Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The overall goal of the project is to create a favorable environment and tools for adapting human resource management policies and industrial relations to changes in the labor market resulting from digitization, the transition to climate neutrality, and the worsening demographic situation in Bulgaria.
Specific objectives:
- Through social partnership tools, to support enterprises and employed persons in the process of adapting to changes in the labor market as a result of demographic changes.
- Increasing the administrative capacity of the social partners in the BIA network to participate in the social dialogue.
- To support enterprises in the use of systems for skills intelligence and introducing policies for knowledge management and lifelong learning.
To achieve the goals, tools and models will be developed, including methodology for audit and analysis of age diversity; innovative corporate models and manuals for managing age diversity, change and transition; tools for diagnosis and assessment of factors, processes, and skills in the management of age diversity and generational differences in enterprises; sectoral and company tools, models and programs for managing workplace stress and preventing burnout; tools for adapting enterprises and employees to the changes resulting from the digitalization of business processes and the associated increased risks in the field of information security.
To increase the administrative capacity of the social partners in the BIA network for participation in the social dialogue, a program for increasing the capacity of the organizations will be implemented, according to their needs.
The project will also create a pilot system for forecasting new skills, as well as new training programs for the needs of management teams of knowledge and skills for the organization of business processes in the context of the circular economy and the green transition.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на експерти за извършване на дейности по Специфична цел 2: В рамките на СЦ2 с настоящото проектно предложение предвиждаме изпълнението на Дейност 7 от УК: „Повишаване на капацитета и експертизата на социалните партньори с оглед включването им във всички етапи на цикъла на Европейския семестър и развитието на нови индустриални отношения в контекста на Индустрия 4.0.“ За изпълнение на дейността ще бъде направен подбор и избор на следните експерти, при спазване на Методологията за регламентиране на възнагражденията по Програма „Развитие на човешките ресурси“ (ПРЧР 2021–2027). Ще бъде извършен подбор на следните експерти: За етап 1 Проучване и оценка: - 1 ключов експерт, Консултант 1. Водещ консултант специалист по управление на човешките ресурси, на длъжност „Експерт, управление на човешките ресурси“. Експертът ще бъдат назначени на трудов договор. Като методически ръководител той ще ръководи и ще участва в разработване на методология и инструментариум за провеждане на проучване на потребности по отношение на административния капацитет за изпълнение на дейности в рамките на техните функции и правомощия на браншови и регионални организации в мрежата на БСК; ще участва в провеждане на проучването, анализа и оценката на резултатите и в разработване на обобщаващи доклади; ще ръководи екипите и ще участва в разработване на 40 програми за повишаване на административния капацитет за социален диалог (браншови и регионални). - 40 експерти (Консултант 2). Консултанти специалисти по управление на човешките ресурси, на длъжност „Експерт, управление на човешките ресурси“. Експертите ще бъдат назначени на трудов договор. Те ще участват в разработване на методологията и инструментариум за провеждане на проучване на потребности по отношение на административния капацитет за изпълнение на дейности в рамките на техните функции и правомощия на браншови и регионални организации в мрежата на БСК. Ще участват в екипа за провеждане на проучване на потребности по отношение на административния капацитет на 30 браншови и 10 регионални организации в мрежата на БСК, ще направят анализ и оценка на резултатите, ще участват в изготвянето на обобщаващ доклад и ще разработят програми за повишаване на административния капацитет, базирани на резултатите, посочени в докладите от проведените проучвания, анализ и оценка. - 1 ИТ експерт, Консултант 3, специалист в областта на информационните технологии, и/или бизнес анализ, на длъжност „Директор, Информационни технологии“. Ще бъде назначен на трудов договор и ще разработи онлайн инструментариум за проучването, включително онлайн анкети; ще структурира данни в електронен формат; ще изготвя справки за резултатите от проучването. За Етап 2: Обучения и практически семинари - 7 експерти, Консултант 2, Консултанти специалисти по управление на човешките ресурси, на длъжност „Експерт, управление на човешките ресурси“, назначени на трудов договор. Един експерт, който ще отговаря за организирането на: обученията в рамките на Академия за меки умения; на обучения, свързани със същността и нормативната уредба на индустриалните отношения и социалния диалог на национално, европейско и международно равнище; на практическите семинари, подробно описани в дейност 2 Планирани дейности по СЦ2. Четирима презентатори от браншовите и регионалните организации на БСК. Те ще представят примери с добри практики по време на двата семинара за обмяна на добри практики между браншови, регионални организации в мрежата на БСК в областта на социалния диалог, колективното трудово договаряне, изграждане на репутация и привличане на нови членове, предоставяне на услуги за членовете и др. Двама експерти, които ще подготвят програма и ще организират два семинара за обмяна на добри практики между браншови, регионални организации в мрежата на БСК в областта на социалния диалог, колективното трудово договаряне, изграждане на репутация и привличане на нови членове, предоставяне на услуги за ... 2 016 032.76 26 178.55
Планирани дейности по Специфична цел 2: Дейността включва реализация на програма за развитие и разширяване на институционалния (административен) капацитет на БСК и нейните членове на браншово и регионално ниво в ролята им на социални партньори и участието им във всички етапи на цикъла на Европейския семестър и развитието на нови индустриални отношения в контекста на Индустрия 4.0. Целите на програмата за институционален капацитет са: 1) Да се повиши капацитета на организациите от мрежата на БСК по отношение на управлението на процесите по планиране, изпълнение, контрол и мониторинг в контекста на ролята им на участници в социалния диалог и страна в индустриалните отношения. 2) Да се повиши експертизата и компетентността на експертите, които представляват организациите във формати на двустранния и тристранен социален диалог, в т.ч. във всички етапи на цикъла на Европейския семестър и развитието на нови индустриални отношения в контекста на Индустрия 4.0. 3) Да се повиши капацитета на организациите в мрежата на БСК по отношение на представителността, задържането и привличането на нови членове чрез повишаване на удовлетвореността, мотивацията и предоставяне на нови услуги, отговарящи на потребностите им. 4) Да се повиши способността на организациите за изграждане на мрежи, координиране и взаимодействие със заинтересованите страни в контекста на индустриалните отношения и социалното партньорство. 5) Да се повиши капацитета на организациите в мрежата на БСК за успешно адаптиране на дейността им към променящите се условия, свързани с дигиталния и зелен преход, демографските предизвикателства и тенденциите на пазара на труда. За постигане на целите ще бъдат изпълнени дейности, които включват: провеждане на обучения, консултации, семинари, събития за обмен на опит, проучвания и събиране на данни за изготвяне на становища в рамките на Европейския семестър, създаване на електронно-базирана платформа за събиране и споделяне на данни и информация в създадените мрежи от организации (регионални, браншови), комуникационни дейности и др. Обосновкатa на необходимостта от изпълнение на дейността е представена в приложения файл с подробното описание на дейностите по тази СЦ. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на следните етапи: Етап 1: Проучване и оценка Етап 2: Обучения и практически семинари Етап 3 Комуникационни дейности за подобряване на капацитета на браншови и регионални организации Етап 4 Дейности за подобряване на организационния и управленски капацитет на организациите в мрежата на БСК чрез внедряване на дигитални системи за управление на данни и информация Етап 5 Провеждане на проучвания и събиране на данни Етап 6 Създаване на тематични дискусионни форуми по политики, свързани с индустриалната и социална политика, зеления и дигитален преход и устойчивото развитие Подробно описание на дейностите в отделните етапи е представено в приложения файл с подробното описание на дейностите по тази СЦ. Начин на изпълнение: Етап 1: Проучване и оценка За проучването и оценката на потребности по отношение на административния капацитет за изпълнение на дейности в рамките на техните функции и правомощия на браншови и регионални организации в мрежата на БСК ще бъде разработена методология и инструментариум, включително онлайн анкети. Методологията ще съдържа ключовите характеристики и елементи на капацитета, тяхната тежест (въздействие), идентифициране на критичните и уязвимите точки (области), дефицитите, потенциалните кризи и конфликти във взаимодействието. Проучването ще бъде направено в избрани 10 регионални и 30 браншови организации, като техният избор ще бъде направен въз основа на дефинирани критерии и проведени разговори с представители на организациите, които членуват в БСК. 806 413.10 10 471.41
Подбор и наемане на експерти за извършване на дейности по Специфична цел 4: В рамките на СЦ4 с настоящото проектно предложение предвиждаме изпълнението на следните дейности от Условията за кандидатстване: - Дейност 2.3. Развитие на секторни/браншови, регионални и фирмени стратегии и мерки за управление на възрастовото многообразие и поколенческите различия. Разработване и внедряване на иновативни модели за управление на промяната и прехода, съобразени със специфичните възрастови особености на работната сила. - Дейност 2.4. Разработване и внедряване на браншово/секторно ниво на инструменти, модели и програми за изследване и управление на стреса на работното място и за превенция и профилактика на прегряването в работата /“бърнаут“/. - Дейност 6. Разработване и реализиране на браншови, секторни и/или регионални програми, инструменти и модели за адаптация на предприятията и заетите лица, към промените, свързани с прехода към „зелена“ и кръгова икономика и дигитализацията в развитието на човешките ресурси и пазара на труда. За изпълнение на дейност 2.3 и дейност 2.4. Ще бъде направен подбор и избор на експерти, при спазване на Методологията за регламентиране на възнагражденията по Програма „Развитие на човешките ресурси“ (ПРЧР 2021–2027). Ще бъде извършен подбор на следните експерти: 1. 4 експерти (Консултант 1). Водещ консултант специалист по управление на човешките ресурси, на длъжност „Експерт, управление на човешките ресурси“. Експертите ще бъдат назначени на трудов договор. Експертите ще разработят методиката за одит и анализ на възрастовото многообразие на работната сила, ще осъществят цялостната методическа организация и обезпечаване на дейността, ще консултират оперативно секторните екипи. Ще създадат методически изисквания за разработването на наръчниците и корпоративните модели, ще осъществяват цялостен методически контрол, оперативно съдействие и консултиране в разработването и внедряването на наръчниците и моделите, включително писмени предписания, относно тяхното съдържание. Експертите ще проведат инструктаж, ще ръководят и координират дейността на членовете разработващите екипи за съответните електронни инструменти, ще разработят структура на съдържанието на концепциите, списък на източниците на информация, ще консултират в разработването на концепциите, ще взаимодействат с IT експертите в разработването на е-инструменти, ще разработят доклад за резултатите от тестването на съответните е-инструменти с препоръки за тяхното прецизиране, ще разработят и представят презентации и ще участват в разработването на обобщаващи доклади. 2. 122 експерти (Консултант 2). Консултанти специалисти по управление на човешките ресурси, на длъжност „Експерт, управление на човешките ресурси“. От тях 118 ще бъдат назначени на трудов договор (в това число и 15 експерта на партньора КНСБ) и 18 експерти (Консултант 2) – представители на предприятията, с които ще бъдат сключени граждански договори. Експертите ще разработят методически указания и образци (проекти) на секторни партньорски програми за управление на възрастовото многообразие на работната сила в пет икономически сектора, ще проведат обучение на секторните екипи, ще участват в разработването на секторните анализи и ще участват в провеждане на секторни срещи на социалните партньори за приемане на секторните програми. Експертите ще обезпечат и проучат необходимата информация и ще разработят съдържанието на наръчниците и корпоративните модели в съответствие с методическите указания, ще участват във внедряването на наръчниците и корпоративните модели, като определят, консултират и обезпечат предоставянето на обратна връзка от респонденти в предприятията. Ще участват в разработването на концепциите на съответните е-инструменти, ще разработят прототип на е-инструмент и скала за измерване на резултатите, въпросници за обратна връзка от респондентите, ще взаимодействат с IT експертите в разработването на е-инструменти .... 2 197 679.82 77 044.76
Планирани дейности по Специфична цел 4: Общата цел на планираните дейности в рамките на Специфична цел 4 е чрез насърчаване на социалния диалог и взаимодействието между социалните партньори да се подпомогнат предприятията и заетите лица в процеса на адаптиране към промените на пазара на труда вследствие на дигиталния и зелен преход, на демографските промени. Предвиждат се следните дейности, чрез които ще се подобрят условията и организацията на труд, както и работните процеси в предприятия в до 10 избрани икономически сектора: Дейност 2.3.1 Създаване и внедряване на унифицирана методика, чрез която да се осъществи одит и анализ на възрастовото многообразие на работната сила в пет икономически сектора (бранша) Целта на дейността е да се създаде и внедри методика за одит и анализ на възрастовото многообразие, приложима към спецификата на различни икономически дейности (сектори). Резултатите от одита ще предоставят данни, изводи и оценки, които ще бъдат изходна база за разработването на секторни програми на социалните партньори за управление на възрастовото многообразие и поколенческите различия в работната сила. Обосновката на необходимостта от изпълнение на дейността е представена в приложения файл с подробното описание на дейностите. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на следните етапи: Етап 1 Разработване на секторна (браншова) методика за одит и анализ на възрастовото многообразие на работната сила. Етап 2 Провеждане на одит и изготвяне на секторни анализи на възрастовото многообразие на работната сила в пет икономически сектора (бранша), чрез прилагане на методиката. Етап 3 Разработване и приемане на секторни програми на социалните партньори за управление на възрастовото многообразие и поколенческите различия в работната сила. Дейност 2.3.2 Разработване и внедряване на иновативни корпоративни модели и наръчници за управление на възрастовото многообразие, промяната и прехода, съобразени със специфичните възрастови особености на работната сила Целта на дейността е да се подпомогне адаптирането на предприятията и хората към променящите се условия, чрез създаване и внедряване на съвременни корпоративни модели за управление на възрастовото многообразие, на промяната и прехода, съобразени със специфичните възрастови особености на работната сила. Обосновката на необходимостта от изпълнение на дейността е представена в приложения файл с подробното описание на дейностите. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на следните етапи: Етап 1 Подготовка Етап 2 Изследване • Проучване на добри международни практики и корпоративен опит в областта на управлението на промяната, таланта, организационната култура и работодателската марка в контекста на възрастовото многообразие на работната сила; • Изготвяне и публикуване на информационния портал на проекта доклад за резултатите от проучването. Етап 3 Разработване • Разработване на „Наръчник за лидери на мултигенерационни екипи“ и „Наръчник за работа и сътрудничество в мултигенерационен екип“; • Разработване на „Корпоративен модел за управление на промяната и приспособяване на поколенията работна сила към променящите се условия и изисквания на работното място“, „Корпоративен модел за изграждане на приобщаваща и съобразена с особеностите на поколенията организационна култура“, „Корпоративен модел за привличане, развитие и задържане на таланти от различни поколения“, „Корпоративен модел за изграждане и управление на работодателска марка, привлекателна за възрастово многообразната работна сила“. Етап 4 Валидиране и внедряване на разработените корпоративни модели и наръчници в 50 предприятия от 10 икономически сектора. 879 071.93 30 817.91
Подбор и наемане на експерти за извършване на дейности по Специфична цел 5: В рамките на СЦ4 с настоящото проектно предложение предвиждаме изпълнението на следните дейности от Условията за кандидатстване: Дейност 8. Внедряване на модели и практики за прогнозиране на потребностите от нови умения и за създаване на благоприятна среда за учене през целия живот и реализация на стратегии за учене през целия живот на корпоративно /фирмено/, секторно, браншово и регионално ниво. Внедряване на секторни и фирмени системи за управление на корпоративното знание и за въвеждане на нови форми и методи на обучение в предприятия, в различни сектори на икономиката и региони на страната. Дейност 9. Изготвяне на програми за обучение на управленски персонал на различни нива за придобиване на знания и умения за организация и оптимизация на бизнес процесите в сектора в контекста на кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии. За изпълнение на дейност 8 ще бъде направен подбор и избор на експерти, при спазване на Методологията за регламентиране на възнагражденията по Програма „Развитие на човешките ресурси“ (ПРЧР 2021–2027). Ще бъде извършен подбор на следните експерти: 1. 11 експерти (Консултант 1). Водещ консултант специалист по управление на човешките ресурси, на длъжност „Експерт, управление на човешките ресурси“. Експертите ще бъдат назначени на трудов договор. Експертите ще разработят методически указания и изисквания за провеждането на дейността, ще осъществят цялостната методическа организация и обезпечаване на дейността, ще консултират оперативно и дават препоръки на екипите в хода на изпълнение на поддейностите и ще изготвят заключителен обобщаващ доклад за резултатите. Ще разработят планове за изпълнение и структура на съдържанието на корпоративния (фирмен), секторния и регионалния модели, ще участват в разработването на съдържанието, ще изготвят доклади за резултатите от обратната връзка с референтите и ще прецизират моделите в съответствие с представените мнения и препоръки. Експертите ще разработят концепции за създаването на двата е-инструмента, ще участват в разработването и тестването на прототипите на е-инструменти, ще изготвят доклад за резултатите от тестването и ще прецизират окончателно прототипите на е-инструменти в съответствие с резултатите от тестването. 2. 38 експерти (Консултант 2). Консултанти специалисти по управление на човешките ресурси, на длъжност „Експерт, управление на човешките ресурси“, назначени на трудов договор (в това число 5 експерти на партньора КНСБ и 1 експерт на партньора МТСП). Експертите ще изготвят план на международно сравнително изследване, ще проведат изследването и ще разработят доклад за резултатите от изследване на добри международни практики на секторно, регионално и фирмено ниво за създаване, развитие и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения. Ще разработят съдържанието на корпоративния (фирмен), секторния и регионалния модели, ще изготвят въпросник за обратна връзка от респондентите, ще организират и обобщят резултатите от обратната връзка. Експертите ще изготвят технически спецификации, ще разработят прототипите на двата е-инструмента в дигитална среда, позволяваща автоматизирана обработка и графично/текстово представяне на резултатите от проучванията, ще организират тестването и представят обобщаващи справки за резултатите. Ще осъществят набирането на информация, чрез е-инструменти в системата за управление, проучване на статистически данни, провеждане на интервю, фокус групи и експертни оценки. Ще структурират, въведат и създадат първоначални бази от данни (по сектори и региони) за уменията в електронна система (специализирана онлайн платформа) за управление на процесите по проучване, набиране, структуриране, съхраняване, трансфер и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения на работната сила, ... 1 262 101.68 0.00
Планирани дейности по Специфична цел 5: Общата цел на дейностите в рамките на Специфична цел 5 е да се подпомогнат предприятията в ползване на системи за проучване и прогнозиране на умения и въвеждане на политики за управление на знанието и УЦЖ. Дейност 8.1 Разработване и внедряване на фирмени, секторни и регионални модели, инструменти, системи и програми за проучване и прогнозиране на потребностите от нови умения на работната сила Цел на дейността е да повиши компетентността, активизира и подпомогне взаимодействието и участието на социалните партньори в процеса по създаване, развитие, трансфер и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения на фирмено, секторно и регионално равнище. Чрез дейността ще се подпомогне създаването на корпоративна среда за управление на знанието и ще се насърчи ученето през целия живот. Обосновка на необходимостта от изпълнение на дейността е представена в приложения файл с подробно описание на дейността. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на следните етапи: Етап 1 Изследване Ще бъде извършено изследване на добри международни практики на секторно, регионално и фирмено ниво за създаване, развитие и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения (модели, онлайн инструменти, системи и бази данни). Етап 2 Разработване • разработване на корпоративен (фирмен) модел за оценка на стратегическото съответствие на човешкия капитал, за предвиждане на нуждите от нови умения и определяне потребностите от обучение и развитие на човешките ресурси; • разработване на партньорски секторен (браншови) модел за прогнозиране, развитие и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения на работната сила; • разработване на партньорски регионален модел за прогнозиране, развитие и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения на работната сила; • разработване на проекти на партньорски програми за развитие, трансфер и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения на работната сила в 5 икономически сектора (бранша); • разработване на проекти на партньорски програми за развитие, трансфер и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения на работната сила в 5 региона; • разработване на два електронни (онлайн) инструмента за проучване, прогнозиране на потребностите от нови умения на работната сила по икономически сектори и региони; • разработване на електронна система (специализирана онлайн платформа) за управление на процесите по проучване, набиране, структуриране, съхраняване, трансфер и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения на работната сила, обхващаща бази от данни за 5 икономически сектора (бранша) и 5 региона; • разработване на наръчник за създаване на корпоративна система за управление на знанието и на среда насърчаваща ученето през целия живот; Етап 3 Тестване • онлайн допитване (анкета за обратна връзка) с 15 респонденти от предприятията за приложимостта в практиката на разработения корпоративен (фирмен) модел за оценка на стратегическото съответствие на човешкия капитал, за предвиждане на нуждите от нови умения и определяне потребностите от обучение и развитие на човешките ресурси; прецизиране на модела в съответствие с мненията и предложенията на респондентите; • онлайн допитване (анкета за обратна връзка) с 10 респонденти от предприятия в секторите и 5 респонденти от предприятия в регионите за приложимостта в практиката на разработените секторни и регионални модели за прогнозиране, развитие и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения на работната сила; прецизиране на моделите в съответствие с мненията и предложенията на респондентите; • осъществяване на отделни пилотни проучвания в 5 икономически сектора (бранша) и 5 региона, анализ на резултатите и създаване на първоначална база от данни по сектори и региони, чрез тестово прилагане на електронната система за управление на процесите по набиране, структуриране, съхраняване, трансфер и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения ... 504 840.67 0.00
Планирани дейности по Специфична цел 4 - продължение: Дейност 2.3.3 Създаване и внедряване на инструменти за диагностика и оценка на фактори, процеси и умения в управлението на възрастовото многообразие и поколенческите различия в предприятията Целта на дейността е да повиши потенциала за управление на промяната и прехода в предприятията, чрез разработване и внедряване на съвременни инструменти за диагностика и оценка на фактори, процеси и умения в управлението на възрастовото многообразие и поколенческите различия. Обосновката на необходимостта от изпълнение на дейността е представена в приложения файл с подробното описание на дейностите. В изпълнение на тази цел, ще бъдат разработени и внедрени пет иновативни инструмента: • електронен инструмент за идентифициране и оценка на специфични възрастови особености и поколенчески различия в поведението на работното място; • електронен инструмент за измерване и оценка на екипната ефективност, в контекста на управлението на възрастовото многообразие; • електронен инструмент за диагностика и оценка на организационната култура, в контекста на управлението на възрастовото многообразие в предприятието; • електронен инструмент за измерване и оценка на ангажираността и интегритета на поколенията работници и служители към целите на предприятието; • електронен инструмент за измерване и оценка на лидерския потенциал и компетентност в управлението на мултигенерационни екипи. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на следните етапи: Етап 1. Разработване и тестване на е-инструменти Етап 2. Внедряване на е-инструменти Дейност 2.3.4 Организиране на приемни, проучване на потребностите, консултиране и приемане на партньорски мерки за активен начин на живот в подкрепа на заети лица над 55 годишна възраст. Целта на дейността е чрез механизмите на социално партньорство и диалог да се проучат възрастовите потребности и проблеми на работещите над 55 годишна възраст. На тази основа, чрез приемането на съвместни мерки на социалните партньори в обхванатите от проекта предприятия, да бъде осигурена благоприятна за специфичните нужди на „сребърното поколение“ работна среда, която да насърчава активния начин на живот и да подкрепя техните усилия за адаптиране към промените и справяне с предизвикателствата на двойния зелен и цифров преход. Дейността ще бъде реализирана в рамките на следните етапи: Етап 1 Методическо обезпечаване Етап 2 Провеждане на приемни, обобщаване и анализ на получените данни и сведения. Етап 3 Разработване и валидиране на фирмени партньорски мерки за активен начин на живот в подкрепа на заети лица над 55 годишна възраст. 0.00 0.00
Планирани дейности по Специфична цел 4 - продължение 2: Дейност 2.4.1 Разработване и внедряване на секторни и фирмени инструменти, модели и програми за управление на стреса на работното място и превенция на професионалното изчерпване (бърнаут) Целта на дейността е чрез инструментите на социалния диалог да се създадат условия за повишаване благосъстоянието на работното място, за формиране на работна среда и култура на опазване на психичното здраве и изграждане на устойчивост към стрес, напрежение и несигурност, чрез разработване и внедряване на секторни и фирмени инструменти, партньорски модели и програми за управление на стреса и превенция на професионалното изчерпване (бърнаут). Дейността ще бъде изпълнена в рамките на следните етапи: Етап 1 Проучване на добри практики. Етап 2 Изследване на „професионалното прегаряне“ в професии, предразположени към риск от развитие на бърнаут. Етап 3 Партньорски преглед на фирмените политики в управлението на стреса на работното място. Етап 4 Разработване и внедряване на корпоративен модел за управление на стреса и наръчник. 0.00 0.00
Планирани дейности по Специфична цел 4 - продължение 3: Дейност 6.1 Разработване и реализиране на секторни програми и инструменти за адаптация на предприятията и заетите лица, към промените, свързани с дигиталния преход в развитието на човешките ресурси и пазара на труда. Целта на дейността е чрез инструментите на социалния диалог и социалното партньорство да се създадат и реализират програми и инструменти за адаптиране на предприятията и заетите лица към промените на пазара на труда вследствие на дигитализацията на бизнес процесите и свързаните с нея повишени рискове в сферата на информационната сигурност. Обосновка на необходимостта от изпълнение на дейността Процесите на дигиталната трансформация и внедряването на дигитални технологии в бизнес процесите на малките и средни предприятия носят редица ползи, които се изразяват в оптимизиране на дейности и разходи, въвеждане на нови продукти и услуги, подобряване на производителността на труда и не на последно място подобряване на условията на труд на работниците и служителите. От друга страна, тези процеси изправят мениджмънта и работещите пред нови предизвикателства, които изискват адаптиране и специални превантивни мерки. Едно от тях е гарантирането на информационната сигурност на работните места. Според актуално проучване на Агенция Тренд, всяка пета фирма е била под кибератака, а компаниите предприемат мерки за защита на информацията по-скоро реакционно, отколкото превантивно. Сред основните фактори, които допринасят за това състояние на по-голямата част от малкия и среден бизнес е липсата на достъп до достоверна, навременна и по компетентен начин поднесена информация. Липсата на способности и вътрешен капацитет на компаниите да правят оценка на риска по отношение на информационната сигурност също е сред идентифицираните проблеми. Необходимо е предприемане на мерки, които могат да минимизират рисковете и да гарантират защита както на бизнеса, така и на работните места. Насърчаването на социалният диалог и партньорство е един от инструментите, които могат да въздействат ефективно върху този процес. Дейността ще бъде изпълнена в пет икономически сектора, като обхване следните етапи: Етап 1: Съвместни действия на социалните партньори за разработване на секторни анализи и оценка на зрелостта на МСП да въвеждат, управляват и адаптират мерки по информационна и мрежова сигурност на работните места. Етап 2: Изготвяне на ръководство за адаптиране на МСП (управленски екипи и работници и служители) към промените на пазара на труда, вследствие на завишените изисквания в областта на информационна и мрежова сигурност. Етап 3: Съвместни действия на социалните партньори за разработване на секторни програми за адаптиране на предприятията към новите изисквания в областта на информационна и мрежова сигурност с цел защита на работните места. Етап 4: Провеждане на секторни срещи на социалните партньори, на които да бъдат обсъдени и приети разработените секторни програми. Етап 5: Провеждане на 20 бр. консултации на работното място за повишаване на информираността относно информационна и мрежова сигурност. 0.00 0.00
Планирани дейности по Специфична цел 5 - продължение: .... преминаване на тест за оценка на придобитите знания и умения; предоставяне на обратна връзка под формата на визия за практическо приложение на специализираната онлайн платформа (за целта на участниците ще бъде предоставен чеклист с насочващи въпроси). Разработването на наръчник за създаване на корпоративна система за управление на знанието и на среда насърчаваща ученето през целия живот, ще подпомогне предприятията да развият интелектуалния си капитал като средство за генериране на стойност, превръщайки знанието в корпоративен актив чрез ефективното му използване и интегриране в бизнес процесите, управленската практика и организационна културата. В края на дейността ще бъде разработен дигитален наръчник за създаване на корпоративна система за управление на знанието и на среда насърчаваща ученето през целия живот. Участие на партньора КНСБ: Експерти на КНСБ ще участват в изпълнението на Етап 4, в разработване на проекти на партньорски секторни и регионални програми за развитие, трансфер и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения на работната сила и ще участват в срещи за тяхното приемане от социалните партньори. Ролята на експертите на КНСБ, като представители на най-голямата национално-представителна организация на работниците и служителите в България е със своето участие да допринесат за укрепване на социалния диалог и постигане на общо разбиране относно необходимите мерки в областта на прогнозирането на умения Участие на партньора МТСП: Експерти на МТСП ще се включат в разработването на партньорски секторен и регионален (браншови) модел за прогнозиране на умения, както и ще участват партньорските срещи в етап 4. Тяхната роля ще бъде важна от гледна точка на координирането на държавната политика в областта на пазара на труда и обучението на възрастни и съгласуването на дейностите по проекта с останалите мерки и политики на министерството в тези две области. Резултати от Дейност 8.1 Конкретният резултат от изпълнението на Дейност 8.1. обхваща: • корпоративен (фирмен) модел за оценка на стратегическото съответствие на човешкия капитал, за предвиждане на нуждите от нови умения и определяне потребностите от обучение и развитие на човешките ресурси; • партньорски секторен (браншови) модел за прогнозиране, развитие и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения на работната сила; • партньорски регионален модел за прогнозиране, развитие и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения на работната сила; • партньорски програми за развитие, трансфер и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения на работната сила в 5 икономически сектора (бранша); • партньорски програми за развитие, трансфер и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения на работната сила в 5 региона; • два електронни (онлайн) инструмента за проучване и прогнозиране на потребностите от нови умения на работната сила по икономически сектори и региони; • електронна система (специализирана онлайн платформа) за управление на процесите по проучване, набиране, структуриране, съхраняване, трансфер и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения на работната сила, обхващаща бази от данни за 5 икономически сектора (бранша) и 5 региона. В допълнение: • Ще бъде изготвен и представен за онлайн достъп доклад за резултатите от изследване на добри международни практики на секторно, регионално и фирмено ниво за създаване, развитие и използване на аналитични данни за потребностите от нови умения. • Ще бъде изготвен и представен за онлайн достъп наръчник за създаване на корпоративна система за управление на знанието и на среда насърчаваща ученето през целия живот. ........... 0.00 0.00
Планирани дейности по Специфична цел 5 - продължение 2: В рамките на етап 2 ще бъдат изготвени програми за обучение на управленски персонал на различни нива, съобразно резултатите от проведеното проучване (Етап 1), за придобиване на знания и умения за организация и оптимизация на бизнес процесите в сектора, в контекста на кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии. • Програми за обучение на управленски персонал на различни нива с насоченост към проблемите в областта на кръговата икономика • Програми за обучение на управленски персонал на различни нива с насоченост към проблемите в областта на зеления преход • Програми за обучение на управленски персонал на различни нива с насоченост към проблемите в областта въвеждането на нисковъглеродни процеси и технологии. • Програми за обучение на управленски персонал на различни нива с насоченост към проблемите в областта въвеждането на ресурсно ефективни процеси и технологии. • Програми за обучение на управленски персонал на различни нива с насоченост към проблемите в областта въвеждането на безотпадни процеси и технологии. • Програми за обучение на управленски персонал на различни нива с насоченост към организация и оптимизация на бизнес процесите чрез иновативни средства за обобщаване и визуализация на бизнес данни, споделяне на изводи и тенденции в реално време. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).