Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal called “Improvement of the working envirenmont in “Ekogeo `92 ” OOD” has been elaborated within the procedure   " Good and safe working conditions ". Its main goal is related precisely to the improvement of the working envirenmont of the company.  The specific goals which shall be achieved are as follows:
- to improve the system for development of human resources;
- to improve the work organization including protection of environment; 
- to improve the working conditions;
- to improve the professional and health status of the employees and officials;
- to reduce the prerequisites for work accidents and diseases;
- to increase labor productivity;
- to increase the motivation of the target group and the feeling of satisfaction;
- to increase the competitiveness of the company;
- to improve the quality of the working environment;
The abovementioned goals shall be achieved through the implementation of seven activities as follows:
1.     Introduction of system for reconciliation of private and professional life, practice of extending the working life of older workers and innovative models for environmental protection.
2.	Provision of safe and healthy working environment.
3.	Purchase of personal protective equipment and special clothing for employees and officials.
4.     Provision social benefits for workers by purchasing a place for eat and rest.
5.     Recertification of the  international standart BS OHSAS 18001:2007. 
6.	Information and publicity.
7.	Organisation and management of the project.
The number of the target group that shall be included in the project are 21 employed persons, of which 4 person over 54 years of age.
The total value of the resources that shall be purchased in relation to the implementation of the abovementioned activities and the achievement of the planned results and indicators is 62 797,00 lv.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Въвеждане на системи за съвместяване на личния и професионалния живот, практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители и иновативни модели за опазване на околната среда. : Целта на дейността е подобряване на системата за развитие на човешките ресурси на "Екогеo 92" ООД , въвеждането на организационни промени във връзка с трудовия процес и опазване на околната среда. Тя ще бъде постигната чрез долупосочените три мерки: - оптимизация на работните процеси чрез въвеждане на плаващо работно време в дружеството (работно време с променливи граници); - разработване и въвеждане на програма за менторство на млади работници и служители от страна на служители над 54 г.; - въвеждане на иновативни модели за опазване на околната среда. Стратегията на дружеството през последните години се свързва с повишаване на ефективната организация на труда, която да отговаря на нуждите на производството. След въведените промени в Кодекса на труда (КТ), влезли в сила от 17.07.2015 г. ръководството на "Екогеo 92" ООД взе решение за въвеждане на плаващо работно време съгласно чл. 139, ал. 3 и ал. 4 от КТ в дружеството в отговор на поставените цели в стратегията на предприятието. Плаващото работно време (работното време с променливи граници) е вид гъвкава форма на заетост, при която работодателят определя време за задължително присъствие в рамките на деня според натовареността и характера на работа ,а работникът за останалите часове може самостоятелно да реши как да алокира в рамките на седмицата без да нарушава установената в КТ минимална продължителност на междудневната и междуседмичната почивка. Въвеждането на работно време с променливи граници ще допринесе за: - по-лесно съвместяване на професионалния и личен живот на работниците и служителите в дружеството с малки деца, с болни родители или тези, които учат; - по-дългото оставане в заетостта на по-възрастите работници и служители (удължаване на професионалния им живот); - увеличаване производителността на труда в дружеството; - подобряване на качеството на работните места. Оптимизацията на работните процеси ще бъде постигната чрез разработване на система за поетапно въвеждане на плаващо работно време (работно време с променливи граници) и нейното практическо въвеждане чрез промени в Правилника за вътрешния трудов ред , който ще бъде утвърден от Управителя на "Екогеo 92" ООД. Необходимостта от промени в наличната система за управление на човешките ресурси се обуславя от стратегията за развитие на предприятието като модерна структура, която се адаптира както към потребностите на пазара, в който осъществява своята дейност, така и към потребностите своите работници и служители. В тази връзка в дружеството ще бъде разработена и въведена програма за менторство на млади работници от страна на работници и служители над 54 г. възраст с цел осъществяване на приемственост между поколенията, за да се запазят и развият натрупаните от по-възрастните работници ценен опит и експертиза. По този начин ще се въведе успешна практика за удължаване на професионалния им живот в качеството им на квалифицирани и опитни кадри по отношение на трудовите задължения, които осъществяват в дружеството. В рамките на мярката ще бъдат утвърдени, както инструкция за реда и условията за провеждане на менторската програма, така и подробен план-график със срокове за изпълнение. В рамките на дейността, дружеството предвижда и въвеждането и на иновативни модели насочени към опазване на околната среда. Тази мярка е в съответствие с утвърдената политика на дружеството по опазване на околната среда и чрез нея "Екогеo 92" ООД ще предостави своята подкрепа за прехода към икономика, използваща ефикасно ресурсите. В централния офис ще бъдат поставени кошчета за разделно събиране на отпадъците и на стари батерии. Целева група, която ще бъде включена в трите мерки са общо 20 работника и служителя, от които 4 лицa над 54 г. 10 000.00 10 000.00
Осигуряване на безопасни условия чрез закупуване на ергономични офис столове.: Целта на дейността е осигуряването на здравословна и безопасна работна среда в "Екогеo 92" ООД, която ще бъде постигната чрез подобряване на ергономията при работа на работниците и служителите на дружеството. Подобряването на ергономията при работа е от съществено значение за осигуряването на здравословна и безопасна работна среда. Столовете са важен елемент на работното място, тъй като той трябва да бъде конструиран в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло. Това предотвратява неправилни и принудителни пози. По този начин се премахва статичното напрежение и умората, като се запазва за по-дълго работоспособността на организма. Част от работниците и служителите в дружеството са подложени на опасност от увреждания заради неблагоприятна работна поза поради недобрата ергономичност на стола, който използват за изпълнение на трудовите си задължения. Столовете, които се експлоатират нямат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на служителя. Чрез закупуването на ергономични офис столове, които отговарят на естеството на извършваната работа и на Нормите за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси № 5 на МНЗ, опасността от гръбначни изкривявания и мускулно-скелетни заболявания ще бъде премахната. Целевата група, която е бъде включена в тази мярка са общо 6 броя работника и служителя, от които 1 лице над 54 г. възраст. 1 920.00 1 920.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Целта на проектната дейност с наименование: "Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло" е да се осигури по-ефективна защита на работещите при установен риск на работното място, с което ще се реализира общата и част от специфични цели на проекта за подобряване на условията на труд в "Екогеo 92" ООД при спазване на нормативните и законови изисквания по здраве и безопасност при работа и осигуряване на защита от травми и трудови злополуки. Дейността ще бъде изпълнена в следните етапи: 1. Определяне на техническите характеристики на планираните за закупуване лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) съгласно списъка на работните места и видовете работа, за които се осигуряват СРО и ЛПС на основание чл. 17 от Наредба № 3 на МТСП от 19.04.2001 г., като се предвидят такива с по-добри характеристики и ефективност в сравнение с тези, които се използват към момента в дружеството; 2. Избор на изпълнител съгласно действащата нормативна уредба; 3. Сключване на договор за доставка на ЛПС и СРО; 4. Доставка на ЛПС и СРО, оценка на съответствието с изискванията на планираните СРО и ЛПС, подписване на двустранен приемно-предавателен протокол; 5. Предоставяне на работниците и служителите за ползване закупените ЛПС и СРО като за целта ще бъде съставен надлежен списък с цел отчитане на дейността; В предвид предмета на дейност на дружеството, производствените процеси, факторите на работната среда съгласно оценката на риска на дружеството и картите за оценка на работното място са предвидени за закупуване СРО и ЛПС за всички работници и служители в "Екогеo 92" ООД съгласно индивидуалните нужди и потребности на всеки отделен представител на целевата група. За изпълнение на дейността ще бъдат закупени следните СРО и ЛПС: зимно работно яке; зимен работен полугащеризон; ватиран елек; летен работен полугащеризон; лятно работно яке; водозащитна шуба; водозащитен костюм; водозащитно наметало; термозащитно бельо (блуза и клин); шапка полар; лятна шапка; зимни работни обувки - половинки; работни зимни обувки- боти с бомбе; летни работни обувки; ботуши от PVС; каска; предпазни очила; антифони; колан с височинна защита; ръкавици за заваряване и работа на струг с дължина 35 см.; яке за заварчици и заваръчни шлемове. Брой на целевата група: 16 работника и служитела, от които 4 над 54 г. възраст. 13 337.00 13 337.00
Подновяване (ресертификация) на международния стандарт за безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007 : Целта на дейността е свързана с провеждане на одит на ефикасността на системата за управление на рисковете за здравето и безопасността при работа (СУЗБР), която е в съответствие с международния стандарт за безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007. "Екогео`92" ООД придобива международния стандарт през 2011 г. и успешно го подновява всяка година. Дейността ще бъде изпълнена в следните етапи: 1. Избор на изпълнител съгласно действащата нормативна уредба; 2. Извършване на ресертификационен одит; 3. Издаване на сертификат за съответствие с международно признания стандарт BS OHSAS 18001:2007. 6 000.00 6 000.00
Осигуряване на социални придобивки: Целта на дейността е осигуряването на социални придобивки както на административния персонал, така и на работниците, които осъществяват своите трудови функции на открито и на различни строителни площадки. Горепосочената цел ще бъде постигната чрез изпълнение на два вида мерки: 1. адаптиране на помещение за хранене и почивка в сградата на административния офис на дружеството, както и закупуване на оборудване, необходимо за обзавеждането му съобразно потребностите на целевата група; Целевата група по мярка 1 е 9 работника и служителя или над 42% от всички заети лица в дружеството, от които 1 лице над 54 г. в т.ч.: - счетоводител- 2 бр.; - инженер строителство сгради съоръжения- 1 бр.; - техник строителство и архитектура- 2 бр.; - експерт по ЗБУР- 1 бр.; - архитект- 1 бр.; - инженер проектант- 1 бр.; - инженер ВиК- 1 бр. - Управител- 1 бр. 2. осигуряване на място за хранене и почивка за персонала, работещ на открито на работните площадки, както и оборудване за адаптирането му към нуждите на целевата група чрез закупуване на мобилен контейнер климатик, дървена маса с две пейки и метални шкафове. Целевата група по мярка 2 е 11 работника и служителя или над 52% от всички заети лица в дружеството, от които 3 над 54 г. в т.ч.: - работник строителни подпори - 8 бр.; - сондьор- 3 бр.; Основната необходимост от адаптиране на помещение за хранене и почивка е свързана с факта, че към настоящия момент административният персонал използва за хранене и почивка местата, на които осъществяват своята трудова дейност. Същевременно персоналът, който работи на строителните площадки нямат обособено място за хранене, нито условия за отдих, като строително-монтажните работи, които се извършват понякога са с ограничен достъп до места, от които работниците биха могли да си закупят храна. Невъзможността от осигуряване на стационарно място за хранене и отдих за работниците е свързано с характера на трудовата дейност и отрасъла, в който оперира дружеството. Към настоящия момент дружеството не е било в състояние да предложи подобен вид социална придобивка. Предвиденото за закупуване оборудване е необходимо за фактическото функциониране на помещението в административната сграда на дружеството, която се намира в гр. София, ул. "Софроний Врачански" № 37, за която "Екогео`92" ООД има валидно сключен договор за наем . Осигуряването на климатик, дървена маса с две пейки, кафеавтомат и метални шкафове за съхранение на лични вещи за мобилния контейнер е с цел осигуряване на подходящи условия по време на хранене на работниците и служителите. Дейността ще бъде изпълнена в следните етапи: 1. Определяне на техническите спецификации на мобилния контейнер за хранене и почивка, както и на оборудването, което ще бъде закупено; 2. Избор на изпълнители за доставка на предвидените ресурси за осъществяване на дейността съгласно действащата нормативна уредба; 3. Избор на изпълнител за осъществяване на строително-монтажните работи; 4. Сключване на договор за СМР; 5. Доставка на контейнера и оборудването и подписване на двустранни приемно-предавателни протоколи за извършените СМР и доставки; 6. Полагане на информационни стикери на всяко едно от доставеното оборудване съгласно условията описани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020; 24 061.00 24 060.89
Информиране и публичност: Цел на дейността е информиране на обществеността относно предоставената безвъзмездната финансова помощ, популяризиране на постигнатите цели и резултати и осигуряване на прозрачност и достъпност до информация за начина на финансиране и изпълнение на проекта. Дейността ще бъде изпълнена съгласно разпоредбите на Регламент № 1303/2013 г. и Регламент № 821/2014 г. и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. При стриктно спазване на правилата за информация и комуникация кандидатът ще изпълни следните мерки: 1. публикува информация за напредъка по изпълнение на дейностите по проекта на своя информационен уеб сайт http://ekogeo.com/, както и кратко описание, целите и резултатите на проекта; 2. постави информационни плакати, които ще бъдат поставени на видно място; 3. разпространи информационни брошури за целите и постигнатите резултати по време на изпълнението на проекта; 4. постави информационни стикери на всяко закупено в рамките на проекта оборудване; При всички мерки за информация и комуникация, които ще бъдат изпълнени изрично ще бъде указано съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта. Всеки документ, който бъде съставен в рамките на проекта ще бъде подходящо визуализиран. 1 200.00 1 200.00
Организация и управление: Целта на дейността е ефективното управление на проекта и постигане на предвидените резултати и индикатори. Също така изпълнение на проекта съгласно одобреното проектно предложение в обема и вида, посочени в него, както и съгласно административния договор, Ръководството за бенефициенти по изпълнение на договори по ОП РЧР, Условията за кандидатстване по настоящата процедура. Предвижда се да бъде изграден екип за управление на проекта, който ще се състои от общо двама експерта: - Ръководител на проекта в лицето на Ивалина Церянова; - Счетоводител на проекта. Основна задача на екипа по управление на проекта е да изгради работеща организация по осъществяване на дейностите на всеки един етап от изпълнението на проекта . Отговорностите и задълженията в рамките на дейността на екипа по организация и управление на проекта са както следват: 1. Ръководител на проекта: - цялостно управление на проекта; - изготвяне на подробен план-график за изпълнението на всички дейности по проекта; - организиране на своевременното изготвяне на документацията за избор на изпълнители по отделните елементи на проекта; - ръководи подготовката и провеждането на процедурите за избор на изпълнител за дейности по проекта, предвидени като външна услуга; - следи за изпълнението на подписаните договори относно качество на доставените стоки и услуги, срокове на изпълнение; - непрекъснат контрол по отношение на техническата и финансова отчетност на проекта (междинна и финална); - координация и съдействие при проверки на място от страна на Управляващия орган на ОП РЧР; - мониторинг и анализ на постигнатите резултати по проекта, съобразно предварително определените индикатори. - изготвяне на документацията във връзка с реализация на проекта; - своевременното и целесъобразно изпълнение на планираните дейности и задачи; - осигурява техническата помощ за всичките текущи дейности по проекта; - координира дейностите по проекта; - поддържа техническото досие на проекта; - участва при изготвянето на докладите по проекта; - следи за настъпването на промени относно обстоятелствата подлежащи на уведомяване. 3.Счетоводител по проекта: - отговаря за коректната финансово-счетоводна отчетност, документиране и контрол на разходите по проекта; - изготвя необходимите финансово-счетоводни справки за финансовите отчети, финансовите доклади; - съдейства при извършването на проверки от Управляващия орган за извършените разходи по проекта; - правилно и редовно водене на счетоводната документация и отчети, отразяващи изпълнението на договора, като се поддържа отделна счетоводна аналитична отчетност ; - да проверява съответствието между осъществените дейности и извършени разходи; - да направи преглед на изпълнението на бюджета и на съответствието между обемите и вида на договорените и извършените разходи; - целесъобразно изразходване на средствата от безвъзмездната финансова помощ; - поддържа финансовото досие на проекта; - съхранява разходно-оправдателните документи и други документи съгласно Ръководството на бенефициента. 6 279.00 6 272.76

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).