазва и прилага по целесъобразност принципите, посочени в чл.5 от Регламент (ЕС) № 223/2014 на Европейския парламент и на Съвета за недопускане на дискриминация и зачитане на личното достойнство на целевата група. Предвижда се храната да е в еднократни за употреба изотермични съдове, осигуряващи запазване на първоначалната температура на продукцията с плътно прилепващи капаци, изработени от материали, които са разрешени за контакт с храни, миещи и дезинфекциращи средства съгласно Наредба № 2/ 23.01.2008 и № 3/ 04.06.2007 г. на Министерство на здравеопазването, Министерство на околната среда и водите. Доставената храна ще бъде придружена с етикет предоставящ информация за храната на потребителите, съгласно чл. 9 от Регламент (ЕС) 1169 от 25.11.2011г. на Европейския парламент(ЕП). Проектните дейности включват упражняване на непрекъснат контрол на процесите на закупуване на продуктите и приготвянето им и няма да се допуска раздаването на претоплена храна, приготвена предишния ден. При приготвянето на храната, избраният изпълнител следва да спазва безопасни работни практики в условията на пандемия, изискванията за хигиена на храненето, качество и енергийна стойност на храната, грамажа на порциите, вкусовите качества и технологичните изисквания, всички разпоредби на Закона за здравето. Предварително изготвеното седмично меню ще гарантира разнообразие на видовете ястия и ще осигурява балансирано хранене на потребителите. Изпълнителят ще предоставя информация и за алергените, съобразно Регламент №1169/2011г. на ЕП и на Съвета за информираност на потребителителя относно състава на храните. Приготвените ястия е ще бъдат опаковани според хигиенните и санитарни изисквания на българското законодателство, съответно и етикирани и ще предоставят информация за храната на потребителите 523 174.30 523 795.30
Предоставяне на топъл обяд: Доставката на обяда ще се извършва ежедневно до пунктове и до домовете на потребителите в подходящ и удобен за потребителите часови интервал, като се използват специализирани и отговарящи на изискванията транспортни средства. Транспортните средства са на изпълнителя, на който е възложено приготвянето на храната и на домашния социален патронаж. Доставката ще се организира в условията на извънредна ситуация, съгласно предписанията на националните компетентни органи, без да се нарушават установените мерки за сигурност на потребителите. Получаването на топъл обяд от всеки потребител се основава на предварително подписан договор между общината и потребителя, преди включването му в услугата (приложение № 24 Договор с потребител). Топлият обяд ще се доставя до пунктове - кухнята на домашен социален патронаж (ДСП), клубовете на пенсионерите по кварталите на Димитровград и по населените места в общината. Помещенията отговарят на нормативните изисквания на националното законодателство за обекти, в които се доставят и съхраняват храни и хранителни продукти, както и на действащите към момента разборедби, по отношение на противоепидемичните мерки и ограничения, и изискванията за дезинфекция. В зависимост от развитието на епидемичната обстановка и при предписание на националните органи в хода на изпълнение на договора, ще бъде създадена необходимата организация за доставка на храната до дома на потребителите, като за използваните превозни средства, ще да бъдат изпълнени всички изисквания на Закона за храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни, както и регулярно ще се провеждат дейности по дезинфекция на транспортиращите коли. 26 158.72 26 189.77
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки, предвидени в допълнение към предоставянето на храна, целят намаляване на нежеланите последиции и трайно социалното изключване, произтичащи от извъното положение обявено за страната и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки се основава на анализ и установени специфични потребности за подкрепа на всеки потребител, което е свързано с това да се прецени под каква форма ще се предоставя тя. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемичните мерки и индивидуалните им нужди с цел подобряване на състоянието им на бедност допълнително утежнено от ограниченията на извънредната ситуация и мерките, целящи ограничение на разпространението на COVID-19. Предвижда се за организирането и реализацията на съпътстващата подкрепа за уязвимите лица да се осъществи от екип от общински служители, които ще отговарят за изпълнението, администрирането и отчитането на проекта. За максимално постигане на поставените цели екипът може да привлича служители на общинска администрация и социалните услуги в Общината. 26 158.71 26 189.76

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).