Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 781 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The SDNA (2014-2020) states that "good governance leads to mutual respect and greater public involvement", which is why restoring citizens' trust in the admin. is crucial for the effectiveness of governance. The dynamics of the political processes in Bulgaria in 2021 brought to the fore the increased public expectations for an effective admin. reform. However, these attitudes resonate with the declining public trust in the administration and the negative image of those employed in the sector over the years. SAS Podkrepa, as a nationally representative organization of admin. employees, finds it necessary to strengthen the participation of citizens, the NGO sector and the SEP in a broad public discussion of the announced reforms. The project proposal is addressed and aims at a clear and institutionally independent definition to the public of the problems related to the status and position of employees and the qualitative impact of these problems on the activities and efficiency of the administration. Their analysis is important both for the form. of policies for reforming the provided public and admin. services, and for improving the public image of the administration by introducing the necessary objectivity, transparency and publicity.
The main activities that will contribute to the achievement of the set goals and results:
- Formulation of conclusions and recommendations for implementation of policies and/or proposals for legislative acts on the basis of a generalized analysis of the reforms in the administration, the interaction with the SEP in the process of administrative structures management, comparative comparison with EU countries and research of public attitudes and expectations
- Training of a team to communicate of change
- Conducting a national information and communication campaign
The implementation of the activities will guarantee the civic participation of the SEP in the process of initiating, creating, implementing and monitoring these policies.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Формулиране на ИЗВОДИ и ПРЕПОРЪКИ за провеждане на политики и/или ПРЕДЛОЖЕНИЯ за законодателни инициативи въз основа на ОБОБЩЕН АНАЛИЗ на реформите в администрацията, взаимодействието със СИП в процеса на управление в административните структури, сравнително съпоставяне със страни от ЕС и изследване на обществените нагласи и очаквания: Изпълнението на проекта трябва да бъде планирано и реализирано поетапно, така че работата да е разпределена в лесно управляеми фази. За успеха на това проектно предложение е важно следването на реалистичен план, отразяващ зависимостите между отделните задачи и предпоставките за изпълнението на плана. В този смисъл, формулирането на изводи, препоръки и/или предложения за законодателни промени свързани с политиките по реформиране на администрацията, са действия, чието успешно реализиране зависи от необходимата за целта базова информация, която да се използва като предпоставка и естествена трансмисия за постигането на поставените пред проекта конкретни задачи и планираните резултати. Изготвянето на обобщен анализ има за цел да проучи реализираните до момента политики за реформиране и модернизиране на администрацията, ефекта им върху статута и служебното положение на служителите, тяхната мотивация и удовлетвореност, а оттам и върху ефективността и качеството на административните услуги. Включеното като поддейности разработване на тематични анализи позволява да бъдат обследвани възможностите за взаимодействие между СИП и администрацията в административните структури, нивото на реформиране в други държави членки на ЕС и прилаганите добри практики, както и нагласите и очакванията на обществото и гражданите от провеждането на политики за реформиране на администрацията. В резултат ще бъдат формулирани изводи, въз основа на които ще се изготвят препоръки за подобряване на процеса по реализиране на този вид политики, както и предложения за промени в законодателството. Дейността включва реализиране на функционално и логично свързани поддейности, а именно: 1.1. Ретроспективен анализ на предприетите до момента реформи и техните последици, с акцент отражението върху правата и задълженията на административните служители при осъществяване на техните служебни или трудови правоотношения; 1.2. Анализ на съществуващите възможности за взаимодействие между СИП и администрацията в процеса на управление на човешките ресурси в административните структури, в процеса на оценяване изпълнението на служебните задължения, цялостното осъществяване на трудовите и служебни правоотношения в администрацията, вкл. участие в процедурите по съставяне на вътрешни актове и колективно трудово договаряне в администрацията; 1.3. Сравнителен анализ чрез „десктоп” изследване на данни за състоянието на администрацията в страните от ЕС, функционалната й фрагментираност, степента на дигитализация, служебното положение на служителите и други, вкл. проучване на добри практики по провеждане на реформи в поне 3 държави-членки; 1.4. Изследване на публикации в медиите и в социалните мрежи и анализиране на нагласите на обществото и гражданите към политиките за реформи в администрацията; 1.5. Формулиране на изводи от анализите по поддейности 1.1., 1.2., 1.3 и 1.4.; 1.6. Формулиране на препоръки за провеждане на политики и/или предложения за иницииране на законодателни промени. Дейност 1 е изцяло насочена към изпълнението на формулираната обща цел на проекта и конкретно е обвързана с изпълнението на специфична цел 1 на проектното предложение. В този смисъл тя е в съответствие и с двете формулирани цели на процедурата, способствайки както за осъществяването на партньорско управление с гражданите и бизнеса, така и за реализиране на открито и отговорно управление. Тази дейност напълно отговаря на изискването за допустимост, предвид принадлежността си към категорията дейности за граждански мониторинг на политики и/или законодателство чрез проучвания, анализи и оценяване на въздействието/ефекта и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството. 27 816.00 27 536.00
Дейност 2 Обучение „Подобряване на средата за гражданско участие в управлението на местно ниво“.: Предвид факта, че процесът на граждански мониторинг на политики и/или законодателство зависи от ангажираността и активното участие на служителите в администрацията, необходима предпоставка за устойчиво взаимодействие е изграждането на екип, както от служители на администрацията, така и от представители на НПО и СИП, който да има компетентността да формулира становища и препоръки и да комуникира активно тези предложения с органите на управление. Обучение, относно партньорско управление с гражданите и администрацията, би помогнало за постигане на прозрачно, открито и ефективно държавно управление. Дейността ще се даде възможност на сформирания екип да разработи методика за взаимодействие между администрацията и представителите на СИП и НПО на местно ниво (община), вкл. по въпросите свързани с планиране и осъществяване на промяната в администрацията, основан на колаборацията между държавни/общински служителите, граждани, синдикати и бизнес. Обучението ще има за цел да повиши уменията и капацитета на обучените за подготовка на проучвания, анализи и оценки, за отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството. Настоящата дейност планира провеждането на обучение на тема „Подобряване на средата за гражданско участие в управлението на местно ниво“, насочено към повишаване на взаимодействието между администрацията, гражданите и техните организации при формулирането и изпълнението на публични политики за местно ниво – местна администрация и териториални поделения на държавната администрация. Диалогичността и обратната връзка с всички заинтересовани страни са в основата на ефективното партньорско управление с гражданите и СИП. Координацията и консултацията на политики се изразява в съвместно разработване на решения и мерки. Задачата, която си поставяме с изпълнението на тази дейност, е с получените данни и направените изводи от анализите по Дейност 1 да надградим процеса по изготвяне на препоръки и предложения. На финалната фаза на обучението, създаденият комуникационен екип ще изготви свои препоръки за подобряване на средата за гражданско участие в управлението на местно ниво, които ще бъдат изпратени чрез официално писмо до Дирекция „Модернизация на администрацията“ при МС, до Национално сдружение на общините, както и до три общини от три различни административни области. Дейността попада в обхвата на допустимост по процедурата като дейност за граждански мониторинг на политики и/или законодателство чрез проучвания, анализи и оценяване на въздействието/ефекта и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството, включително и за ПОДОБРЯВАНЕ НА СРЕДАТА ЗА ГРАЖДАНСКО УЧАСТИЕ В УПРАВЛЕНИЕТО. В този смисъл, дейността е насочена най-вече към постигане на цел 1 от процедурата, а именно „Партньорско управление с гражданите и бизнеса”, но ще има и своя принос за реализиране на цел 2 „Открито и отговорно управление”. Изпълнението и очакваните резултати от дейността съответстват на общата цел на проектното предложение и са пряко свързани с постигане на специфична цел 2 на проекта. Дейността е насочена основно към удовлетворяване потребностите на администрацията като целева група, както на централно, така и на териториално ниво. Административните служители са целева група и в качеството им на граждани, участващи в процесите на формиране, реализиране и мониторинг на политики, както и в качеството им на членове на СИП, чийто административен капацитет се надгражда и повишава с изпълнението на дейността. Проектът ще има своето отражение и върху възможностите за участие на НПО и бизнеса в комуникацията с администрацията, предвид участието в обучението на представители на партньора и създаването на съвместен екип. Дейността ще има въздействие и на местно ниво, защото отправените препоръки ще се разглеждат в локален контекст (въздействие на ниво община/кметство), като същите ще бъдат адресирани до МС, НСОБ и избрани три местни администрация (ниво община). 15 456.00 15 244.00
Дейност 3. ПРОВЕЖДАНЕ НА НАЦИОНАЛНА ИНФОРМАЦИОННА И КОМУНИКАЦИОННА КАМПАНИЯ „СЛУЖИТЕЛИТЕ СА СРЕД НАС И С НАС!”: Публичната администрация е отражение на институционалните основи на начина, по който се управляват държавите. При своето функциониране тя трябва да е обърната с лице към нуждите на обществото и да носи отговорността за устойчивия икономически просперитет, социалното сближаване и благоденствието на хората. Администрацията влияе върху общественото доверие, но и самата тя се влияе от доверието на обществото и гражданите. Доброто управление е функция от доверието в администрацията и активността на гражданите в управленските процеси. В общественото пространство се наблюдава по-скоро противопоставяне отколкото взаимодействие между публичните органи и гражданите. В публичното говорене и коментари се среща разделението „граждани” и „държава” като противостоящи си, а не взаимосвързани категории. Тенденциозно и трайно се създава негативен образ на административния служител. САС „Подкрепа” възприема като своя мисия осъществяването на активна комуникационна политика насочена към повишаване на имиджа на служителите в администрацията и укрепване на гражданското доверие на обществото към тях чрез: - Представяне на обективна информация за заетостта в администрацията, структурната и функционална фрагментираност; - Разясняване и представяне на обективна информация за институционалното и служебно положение на служителите, функционалните им и служебни задължения и отговорности, произтичащите от статута на служителя права и задължения по трудово и служебно правоотношение и свързаните с това привилегии или по-неблагоприятни за тях правни, финансови или фактически положения; - Предоставяне на възможност на служителите да участват пряко в граждански и обществени дискусии относно политиките на реформиране на администрацията; - Създаване на възможност за активна комуникация между служителите и представители на органите за управление, Провеждането кампанията „СЛУЖИТЕЛИТЕ СА СРЕД НАС И С НАС!” се предвижда като процес на взаимосвързано осъществяване на следните поддейности: 3.1. Създаване и поддържане на подстраница за нуждите на кампанията в съществуващия сайт на САС „Подкрепа”; 3.2. Създаване, настройка и развиване на Facebook страница на кампанията, чрез която ще се реализира активната комуникация с административни служители, граждани, НПО, представители на работодателски организации и други; 3.3. Провеждане на 6 дискусионни форума – по един във всеки от икономическите райони на планиране, по време на които ще се проведат дискусии „на живо” с представители на всяка от целевите групи и заинтересовани страни. По своята същност и цели, дейност 3 попада в категорията дейности, чрез които се осъществяват застъпнически действия и кампании в защита на обществено значими каузи. Тази дейност е насочена към пряко изпълнение на специфична цел 3 на проекта и отговаря на критериите за изпълнение и на двете дефинирани цели на процедурата. Реализирането на дейността е ориентирано към всяка от целевите групи по проекта, но е адресирана с акцент към служителите от администрацията на всички нива и към гражданите. Осъществяването й ще допринесе за удовлетворяване на идентифицираните потребности на целевите групи, но в най-голяма степен ще даде отражение върху административните служители. Кампанията ще противодейства на констатираните по-горе процеси на обществено и медийно противопоставяне между гражданите и администрацията, доколкото в по-голямата си част, то е плод на внушения, базирани на подвеждащи интерпретации на неверни данни, статистики и анализи. От друга страна, самите административни служители са едновременно и граждани, чието участие при формиране и реализиране на политики, особено в областта на административната реформа, следва да намери израз чрез взаимодействие с органите на управление и останалите граждани. Един от най-естествените механизми за това взаимодействие е посредничеството на синдикалната организация, като СИП, в която служителите са обединени и която се явява изразител на тяхната роля и позиция при провеждане на съответните политики. 11 760.00 11 480.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).