Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project is prepared in response to identified needs of the employees to improve their adaptability and adaptability to the dynamic changes in the labor market in the Construction sector by improving access to lifelong learning opportunities. The following are defined: General objective: Enhance the quality of the workforce by including training and validating updated professional skills. Specific objectives: Increasing the competitiveness and adaptability of ALPIN BUILDING's employees towards the rapid changes in the labor market by including them in training. Increase investment in human capital and achieve higher quality employment by enabling lifelong learning and validation of acquired competencies. The target group is 20 employees of ALPIN BUILDING LTD at the following positions:
• Worker isolation;
• Installer;
• Sandstone,
• Technical Manager;
• Labourer consturction;
Implementation activities included in the project:
1. Providing training to improve the professional qualification of employees
2. Development and implementation of a training system for employees in accordance with the needs of the applicant
3. Provide access to innovative lifelong learning forms by introducing interactive learning methods
 The expected results are as follows: - 20 employees have completed a training course for acquiring qualification in the profession 582010 "Construction technician" from the field of architecture and construction education and professional field 582 "Construction"; - Validated knowledge and skills by issuing certificates of vocational training; ; - Enhancement of the competitiveness and adaptability of the employees according to the actual needs of the enterprise, development and implementation of an employee training system
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на обучение за придобиване на нова професионалната квалификация: Повишаване конкурентоспособността и адаптивността на служителите към настъпващите бързите промени на пазара на труда, чрез включването им в обучение. Инвестициите в развитието на хората имат най-висок коефициент на възвращаемост, както и пряк ефект върху бизнес растежа. Чрез обучението се осъществява процес на обогатяване на знанията, уменията и нагласите на служителите, с цел да се усъвършенства тяхното трудово представяне. Инвестицията в човешкия капитал се изплаща на предприятието под формата на подобрената работа на персонала като резултат от намалените недостатъци в знанията, уменията и нагласите на работещите. Провеждането на инвестиционна политика в развитието на човешките ресурси същевременно води и до повишаване стандарта на живот на обучените служители и за повишаване на тяхната мотивация и удовлетвореност от работата. Сегашната професионална подготовка у нас не отговаря напълно на изискванията, произтичащи от пазарната икономика. В професионалните училища по строителство все още се набляга върху теоретичната им подготовка. Образователната структура в сектор „Строителство” показва значително по-ниско качество на заетата работна сила, отколкото в икономиката като цяло. Високият процент на заетите с основно и по-ниско образование се дължи на голямата маса нискоквалифициран, неизискващ притежаването на високо образователно равнище труд, който все още се прилага в българското строителство. Недостатъците в професионалната подготовка (например в строителството) се отразяват негативно върху икономическите резултати и водят до забавяне на обществения прогрес. Същевременно проявяващото се у нас през последните години влошаване на баланса пазара на труда по отношението на съответствието между търсене и предлагане на квалифицирана работна сила, технологичните промени и застаряването на населението, предизвиква затруднения в икономиката и социално напрежение поради безработицата, която през изминалите години засегна сериозно този сектор на икономиката. В тази връзка, в настоящият проект се предвижда да бъде проведен обучителен курс за придобиването на квалификация по професията 582010 "Строителен техник" от област на образование "Архитектура и строителство" и професионално направление 582 "Строителство" съгласно Списъка на професиите за професионално образование и обучение по чл. 6, ал. 1 от Закона за професионалното образование и обучение: Код и наименование на професионалното направление: 582 Строителство; Код и наименование на професията: 582010 Строителен техник; Код и наименование на специалността: 5820101 Строителство и архитектура; Степен на професионална квалификация: трета; Изисквания за входящо минимално образователно равнище за лица, навършили 16 години - завършен клас от средното образование или завършено средно образование при срок на обучението 1 година (рамкова програма Б) или завършено основно образование при срок на обучението 4 години (рамкова програма В). В обучението ще бъдат включени 20 участника на длъжност „Работник в строителството“, разпределени в две групи: Общ брой часове: 960 учебни часа, като: -теория – 494 учебни часа; -практика – 466 учебни часа. Обученията ще се провеждат с продължителност, интензивност и обем, съответстващи на Държавните образователни изисквания. Обученията ще се осъществят в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО). Обученията водят до придобиване на квалификация по професия, удостоверени със съответните документи съгласно чл. 38, ал. 2 и ал. 3 от ЗПОО. Завършването на професионалната подготовка се удостоверява със “Свидетелство за професионална квалификация”. Изпити по теория на професията и по практика на професията се провеждат по задания, разработени от обучаващата организация. 36 000.00 49 500.00
Разработване и внедряване на система за съобразено с нуждите на работодателите обучение на заети лица: Обучението на персонала е системен процес на обогатяване на знанията, нагласите, уменията на заетите лица с цел да се усъвършенства тяхното трудово представяне. Развитието на персонала е свързано с управление на кариерата на персонала, служебно и професионално израстване. Политиката за обучение и развитие на персонала отразява възгледите на ръководството за осигуряване на качествена работна сила. В случаите когато компаниите предпочитат да си осигурят обучени кадри от пазара на труда, това често създава проблеми поради необходимостта от по-високо заплащане, трудна адаптация на новоназначените и не винаги намиране на нужните специалисти. Обучението на персонала е средство за мотивиране на служителите чрез предоставяне на възможности за професионално развитие и израстване, сплотяване на екипите и приобщаване на хората към ценностите на фирмата. Не на последно място служителите следва да са запознати с работните процеси и методи при конкретния работодател, което в случая със сектор Строителство дава широка възможност за обогатяване на знанията за работа с различни строителни материали и техники за изпълнение. Ето защо е излючително важно разработването и внедряването на собствена система за обучение на заети лица в„Алпин Билдинг” ЕООД. Основните етапи на въвеждането на такава система са: o Определяне на нуждите и целите на обучението на персонала в организацията o Проектиране, организиране и реализиране на програми за обучение o Оценяване на ефективността от обучението на персонала. Определяне на нуждите от обучение Обучението на персонала носи ползи само ако е насочено към конкретните нужди на организацията. Това налага да се направи анализ на пропуските в знанията, уменията и различията между желаното и действително трудово представяне. Анализът изисква да се прецени дали пропуските не се дължат на фактори несвързани с уменията, знанията и нагласите на персонала, като организация на работа, липса на техника, липса на стимулиране и други. След преценка на пропуските в трудовото представяне по структурни звена и длъжности се формулират конкретните цели на обучението и учебни програми. Целите на обучението конкретизират нуждите и определят какви трябва да бъдат знанията, уменията и нагласите на обучаемите след края на обучението. За да се определи правилно целта на обучението трябва да се отговори на следните въпроси: • Очаквано поведение в края на обучението; • Критерии за оценяване на очакваното поведение; • Условия, при които да се постигнат резултатите. Правилно определените цели на обучението са полезни, когато се съчетаят с подходящи методи за обучение, конкретизиране на задачите и оценяване на ефективността на проведеното обучение. Проектиране и организиране на програми за обучение Проектирането и организиране на програми за обучение включват следните елементи: • Определяне на обучаемите; • Изготвяне на учебно съдържание; • Осигуряване и организиране на обучението – период, продължителност; • Избор на подходящи преподаватели/определяне на изискванията към преподавателите; • Подбор на подходящи методи и техники за обучение. Обучаваните са ключов елемент за проектирането и организирането на обучението. От техните характеристики – образование, трудов опит зависи и изборът на останалите компоненти на обучението с цел постигане на оптимални резултати от обучението. Уточняването на характеристиките на обучаемите може да стане с помощта на анкета. 38 500.00 88 700.00
Осигуряване на достъп до иновативни форми за учене през целия живот: Ефективността на обученията зависи от много фактори, един от които е ангажираността на ученика в свързани с обучението действия. Традиционна образователна практика е основана на предпоставката, че знанието е нещо, което може непосредствено да бъде предадено от преподавателя на обучаващите се. Пасивната, ориентирани към четене и писане обучения с традиционно съдържание и организация се приема като норма. От друга страна "участващото и диалогово (интерактивно), съсредоточено върху обучаващия се и резултатите обучение не се срещат често в действителността. С цел да се повиши ангажираността на служителите на Алпин Билдинг ЕООД в обучителните процеси, ще се въведат интерактивни методи за обучение. Отговора на нуждите от качествено поддържащо обучение е да се въведат следните интерактивни методи, които са най-подходящи за компания, развиваща своята дейност в сектор Строителство, а имено: 1. Ситуативен метод - преподаването става в ситуации, които са сходни с тези от реалния живот. Предпоставка е постановката, че знанието е резултат от съчетанието на дейността, социалния конкст и културата. Използват се за симулация на професионална и организаторска дейност за учебни цели и заемат важно място в учебния процес - за илюстрация, за получаване на обратна връзка, за формиране на умения и навици, за затвърдяване на знанията и уменията, за провекра и оценка 2.Инцидентен метод- непосредствено действие, цел на които е изпълнението на задачи, но които по предвиден начин (инцидентно) увеличават специфични знания, умения или разбиране. Цел е да се изпълни задачата без да се учи ( ученето е странична, съпътстваща дейност, част от действията на обучаващия се. Наученето е резултат от отражението на опита. Варианти: учене от грешките, учене в информационна среда, учене чрез междуличностно експериментиране. 3.Метод на съвместно (кооперативно) обучение. Обучаващите се служители работят в екип с обща задача (обща цел), включеност на всички, положителни взаимозависимости (всички членове трябва да си сътрудничат, за да изпълнят задачата), индивидуална и групова отговорност (всеки член отговаря както за своето учене така и за крайния резултат). лице в лице съществуващо взаимодействие, умения за работа в екип, организирани групови действия. 4. Метод на конкретните ситуации (кейс-стъди). С метода се цели развитие на определени качества на мисленето -любознателност, разсъдливост, мъдрост, лични качества - твърдост, отговорност и други. При този метод е дадено предимство на действието пред знанието. С изпълнението на дейността ще се извършат активности: - Детайлно изследване на информационни източници – нормативни и стратегически документи, стандарти за обучение, специализирани наръчници и ръководства, съществуващи добри практики и разработки - Анализ на набраната информация и извеждане на основните въпроси - Подготовка на анкетна карта сред заинтересованите лица, дефиниране на въпросите и основните раздели - Провеждане на анкетно проучване с цел да се определят най-благоприятните и приложими методи за дейността - Обработка и обобщаване на получените отговори - Цялостен преглед и интерпретация на набраните данни, дефиниране на основни изводи, препоръки и насоки за повишаване качеството и степента на усвояемост на предоставяните знания чрез прилагане на интерактивни методи - Разработване на интерактивни методи за обучение, съобразени със спецификата на работа на лицата от целевата група, с дефинираните потребности и възможности - Преглед и въвеждане в дружеството Изпълнението на дейността ще се реализира през първите шест месеца от проекта, като нейното изпълнение ще бъде възложне на външна организация притежаваща необходимия опит и квалификация за изпълнение на предвидената дейност. 20 000.00 40 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).