Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal improves the quality of life and access to services for the social inclusion of people with disabilities and people over 65 in the inability for self-service through social and health services. The project proposal focuses solely on the provision of social service "personal assistant". With the realization of the project expands and builds the service "personal assistant" provided for the project "new alternatives."  The activities build on the present service, which is achieved through integrated services in the Centre for the provision of complex services and the inclusion of a social worker, nurse, psychologist and rehabilitator.
For the realization of the common goal of the planned activities are:
1.Organization and management of the project
2. Information and Publicity
3. Providing access to integrated services, according to the specific needs of individuals on the basis of individual social score by creating the Centre for part-time services presentation for inclusion in the community and in the family environment.
4. Training of personnel for the provision of services.
5. Providing psychological support, counseling and supervision of staff.
6. Motivational and psychological support to the users of the services.
The provision of complex services connected with the carrying out of rehabilitation, psychological support, medical assistance and the use of social service "personal assistant" will lead to increased quality of life of vulnerable groups, the prevention of social exclusion, will support both persons involved with this activity, and the dependent family members and will allow for more active participation in the socio-economic life of the community. With the realization of the project will prevent placement in specialised institutions of people over 65 in the inability for self-service and will provide opportunities for the return of persons who care for loved ones with a disability in the real labour market.


Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е създаване на ефективна организация за предоставяне на качествени комплексни услуги и защита интересите на потребителя. За постигане на целта ще бъде създаден Екип за управление на проекта /ЕУП/ - Ръководител, счетоводител и 2 сътрудника. ЕУП отговоря за качественото управление и реализация на проекта. Функциите и отговорностите на ЕУП са свързани с: - Разпределяне задълженията по изпълнение и предоставяне на услугите; - Осигуряване на дейностите по информация и публичност; - Сформиране и функциониране на Комисия за оценка и подбор; - Извършване подбор на кандидатите за потребители и на кандидатите за Личен аситент. Дейността по оценка и класиране ще се реализира основно на 2 етапа. Първи- през I-ви и II-ри м. от стартиране на проекта, Втори- през м.Март 2016г с приключване на проект Нови алтернативи. При налични средсва и необходимост/при починали или отказали се потребители/ ще бъдат класирани и извът двата етапа; - Организиране и провеждане на дейностите по обучение на "Личните асистенти"; - Сформиране и функциониране на Комисия по жалби и сигнали; - Контрол за качествено предоставяне на услугите - през целия период на проекта, чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен график, като констатациите се вписват в Дневника на потребителя; - анализира констатираните резултати и предприема мерки за повишаване качеството на услугата; - Цялостна организация с оглед изпълнението на дейностите по Проекта; - Възлага на външен изпълнител изготвянето на социални оценки на потребителите и приема работата на изпълнителя; - Осъществява подбор на специалистите в Центъра за почасово предоставяне на услуги в общността или в домашна среда - социален работник, психолог, мед. сестра и рехабилитатор и организира тяхната дейност; - организира процеса на подаване на заявления от потребители и Личен аситент; Наемането на двама сътрудника е във връзка с обезпечаването на целодневната дейност на Центъра за комплексни услуги и е съобразено с ограничението от 80 часа месечно. В тази връзка сътрудниците ще работят на две смени, със следните основни функции и задължения: - участват в дейностите по подготовка за/и прием на документи на кандидатите; - поддържат личните досиета на потребителите; - участие в Комисия за оценка и подбор на кандидатите; - участие в Комисия по жалби и сигнали; - проверки по домовете за ефективност на предоставяната услуга; - приемане и проверка на отчетни месечни документи; - консултиране по предлаганите услуги; - поддържане досието на проекта и отговарят за съхранението му; - подготвят отчети, справки и информации, свързани с предоставяните от Центъра услуги. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със ЗЗЛД. Документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта за защита на Личните данни се създават и се съхраняват в посочените от българското и общото законодателство, начини и срокове. Актуализират и се съхраняват подредени и заключени в определени за целта шкафове, с името на Проекта и знамето на ЕС и на ЕСФ. Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите по проекта носят всички участници в екипа. Предвидени са средства за транспортни разходи за наетите специалисти, работещи в Центъра за предоставяне на комплексни услуги с цел мобилност. Необходимостта на тези разходи се обуславя от мобилната работа на специалистите посещавайки домовете на потребителите и големия териториален обхват на района. Ще бъдат закупени 2 броя карти за градски транспорт за 1 линия през целия период на предоставяне на услугата. Предвидени са средства за офис материали за осъществяване на дейностите по проекта. Предвидените разходи са общи за екипа на проекта и Центъра за предоставяне на социални услуги. 41 620.00 28 075.19
Дейности по информираност и публичност: Целта на дейността е да се запознаят всички заинтересовани страни - потребители на услугата, обществеността и организации, работещи в сферата на социалните услуги с целите заложени в проектното приложение, както и сроковете за изпълнението им. Да се запознаят всички заинтересовани страни с резултатите от извършените дейности по проекта. Първоначалната информационна кампания ще включва: представяне на оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 по процедура "Независим живот", заложените в нея цели и очакваните резултати; целите и заложените дейности в проектното предложение; предоставяните комплексни услуги; дейността на Центъра за предоставяне на комплексни услуги; условията и сроковете за набиране на потребители и лични асистенти. Заключителен етап на информационната кампания е свързан с отчитането на резултатите по извършените дейности по проекта. В рамките на настоящата дейност ще се изработят информационни материали относно дейностите по проекта и предоставяните комлексните услуги по настоящият проект. За достигане до максимално широка аудитория за популяризиране на проекта в сайта на община Варна и на района, в местни електронни издания, ежедневник и радио ще се предостави информация за дейностите по проекта. Всички информационни материали задължително ще включват наименованието на оперативната програма, процедурата на кандидатстване, логото на ЕСФ и размера на безвъзмездната финансова помощ. Публична разгласа на дейностите по проекта ще се осъществява с използването на електронните издания, сайтовете на община Варна и на районното кметство, радио Варна и местен ежедневник. Информираността на обществеността и популяризирането на проектното предложение ще се осъществява и чрез интервюта на Ръководителите на проекти в местни електронни медии. От специалистите, наети в Центъра за предоставяне на комплексни услуги ще се изработят материали за популяризиране на дейностите, заложени в проектното предложение относно комлексните социални и здравни услуги. Дейностите по информираност и публичност ще бъдат съобразени с условията и изискванията описани в единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Изпълнителите на дейността са екипа за управление на проекта и специалистите, наети в Центъра за предоставяне на комплексни услуги . 2 000.00 0.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на лицата въз основа на индивидуална социална оценка чрез създаване на център за почасово представяне на услуги за социално включване в общността и в семейна среда.: Целта е предоставяне на качествени комплексни услуги. Соц.услуга ЛА в домашна среда ще се предоставя на 47 потребители. Още 200 лица от целевата група ще бъдат обгрижени и консултирани в новосъздадения Център и/или у дома. Чрез публично обявление ще бъдат поканени организации, правоспособни да извършват социални оценки. Предвид големия брой подадени заявления и необхванати лица по настоящия проект Нови алтернативи - 40 до момента и при стартиране на проекта индикативно още 40 броя кандидат-потребители, трябва да се направи селекция за избор на 15 лица, които да се включат в новия проект. В тази връзка е необходимо да бъде извършена социална оценка на всички лица, за да се прецени необходимостта от обгрижване. След което се прави класиране на кандидатите и избор на първите 15, на които да бъдат осигурени ЛА. На останалите лица ще бъдат предоставени почасови услуги в общността чрез Центъра. През месец март 2016г., съгласно указанията за кандидатстване, следва да се извърши социална оценка и на 32 лица от Нови алтернативи. Така очаквания брой на социалните оценки ще достигне 112. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от представител на ЕУП и ЛА, с активното участие на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. Планът се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания. ЕУП ще изготви оценка на потенциалните рискове за потребителя и ЛА при предоставянето на услугата. ЛА ще бъдат обучени за предоставяне на услугата и назначени на 6ч.р.ден., както и в безопасни техники на работа при дейности, изискващи физически контакт с потребителя. За регистрация на дейностите, свързани с ползването на услугата ЛА за всеки потребител ще се води Дневник на потребителя. Дневникът на потребителя се съхранява на сигурно място в дома на потребителя, което е посочено от него или негов законен представител, близки или роднини, като в него ЛА регистрира посещението и описва дейностите, които е извършил. Всички дейности по предоставяне на социалните услуги от ЛА се извършват при спазване на задълженията и отговорностите, разписани в длъжностната му характеристика и в индивидуалния план на потребителя. Спазването на всички ангажименти и дейности, договорени и възложени на ЛА, подлежат на вътрешен контрол от страна на ЕУП. ЕУП осигурява непрекъснатост на социалната услуга, която е договорена с потребителя. Реализирането на дейността по проверка на качеството на услугата се извършва, чрез посещение в дома на потребителя. В процеса на проверката се изследва мнението и нивото на удовлетвореност на потребителя от получаваната услуга. В Центъра ще работят социален работник, медицинска сестра, психолог и рехабилитатор- назначени на 8/6ч. работен ден. Основните задължения: - психолог- изработването на социалния и психологичен статус на потребителите, индивидуални консултации, помощ при кризисни ситуации, разработване на тестове и водене на беседи и др. - социален работник-организира график за дейностите - ежедневните задачи и бит, общуването, организиране на свободното време и социалните контакти на лицата; оказва подкрепа на потребителите и техните семейства. Подпомага дейността на ЛА, като го консултира и му съдейства при необходимост за извършването на административни услуги. -рехабилитатор-тества възможностите на потребителите за самообслужване и двигателните умения; раздвижване и активни упражнения, общо укрепваща гимнастика, масажи; обучение в самостоятелно ходене; обучение на близките на потребителите за раздвижване и двигателни умения и др. -медицинска сестра-обща грижа за здравето на потребителя: контрол за редовно приемане на лекарства, при нужда осигуряване на лекар; смяна на превръзки, биене на инжекции, мерене на кръвно налягане и др. Предоставяните комплексни услуги целят промяна личностната нагласа на всеки потребител. 411 880.00 405 201.59
Обучение на персонала за предоставяне на услугите.: Целта на заложената дейност е личните асистенти да получат задължителният минимум знания, които ще са им потребни при реализация на услугата за предоставяне на качествени комплексни услуги. Личните асистенти трябва да бъдат запознати със Законодателството и други нормативни уредби, конвенция на ООН за хората с увреждания, методики и др. Екипът за управление на проекта изготвя списък на лицата, които следва да бъдат включени в обучението, като същият се предоставя и на организацията, която ще извърши обучението. С публично обявление в сайта на община Варна и районната администрация ще бъдат поканени организации правоспособни да извършват обучението. Обучението за 15 бр. Лични асистенти от стартиране на услугата ще бъде въвеждащо. Предвидени са средства за въвеждащо обучение по време на проекта за още 15 лица, които могат да бъдат наети в следствие на починали или отказали се потребители и реализирани икономии в бюджета на проекта. Обучението ще се проведе като еднодневен курс за всяко лице, организиран в групов формат. Обучението ще се извършва в рамките на 8 часа . Програмата за обучение се утвърждава от Ръководителя на проекта. На всеки обучен личен асистент се издава удостоверение. Целта на обучението е да се формират знания и умения у личните асистенти за предоставяне на социални услуги в общността с високо качество. Кандидатите за лични асистенти ще бъдат запознати с правата и задълженията на личния асистент; с длъжностната характеристика и правилника за вътрешния ред; с потребностите и правата на потребителите на социални услуги; принципите при предоставяне на социални услуги; с особеностите при полагането на грижи за възрастни хора; със здравословните и безопасни условия на труд и справянето в кризисни ситуации и др. Въвеждащо обучение: съгласно Методиката за предоставяне на социалната услуга в общността"Личен асистент", утвърдена от АСП с цел формиране на професионални компетентности като им се предложат по-общи теоретични познания за социалните услуги в общността и за методите на тяхното приложение в пряката работа с лица в неравностойно социално положение.След обучението кандидатите ще притежават знания за качествено и ефективно предоставяне на услугата , в съответствие с действащата нормативна уредба и прилагане на добри практики. Лицата одобрени и обучени за лични асистенти , могат да бъдат назначени за преки доставчици на социалната услуга. Тематика: 1. Социални услуги в общността - общи познания за грижи в домашна среда; 2.Професионалната роля и основни задължения на личния асистент. Насоки, във връзка с изготвянето на индивидуалния плаонве на потребителите на социални услуги. Работа в групи - Водене на Дневник на потребителя; 3.Потребности и права на потребителите на социални услуги; 4.Оценка на риска. Първа помощ и справяне с кризисна ситуация. Подкрепа за здравословна и безопасна среда в дома на потребителя; 5.Работа в малки групи. 300.00 0.00
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала.: Описание Психологическата подкрепа, консултиране и супервизия е насочена към личните асистенти и специалистите в Център за предоставяне на комплексни услуги , която се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Целта на консултирането, супервизията и психологическата подкрепа е изграждането на модел на обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите в Центъра за предоставяне на комплексни услуги и личните асистенти, като им помага да бъдат мотивирани и отдадени на работата, което ще осигури добро качество на предлаганите комплексни услуги. Консултирането, супервизията и психологическата подкрепа може да бъде екипна, групова и индивидуална. Екипното консултиране, супервизия и психологическата подкрепа ще улеснява и подпомага развитието и отношенията на работното място, и цели да създаде условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на проблеми възникнали в хода на работа, снемане на напрежението в трудни работни ситуации; създаване на пространство за изява и преработка на чувства; гарантиране и подобряване на качеството на работа; профилактика на взаимоотношенията в екипа; ориентиране на професионалните действия към целите и към по-голяма степен на удовлетвореност. Тя помага на персонала да бъде мотивиран и отдаден, което ще осигури добро качество на грижите. Консултирането, супервизията и психологическата подкрепа ще подпомогне координацията и систематичноста в начина на работа; ще даде възможност за обмен на информация и опит, ще развива умения за вземане на екипни решения. Груповото консултиране, супервизия и психологическата подкрепа ще послужи за подкрепа, обмен на познания, гледни точки и професионален опит. Индивидуалното консултиране, супервизия и психологическата подкрепа цели да даде възможност на Личните асистенти и специалистите в Център за предоставяне на комплексни услуги да прегледат своята работа; да изяснят ролите и очакванията си във връзка с задълженията си. Тя е насочена към конкретно лице и е конфиденциална, като ще се осигурява при необходимост по заявка на специалиста или по преценка на доставчика на комплексни социални и здравни услуги. В сесиите за психологическата подкрепа , консултиране и супервизия ще се поставят и обсъждат теми, проблеми и въпроси , които се отнасят и служат за: - Практика на работата по случаите- справяне с индивидуални затруднения, проблемни ситуации; вземане на решения и планиране; колебания, несигурност и нужда от сверяване с експерт на собствените оценки и мнения; недостиг на знания и умения и нужда от насочване; справяне с преживявания във връзка с работата и в частност- във взаимоотношенията с потребителите и техните близки, и др. - Проследяване и стимулиране на напредъка и професионалното развитие -ще се обсъждат развитието на уменията, чувството за напредък, автономия и самостоятелност в работата; професионалната зрялост, интегрирането на опита, качеството на работа, мотивацията, личното израстване (напр. самопознанието, увереността, самоконтрола), както и въпроси за нуждите от допълнителна информация. 1 000.00 0.00
Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите.: Психологическата подкрепа се осъществява на базата на оценка на потребностите и индивидуалния план за грижа на потребителя, които са разработени и се актуализират от екипа по проекта. Психологът е част от екипа на Център за предоставяне на комплексни услуги. Мотивационната и психологическа подкрепа цели подобряване на психическото състояние и стимулиране пълноценното развитие и изява на потребителя и е насочена към развитие на уменията за общуване, създаване на социални контакти и социално включване. Възрастните хора и хората с увреждания изпитват не само физически, но и психически дискомфорт във връзка с принудителното им оттегляне от социалния живот. Чувстват се изолирани, имат понижена самооценка и самочувствие. Остаряването и уврежданията засягат дълбоко личността и са свързани основно с мрачни настроения и прогнози. Хората преживяват трудно ограниченията и проявяват автоагресия и/или агресия спрямо близките си /често маскирана под формата на капризи, отказ от лечение, лошо настроение, отказ от занимание с ежедневни дейности в бита и др./. Работата на социалните работници е свързана основно с преодоляване на чувството за безполезност в потребителите и семейното обкръжение. Свързана е с въвличане на потребителите, съгласно техните възможности, в ежедневни дейности за самообслужване. Преодоляване на отчуждението и социализиране. Провеждане /по преценка/ на съвместни и групови занимания за приобщаване. Психологическата подкрепа за преодоляване ограниченията свързани с възрастта и/или наличие на увреждания. Подкрепа за приемане на затрудненията и продължаване на живота без обременителното самосъжаление. Подкрепа за преодоляване на стигмата, което включва преодоляване на страхът, който пречи на човек да вярва в собствените си сили и го кара да се държи като невидим, да изпитва срам, да бъде потаен. Преодоляване на гнева, който дистанцира и безнадеждността, която води до безпомощност. Индивидуалната психологическа подкрепа се предоставя в личното пространство и мястото за живот на потребителя, когато това е в негов интерес. Подходът на предоставяне на психологическата подкрепа в мястото за живот се определя като мобилна консултация. Психологическата подкрепа на лица не навършили 18 години се извършва само при спазването на изискванията на Закона за закрила на детето. Психологическото консултиране се извършва по правилата и стандартите на професията и при спазване на етичните правила. Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите се осъществява от наетите специалисти в Център за предоставяне на комплексни услуги. 43 200.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).