Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The overall project objective is related to management capacity and growth development of Webtrade Ltd, by providing specialized services and encouraging information and communiction technologies and services (ICT) implementation.
The specific project objectives include:
1) Introduction and certification of an integrated management system in compliance with the international standards ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 27001:2013, incl. investments in purchase of specialized software.
2) Information resource management system (ERP) implementation at Webtrade Ltd. by developing and introducing ICT based software as well as providing the necessary computer equipment.
The project objectives will be accomplished by realizing the following activities:
- Developing and stenghtening management capacity activities: 1) Introduction of an integrated management system in compliance with ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 27001:2013; 2) certification of an integrated management system in compliance with ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 27001:2013; 3) investments in specialized software, contributing to management system implementation.
- Encouraging ICT impementation activities: 1) ERP development and implementation; 2) a purchase of a new computer equipment, necessary for ERP installation and implementation.
- Information and publicity measures;
The expected results are: introduced and working an integrated management system in compliance with ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 27001:2013; acquired ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 27001:2013 certificates; ERP system implemented; improved service quality; optimized company's resources and automatic business processes implemented; new markets penetrated; organization innovations related to service quality, environmental management, information security and planning implemented; increased revenues.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез въвеждане на интегрирана система за управление съгласно изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 и ISO 27001:2013.: Целта на дейността е развитие и укрепване на управленския капацитет на Уеб Трейд ЕООД чрез въвеждане на интегрирана система за управление съгласно изискванията на международните стандарти за качество ISO 9001:2015, за околна среда ISO 14001:2015 и за информационна сигурност ISO 27001:2013. Необходимостта от дейността е свързана с нарастваща конкуренция и увеличаващи се изисквания от страна на клиенти, партньори, служители, както и с преодоляването на предизвикателства на непрекъснато променяща се бизнес среда. Въвеждането на интегрирана система съгласно ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 и ISO 27001:2013 е свързана с изпълнение стратегията за развитие на фирмата, в т.ч. запазване на пазарните позиции, постигане на устойчивост на дружеството, в т. ч. увеличаване на приходите от продажби, както и генериране на приходи от износ. За да се случат посочените резултати, е необходимо дружеството да оптимизира работните процеси с оглед насоченост към клиента и неговите нужди; елиминира неефективните от тях; въведе съвременни управленски практики и подходи, както и да подобрява качеството на предоставяните услуги. Освен това, в последните месеци в компанията постъпват редица запитвания от потенциални чуждестранни клиенти за разработване на уеб базиран софтуер и друг вид приложения, които поставят изискване за наличие на сертификати по международно признати стандарти, свързани с управление на качеството и сигурност на информацията съответно като ISO 9001:2015 и ISO 27001:2013. В същото време в среда на непрекъсната и нарастваща конкуренция и изключително динамичен пазар, какъвто е сферата на ИКТ услугите, информацията е една от най-големите ценности на всяка компания, тя винаги дава предимства и предпоставки за изготвяне на стратегия, за предвиждане на ходове, за водене на преговори, и като цяло за успех. В този смисъл предизвикателство пред конкурентоспособността на Уеб Трейд ЕООД е защитата и сигурността на фирмената информация и тази на клиенти, и партньори. Дейността обхваща разработване на документация и въвеждане на интегрирана система за управление съгласно международните стандарти ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 и ISO 27001:2013. Дейността ще бъде извършена от консултантска организация. Основните етапи са: 1.Събиране на входяща информация и посещение на място от страна на консултантска организация- На първото посещение се извършва т.н. гап анализ с цел да се прегледа начина на управление на фирмата на всички нива спрямо изискванията на стандартите. Гап анализът се извършва чрез интервюиране на ръководството и представители на различните звена. 2. Помощ при разработване на документацията на системата: Ръководството, с помощта на консултанта разработва документацията, въз основа на която ще действа интегрираната система за управление - наръчник и процедури. 3. Преглед и одобряване на документацията от управителя и консултанта - преглежда се създаденият първоначален вариант на документацията. Консултантът и ръководството обсъждат документите и нуждата от промени, като ролята на консултанта е да одобри измененията спрямо изискванията на стандартите, а ръководството – спрямо ситуацията и възможностите на фирмата. 4. Внедряване на системата- консултантът или представителят на ръководството запознава персонала с разработената документация. 5. Вътрешен одит- извършва се от обучен одитор от консултантската организация, който не е участвал в разработването на интегрираната система за управление. Целта е да определи степента на ефективност на внедрената интегрираната система за управление. 6. Отстраняване на несъответствията, в резултат от Вътрешния одит. Коригиращите действия от несъответствията се определят от ръководството със съдействието на консултанта. Целта е да се предотврати повторна поява на несъответствието. 7. Преглед от ръководството - извършва се от ръководството, което събира входящи данни, чрез които се определя степента на ефективност и евентуални проблеми в системата за управление; вземане на решения. 28 500.00 16 500.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез сертифициране на интегрирана система за управление съгласно изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 и ISO 27001:2013.: Целта на дейността е развитие и укрепване на управленския капацитет на Уеб Трейд ЕООД чрез сертифициране на интегрирана система за управление съгласно изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 и ISO 27001:2013. Дейността е логически свързана с дейността по въвеждане на интегрираната система, като води до придобиване на международни сертификати за управление на качеството ISO 9001:2015, за управление аспектите на околната среда ISO 14001:2015 и за управление сигурността на информацията ISO 27001:2013. Необходимостта от придобиване на посочените международни сертификати е свързана, както с нуждата от повишаване доверието на клиентите, така и с разширяване на пазарното присъствие на фирмата в страната и навлизане на чужди пазари. Сертификатът по ISO 9001:2015 ще подобри имиджа на Уеб Трейд ЕООД както и ще гарантира пред настоящи и бъдещи клиенти, че компанията осъществява контрол и повторяемост при качеството на предоставяните услугии. В допълнение, плановете на фирмата са насочени към излизане на чуждестранни пазари, в които изискванията за наличието на международен сертификат за сигурност на информацията все по-често става задължително условие, за да се реализират фирмените услуги. Придобиването на сертификат по ISO 14001:2015 ще спомогне за подобряване на репутацията и имиджа на фирмата сред партньорите и клиентите й, ще повиши възможностите за участие и спечелване на повече конкурси, а от там и за разширяването на пазарния й дял. Като цяло проектът ще допринесе за повишаване ефективността и конкурентоспособността на фирмата на европейския пазар. По този начин фирмата ще демонстрира и своята корпоративна отговорност спрямо обществото и околната среда. Дейността включва услуги по сертификация на интегрирана система за управление, съгласно изискванията на международните стандарти за управление на качеството ISO 9001:2015, околната среда ISO 14001:2015 и сигурност на информацията ISO 27001:2013. Сертификацията включва следните етапи: 1. Определяне на обхват на одита и човекодни- Този етап се извършва от избраната сертифицираща организация, която определя броя дни, за които ще се извърши одита. 2. Определяне на екипа специалисти от сертифициращата организация - Екипът се избира от подходящо обучени и компетентни хора от организацията по критерии: опит, квалификация и образование. Той се състои от водещ на екипа, член на екипа, технически експерт, правен експерт. 3. Изготвяне на план за одита. 4. Документален преглед в предприятието - Този етап включва преглед на документите за съответствие с изискванията на стандартите, обиколка на работните площадки с цел определяне на съответствията с нормативните изисквания. 5. Същински одит - Включва проверка за съответствие между документацията и практиката в предприятието съгласно ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 и ISO 27001:2013. 6. Изготвяне на доклад - Описват се искания за коригиращи действия, забележки и т.н. 7. Издаване на сертификат - Седмият етап преминава след положителна препоръка от одиторите и се състои в регистрация на сертификатите, и изготвяне на график на сертификацията, т.е. до кога са валидни сертификатите и кога ще се извършат надзорните одити. 7 500.00 4 900.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез инвестиции в специализиран софтуер, допринасящ за въвеждане на интегрирана система за управление съгласно изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 и ISO 27001:2013.: Целта на дейността е развитие и укрепване на управленския капацитет на Уеб Трейд ЕООД чрез осигуряване на специализиран софтуер, допринасящ за въвеждане на интегрирана система за управление съгласно ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 и ISO 27001:2013. Дейността включва: Покупка, доставка и внедряване на специализирано софтуерно приложение (система за управление на документи и процеси) - 1бр., допринасящо за въвеждане на система за управление, покриваща изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 и ISO 27001:2013. Софтуерът за управление на стандартите подпомага организациите при сертификацията на интегрираната система за управление. Приложението дава възможност за документиране, подобряване и управление на процесите, управление на ресурси, контрол на записи и документи, вътрешни одити, входни и изходни елементи от прегледа на ръководството, подобряване, коригиращи и превантивни действия в съответствие със стандартите, както и елиминиране на дейностите, които не добавят стойност. Основни възможности на софтуера са: - Автоматизирано управление на документи по предварително създадена методология; - Описване на всички бизнес процеси в даден проект; - Взаимовръзки между отделните документи в различните процеси; - Движение на документите; - Управление на права и роли на потребителите; - Създаване на образци на документи; - Файлове - в различни проекти и по клиенти; Нотификации и напомняне за различни събития; Напомняне за нови и последващи действия; - Пълно администриране на платформата; - Откриване на процесите, изискващи голяма консумация на ресурси, с цел следене на аспектите за управление на околната среда и др. Приложението ще подпомогне Уеб Трейд ЕООД в процеса на подготовка за внедряване и сертификация по ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 и ISO 27001:2013, давайки възможност: - да се опишат процесите в организацията, като ги визуализират с помощта на широк набор от лесно разбираеми диаграми; - да намалят времето, необходимо за документиране на процесите; - да очертаят тяхната точна последователност и взаимозависимост; - да направят симулации с различни сценарии и параметри и да генерират изчерпателни отчети с цел анализ на процесите в организацията и последваща оптимизация на времето, разходите, както и елиминиране на дейностите, които не добавят стойност; - да подобрят съществуващите процеси, да проектират и въведат нови; - бързо да променят моделите на процесите, за да ги приспособяват към промените на факторите, влияещи върху тяхното протичане; - да измерват процесите и да събират актуални данни за резултатите от процесите; - да измерват и анализират постигането на фирмените цели, качество, разходи и рискове на базата на цялостен фирмен модел, да обхващат зависимостта между процесите, ресурсите и информационните системи; - да стимулира осъществяването на инициативи, свързани с подобряване на процесите; - ще спестят време за изготвяне на процесна документация, и ще редуцират значително нейния обем; - ще създадат реална добавена стойност за служителите и за одиторите по ISO, като визуализират процесите с помощта на схеми и диаграми, които те могат да използват в работата си и при обучението на нов персонал; - ще имат възможност да използват и прилагат най-добри практики. 15 700.00 14 800.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и внедряване на ERP система. : Целта на дейността е насърчаване използването на ИКТ чрез разработване и внедряване на информационна система за управление на ресурсите (ERP) в Уеб Трейд ЕООД. Необходимостта от въвеждане на ERP е свързана с постигане на фирмените цели, насочени към повишаване на финансовата устойчивост на фирмата на вътрешния пазар и излизане на чужди пазари, които в голяма степен зависят от продуктивността на персонала, от подобряване на обслужването на клиенти, от следене на отчетността в дружеството, както и от ефективното управление на човешки и материални ресурси. Това налага да бъде направена оптимизация и автоматизация на процесите в компанията. Дейността е свързана с разработване и внедряване на ИКТ базиран софтуер, свързан с въвеждане на ERP системата. Софтуерното решение ще съдържа следните модули: 1.Клиенти- Информация за клиенти; клиентски пароли за достъп до хостинг, домейн, имейли; Права за достъп и промяна на параметри; Генериране и изпращане на автоматични писма към всички клиенти или групи клиенти; Управление на комисионни; Управление на отстъпки към клиенти; Достъп на клиенти до договори, поръчки, фактури и документи; Качване на документи; Запитвания за нови услуги и модули; Репортуване на софтуерни грешки. 2.Доставчици- Информация за доставчици; Нотификации за изтичащи услуги на доставчици; Следене на статуса на доставките ; Автоматизирано изпращане на заявки за доставка на стоки и материали към доставчици при изчерпване на ресурсите; Генериране и изпращане на автоматични писма към всички доставчици или групи доставчици; запитвания; пароли за достъп до хостинг, домейн, имейли, достъп до договори, поръчки, фактури и документи. 3.Управление на оплаквания - Регистриране и обработване на оплакване; Отчитане на време за отстраняване на проблема и вадене от часовете за поддръжка; Изчисляване на нивото на услугата (SLA); др. 4.Услуги- Управление на стандартни услуги, цени и срокове; Управление на пароли за достъп до административни панели, cpanel, emails; Управление на услугите (квоти, бр. имейли, пространство). 5.Търговия - Генериране на оферти, изпращане до клиенти; Статус на оферта; Генериране на договор по оферта към клиент; създаване на срокове за разработване и падежи на плащания; Нотификации за краен срок и дата на плащане; генериране на документи. 6.Управление на проекти - Управление на ресурси и разпределението им по проекти; Приоритизиране на проекти; Отчитане на време за разработване проект; срокове; оценки; Справки; 7. Счетоводство - Генериране на фактури; Плащания; Нотификации към клиенти за неплатени фактури; 8. Финанси- Бюджетиране; отчети, справки. 9. Календар - Планиране и визуализация на изработване на проекти за софтуер, нотификации за срокове, на заетостта на ресурси, др. 10. Управление на човешки ресурси - Подбор на персонал; Назначаване на служители; Управление на професионална квалификация; Освобождаване на служители; Поставяне на задачи с различни приоритети и нива; Анализ на ефективността на служителите; Отчет за отработени часове по задачи и др. 11. Мениджмънт - Анализ на разходи и приходи; Оценка на проекти; 12. Уеб портал - Интеграция с ЕРП системата за Услуги, Модули, Клиенти; Проекти; Запитвания, регистрация от клиенти, управление на статус на запитванията, връщане на отговор; Зона за смообслужване на клиента след регистрация и др. Дейността включва следните етапи: 1.Демонстрация и обсъждане на потребителски интерфейс, архитектура на системата и структура на базата данни. 2. Разработване на системата; 3. Демонстрация на функционалността; 4. Интеграция със съществуващия уеб сайт; 5. Предаване на потребителска документация, сорс код, документация за разработчици, архитектура на системата, структура на база данни; 6. Тестове на системата; 7. Предаване на ERP системата в експлоатация; 8. Обучение за работата с ERP системата; 9. Гаранционен срок. 165 000.00 179 600.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането на ERP системата.: Целта на дейността е насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги в Уеб Трейд ЕООД чрез осигуряване на компютърно оборудване, необходимо за функциониране на внедрената ERP система. Дейността включва: 1. Покупка, доставка и въвеждане в експлоатация на: 2 бр. сървъра, 1бр. дисков масив за сървъри, 1 бр. шкаф за сървъри и 5 бр. работни станции, необходими за функциониране на внедрената ERP система. Позиционирането на сървърите, както и инсталацията на ERP системата ще бъде в обект на Уеб Трейд ЕООД в гр. Монтана. Сървърите, заедно с дисковия масив и шкафа, и работните станции, предвидени за закупуване по проекта, ще обезпечат внедряването и нормалното функциониране на ERP системата, и ще допринесат за устойчивото развитие на фирмата. Без посоченото оборудване не е възможно да се инсталира ИКТ базираният софтуер, да се внедри и да функционира успешно системата за управление на ресурсите в компанията. Въвеждането на системата изисква наличие на актуално хардуерно оборудване, което да обезпечи ИКТ базирания софтуер и да осигури сигурността на информацията, надеждността и непрекъсваемостта на системата, и бизнес операциите, извършвани чрез нея. Сървърите ще осигурят нужния капацитет за съхранение и възможност за последващо потребление на всички данни, генерирани при потреблението на ERP системата. Дисковият масив за съхранение на потребителските и клиентски данни на ERP системата се свързва към двата сървъра чрез две отделни физически двойни връзки, което гарантира пълна резервираност при отпадане на елемент от системата поради техническа повреда. Шкафът е необходим за поставяне и правилно съхранение на сървърното оборудване. Инвестицията ще осигури по-добро управление на информационната сигурност, вкл. минимизиране на рисковете от "пробиви", изтичане на информация или от необратима загуба на информационни ресурси. Предвидената за внедряване информационна система ще допринесе за автоматизиране на всички бизнес процеси във фирмата, както и на процесите при работа с клиенти чрез новите си функционалности, в това число заявяване на поръчки, заявки и продажби през интернет, справки на задължения, изтегляне на е-фактури, заявки към доставчици, оплаквания от клиенти и др. Увеличеният обем работа ще натовари максимално въведената ERP система, заради което е необходимо ИКТ базираният софтуер да бъде обезпечен с най-съвременни сървъри. Предвидените за закупуване работни станции ще служат за осъществяване на връзка със системата за управление на ресурсите. Целта е изграждане на интегрирано информационно решение, позволяващо on-line работа на всички заинтересовани лица в компанията, както и на клиенти, и партньори. Това гарантира по-висока степен на ефективност, точност на данните и управляемост на бизнес процесите. 83 405.91 83 100.00
Дейности за визуализация на проекта: С осъществяването на Дейността се цели да се допринесе за: повишаване на обществената осведоменост и на прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; информиране на широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз, съвместно с България като държава-членка, при отпускането на безвъзмездната финансова помощ и за резултатите от нея; гарантиране на прозрачността в процеса на усвояване на европейските средства и изпълнението на финансирания проект; информиране за източника на европейско съфинансиране – Европейският фонд за регионално развитие. Реализирането на дейността е необходимо съгласно задължението, описано в настоящата процедура и съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1003/2013, бенефициентите да информират обществеността за получената подкрепа. Етапите на изпълнение на дейността включват: 1. Избор на изпълнител на услуга във връзка с осигуряване на предвидените за закупуване информационни материали. 2. Доставка на информационни материали. 3. Извършване на мерките за информиране и публичност, които са ангажимент на бенефициента. Дейността ще бъде реализирана чрез изпълнението на следните мерки за информиране и публичност: - Публикуване на интернет страницата на Уеб Трейд ЕООД на кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, както и информация за финансовата подкрепа от Европейския съюз. - Поставяне на 2 бр. плакат с размер А3 с информация за проекта в мястото на изпълнението му - гр. София и гр. Монтана, включваща и информация за финансовия принос на ЕФРР чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. - Поставяне на информационни стикери на закупеното по проекта оборудване: 8 бр. - Поставяне на 1 бр. информационна табела в офиса на Уеб Трейд ЕООД в гр. София. - Указване приносът на Европейския съюз в документите, свързани с изпълнението на проекта - Информацията ще бъде включена във всички документи, свързани с изпълнението на проекта. Всички мерки за информиране и публичност ще бъдат изпълнени в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, както и в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 624.00 196.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).