Дейност № 1: "Организация и управление на проекта": Дейността ще стартира непосредствено след подписване на договор. Екипът за управление на общинско ниво ще включва: ръководител, счетоводител и двама координатори. Ръководителят ще отговаря за всички дейности по реализирането на проекта в общината; Счетоводителят от екипа за управление на общинско ниво изпълнява цялостната финансово-счетоводна дейност, в съответствие с нормативните актове, регламентиращи този тип дейност. Координаторите ще подпомагат работата на ръководителя и ще изпълняват конкретно поставени задачи. Екипът за управление на проекта съвместно ще участва в изпълнението и на следните дейности:
Прием на документи за кандидати за потребители и на кандидати за лични асистенти, домашни помощници и социален асистент, както и за предвидения персонал към центъра.
Участват в различни комисии;
Посещения на място на потребителите – извършват се ежемесечно;
Поддържат изрядна и подредена техническата и финансовата документация – сортират и подреждат документи, сканират документите за отчетите, предвидени в Проекта.
Екипът ще отговаря за разработване на документация, която е приета и се прилага при социални услуги в домашна среда. Ще контролира услугите относно качество и удовлетвореност на целевата група.
Ръководителят на проекта - отговаря за цялостното администриране, координация и изпълнение на проекта. Представлява проекта пред местните институции; ръководи изготвянето, обобщаването и съхранението на проектната документация, включително и техническите и финансови отчети. Извършва проверки в дома на потребителя и отразява резултатите в Дневника на потребителя. Извършва прием на документи от кандидат-потребители и кандидати за лични асистенти. Организира среща между всеки класиран за включване кандидат-потребител и одобрен личен асистент, съобразно изразените предпочитания на потребителя. Съвместно със счетоводителя изготвя договор между съответния потребител и избрания личен асистент, домашен помощник. Изготвя индивидуален план на всеки потребител; разработва Правилник за вътрешния ред, инструкция за осигуряване и защита на имуществото и финансовите средства на потребителя, правила за осигуряване безопасността на потребителите и на личните асистенти, инструкции по ЗБУТ, процедури за действие при възникване на кризисни ситуации, провежда начален инструктаж преди започване на работа на личните асистенти. Изготвя информация за текущото изпълнение и напредък по проекта и я публикува на интернет – страницата на община Доспат. Изпълнява мерките и препоръките, съдържащи се в докладите от проверки на място; докладва на Кмета на община Доспат при възникнали нередности; информира го за възникнали евентуални проблеми при изпълнението на проекта, както и за предприетите мерки за тяхното разрешаване.
Счетоводителят на проекта - отговаря за изготвянето, обработването и осчетоводяването на финансовата документация по проекта. Съвместно с ръководителя на проекта изготвя трудовите договори за назначаване на личните асистенти, дом.помощници подава информация до НОИ и НАП. Отговаря за изплащането на възнагражденията на екипа и наетите лични асистенти. Отговаря за правилното финансово отчитане по проекта, съгласно действащото законодателство и изискванията на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. Представя финансовия отчет и придружаващите го разходооправдателни документи към исканията за плащане пред УО. Извършва прием на документи от кандидат-потребители и кандидати за лични асистенти. Изпълнява мерките и препоръките, съдържащи се в докладите от проверки на място. Изпълнява текущи задачи, в т.ч. от техническо естество, възложени от ръководителя, като следва спазването на сроковете на изпълнение.
|
17 600.00
|
17 594.25
|
Дейност № 2: "Кандидатстване, оценка и подбор на кандидатите за "Личен асистент", "Домашен помощник" и "Социален асистент" и предвидения персонал към Центъра.: Дейността ще стартира от датата следваща датата на подписване на договора и ще се осъществява паралелно с Дейност № 3 от проекта: прием на заявления за кандидате на потребители на социални услуги в домашна среда. В дневник ще се регистрират заявленията на кандидатите за лични асистенти, домашни помощници. Ще се създадат досиета за всички кандидати. Оценката на кандидатите ще се осъществи от комисия, назначена от кмета по специално разработена методика на оценка и формуляр. Ще се направи проверка сред тях за преминали въвеждащи обучения по различни програми, като ще им се изисква доказателства за това. Ще се изготвят списъци за класираните кандидати и списъци на кандидатите, които трябва да бъдат обучени преди старта на услугите.
Два етапа има тази дейност - 1 месец /например септември 2015 г./ и 6-ти месец от началото на проекта /февруари 2016 г./ - за личните асистенти по "Нови алтернативи", които са 41 на брой.
Дейността започва с началото по прием на документите и завършва с началото на назначаването на личните асистенти и домашните помощници за двата етапа. Предвидените лични асистенти за втори етап е да бъдат преназначени непосредствено от 01.03.2016 г.
|
0.00
|
0.00
|
Дейност № 3: "Кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за потребители на услугите "Личен асистент", "Домашен помощник" и "Социален асистент": Екипът на местно ниво ще направи необходимата организация по прием на заявление на кандидатите за потребители на услугата „Личен асистент” ,"Домашен помощник" и "Социален асистент" - на два етапа, като даде максимална гласност чрез всички възможни средства: сайта на община Доспат, сайтовете на „Вестник на община Доспат” и „Доспат Нюз”, както и в самия хартиен вестник на Общината, който излиза месечно и е с тираж с 2000 броя, разпространен във всички населени места, чрез кметовете им.
За всеки кандидат ще се съставя досие, които с протоколи ще се предава на външен изпълнител за оценка на потребностите на кандидатите. После отново с протоколи досиетата ще се върнат в Общината.
Всяко досие ще се окомплектова с всички необходими документи, които се изискват от предварително разработена Методиката за оценка и класиране на кандидатите за потребители на услуги.
Комисията по оценка и класиране на кандидатите за потребители на услугата „Личен асистент” , "Домашен помощник" и "Социален асистент" ще извърши подбор и класиране на кандидатите без да се допуска конфликт на интереси. Работата на комисията ще е отразена в протоколи. Ще бъдат изпратени уведомителни писма на всички кандидати.
Паралелно с това ще се създаде организация и по прием на жалби от страна на потребителите - в дневник те ще се регистрират и ще се насочват за разглеждане от специално назначена комисия по жалбите от кмета на община Доспат. Ще се разработи и процедура за прием и разглеждане на жалби и сигнали.
Дейност № 3 е основна дейност от Проекта. Тя ще започва с началото по прием на документите и завършва с края на срока по обжалването на решенията на оценителната комисия.
Предвидени са два етапа на прием на заявления от кандидат потребители на услуги:
1 месец /например септември 2015 г./ и 6-ти месец от началото на проекта /февруари 2016 г./ - за потребителите по "Нови алтернативи", които са 41 на брой.
Дейността започва с началото по прием на документите и завършва с началото на стартирането на Дейност № 5. Предвидените потребители на услугата "Личен асистент" за втори етап е да бъдат включени от 01.03.2016 г.
|
3 210.00
|
3 210.00
|
Дейност № 4: "Обучение на персонала - кандидати за лични асистенти, домашни помощници и социален асистент": Дейността се изпълнява паралелно с другите подготвителни дейности на Проекта - прием на заявления. Непосредствено след приема на заявления на кандидатите за лични асистенти и домашни помощници, ще се събере информацията, относно това кои лични асистенти/дом.помощници имат преминали въвеждащи обучения. Предвидено е провеждане на въвеждащо обучение за 51 лица /25 лични асистенти и 25 дом.помощници и 1 социален асистент/, разпределени в две групи и провеждане на поддържащо обучение на 92 лица /66 лични асистенти и 25 дом.помощници и 1 социален асистент/. Обученията ще се съобразяват с изискванията и програмите на Д "СП". |
1 750.00
|
1 200.00
|
Дейност №5: Предоставяне на социални услуги "Личен асистент", "Домашен помощник" и "Социален асистент" в домашна среда.: Ще се осигури качествено предоставяне на услугите"Личен асистент" и "Домашен помощник" на потребителите на услугите с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на потребностите им, съгласно целите на Проекта.Рисковете за здравето и безопасността на всяко от лицата, ангажирани в предоставянето и ползването на услугата да бъдат минимизирани на база оценка на риска. Социалните услуги ще се предоставят на поне 116 потребители, живеещи в осем населени места от община Доспат в продължение на 19 месеца. Паралелно с това ще се осигурят здравни грижи от наето медицинско лице на потребителите, както и консултирането им от психолог. Предоставянето на услугите ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Планът включва дейностите, които са договорени с личния асистент и домашния помощник за подобряване качеството на живот на съответния потребител. В плана на потребителя ще се съобразява със здравните му нужди и ще се фиксира време за оказване на психологическа подкрепа и консултиране. Индивидуалният план се изготвя от представител на екипа за управление на общинско ниво и личния асистент/дом.помощник, с активното участие на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. |
458 762.80
|
450 390.45
|
Дейност №6 "Предоставяне здравна и психилигическа подкрепа на потребителите и супервизия на персонала".: Очаква се услугите да се предоставят два месеца след старта на прием на на документи. Ще се ангажира една медицинска сестра на по 4 часа дневно с общ разход 8 538
,60 лв. за 19 месеца. Медицинската сестра в Центъра ще оказва медицинска помощ на потребителите и ще изпълнява всички дейности по опазване на тяхното здраве; ще наблюдава здравослаовното състояние на потребителите и при необходимост се обръща към личния лекар на потребителя и спешна медицинска помощ; ще извършва манипулации, лечбни процедури и организира диагностични изследвания на потребителите, назначени от лекаря; ще осъществява текущ контрол за спазване на хигиенните изисквания; дава първа помощ и оказва до-медицинска помощ при необходимост. Психологът ще бъде ангажиран 4 часа дневно, с общ разход 8 538 лв. за 19 месеца. Той ще проучва индивидуалните психологически потребности на потребителите и осъществява консултиране. Ще подпомага училищното и професионално ориентиране и насочване на децата в Центъра; организира дейности по придобиване на социални умения за справяне с насилието, превенция на рисково поведение; ще осъществява индивидуална и групова психологическа супервизия на персонала.
Психологът, медицинската сестра и социалният асистент ще оказват необходимото консултиране и подкрепа на всички потребители в т.ч. и тези от Схема "Нови алтернативи" от самото начало на предоставяне на социалните услуги, т.е. от месец ноември. По този начин потребителите от Проект "Нови възможности за грижа" ще получат разширен обхват на услуги. |
17 077.20
|
16 784.79
|
Дейност №7 "Публичност".: Предвидена е информационна дейност по проекта; на сайта на община Доспат ще се публикува системна информация относно етапите на проекта. Публикации в местни вестници с информация за проекта, реализиране дейности и финансираща програма при стартирането и преди приключването на проекта; изработване и поставяне на информационни табели; изработване на информационни материали, които ще бъдат разпространени сред участниците.
Във "Вестник на община Доспат" с 2000 тираж ще се публикува за старта и дейностите на проекта. Вестникът се разпространява във всички населени места, чрез кметовете им. Отделно с обяви ще се разлепят на най-оживените места в населените места от общината. Ще се публикува периодично информация на сайта на Общината относно напредъка на Проекта. По една информационна табела ще се монтира пред кметствата, а информационните дипляни ще се разпространяват планирано сред населението. В областни вестници ще се направят общо шест платени публикации. |
1 600.00
|
1 280.00
|