Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project proposal includes one proposal for the implementation of investments - renovation of the building of the  'Sirak Skitnik' exhibition hall, located at the regulated plot N. II  in quarter 735 according to the plan of the town of Sliven, Sliven municipality. It is operated by the 'Dimitar Dobrovitch' Art Gallery. The project plans the following: implementation of measures for improvement of energy efficiency, in particular: thermal insulation of the external walls; thermal insulation of a roof; thermal insulation of the floor; replacement of the doors and windows; reconstruction of the heating system, including heat pumps, pipes, floor heating system; renovation of the lighting installation, including new LED luminaires, construction of a new photovoltaic system on the roof;  a new automatic control system for the heat pump, and the photovoltaic system on the roof. The proposal also plans a renovation of the building's sewage installation and the renovation of the building's electrical installation.
After the implementation of the project activities, the building will acquire energy consumption class A. From the saved energy costs, the harmful emissions in the atmosphere will be reduced by 121,57 tons of CO2/year.
The project activities also include improving access for people with disabilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изпълнение на инженеринг на обекта: Енергийното обновяване на сградата на Художествена галерия "Сирак Скитник", гр. Сливен включва следните строително-монтажни работи: 1. Топлинно изолиране на външни стени. Външните стени на сградата са два типа. Основният тип стена представлява тухлена зидария от решетъчни тухли, с дебелина 25 см и външна и вътрешна мазилка. Вторият тип е стена, съставена от стоманобетон с вътрешна и външна мазилка. Предвижда се очукване на старата мазилка от външните стени до тухла и полагане на на нова външна гладка цименто-пясъчна мазилка; полагане на топлоизолационен слой от плочи от каменна/минерална вата с висока плътност; топлоизолационна система от самозагасящ стабилизиран фасаден екструдиран полистерен; обръщане на прозорци и врати; полагане на армираща стъклотектсилна мрежа 2. Топлинно изолиране на покрив. Покрива на сградата е един тип - плосък с наклонена плоа, хидроизолирана с неотпляемо подпокривно пространство. Планираната мярка включва: полагане на топлоизолационен слой на покривната плоча от външна страна; полагане на пароизолационна мембрана; доставка и монтаж на окачен таван под покривната плоча; полагане на хидроизолационна мембрана, демонтаж на ламаринена обшивка и монтаж на нова поцинкована обшивка на борда и край воронките. 3. Топлинно изолиране на под. Няма положени топлоизолационни материали по подовите конструкции. Планираните мерки включват: за под над външен вуздух - полагане на топлоизолационни материали от външната страна на еркера, за под над земя - полагане на топлоизолационни материали върху пода. 4. Подмяна на дограми - прозорци и врати. Дограмата е смесена - дървени единични прозорци и алуминиеви прозорци, витрини и врати. Дървените прозорци са изцяло амортизирани физически. Предвижда се: подмяна на всички съществуващи прозорци с нови PVC, с не по-малко от 6 камерен профил и троен стъклопакет; подмяна на всички стари врати с нови, с топлоизолационен панел; подмяна на стари витрини с нови алуминиеви с двоен стъклопакет. 5. Термопомпа. 6. Мерки по системата за измерване и контрол. В момента регулирането на разхоад на енергия за отопление се извършва чрез настройки на температурата в кондиционираните помещения от програматорите на самите климатици. Планира се изграждането на система за автоматизация и управление на енергията, в т.ч. мониторинг на потреблението на енергия. Системата за енергиен мениджмънт ще обхваща четири измервателни точки. Три от тях ще измерват електрическа енергия, а един ще измерва топлинна/студова енергия, произведена от термопомпите. 7. Мерки по системите за осветление. Осветителната система към момента е изпълнена основно с осветителни тела, монтирани предимно на тавана - осветителни тела с луминисцентни лампи, луминисцентни осветителни тела и лампи с нажежаема жичка. Предвижда се подмяна на 427 бр. вътрешни осветителни тела с нови 427 бр. осветителни тела с LED крушки или LED пури, LED прожектори. 8.Изграждане на фотоволтаицна централа за собствено потребление. Към момента цялата необходима енергия се осигурява от външни източници - електроенергия, доставена от местното ЕРП. Предвижда се доставка и монатж на фотоволтаична централа за собствено потребление. Това включва доставка и монтаж на 130 бр. модули с единична мощност 550Wp или обща инсталирана мощност 71,5 kWp на покрива на сградата. Поради спецификата на сградата се предвижда и изграждането на метална решетъчна носеща конструкция. 9. Изпълнение на мерки, предвидени в техническия паспорт като неотложни. 10. Изпълнение на съпътстващи мерки. 11. Въвеждане на мерки за достъпност до всички входове на сградата, посредством рампи и подходяща настилка. 2 745 678.95 0.00
Строителен надзор и оценка на съответствието: След провеждане на открита процедура по реда на ЗОП, в рамките на дейността ще бъде сключен договор за избор на консултант за изготвяне оценка за съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на строителен надзор по време на строителство на обекта. След изготвяне на пълните инвестиционни проекти ще бъде извършена оценка на съответствието им по чл. 142, ал. 4, ал. 5 и ал. 6, т. 2 от ЗУТ, както и оценка на останалите характеристики на строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ, за което, преди издаване на разрешение за строеж, ще се представи доклад. По време на изпълнението на строително-монтажните работи строителният надзор ще носи отговорност за законосъобразното започване на строежа, пълнотата и правилността съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на обектите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ), спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обекта за въвеждане в експлоатация, оценката за достъпност на обекта от лица с увреждания. Дейността по надзор ще се провежда през цялото време на изпълнение на обекта на интервенция, включително до въвеждането му в експлоатация. 7 605.60 0.00
Организация, управление и публичност на проекта: Със Заповед на Кмета на Община Сливен ще бъде сформиран екип за изпълнение на ПИИ, състоящ се от 5 души: ръководител, счетоводител, технически експерт, инвеститорски контрол и експерт „Обществени поръчки“. Екипът за изпълнение на ПИИ ще отговаря за успешното реализиране на предвидените дейности и за постигането на очакваните резултати, както и за взаимодействието между всички участници в проекта. Членовете на екипа извършват наблюдения и контрол върху изпълнението на отделните дейности, тяхното качество, отговарят за напредъка, съгласно календарния график. Основните ангажименти на екипа включват: 1. Изпълнение на изискванията на приложимото европейско и национално законодателство и на договора за финансиране. 2. Изпълнение на задълженията, посочени в описанието на проекта и договора за финансиране. 3. Подготовка на документация за възлагане дейностите за изпълнение на инвестицията по реда на ЗОП и ППЗОП. 4. Осъществяване на контрол върху изпълнителите с оглед качествено и в срок изпълнение съгласно сключените договори. 5. Подготовка и представяне на финансово-технически отчети (ФТО). 6. Попълване на информация в ИС за Механизма относно: сключени договори с изпълнители, разходооправдателни и платежни документи, прогноза за плащане, документи, доказващи изпълнение – сертификати, актове и др., в зависимост от спецификата на инвестицията. 7. Осигуряване на аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията. 8. Осигуряване достъп за извършване на проверка на място. 9. Съхранение на цялата документация и разходооправдателни документи в съответствие с чл. 132 от Регламент 2018/1046. 10. Събиране и въвеждане в ИСМ на данни по чл. 22, параграф 2, буква „г“ на Регламент (ЕС) 2021/241 за създаване на МВУ. 11. Информиране на СНД при промяна на действителния собственик на получателя на средства. Екипът за изпълнение на ПИИ е отговорен и за изпълнение на задължителните дейности по информация и публичност на инвестицията, както следва: 1. Посочване на произхода и осигуряване видимост на финансирането от Съюза, съгласно т. 8 от Условия за изпълнение на одобрените инвестиции в рамките на настоящата процедура. 2. Информиране на обществеността за получената подкрепа, като: - Включва на уебсайта на Община Сливен кратко описание на инвестицията, нейните цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС. - Във всеки документ, свързан с изпълнението на инвестицията, се посочва финансовата подкрепа от ЕС. - Провежда откриващо и закриващо публично събитие за проекта. - По време на изпълнение на строително-монтажните дейности поставя информационна табела за оповестяване приноса на МВУ. - Поставя постоянна обяснителна табела (плака) в срок до една седмица след приключване на СМР дейностите. - Изпълнява всички други мерки, предвидени в Комуникационната стратегия на ПВУ. 31 117.71 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор, след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: В рамките на дейността и настоящата процедура ще бъде съставен Протокол за потвърждение на постигнатите енергийни спестявания в съществуващи сгради за целите на НПВУ и Доклад от оценка на резултатите от изпълнените мерки за повишаване на енергийната ефективност в сграда по процедура „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд -Етап I", представляващи приложение 13 от Процедурата. В рамките на Протокола следва да се даде информация за постигнатия клас на енергопотребление , намалението на годишното потребление на потребна енергия, Намаление на емисиите на парникови газове СО2 и др. В доклада си енергийният одитор посочва енергопотреблението и резултати от ЕСМ, потвърдените спестявания от реализирани мерки за повишаване на енергийната ефективност както и постигнатите показатели. Разходът се съотнася към т.6 от Бюджета на проекта Разходи за изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор, след приключване на дейностите по изпълнение на СМР ( ПО: BG-RRP-4 , фонд: МВУ ) на стойност 1 901.40 лв. с ДДС 1 901.40 0.00
Изготвяне на ТО, ТП и ЕЕ - предварителна /подготвителна/ дейност: Обследването за енергийна ефективност има за цел да се установи интегрираната енергийна характеристика на сградата, да се класифицира, съгласно клас на енергопотребление и да се набележат мерки за енергоспестяване, които да доведат до преминаване на сградата към по висок клас на енергопотребление. Към настоящия момент интегрираната енергийна характеристика на сградата отговаря на клас на енергопотребление – „F”. При изпълнение на ЕСМ сградата ще отговаря на клас на енергопотребление „A”. Изготвянето на обследване за установяване на техническите характеристики и на технически паспорт на сградата е свързано с изискванията по чл. 169, ал. 1 (т. 1 - 5) и ал. 3 от ЗУТ . 14 467.92 0.00
Провеждане на обществени поръчки: В рамките на дейността ще бъдат проведени следните обществени поръчки: 1. Изпълнение на инженеринг (изработване на инвестиционен проект, извършване на авторски надзор и изпълнение на строителни и монтажни работи) по въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на Изложбена зала "Сирак Скитник".. Процедурата ще бъде възложена по реда на чл. 20, ал. 1, т. 1, б. „а“ от ЗОП – Открита процедура. Прогнозна стойност: 2 308 044.89 лв. без ДДС 2. Избор на консултант за изготвяне оценка за съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на строителен надзор по време на строителството на обект: Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на Изложбена зала "Сирак Скитник". Прогнозна стойност: 6 338.00 лв. без ДДС Процедурата ще бъде възложена по реда на чл. 20, ал. 1, т. 1, б. „б“ от ЗОП – Открита процедура. 3. Избор на енергиен одитор за изготвяне на независима експертна оценка, след приключване на дейностите по изпълнение на СМР на обект Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда - блок 60, ул. "Георги Икономов" Прогнозна стойност: 1 584.50 лв. без ДДС Процедурата ще бъде възложена по реда на чл. 18, ал. 1, т. 13 от ЗОП - Пряко договаряне 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).